taas se katsastus tökkii ( nyt homma bueno )
taas se katsastus tökkii ( nyt homma bueno )
Kiroilla tekis mieli...
Aina sama homma että jotain kusee katsastuksessa.
Autoon on vaihdettu kaikki jarrut ja letkut uusiksi ja kaikki piti olla kunnossa päästölappua myöten, MUTTA...
- eipäs käsijarru pitänytkään tällä kertaa kuin vasemmalla
- kuulemma käsijarrukahva rikki???? ( ei nappi lukitse joka kerta jos nopeasti vetäisee)
-jostain kumman syystä ei pelannut rek.kiven valot vaikka kotoa lähtiessä toimi
- raidetangon pää vsen ulompi väljä ( vaihdettu viime katsastuksen jälkeen uusi! eli 1 vuosi ja väljä!! )
- Ja NYT AUTOSTA TULI YHT.ÄKKIÄ VÄHÄPÄÄSTÖINEN ???????????
PRKLE
aikaisemmin on katsastukset menneet normaalisti katittoman papereilla, jopa entisen aken kottoreilla, nyk. A1 katsastajat.
Nyt kävin paikallisella yksityisellä....
Asian selvitys jakuu: tilasin alkuperäisen rekisteröintitodistuksen Trafilta ja yritän saada alkuperäisistä katsastuspapereista kopiot kemin K1 katsastajilta...
Auto on W201 2.6 -90 tuontipeli
Onko muilla kokemusta vvastaavasta tyyppimuutoksesta ?
Aina sama homma että jotain kusee katsastuksessa.
Autoon on vaihdettu kaikki jarrut ja letkut uusiksi ja kaikki piti olla kunnossa päästölappua myöten, MUTTA...
- eipäs käsijarru pitänytkään tällä kertaa kuin vasemmalla
- kuulemma käsijarrukahva rikki???? ( ei nappi lukitse joka kerta jos nopeasti vetäisee)
-jostain kumman syystä ei pelannut rek.kiven valot vaikka kotoa lähtiessä toimi
- raidetangon pää vsen ulompi väljä ( vaihdettu viime katsastuksen jälkeen uusi! eli 1 vuosi ja väljä!! )
- Ja NYT AUTOSTA TULI YHT.ÄKKIÄ VÄHÄPÄÄSTÖINEN ???????????
PRKLE
aikaisemmin on katsastukset menneet normaalisti katittoman papereilla, jopa entisen aken kottoreilla, nyk. A1 katsastajat.
Nyt kävin paikallisella yksityisellä....
Asian selvitys jakuu: tilasin alkuperäisen rekisteröintitodistuksen Trafilta ja yritän saada alkuperäisistä katsastuspapereista kopiot kemin K1 katsastajilta...
Auto on W201 2.6 -90 tuontipeli
Onko muilla kokemusta vvastaavasta tyyppimuutoksesta ?
Viimeksi muokannut ruuneperi, 22.3.2011 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on itellä -89 tuontiauto ja VÄHÄPÄÄSTÖINEN... Ihan sama vaikka katin olis jättäny rekisteröintivaaiheessa pois nii vin-koodilla selvis AKElle tuoki et on tehtaalta lähtiessään ollu katilla varustettu... Ei muutaku ruuvaamaan katti auton alle... JOs olis ennen 12/88 käyttöön otettu nii sen vähäpäästöisyyden sais muutoskatsastuksella pois...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Minä ihmettelinkin, että kuinka tuo voi muuttua vähäpäästöiseksi ihan yllättäen, kun edellisissä katsastuksissa ei ole ollut.
Esim. viime vuonna ei ollut mitään ongelmia, eikä mitään puhetta vähäpäästöisyydestä.
Viime vuonna A1 katsastus ja nyt yksityisellä
Tänään soitin tuonne K1 katsurille missä autoon on tehty rekisteröintikatsastus ja inssi sanoi että noita on katillisia on leimattu ilman vähäpäästöisyyden taakkaakin ihan yleisesti. Mutta lupasi huomenna tutkia jos löytyy auton alkuperäiset kats.paperit ja lähettelee kopiot sitten, niin ainakin selviää. Se että autossa on katti ei tee siitä automaattisesti vähäpäästöistä !
Esim. viime vuonna ei ollut mitään ongelmia, eikä mitään puhetta vähäpäästöisyydestä.
Viime vuonna A1 katsastus ja nyt yksityisellä
Tänään soitin tuonne K1 katsurille missä autoon on tehty rekisteröintikatsastus ja inssi sanoi että noita on katillisia on leimattu ilman vähäpäästöisyyden taakkaakin ihan yleisesti. Mutta lupasi huomenna tutkia jos löytyy auton alkuperäiset kats.paperit ja lähettelee kopiot sitten, niin ainakin selviää. Se että autossa on katti ei tee siitä automaattisesti vähäpäästöistä !
Minäkin sain maanantaina tenavan katsastuksessa hylätyn. Auto kunnossa, mutta rekisteriote ei. Se kun oli Suomeen tultuaan rekisteröity perus-190:n mukaan ja kappas, papereissa lukee 5paikkainen mutta autohan on 4paikkainen (avantgarde azzurro). Voin sanoa että kyllähän otti päähän. Yli kymmenen vuotta saanu huoletta käydä katsastamassa ja nyt napsahti siitä kun se on aikoinaan rekisteröity päin *****a. Katsastusäijjä siinä piruili "oo onnellinen että sulla on vielä ajoaikaa jäljellä, muuten autos olis ajokiellossa". Muutaman tunnin päästä katsastusasemalta soitettii ja pahoiteltiin, oli ilmeisesti jotenkin niiden moka, että auton rekisteriote ei pitänytkään paikkaansa. Nyt on uudet paperit autoon, oli muutettu istuimien lukumäärä, sallittu paino jne.
tänään soittelivat trafilta ja tarkensivat paperikyselyä, oli taas ollut sisäisessä tiedotuksessa puutteita trafilla.
Kemistä soiteltiin ja sieltä löytyi paperista merkintä katista ja lupasivat tarkistaa papereita, kun ei ollut silloin vielä K1 kun oma on siellä rekisteröity, oli edellinen yrittäjä. Nyt perjaitaina käyn konttorilla tarkistamassa onko edelleen vähäpäästöinen, ja jos on, niin voi olla että kohta tulee 1 teknisesti hyväkuntoinen tenava myyntipalstalle ja alkaa katittoman etsintä. Onneksi jätin vanhat jarruosat talteen jos niin käy, saa palautettua nykyisen alkuperäiseksi ja tulevaan projektiin paremmat jarrut sitten.....
Kemistä soiteltiin ja sieltä löytyi paperista merkintä katista ja lupasivat tarkistaa papereita, kun ei ollut silloin vielä K1 kun oma on siellä rekisteröity, oli edellinen yrittäjä. Nyt perjaitaina käyn konttorilla tarkistamassa onko edelleen vähäpäästöinen, ja jos on, niin voi olla että kohta tulee 1 teknisesti hyväkuntoinen tenava myyntipalstalle ja alkaa katittoman etsintä. Onneksi jätin vanhat jarruosat talteen jos niin käy, saa palautettua nykyisen alkuperäiseksi ja tulevaan projektiin paremmat jarrut sitten.....
Nerokasta! kiitos kun tarkensit epäselvää asiaa. On se vaan hyvä että palstalta löytyy asiantuntijoitakin!
Mutta asiaan, paperit selvitetty. Vaatii katsastukseen katalysaattorin mutta ei ole vähäpäästöinen
Aika varattu pakoputkiremonttiin, vedetään 2,5" koko putki, itsellä ei ole hitsilaitteita joten parempi antaa sellaisen tehtäväksi kuka ainakin osaa....
Mutta asiaan, paperit selvitetty. Vaatii katsastukseen katalysaattorin mutta ei ole vähäpäästöinen
Aika varattu pakoputkiremonttiin, vedetään 2,5" koko putki, itsellä ei ole hitsilaitteita joten parempi antaa sellaisen tehtäväksi kuka ainakin osaa....
Ja mihinkä perustuu se kattivaatimus jos moottoria ei ole muutettu/ahdettu?ruuneperi kirjoitti:Nerokasta! kiitos kun tarkensit epäselvää asiaa. On se vaan hyvä että palstalta löytyy asiantuntijoitakin!
Mutta asiaan, paperit selvitetty. Vaatii katsastukseen katalysaattorin mutta ei ole vähäpäästöinen
Aika varattu pakoputkiremonttiin, vedetään 2,5" koko putki, itsellä ei ole hitsilaitteita joten parempi antaa sellaisen tehtäväksi kuka ainakin osaa....
Tarkempaa sääntöpykälää en saanut selville, mutta koska auto on rekisteröity suomeen katalysaattorilla ja lambda-ohjauksella, niin koko sopan jälkiseurauksena jäi katsastajan tietokoneelle merkintä, että vaatii katalysaattorin. MUTTA, saastearvot menee normaalilla vanhoilla rajoilla, ei siis ole vähäpäästöinen joka käytännössä tarkoittaa vaikka tyhjennettyä kattipönttöä jos vain auto menee alle päästörajojen.
Itselläni oli vain hätäkeinona alakautta tyhjennetty katti, joten joudun vähintään hankkimaan uuden sellaisen missä ei ole metritolkulla hitsisaumaa aukaisun jäljiltä paistamassa silmille.
Eli fiksumpaa ottaa katti irti ja tyhjentää yläkautta, ettei jää merkkejä....
...jota en tosin voi suositella, koska se on väärin......
Tosin tulee uusi koko putki 2.5" highflow katilla, antaa ainakin vähän liikkumatilaa kokeilla tehonnostoa myöhemmin.
Itselläni oli vain hätäkeinona alakautta tyhjennetty katti, joten joudun vähintään hankkimaan uuden sellaisen missä ei ole metritolkulla hitsisaumaa aukaisun jäljiltä paistamassa silmille.
Eli fiksumpaa ottaa katti irti ja tyhjentää yläkautta, ettei jää merkkejä....
...jota en tosin voi suositella, koska se on väärin......
Tosin tulee uusi koko putki 2.5" highflow katilla, antaa ainakin vähän liikkumatilaa kokeilla tehonnostoa myöhemmin.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Täh
Onko se muka laitonta, jos näin luvataan
" Mitä merkitystä on rekisteriotteen sanonnalla, VÄHÄPÄÄSTÖINEN.
Nimittäin minulla oli aiemmin tuo maininta rekisteriotteessa, muttei enää vaikka ihan samasta koslasta on kyse.
Katastuksessa huomattiin kerran, että siinähän on katalysaattorikin.
Pitää kuulemma olla paikoillaan, kun on kerran sinne alunperin laitettu, muttei tarvii olla kunnossa, kai vuosimallista johtuen. "
Onko se muka laitonta, jos näin luvataan
" Mitä merkitystä on rekisteriotteen sanonnalla, VÄHÄPÄÄSTÖINEN.
Nimittäin minulla oli aiemmin tuo maininta rekisteriotteessa, muttei enää vaikka ihan samasta koslasta on kyse.
Katastuksessa huomattiin kerran, että siinähän on katalysaattorikin.
Pitää kuulemma olla paikoillaan, kun on kerran sinne alunperin laitettu, muttei tarvii olla kunnossa, kai vuosimallista johtuen. "
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
vähäpäästöisyyden merkintä poistui rekisteriotteesta vähänaikaa sitten ja sen näkee enään vain katsurin koneelta tai trafista kysymällä( Ake - Trafi tietojärjestelmämuutos).
Vähäpäästöisessä on huomattavasti tiukemmat päästörajat kuin ei vähäpäästöisellä. Muistaakseni HC ja CO2 ovat ainakin ne tarkemmat rajat, korjatkoon joku jos paremmin muistaa. Katalysaattoriin pätee sama kuin sumuvaloihinkin tai lisävaloihin, jos se on kiinni autossa sen pitää olla toiminnassa vaikkakin miten sen katsuri tarkistaa jos päästöt on muuten kunnossa. sen sisältö jää ihan auton omistajan omalletunnolle.
Vähäpäästöisessä on huomattavasti tiukemmat päästörajat kuin ei vähäpäästöisellä. Muistaakseni HC ja CO2 ovat ainakin ne tarkemmat rajat, korjatkoon joku jos paremmin muistaa. Katalysaattoriin pätee sama kuin sumuvaloihinkin tai lisävaloihin, jos se on kiinni autossa sen pitää olla toiminnassa vaikkakin miten sen katsuri tarkistaa jos päästöt on muuten kunnossa. sen sisältö jää ihan auton omistajan omalletunnolle.
Tenavan etupönttöä on monet väittäneet katiksi...650000tuttavuus kirjoitti: Täh
Onko se muka laitonta, jos näin luvataan
" Mitä merkitystä on rekisteriotteen sanonnalla, VÄHÄPÄÄSTÖINEN.
Nimittäin minulla oli aiemmin tuo maininta rekisteriotteessa, muttei enää vaikka ihan samasta koslasta on kyse.
Katastuksessa huomattiin kerran, että siinähän on katalysaattorikin.
Pitää kuulemma olla paikoillaan, kun on kerran sinne alunperin laitettu, muttei tarvii olla kunnossa, kai vuosimallista johtuen. "
Vaikka ei siellä aina ole kattia ollenkaan. Oisko tässä katsuri arvelut että etupönttö ois katti vaikkei olekkaan?