Akku vaihdettu, tartteeko koodata?
Akku vaihdettu, tartteeko koodata?
Tuli vaihdatettua uusi Varta G14 agm 95Ah akku vanhan ja alkuperäisen Varta 95Ah vrla geeli(?)akun tilalle, auto S204 220cdi 2008.
Puhuvat että ainakin bemmeihin olisi syytä koodata uusi akku vaihdetuksi, varsinkin jos akun tyyppi ja koko on eri kuin edellisessä. Miten lie näissä mursuissa, vaatiiko starin nokassa käynnin?
Täytyy kyllä kiittää Oulun Akkutaloa hyvästä palvelusta, G14 paikoilleen laitettuna 198€. Jossain nettilafkassa näytti maksavan 250, veholta en uskaltanut kysyä.
Puhuvat että ainakin bemmeihin olisi syytä koodata uusi akku vaihdetuksi, varsinkin jos akun tyyppi ja koko on eri kuin edellisessä. Miten lie näissä mursuissa, vaatiiko starin nokassa käynnin?
Täytyy kyllä kiittää Oulun Akkutaloa hyvästä palvelusta, G14 paikoilleen laitettuna 198€. Jossain nettilafkassa näytti maksavan 250, veholta en uskaltanut kysyä.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Mihin voi kytkeä apuvirtakaapelit vaihdon ajaksi?S211 320CDI kirjoitti:Jep. Kannattaa antaa apuvirtaa, niin säästyy ikkunoiden, kattoluukun jne päivitykseltä ja pahimmillaan samin rikkovalta virtapiikiltä.
Joku kertoi että jättää ovet auki ja avaimet pois virtalukosta ja antaa auton olla 15min näin ja sitten akun vaihto niin ei pitäisi tulla mitään ongelmia. Tämä siis ison akun vaihtoon.
204:ssa on plussanapa moottoritilassa, johon syötettiin virtaa erillisestä pikkuakusta vaihdon ajan. En tiedä miten 211, siinähän on toinen akku jo omasta takaa prefacelift-malleissa.ahonekal kirjoitti:Mihin voi kytkeä apuvirtakaapelit vaihdon ajaksi?S211 320CDI kirjoitti:Jep. Kannattaa antaa apuvirtaa, niin säästyy ikkunoiden, kattoluukun jne päivitykseltä ja pahimmillaan samin rikkovalta virtapiikiltä.
Joku kertoi että jättää ovet auki ja avaimet pois virtalukosta ja antaa auton olla 15min näin ja sitten akun vaihto niin ei pitäisi tulla mitään ongelmia. Tämä siis ison akun vaihtoon.
Kuulemma puimureissa on niin älykäs laturi jotta osaa ladata uutta akkua oikealla tavalla, kunhan siitä on testerillä kerrottu. On ne hienoja vehkeitä

-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Niin, tuossa ohjeessa tarkoitetaan sitä, että auto "nukahtaa" mutta siinä se just onkin kun tökkaat piuhat kiinni niin siinä se pelätty virtapiikki saattaa syntyä rikkoen sähkölaitteita.ahonekal kirjoitti:Mihin voi kytkeä apuvirtakaapelit vaihdon ajaksi?S211 320CDI kirjoitti:Jep. Kannattaa antaa apuvirtaa, niin säästyy ikkunoiden, kattoluukun jne päivitykseltä ja pahimmillaan samin rikkovalta virtapiikiltä.
Joku kertoi että jättää ovet auki ja avaimet pois virtalukosta ja antaa auton olla 15min näin ja sitten akun vaihto niin ei pitäisi tulla mitään ongelmia. Tämä siis ison akun vaihtoon.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Jaa, luulin että kaikissa 211:issa on sama, korimallista riippumatta.tähtikuljettaja kirjoitti:Sulla on (farkussa), kaikilla ei ole. Tai siis on siellä konetilassa sopiva paikka mutta ei ole niitä varsinaisia apuvirran syöttöpisteitä.S211 320CDI kirjoitti:211:seen löytyy myös konetilasta boxi mihin apuvirta syötetään.
