vesipumpun vaihto W201 /190E 2.3
vesipumpun vaihto W201 /190E 2.3
onko hankala homma?
Vesipumpun "vaihto-ohje"
Vaihoin tuossa viikonloppuna omaan 190E 1,8 vesipumpun. Ihan nätti homma, oisko menny semmonen 2 tuntia.
Siivet irti (pultti keskellä johon passaa 13mm lenkki), hihnapyörän pultit löysälle (4 kpl pieniä torx:a olikohan T-30). Remmi pois,näissähän on se "ihme" kiristin, mutta itse väänsin kuusiokoloavaimella kiristinpyörän keskeltä remmiä sen verran löysälle, että sain remmin pois.
Hihnapyörä pois, magneetti irti (kolme pientä (8mm lenkki) mutteria vesipumpun puolelle.
Laturin kiinnikkeestä ylin 17mm kannalla oleva pultti pois ja alimmaisena oleva samankokoinen pultti, joka menee laturin korvakon läpi, löysälle sillä kolme 13mm kannalla olevaa vesipumpun pulttia on kiinnikkeestä läpi ja pumppu osaksi kiinnikkeen takana.
Vesipumpun pultit pois n.8 kpl (10mm kannalla) ja pumppu pois.. Kaikki takasi ja kovaa ajoa!!
Vaihoin tuossa viikonloppuna omaan 190E 1,8 vesipumpun. Ihan nätti homma, oisko menny semmonen 2 tuntia.
Siivet irti (pultti keskellä johon passaa 13mm lenkki), hihnapyörän pultit löysälle (4 kpl pieniä torx:a olikohan T-30). Remmi pois,näissähän on se "ihme" kiristin, mutta itse väänsin kuusiokoloavaimella kiristinpyörän keskeltä remmiä sen verran löysälle, että sain remmin pois.
Hihnapyörä pois, magneetti irti (kolme pientä (8mm lenkki) mutteria vesipumpun puolelle.
Laturin kiinnikkeestä ylin 17mm kannalla oleva pultti pois ja alimmaisena oleva samankokoinen pultti, joka menee laturin korvakon läpi, löysälle sillä kolme 13mm kannalla olevaa vesipumpun pulttia on kiinnikkeestä läpi ja pumppu osaksi kiinnikkeen takana.
Vesipumpun pultit pois n.8 kpl (10mm kannalla) ja pumppu pois.. Kaikki takasi ja kovaa ajoa!!
Viimeksi muokannut Jampuusi, 20.6.2007 14:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S204 220CDI -11
W169 150 -05
W169 150 -05