W201 hankinta

Vastaa Viestiin
Bimer
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2007 1:17

W201 hankinta

Viesti Kirjoittaja Bimer »

Mulla ois pohdinnassa kannattaako laittaa bmw e30 vai w201? Hinta luokkaan alle 2000 €, bensa koneella..Laittakaas mielipiteitä mitä tehdä, mikä olis kannattavin ostos? Linkkiäkin voi laittaa. Mitenkä esim. tuo -> http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1252886 , mieluummin kyllä manuaalina. Onko tuo muuten ruisku vai kaasari?
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ehdottomasti w201 ennemmin kuin e30. 190 on kuitenkin ihan oikea auto. Itse ajelin tässä vuoden ja 20000km -85 automaatti 190:llä, tosin diiselillä. Autolla on nyt mittarissa 627000 ja vuoden aikana kertaakaan ei jääty tielle(mersulla jopa hinattiin 2 yli 10 vuotta uudempaa autoa tienposkesta).

Mersun bensakoneet ei kyllä ole mitään maailman taloudellisimpia ja siksi suosittelisin ennemmin diiseliä, jos kilometrejä tulee yli 10000km/vuosi. Omassa kulutus oli keskimäärin kesällä 6.5 ja talvella 7litraa.

Kannattaa katsoa huolellisesti auton ruostetilanne. Takapenkin kun ottaa irti niin näkee onko pohja missään kunnossa. Lattiamatot kannattaa ottaa pois ja katsoa pellit niiden alta. Vähäinenkin ruoste, jos on päässyt läpi asti niin kyllä villiintyy nopeasti ja sitä taistelua ei voi voittaa.

Automaattia suosittelen ennemmin kuin manuaalia. Ainoa haitta tuossa automaatissa on se, että sen jälkeen ei suostu enää ostamaan manuaalia.


Kannattaa tutkia tarkkaan auto ennen ostoa. Tuosta ikäluokasta löytyy paljon ruostepeikkoja, mutta yksilöitäkin saattaa olla vielä saatavissa.


Ja linkin auto on E merkinnästä päätellen ruisku.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Bimer
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2007 1:17

Viesti Kirjoittaja Bimer »

Mitä ton ikäsillä/ajetuilla on heikkoina kohtina? Miten esim. laatikko, moottori, perä ym.? Kulutuksesta en tiedä mutta tiedän yhden w201 2.6 mikä litki maantiellä reilut 6 litraa sadalle :shock: , no yksilöitähän nämä on..
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Perä ulisee, talvella leikkiessä pettää perästä tasauspyörästö ellei joka kerta onnistu sudittelemaan kummallaki fillarilla samaan aikaan. Ruiskun kanssa saattaa tulla kiusoja, KE-Jetronic ei ole mikään ongelmaton ikääntyessään. Ja tietenkin ennen 9/88 valmistetuissa lienee nokkahilut surkeat, tai siis keinut kun naarmuuntuu(mikä tapahtuu herkästi) niin nokka kuluu nopiaan, sitten nostajat raplattaa monissa, sekin on hieman kiinni siitä minkälaisia öljyjä käytetty(huonot öljyt pikeennyttää nostajan kuulavenan silleen että vuotaa välistä.).

Mitähän muuta vielä, nojoo 201 on suhteellisen tuuliviiri. Alustassakaan ei osat ole ikuisia(kunnossa ollesaan ihan hyvä ajettava.). Sitten tietenkin jos se nyt mikään kriteeri on niin bemarit sentään liikahtaa edes kotitarpeisiin, mersut ei juurikaan halua liikahtaa.

EDIT: Oma 201 hörppii arviolta 7-8L/100km, ajo on puolituntinen kerrallaan eli kylmästartti ja sitten aika vaihtelevilla nopeuksilla.(30,40,50,60 ja 80 rajotusalueet löytyy matkanvarrelta.)
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Tapza82
Viestit: 55
Liittynyt: 19.9.2006 23:14
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Tapza82 »

Älä herranjumala vaan mee e30 laittaan... :(
Kyllähän se tosi on mersu on kumminki auto... Ja ajoominaisuuksiltaa w201 on kyllä huippu ku vertaa e30 bimmeriin... Tiedän kokemuksesta...
Ja ei tommonen e30 2.0 litran ruutana oo sen "äkäsempi" ku 2.0e mersu... On kokeiltu :D Ja toi nettiauton mese on todennäkösesti ruiskukoneella... 190e
morottaja
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2007 12:53
Paikkakunta: Kuopio

Hah

Viesti Kirjoittaja morottaja »

Hintaluokassa 2000 euroa saa hyviä 50 cc mopoja, autoja ei kande sillä hinnalla mennä potkimaan ees.
morottaja
Viestit: 9
Liittynyt: 24.11.2007 12:53
Paikkakunta: Kuopio

Hah

Viesti Kirjoittaja morottaja »

edit
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Tuli tuossa hankittua itelle välin ajoon
W201 190D 2,5 1986 ml 382 000km
koriltaan siistissä kunnossa ja teknisesti erittäin hyvässä kunnossa
kuvia laittelen jossain vaiheessa kun saan koti koneelle niitä
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

Mitkä paikat näissä kaksnollaykkösissä on kovimpia ruostumaan?
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Hamis kirjoitti:Mitkä paikat näissä kaksnollaykkösissä on kovimpia ruostumaan?
Tunkin reijän alapuolella oleva kumi tutin ympäristö
Kelkan etukumien juuresta
Etu lokasuojan alta helma
Siinä varmaan yleisimmät paikat ja pyörän kaaret
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
Hamis
Viestit: 402
Liittynyt: 02.8.2007 9:01
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Hamis »

Jatketaanpa kysymyksillä 8)

Onko kaikki 2litraset riisselit 4-vaihteisia?
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Hamis kirjoitti:Jatketaanpa kysymyksillä 8)

Onko kaikki 2litraset riisselit 4-vaihteisia?
Ei välttämättä
Mulla tossa 2.5 on 5 lovinen aski
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

piku kirjoitti:Tuli tuossa hankittua itelle välin ajoon
W201 190D 2,5 1986 ml 382 000km
koriltaan siistissä kunnossa ja teknisesti erittäin hyvässä kunnossa
kuvia laittelen jossain vaiheessa kun saan koti koneelle niitä
Nyt ois kuvatkii siitä
Kuva
Kuva



Ja pakollinen sisäkuva
Kuva
Kuvista saan kiittää JAMKUA
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
sasaa
Viestit: 27
Liittynyt: 27.8.2007 18:55

Viesti Kirjoittaja sasaa »

Mistä olet saanut jalopuupanelit muualle kuin tohon vakio paikkaan? Saako niitä jostain ostettua erikseen vai tuliko vakiona mukana? :)
jamku
TV:stä tuttu
Viestit: 74
Liittynyt: 06.11.2005 21:16
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jamku »

Hamis kirjoitti: Onko kaikki 2litraset riisselit 4-vaihteisia?
oma 2.0D on viisilovisella.
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

sasaa kirjoitti:Mistä olet saanut jalopuupanelit muualle kuin tohon vakio paikkaan? Saako niitä jostain ostettua erikseen vai tuliko vakiona mukana? :)
Nuo laudat ol siinä paikallaan kun ostin en tiedä missä vaiheessa ne on tullut siihen :shock:
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
pienikulkija
Viestit: 34
Liittynyt: 20.2.2007 18:42
Paikkakunta: Mäntyharju

mebe 190d

Viesti Kirjoittaja pienikulkija »

omistin viikonverran bmw 523i ja ajossa ilmeentyi hyvin vakava kallistuma.

joten hankin tilalle karikon autotalon maahantuoman mb 190d autom. -85 193tkm
pari vuotta sitten auto maksoi 4850e

joku on onnistunut löytämään ihan siistin auton. ruostetta ei juurikaan löydy kuin nostokorvakkaeiden putkista. pakoputkenpää hieman ropeloitunut.

autoa ei ole ilmeisesti fiksattu eikä edes paikkamaalattu

vuoden ajelun jälkeen vaihtestossa ilmestyi ongelma ei vaihda aina 3.-->4.

monien roplailujen jälkeen totesin että vaihteisto on rikki.
autolla ajettu nyt 278500km

risalla laatikolla olen nyt ajellu toista vuotta.

pari viikkoa sit ostin varaosiksi 250d 124 -86, siitä olis tarkotus laatikko vaihtaa omaan kulkupeliini.

moottori on toiminu häiriöittä, jarruja ei ole herkistelty, eikä katsastukseen tehty mtn.

alustan osissa tuntuu välyksiä ja ohjattavuus vaeltelevaa jo parin aurauskulmien säädön jälkeenkin

mebet ruostuu mieluusti etukoteloista, mitä niitä olen tarkkaillu

virtalukko paljastaa paljon käyttöhistoriaa, itelläni meni vaihtoon...hankala korjata, kallis

lämppärin puhallin taitaa olla kulutus tavaraa, helppo vaihtaa
lämppärin kennokin meni vaihtoo, helppo vaihtaa vaikka joutuu purkamaan koko kajuutan
yksinkertaisesti ja fiksusti kasattu auto

alustan osat helppoja vaihtaa ja pultit ei vielä koskaan ole tehtaan jäljiltä ollut jumissa vaan satulatkin ja ilmausruuvit/jarruputket irtoavat ehjänä ja vaivatta. kaikki pultit pinnoitettuja,ei ruostu

ovet ei jäädy ja lukot toimii hyvin

startti ja muut sähkölaitteet toimivat vakuuttavasti

auto on hiljainen ajossa ja yllättävän puhdikas..polttaa kumia pienin vippaskonstein

kulutus ajotyylistä riippumatta aina 6.3-6.5

olen ollut hyvin tyytyväinen.
tee se itse miehen unelma auto, osia löytyy, remontit ei mitään vakavia, vaan voi rauhassa suunitela, harvoin mitään ajoa estävää, ennemminkin normaalia kulumista.
kardaanin kannatinlaakeria, iskareita, oven rajottimia
helppoja vaihtaa ja rassailla

auto on tukevaa tekoa

penkit on huonot ja ohjaus raskas, vaikka vaihdoin tehostajan pumpun 250d:stä

jalopuuratti on kiva varuste, kun nykyautoihin ei vaihtoratteja saa laitella
kaukokeskuslukituksen meben taittoavaimella saa 100eurolla, helppo asentaa.

mebe pitää arvonsa hyvin

käynistyy hyvin napakassakin pakkasessa.

hyvät jarrut
pienikulkija
Viestit: 34
Liittynyt: 20.2.2007 18:42
Paikkakunta: Mäntyharju

bemarikin on ollut

Viesti Kirjoittaja pienikulkija »

nii oli mul bemari pari vuotta 316i -89

ostaessa 224tkm

autotoimi ihan hyvin, siisti ja ruosteeton, hiljainen, tukeva ajaa.

autoon vaihdettiin moottori, kun kansi meni, jäähdytin, lämppärinkenno, pa-tankki, alustanosia, iskarit, käyntihäiriöitä jäi vaikka säädimme ilmamäärämittarin ja käytettiin useasti boschin ruiskuhuollossa


autossa oli 286tkm kun myin, huonoin auto mitä mulla on ollut

muita autoja on ollut
toyota carinaII -92 271tkm-300tkm (hyvä)
toyota carina E -94 224tkm-280tkm (yksi parhaita)
lada 2105 -91 33tkm-43tkm (kuin uusi)
lada 2105 -93 ??? (pommi)
bmw 523i -96 143tkm-yksi tankkaus (hyvä)
nissan almera GX 1,6 -97 160tkm-180tkm (ruostepesä)
mb 300tdi -84 687tkm-700tkm (no joo)
subaru leone 1,6 -90 124tkm-205tkm (yksi parhaita) yhä ajossa...
vw passat variant 2,0 -95 265tkm (surkea) myydään pian

ja koeajot jatkuu...
pienikulkija
Viestit: 34
Liittynyt: 20.2.2007 18:42
Paikkakunta: Mäntyharju

bemarikin on ollut

Viesti Kirjoittaja pienikulkija »

nii oli mul bemari pari vuotta 316i -89

ostaessa 224tkm

autotoimi ihan hyvin, siisti ja ruosteeton, hiljainen, tukeva ajaa.

autoon vaihdettiin moottori, kun kansi meni, jäähdytin, lämppärinkenno, pa-tankki, alustanosia, iskarit, käyntihäiriöitä jäi vaikka säädimme ilmamäärämittarin ja käytettiin useasti boschin ruiskuhuollossa


autossa oli 286tkm kun myin, huonoin auto mitä mulla on ollut

muita autoja on ollut
toyota carinaII -92 271tkm-300tkm (hyvä)
toyota carina E -94 224tkm-280tkm (yksi parhaita)
lada 2105 -91 33tkm-43tkm (kuin uusi)
lada 2105 -93 ??? (pommi)
bmw 523i -96 143tkm-yksi tankkaus (hyvä)
nissan almera GX 1,6 -97 160tkm-180tkm (ruostepesä)
mb 300tdi -84 687tkm-700tkm (no joo)
subaru leone 1,6 -90 124tkm-205tkm (yksi parhaita) yhä ajossa...
vw passat variant 2,0 -95 265tkm (surkea) myydään pian

ja koeajot jatkuu...
pienikulkija
Viestit: 34
Liittynyt: 20.2.2007 18:42
Paikkakunta: Mäntyharju

bemukin ollut

Viesti Kirjoittaja pienikulkija »

nii oli mul bemari pari vuotta 316i -89

ostaessa 224tkm

autotoimi ihan hyvin, siisti ja ruosteeton, hiljainen, tukeva ajaa.

autoon vaihdettiin moottori, kun kansi meni, jäähdytin, lämppärinkenno, pa-tankki, alustanosia, iskarit, käyntihäiriöitä jäi vaikka säädimme ilmamäärämittarin ja käytettiin useasti boschin ruiskuhuollossa


autossa oli 286tkm kun myin, huonoin auto mitä mulla on ollut

muita autoja on ollut
toyota carinaII -92 271tkm-300tkm (hyvä)
toyota carina E -94 224tkm-280tkm (yksi parhaita)
lada 2105 -91 33tkm-43tkm (kuin uusi)
lada 2105 -93 ??? (pommi)
bmw 523i -96 143tkm-yksi tankkaus (hyvä)
nissan almera GX 1,6 -97 160tkm-180tkm (ruostepesä)
mb 300tdi -84 687tkm-700tkm (no joo)
subaru leone 1,6 -90 124tkm-205tkm (yksi parhaita) yhä ajossa...
vw passat variant 2,0 -95 265tkm (surkea) myydään pian

ja koeajot jatkuu...Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

katoppa tuolta vähän heikkoja kohtia :D :D
http://kuvablogi.com/nayta/947790/
siinä nyt aluksi heikkoja kohtia tohon vielä lisätään helmat ja takalokasuojan alareunat,taka lattiat oli aivan ehjät :idea:
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Minkäköhän auton se tämän topikin aloittaja osti oikein.. ?? Taisi Bemarin ku ei o tänne kertonna..
Omasta kokemuksestani voin sanoa että en pitänyt bemun E30 ajettavuudesta, omistin sellaisen hetken ja oliki todella siisti ajettuki alle 200tkm., mutta kaipuu tuli pian takaisin mersun rattiin.
Kyllä 201 on parempi, mutta tosiaan kaikki yllämainitut asiat kun tarkistaa ostaessa jo nii voi välttää paljon. Onneksi silti paljon hyviä 201 on vielä liikkeellä, kaikinpuolinhan se o näppärä ja kiva auto, suurimman miinuksen itse annan pienille sisätiloille. Ulkonäkö on aina mieleen, tosi hieno mersun malli vanhaksi.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
tpk_83
Viestit: 63
Liittynyt: 06.11.2006 21:49
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

Itse kansa tykkään ajaa tuommonella pikkumesellä... huomattavasti paras ajettavuus mitä nyt muita autoja (opeleita) ollut ennen. esmerkiks. calibra ja b-vectra niin parempi nykysellä mesellä on päästellä... ikäähän tuollakin jo on ja saa olla osia ostelemassa mutta mikäpäse ikuista oiskaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”