Ahdettu postiloota eli Höömyn w245
Sunnitellun käyttöiän lyhentäminen on yksi vitsaus, jota ei edes kovin avoimesti asiakkaille kerrota. Teollisuuden ja poliitikkojen näkökulmasta se on hyvä idea, tehtaat pyörivät, kun uusia kärryjä tarvitaan ja päästöt vähenevät, kun autot poistuvat noin 10 vuotiaina liikenteestä. Suomessa tässä on ongelmana autojen hinta ja sen pysyminen. Kymmenenvuotiaista värkeistä pyydetään herkästi liki kymppitonnia, vaikka laite on teknisen käyttöikönsä päässä tai lähellä sitä luojansa mukaan. Tässä oikeasti alkaa ihmetellä sitä, että diesel automaatti Mondeo meni suutinrempalla kaksi kertaa suunnitellun kilometrimääränsä ja melkein saman verran ikänsä yli.
Kannattaisin lämpimästi direktiiviä, jossa valmistajan olisi kerrottava kestokulutushyödykkeiden suunniteltu käyttöikä ja huollontarve, jolla siihen on tarkoitus päästä.
Toivoo tässä vielä, ettei koko aivoja tarvitsisi vaihtaa, mutta sähkövikahan tuon täytyy olla, kun vian oireet häviävät kokonaan buuttaamalla.
Kannattaisin lämpimästi direktiiviä, jossa valmistajan olisi kerrottava kestokulutushyödykkeiden suunniteltu käyttöikä ja huollontarve, jolla siihen on tarkoitus päästä.
Toivoo tässä vielä, ettei koko aivoja tarvitsisi vaihtaa, mutta sähkövikahan tuon täytyy olla, kun vian oireet häviävät kokonaan buuttaamalla.
Tähänhän se todellisuus kiteytyy. Autot ei tavallaan oikeasti ole huonontuneet, vaan insinöörit ovat oppineet laskemaan tarkemminHöömy kirjoitti:Sunnitellun käyttöiän lyhentäminen on yksi vitsaus, jota ei edes kovin avoimesti asiakkaille kerrota. Teollisuuden ja poliitikkojen näkökulmasta se on hyvä idea, tehtaat pyörivät, kun uusia kärryjä tarvitaan ja päästöt vähenevät, kun autot poistuvat noin 10 vuotiaina liikenteestä. Suomessa tässä on ongelmana autojen hinta ja sen pysyminen. Kymmenenvuotiaista värkeistä pyydetään herkästi liki kymppitonnia, vaikka laite on teknisen käyttöikönsä päässä tai lähellä sitä luojansa mukaan. Tässä oikeasti alkaa ihmetellä sitä, että diesel automaatti Mondeo meni suutinrempalla kaksi kertaa suunnitellun kilometrimääränsä ja melkein saman verran ikänsä yli.
Kannattaisin lämpimästi direktiiviä, jossa valmistajan olisi kerrottava kestokulutushyödykkeiden suunniteltu käyttöikä ja huollontarve, jolla siihen on tarkoitus päästä.
Toivoo tässä vielä, ettei koko aivoja tarvitsisi vaihtaa, mutta sähkövikahan tuon täytyy olla, kun vian oireet häviävät kokonaan buuttaamalla.

Tietty välillä sattuu sitten tuollaisia mondeon kaltaisia vahinkoja

Tämä on nyt vastustanut. Moottorin tukikumit pettivät heti vaihteistorempan jälkeen. No ne saatiin vaihtettua, mutta ilmastointi ei nyt pidä yhtään painetta.Ei ole päivää, että kaikki pelaisi. Mittarissa 254 000 ja rapiat. Öljyn kulutu kasvaa koko ajan, nyt menee jo litra per 4 000 km. Ei toki olla lähelläkään valmistajan raja-arvoa, joka on 1 ltr/1 000 km.
Hitauttani missasin 90 000 ajetun Citikan Kamuxilta, joku osti sen samana päivänä, kun piti mennä tekemään kauppaa.
Hitauttani missasin 90 000 ajetun Citikan Kamuxilta, joku osti sen samana päivänä, kun piti mennä tekemään kauppaa.