Laitetaanpa tämän kesän "mersunkorjausseikkailu" tänne, eli juhannuksen alla poksautin hidastetta kiertäessä katukivetykseen seurauksella että vänkärinpuolen eturenkas ja vanne tykkäs huonoa. Auto seisoi muutaman päivän ja kun piti reissuun lähtä huomattiin outo haju autossa ja että kylmää ei tule. No ajoin ilmastointihuoltoon ja hetken kylmäaineen täyttökone testasi ja alkoi täyttää, eli kuulemma vuotoa ei ole koska alkoi täyttämään. Heti liikkeen pihalla keskimmäisistä ilma ritilöstä kuuluu pientä suhinaa ja semmonen tunkkainen haju, ajattelin että kyllä se seuraavana päivänä on haihtunut. No seuraavana päivänä oli kyllä haihtunut nimittäin 600g kylmä ainetta. Soitin Tapsalle ja hän otti auton tutkittavaksi, kohta tuli soitto ettäkonehuoneen puolella ei löydy vuotoa, valitettavasti. Höyrystin se siellä vuoti ja viikonloppuna loppuna purettiin ohjaamo pellille asti, vaihdekeppi ja jarrupolin jäi jäljelle. Oli aika karunnäköistä kun kkymmeniä johtoja roikkui ja laitteet paljaana erässä vaiheessa.
7 tuntia meni purkaessa. Mulla oli toivo loppua monta kertaa, mutta Tapsa naureskeli vaan että äläpä hättäile, kyllä se siitä. Veholla olisi kenno maksanut 1070e ja työt yli tonnin. Veho llaittoi pitkin hampain kyselyä mersulle takuusta, vielä kun sanoivat että on kyllä uniikki tapaus, ei ole höyrystimen kennoja myyneet näin tuoreisiin (2008), vastaus tuli reilun tunnin päästä ja arvasin että ei tule veho vastaan, se tuskin laittoi sitä kyselyä edes eteenpäin, ei voinut antaa mun nähdä vastausta. Vakuutusyhtiö halusi tarkastaa auton mut siitä ei löytyntyt muutakuin vääntynyt vanne ja hajonnut rengas. Eli kun kennossa on vuoto ja asiayhteys löytyy törmäykseen ja kun osan harvinainen hajoaminen kyseessä niin vak.yhtiö ei hyväksynyt kennon korvausta koska kennossa ei ole näkyvää vauriota. Jos putken juuri olisi murtunut tms niin asia toinen. Vak yhtiö vaihtuikin sukkelaan tarvikeliikkeestä olis tilaamalla saanut 690 pikana alkuperäisen Behrin kennon. Mutta onneksi löytyiyhdestä purkaamosta kenno, myyjä ei vaan alkanut myymään pelkkää kennoa vaan piti ostaa koko kanavisto kaikkine sähkövastuksineen, lämppärin kenno ja läpät moottoreineen. Hintaa kysyin netin kautta niin pyysi ssoittamaan, eli kallis paketti tulossa? No hinta oli 150e plus matkahuolto ja eka kertaa jätin tinkaamatta
Kenno koe ponnistettii ja alettiin kasaamaan, meni about 10 tuntia koska aina joku liitin oli vapaana ja pitipurkaa et sai johdon oikeaan paikkaan. Star oli hyvänä apuna kun kytkettiin aina välillä niin se kertoi mikä laite ei pelaa, joten kytke kapeli.
Loppupeleissä ei tuo mitään rakettitiedettä ole, aikamoni osa oli ilman ruuveja irroitettavissa (väkivaltaisesti)
Mut nyt ilmastointi on pelannut ja ei ihme kyllä ole pahimpia nitinöitä ilmaantunut. Pakkasten tultua tilanne voi muuttua :/ näin jälkeenpäin
Ruottista nuita ois näyttäny saavan purkuosana 600 kruunuun mut eivät
lähetä Suomeen. Mut halvalla tää meni ja suurkiitos Tapsalle joka tiesi just
miten homma menee.
Ilmastoinnin höyrystimen vuoto.
Re: Ilmastoinnin höyrystimen vuoto.
Käy nyt hakemas rahat pois tuollaisilta huoltoukoilta. Lainsäätäjällä tullu paha virhe kun kuka tahansa autonasentaja voi leikkiä kylmämiestä ja vielä laskuttaa siitä.supoman kirjoitti:No ajoin ilmastointihuoltoon ja hetken kylmäaineen täyttökone testasi ja alkoi täyttää, eli kuulemma vuotoa ei ole koska alkoi täyttämään.
Eilen justiin kuuntelin korvat höröllä kun S211 -06 höyrystin suhisi huolella kun typpeä painetiin sisäädealer kirjoitti:Juuri näin Isommissa remonteissa testeri on kasausvaiheessa korvaamaton apu.Star oli hyvänä apuna kun kytkettiin aina välillä niin se kertoi mikä laite ei pelaa, joten kytke kapeli.
Höyrystinkennoja on vaihdettu satakaksnelosiin, ei uudempiin.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]