A-mersun ostovinkkejä kaipaillaan
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
A-mersun ostovinkkejä kaipaillaan
Sukulainen oli kiinnostunut A-mallista ja lupasin vähän auttaa häntä, eli seuraavia kysymyksiä tuli mieleen..
Mitä huomioitavaa diesel automaatti A-mersun ostossa olisi?
Ainakin ruosteet 2007 ja sitä vanhemmissa? Onko uudemmissa myös samaa vikaa?
Mites näissä kun on tuo DPF, onko kovin herkkä laite tukkeutumaan ja tuomaan ongelmia? Onnistuukohan ko. moottorista tuon ohjelmallinen poisto ja pöntön tyhjäys?
Automaattilaatikon toiminta tietysti ja sen öljyjen kunto, eli onko vaihdettu.
Ja huoltohistoria muutoinkin.
Onko muuta huomioitavaa? Vai onko parempi pitää näpit erossa?
Mitä huomioitavaa diesel automaatti A-mersun ostossa olisi?
Ainakin ruosteet 2007 ja sitä vanhemmissa? Onko uudemmissa myös samaa vikaa?
Mites näissä kun on tuo DPF, onko kovin herkkä laite tukkeutumaan ja tuomaan ongelmia? Onnistuukohan ko. moottorista tuon ohjelmallinen poisto ja pöntön tyhjäys?
Automaattilaatikon toiminta tietysti ja sen öljyjen kunto, eli onko vaihdettu.
Ja huoltohistoria muutoinkin.
Onko muuta huomioitavaa? Vai onko parempi pitää näpit erossa?
Viimeksi muokannut Pjörklundi, 17.7.2013 9:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
työkaverilla oli 2008 A, automaattiaskilla ja remotti kustansi yli 4 tonnia kun se levisi. Mittarissa oli 210tkm.
Minusta tuollainen auto on vain hyvä kun sen ostaa uutena ja ajelee leasing tjsp. huoltosopimuksen alaisena.
Ostaa uuden A:n sehä o näppärä eikä ees kauhean kallis auto... niiku mersuksi.
Minusta tuollainen auto on vain hyvä kun sen ostaa uutena ja ajelee leasing tjsp. huoltosopimuksen alaisena.
Ostaa uuden A:n sehä o näppärä eikä ees kauhean kallis auto... niiku mersuksi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
Eli parempi olla koskematta. No toisaalta samalla hinnalla saa Kia/Hyundai akselilla uuden 5 tai 7 vuoden takuulla. Tuntuma ei varmasti sama ole, ja muovisia varmasti ovat, mutta ehkä pitää sanoa että menee ainakin katsomaan sellaista.
Pienempi ja luotettava automaattiauto on ilmeisesti aika harvinainen vekotin nykypäivänä... VAG konsernissa olis luokkaan sopivia mutta bensojen jakopää ja DSG vaihteistot ei houkuttele edes suosittelemaan pahimmalle viholliselle niitä.
Pienempi ja luotettava automaattiauto on ilmeisesti aika harvinainen vekotin nykypäivänä... VAG konsernissa olis luokkaan sopivia mutta bensojen jakopää ja DSG vaihteistot ei houkuttele edes suosittelemaan pahimmalle viholliselle niitä.
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 19.10.2010 22:54
- Paikkakunta: Tukholma
Tämä ei pidä paikansa. Moottori ja vaihdelaatikko on mersun omia kehityksestä valmistukseen asti.tapio89 kirjoitti: Moottori ei ole mersun oma, eikä myöskään aski.
Koskien siis tätä W169 mallia.
Moottori on jatkokehitelty W168:ta ja vaihdelaatikko mersun oma cvt-momentinmuuntimella(turbiinilla).

Nykyisessä/uusimassa W176(uusikaupunki valmiste) mallissa on 160cdi ja 180cdi:sä 1.5l renault-moottori. Vaihdelaatikot 7G-DCT uskon olevan vielä mersun valmistamia. Manuelista tuon 1.5mootorin yhteydessä en tiedä onko mersun tai rellun. Tarkenetaan vielä että 180cdi 7G-DCT:ä on mersun moottori vielä hetken mutta loppuvuodesta sekin korvataan 1.5:sella.
Re: A-mersun ostovinkkejä kaipaillaan
Meillä on 2005-vuosimallin W169-automaatti. Koneena on 200CDI. Autolla on nyt ajettu reilut 115000 km.Pjörklundi kirjoitti:Sukulainen oli kiinnostunut A-mallista ja lupasin vähän auttaa häntä, eli seuraavia kysymyksiä tuli mieleen..
Mitä huomioitavaa diesel automaatti A-mersun ostossa olisi?
Ainakin ruosteet 2007 ja sitä vanhemmissa? Onko uudemmissa myös samaa vikaa?
Mites näissä kun on tuo DPF, onko kovin herkkä laite tukkeutumaan ja tuomaan ongelmia? Onnistuukohan ko. moottorista tuon ohjelmallinen poisto ja pöntön tyhjäys?
Automaattilaatikon toiminta tietysti ja sen öljyjen kunto, eli onko vaihdettu.
Ja huoltohistoria muutoinkin.
Onko muuta huomioitavaa? Vai onko parempi pitää näpit erossa?
200CDI CVT-automaatilla ei tunnu kiihtyvän aivan yhtä reippaasti kuin mitä nopeusmittari kertoo sen liikkuvan. Henkilökohtaisesti ilmeisesti pidän turbo-Saab-tyyppisestä potkusta ja sitä ei portaattoman laatikon kanssa ole tarjolla. Minun mielestäni laatikon öljyt kannattaa vaihtaa kyllin usein. Jotkut puhuvat huoltovapaista laatikoista, mutta minä en jaksa uskoa että öljyn ominaisuudet olisivat ikuisia tai ettei mekaaninen laite vaatisi hyvin toimivaa voitelua.
Ostaessani auton pari vuotta sitten siihen vaihdettiin goodwill-takuuna uudet ovet. Goodwilliä löytyi koska auto oli huollettu säntillisesti. Alareunojen kiittaus oli tuolla kohdalla mennyt huonoksi. Uusissa ovissa näyttäisi olevan vähän aikaisempaa varmemmin mitoitetut vedenpoistot alalaidassa.
Minulla on tapana pitää auto puhtaana ja ovienvaihto-operaation jälkeen ei ole ollut mitään jalustalle nostettavia ongelmia. (Alapallonivel tarvitsi vaihtaa ja koska sen väljyys ei tuntunut rytkytettäessä, meni vähän turhan pitkästi ennen kuin uskoin kyseessä olevan alapallon. Tulipahan samalla tarkastetuksi kaikki muukin mahdollinen etuakselilla..

Tekniikan maailmassa oli taannoin hyvä juttu A-Mersusta. Siinä sanottiin, että jos löytää hyväkuntoisen A-Mersun, siitä saa varsin monipuolisen ja hyvin palvelevan auton itselleen. Voin yhtyä tähän näkemykseen:
A200CDI A kulkee kivasti kaupungissa ja ainakin minut se on yllättänyt positiivisesti maantiekäytöksellään. Myös tavarankuljettimena se yllättää kerta toisensa jälkeen, koska kun takapenkin kaataa, kookkaan takaluukun kautta mahtuu käsittämättömän kokoisia kappaleita kyytiin.
-T


-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
OM640 on ilmeisen hyvin ohjelmoitavissa, joten voisin uskoa hiukkaspöntön käytönkin olevan poisohjelmoitavissa. Toisaalta itse en ole kuullut DPF:n olevan mikään merkittävä murheenkryyni, joten ainakaan minua poistaminen ei kiinnosta. Lisäksi kun pöntön suodattimen toimimattomuus aiheuttaisi mitä ilmeisimmin turhaa kulmakarvojen kohottelua katsastuksessa.Pjörklundi kirjoitti:Entäs tämä hiukkaspönttömysteerio, onko se kuinka herkkä näissä? Ja saako sen tarvittaessa ohjelmoitua ja tyhjennettyä?...
Voihan olla että jos puhtaaksipoltto ei pääse koskaan tapahtumaan, pönttö voi mennä kokonaan tukkoon ja se on huono juttu, mutta ainakin minun ja lähipiirini autoissa DPF on toiminut ihan OK. Liekö siksi että pirkanmaalaiset ajoreitit sisältävät melko yleisesti aina jonkun verran myös maantieajoa, jolloin pönttö pääsee toimimaan asianmukaisesti...?
-T


-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05.4.2006 19:46
- Paikkakunta: Espoo
Ei kuulosta hassumalta. Itsekin yritin etsiä ulkomaisilta foorumeilta tietoa DPF pöntöstä, mutta harvoin siitä missään a-sarjan jutuissa mainitaan. Monella muulla merkillä tuntuu olevan useammin tapetilla hiukkassuodattimen ongelmat.
Onkohan nuo kovinkin janoisia? Toki sillä asialla ei nyt kovin suurta merkitystä ole, kaiken ne kuitenkin vie mitä tankkiin laittaa.
Onkohan nuo kovinkin janoisia? Toki sillä asialla ei nyt kovin suurta merkitystä ole, kaiken ne kuitenkin vie mitä tankkiin laittaa.