tehostin tehostaa voimakkaasti oikealle, muttei juurikaan vasemmalle. Kierrosten vaihtelu tuntuu ajoittain myös tehostuksen määrässä ja sammuttaessa auton ratti heilahtaa vielä muistaakseni vasemmalle.
Kiinan Delphillä ohjauskulmat todellisen tuntuiset vasemmalle n. -540 astetta ja oikealle n. 520 astetta. Ei tullut katsottua ohjauskulma, anturin nopeutta oliko se järkevä astetta/sekunti. Ohjauskulman tunnistimen kohdalla oli -----.
Ohjauspyörään välitetty vääntömomentti oli muutamia Nm kun joutui pitämään ratista kiinni, ettei ohjaus käänny paikallaankin oikealle.
Lieneekö spiraali kuitenkin ehjä ja vika jossakin muussa ohjauspylväsmodullissa. Tutkiessa ainut selvä vika oli monitoimiviiksen kiristävän pultin löysyys. Akun irrotuksen jälkeen, kuittailin vikakoodit.
Eräs löytynyt vikakoodi oli Ohjauspyörän elektroniikka - SCCM 9353
-ohjauskulman tunnistin, epäuskottava
-katkonainen
Jotakin tarttis uusia, mutta mitä? Vika oli kuulemma tullut akun vaihdon yhteydessä. Lieneekö siellä jotakin *:lla resetoitavaa tai vian paikantamiseen apuja.
169.031 valmistettu 10/2004 ja rullattu 230tkm.
w169 A150 ohjaustehostin puoltaa
- Uusi Avantgardisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 08.9.2007 16:05
- Paikkakunta: Kainuu
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4303
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: w169 A150 ohjaustehostin puoltaa
Monesti kuvattu oire perinteiseelä tehostuksella olevissaUusi Avantgardisti kirjoitti:tehostin tehostaa voimakkaasti oikealle, muttei juurikaan vasemmalle. Kierrosten vaihtelu tuntuu ajoittain myös tehostuksen määrässä ja sammuttaessa auton ratti heilahtaa vielä muistaakseni vasemmalle.
Kiinan Delphillä ohjauskulmat todellisen tuntuiset vasemmalle n. -540 astetta ja oikealle n. 520 astetta. Ei tullut katsottua ohjauskulma, anturin nopeutta oliko se järkevä astetta/sekunti. Ohjauskulman tunnistimen kohdalla oli -----.
Ohjauspyörään välitetty vääntömomentti oli muutamia Nm kun joutui pitämään ratista kiinni, ettei ohjaus käänny paikallaankin oikealle.
Lieneekö spiraali kuitenkin ehjä ja vika jossakin muussa ohjauspylväsmodullissa. Tutkiessa ainut selvä vika oli monitoimiviiksen kiristävän pultin löysyys. Akun irrotuksen jälkeen, kuittailin vikakoodit.
Eräs löytynyt vikakoodi oli Ohjauspyörän elektroniikka - SCCM 9353
-ohjauskulman tunnistin, epäuskottava
-katkonainen
Jotakin tarttis uusia, mutta mitä? Vika oli kuulemma tullut akun vaihdon yhteydessä. Lieneekö siellä jotakin *:lla resetoitavaa tai vian paikantamiseen apuja.
169.031 valmistettu 10/2004 ja rullattu 230tkm.
korjantuu ohjausvaihteen uusinalla
mutta a malissa kun on sähköllä nii tuurilla *:ri löytää sieltä jotain helpommin/halvemalla korjatavaa, asetettavaa
eli piuhan päässä kannatta käytää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Uusi Avantgardisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 08.9.2007 16:05
- Paikkakunta: Kainuu
käyty *:lla
seuraava vaihe taitaa olla momenttitunnistimen kalibrointi. Nyt tuottaa koko ajan muutaman Nm:n väännön oikealle.
Ohjausvaihde on irrotettava ohjauspyörän akselin putkesta ohjausakselin alapään kohdalla. Momenttitunnistimen pitää olla sähköisesti liitettynä ohjainlaitteeseen. Ei saa olla olemassa olevaa vikaa vikamuistissa. Auto on ehdottomasti oltava paikallaan moottori pysäytettynä.
Onko kukaan tehnyt käytännössä? Lieneekö oikotie onneen vai viivytystaistelun ensimmäinen näytös vian uusiutuessa kohta uudestaan.
Ohjausvaihde on irrotettava ohjauspyörän akselin putkesta ohjausakselin alapään kohdalla. Momenttitunnistimen pitää olla sähköisesti liitettynä ohjainlaitteeseen. Ei saa olla olemassa olevaa vikaa vikamuistissa. Auto on ehdottomasti oltava paikallaan moottori pysäytettynä.
Onko kukaan tehnyt käytännössä? Lieneekö oikotie onneen vai viivytystaistelun ensimmäinen näytös vian uusiutuessa kohta uudestaan.