D-huolto A-meseen 1000€ Veholla!!!
D-huolto A-meseen 1000€ Veholla!!!
Joo syttyi teksti näyttöön vaimon -08 A160 bensa meseen. D-huolto kyseessä. Autolla ajettu n.42th. No soitto Veholle ja vastaus oli ettei hintaa tiedä ennenkuin saa auton testeriin, kuulemma D-merkkaa että ainakin töitä 3h!! No uudempi kysymys kun oli käyntiä Veholla ja vastaus oli n. 1000€ laaki luvassa. No AD-korjaamo tarjosi vuosi huoltoa hintaan 179€ eli öljyt, öljysuodatin , ilmansuodatin ja erinäinen määrä tarkastuksia ja säätöjä tarvittaessa yms. lisätyönä pyysin tulppien vaihdon. Koko lysti 220€. Mitähän sellaista Veho tuohon huollossaan laittaa että saisi hinnalleen vastusta??
Niin mobilo tosiaan katkeaa ja se ruostetakuu, joka on lähinnä vitsi. En ikinä ole tavannut autoa jonka ruostuminen alkaa pääosin sisäpuolelta
Tuolla erotuksella tekee paljon tarvittavaa remonttia..
Raju on ero, olisi kiva kuulla mitä merkkiliikkeen D-huoltoon 40th kohdalla kuuluu, kun Veholta ei selvää vastausta saa.

Tuolla erotuksella tekee paljon tarvittavaa remonttia..
Raju on ero, olisi kiva kuulla mitä merkkiliikkeen D-huoltoon 40th kohdalla kuuluu, kun Veholta ei selvää vastausta saa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Yleensä aina.T.S kirjoitti: En ikinä ole tavannut autoa jonka ruostuminen alkaa pääosin sisäpuolelta
Kynnen kokonen kukka ulkopellillä on monesti kämmenen kokonen esim. kaaren sisällä. Helmakotelon etupäästä jos pääsee kuravesi sisään, niin on koko kotelo kohta täys märkää hiekkaa ja parin vuoden päästä tippuu kotelon pohja pois. Merkkiliikkeen huolloissa silti tuskin muoveja paljon raotellaan tai koteloihin kurkitaan, vaikka se heillä suoritettu huolto ruostetakuuseen vaikuttaisikin.
Mulla oli -85 Accord johon oli säännöllisesti ruiskittu kotelosuojaa joka paikkaan ja pohja pidetty massattuna. 350 tkm ja 20v. ei ollut saanut minkään näköstä ruosteen alkua aikaan, missään kohti. Yleensähän nuo japsit on kattopeltiin asti lahoja tuossa kohen.
Nykysellään on auton valmistuksessa käytettävien korkea-aromaatisten liuottimien käyttö hyvin rajoitettua. Kotelosuoja-aineet on pahimpia myrkkyjä, joiten autonvalmistajat niitä aika nuukasti tehtaalla laittaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Justaan laittelin mersun joka oli pinnoiltaan ihan hyvä mutta etujalkatilojen puolelta helmat mädätEasy Rider kirjoitti:Yleensä aina.T.S kirjoitti: En ikinä ole tavannut autoa jonka ruostuminen alkaa pääosin sisäpuolelta
Kynnen kokonen kukka ulkopellillä on monesti kämmenen kokonen esim. kaaren sisällä. Helmakotelon etupäästä jos pääsee kuravesi sisään, niin on koko kotelo kohta täys märkää hiekkaa ja parin vuoden päästä tippuu kotelon pohja pois. Merkkiliikkeen huolloissa silti tuskin muoveja paljon raotellaan tai koteloihin kurkitaan, vaikka se heillä suoritettu huolto ruostetakuuseen vaikuttaisikin.
Mulla oli -85 Accord johon oli säännöllisesti ruiskittu kotelosuojaa joka paikkaan ja pohja pidetty massattuna. 350 tkm ja 20v. ei ollut saanut minkään näköstä ruosteen alkua aikaan, missään kohti. Yleensähän nuo japsit on kattopeltiin asti lahoja tuossa kohen.
Nykysellään on auton valmistuksessa käytettävien korkea-aromaatisten liuottimien käyttö hyvin rajoitettua. Kotelosuoja-aineet on pahimpia myrkkyjä, joiten autonvalmistajat niitä aika nuukasti tehtaalla laittaa.

Aika usein on minun autoissa ruostuminen alkanut hoitamattomasta kiven iskusta tai naarmusta. Toki sisäpuoleltakin ruostumista voi alkaa tapahtua kuten esimerkit kertoivat.
Onko kenelläkään muuten tietoa mitä Vehon D-huolto pitää sisällään? Kyllähän se tarkoituksellla pidetään mystisenä kai nyt jokainen autonvalmistaja tietää mitä keskimäärin autoon tarvitsee tehdä esim.kun 40th km tulee mittariin. Eikös BMW:ssä huolto lueta avaimen perästä?!
On se homma vaikeaksi tehty.. Tietysti se myös on tapa saada asiakkaat pysymään merkkiasiakkaina, kun takuu toimii muuallakin huolettaessa.
Onko kenelläkään muuten tietoa mitä Vehon D-huolto pitää sisällään? Kyllähän se tarkoituksellla pidetään mystisenä kai nyt jokainen autonvalmistaja tietää mitä keskimäärin autoon tarvitsee tehdä esim.kun 40th km tulee mittariin. Eikös BMW:ssä huolto lueta avaimen perästä?!

On se homma vaikeaksi tehty.. Tietysti se myös on tapa saada asiakkaat pysymään merkkiasiakkaina, kun takuu toimii muuallakin huolettaessa.
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Tällaista oli Benzworldissa (oikeellisuudesta en tiedä...):T.S kirjoitti:Onko kenelläkään muuten tietoa mitä Vehon D-huolto pitää sisällään?
Service codes A through H are for estimating only the time required to do the work that is listed in the service code menu (1 – 20).
A = 1 hour, B = 2 hours, C = 3 hours, D = 4 hours, E = 5 hours, F = 6 hours, G = 7hours, H = 8 hours
Service Codes
3 – At each service. Engine oil & filter change
4 – Every 2 years. Check body or paint damage, chassis parts and suspension body parts for damage and corrosion, replace brake fluid (brake fluid countdown from build date)
5 – Every 40,000 km/2years. Replace combination filter
6 – 40,000km/2years. Replace dust filter
8 – Every 80,000 km/4 years (engine 266). Replace air-cleaner insert
8 – Every 120,000km/4 years (engine 640). Replace air-cleaner insert
11 – Every 250,000 km/15 years (engine 266). Replace fuel filter
11 – Every 80,000 km/4 years (engine 640. replace fuel filter
12 - Every 50-70,000 km/4 years (engines 266.920/940/960). Replace spark plugs
12 – Every 90-110,000 km/4 years (engine 266.980) Replace spark plugs
13 – Every 250,000 km/15 years. Replace coolant
15 – Every 30,000 km/2 years. Grease trailer coupling, clean trailer hitch
16 – Once during first service 2 (B) Adjust parking brake cable
20 – CVT fluid change/60,000 km
® Mesen Porkkana-klubi
Huollon laajuus riippuu myös edellisestä huollosta kuluneesta ajasta (tai siitä kun auto otettiin ajoon).Onko kenelläkään muuten tietoa mitä Vehon D-huolto pitää sisällään? Kyllähän se tarkoituksellla pidetään mystisenä kai nyt jokainen autonvalmistaja tietää mitä keskimäärin autoon tarvitsee tehdä esim.kun 40th km tulee mittariin.
Kyllähän nuo takuut pysyy voimassa vaikka autoa ei käyttäisikään Veholla. Muitakin valtuutettuja MB huoltoja löytyy Vehon lisäksi.
Itse suosin Alppilan Autohuoltoa ja lahden eteläpuolella sijaitsevaa Silberautoa.
Alppilan autohuollossa vaimon W169:n C-huolto oli joulukuussa noin 400 euroa. Kuukausi sitten C-huolto omaan W164 malliin kustansi runsaat 300 euroa Silberautossa. Kumpikin huoltopaikka pistää ylös kaiken autoon tehdyn MB:n sähköiseen tietokantaan. Itse arvostan tätä sähköistä huoltokirjaa huomattavasti enemmän kuin pelkkää leimaa huoltokirjassa. Siitä näkee mitä kaikkea huollot ja muut käynnit ovat pitäneet sisällään. Molemmat käyttämäni huollot myös printtaavat koko sähköisen huoltokirjan pyydettäessä. Veho ei kuulemma suostu. Miksiköhän?
Itse suosin Alppilan Autohuoltoa ja lahden eteläpuolella sijaitsevaa Silberautoa.
Alppilan autohuollossa vaimon W169:n C-huolto oli joulukuussa noin 400 euroa. Kuukausi sitten C-huolto omaan W164 malliin kustansi runsaat 300 euroa Silberautossa. Kumpikin huoltopaikka pistää ylös kaiken autoon tehdyn MB:n sähköiseen tietokantaan. Itse arvostan tätä sähköistä huoltokirjaa huomattavasti enemmän kuin pelkkää leimaa huoltokirjassa. Siitä näkee mitä kaikkea huollot ja muut käynnit ovat pitäneet sisällään. Molemmat käyttämäni huollot myös printtaavat koko sähköisen huoltokirjan pyydettäessä. Veho ei kuulemma suostu. Miksiköhän?
SLK 320 2004 Final Edition