2.0E bensa
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 23.1.2013 19:45
2.0E bensa
Joo eli ois sellanen kysymys että tuntuu kun ei olis tehoja yhtään niin paljon kun kaverin samanlaisessa vehkeessä missä mahtaa olla vika jos sellainen on?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 23.1.2013 19:45
Säädä vaijeria et sieltä kaasu menee varmasti pohjaan... Itellä oli kans sellasta häikkää aikanaan... Mut siinä säädössä pitää olla tarkkana et kaasuvaijeri ei jää kantamaan, muuten vivuston päässä oleva mikrokytkin ei kytkeydy ja kierrokset jää ylös... Jos ei oo siinä vikaa nii pa-releen ja yj-releen juotokset uusiksi, syttyosat, jne... Pitäs nimittäin kiertää yli 6000 rpm tuon...
Olihan tämä muuten ruiskulla? Vai sittenkin kaasari..?
Olihan tämä muuten ruiskulla? Vai sittenkin kaasari..?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 23.1.2013 19:45
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 23.1.2013 19:45
Joo eli mersu on ehtinyt olla mulla ihan muutaman päivän vasta ja tänään kun kokeili niin kyllä 6000rpm asti saa kiertämään polkimesta ja konehuoneesta.
Ihan normaalia ei varmasti ole että auto kulkee hikiseen sen 130km/h ja vähän reilu 3000rpm olisi paras vaihtaa kun kiihdyttää täysillä.
Bensapumpusta tai suodattimesta ei tietoa koska vaihdettu.
Mitä hintaa tollasilla pitää? Suodattimella ei varmaan ole hintaan kuin jotain 3€, mutta entä bensapumppu? Ja onko iso homma vaihtaa esim. paljon purettavaa?
E: Ja missä bensapumppu yleensäkään on tossa autossa.
Ihan normaalia ei varmasti ole että auto kulkee hikiseen sen 130km/h ja vähän reilu 3000rpm olisi paras vaihtaa kun kiihdyttää täysillä.
Bensapumpusta tai suodattimesta ei tietoa koska vaihdettu.
Mitä hintaa tollasilla pitää? Suodattimella ei varmaan ole hintaan kuin jotain 3€, mutta entä bensapumppu? Ja onko iso homma vaihtaa esim. paljon purettavaa?
E: Ja missä bensapumppu yleensäkään on tossa autossa.
Bensapumppu/suodatin hässäkkämysteeri löytyy kuskin puolelta takarenkaan edestä sellasen muovikopan alta... Pumppu aito bosch motonetistä n.120 € ja suodatin on siinä 20-30 € välillä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
kaverilla oli se ruiskun ilmamäärä mittarin läppä tosi naheen olonen
niin ei kulkenu yms..
vaihdettiin se koko roska siihen niin rupes kulkemaan paljon paremmin..
hmm.. vai oliko se niinpäin että liikku liian köykäsesti..
kun mustaa tuli putkesta kuin ruuvatusta dieselistä konsanaan..
ei muista enää.. kun siitä on ainakin kolme vuotta..
niin ei kulkenu yms..
vaihdettiin se koko roska siihen niin rupes kulkemaan paljon paremmin..
hmm.. vai oliko se niinpäin että liikku liian köykäsesti..
kun mustaa tuli putkesta kuin ruuvatusta dieselistä konsanaan..
ei muista enää.. kun siitä on ainakin kolme vuotta..
124 250TD -94 , AC, ABS > AA?
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79
w201 ja Bmw e34 Osia myydään..
124 200D -93 jäi varaosiksi
Ford Cortina -68
Ford Taunus coupe -76
Ford Taunus 2d -79
w201 ja Bmw e34 Osia myydään..
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 23.1.2013 19:45
kysymys
mitäs jos tuon osan nro:1 irroittais ja puhdistelis?
pitääkö mitä ottaa huomioon, uusia tiivisteitä yms samalla?
minun 2,0E ssä helvetin likainen ja karstainen sieltä "läppä kotelosta"?
laitoin sen pakokaaasun kierrätyksen pois käytöstä.
pitääkö mitä ottaa huomioon, uusia tiivisteitä yms samalla?
minun 2,0E ssä helvetin likainen ja karstainen sieltä "läppä kotelosta"?
laitoin sen pakokaaasun kierrätyksen pois käytöstä.
Re: kysymys
Mikä pakokaasun kierrätys?masan200d kirjoitti:mitäs jos tuon osan nro:1 irroittais ja puhdistelis?
pitääkö mitä ottaa huomioon, uusia tiivisteitä yms samalla?
minun 2,0E ssä helvetin likainen ja karstainen sieltä "läppä kotelosta"?
laitoin sen pakokaaasun kierrätyksen pois käytöstä.
Onkos sulla ruisku vai kaasaripeli?
Olipa kumpi tahansa niin näissä vois olla vikaa.
- Nokka-akseli ja keinut kulunut
- Jos Ke-jet, niin ajat mekanisella ruiskulla ja sähköpuoli ei pelaa (tarkista onko Ecu:n sulake ehjä.
- Ilmansuodatin, tulpat, tulpanjohdot, pyörijä(pyörrin) vj koppa ok kunnossa?
- Jos lambda malli niin lambdan kunto.
- Säädöt eli ilmamassamittarin säätöruuvi (tehtävä mittarin päässä, ei summassa)
- Pakoputki tukossa
- Pa-pumppu lopuillaan / tankin ilmareikä tukossa / pa-putki litussa /suodatin tukossa.
Koeta nyt selvittää puuttuuko ilmaa vai bensaa. Vai onko kipinä heikko
Sit jos pystyt mittaamaan puristuspaineet niin se kertois kanssa jo jotain.
eikös
jotain metalliputkia sieltä pakosarjasta tulee ilmansuodatin koteloon?
ei sieltä ainakaan raitista ilmaa tullut.
ka sulakkeet ehjät, myös yj ja ecun boxista
bensapumppu niin ja näin toimii kuitenkin, bensan ja ilmansuodattimet vaihdettu vasta.
vei kesä ajossa 7,5 litr/100km bensaa,
ei ole kat -mallia vain E vm87
ei sieltä ainakaan raitista ilmaa tullut.
ka sulakkeet ehjät, myös yj ja ecun boxista
bensapumppu niin ja näin toimii kuitenkin, bensan ja ilmansuodattimet vaihdettu vasta.
vei kesä ajossa 7,5 litr/100km bensaa,
ei ole kat -mallia vain E vm87