Vaihdoin S204-farmariin uudet iskarit ja vähän muitakin juttuja. Sen jälkeisessä aurauskulmien säädössä tuli esiin että toinen eturengas on liian pystyssä. Syy tähän on tuntematon, mutta eipä sillä väliä, asia pitäisi saada korjatuksi, jotta auto kulkisi oikein kivasti.
Näköjään W204:ssä ei ole lähtökohtaisesti säädettävissä olevia etucambereita, joten lähdin selvittämään mietenköhän asiaa saisi paremmalle tolalle. Tuning-osien polulle en viitsisi lähteä, koska tuning-osien kestävyydestä arkisessa perheautokäytössä olen saanut aikaisemmin huonoja kokemuksia.
Yllättävää on, että kun olin asiasta yhtedyessä Vehoon ja KL:ään, camber-säätö ei tuntunut olevan ihan jokapäiväinen asia. Vehon henkilö kuitenkin keksi että olisi jotain (ei tietoa mitä) osia, joilla camber-säätöä saa tehdyksi. Hänen muistikuvansa oli, että osia oli useampaa eri versiota ja niistä sopivan valitsemalla renkaan voisi saada kivaan kulmaan. En tiedä mistä hän puhui tarkkaanottaen, sillä en nähnyt näitä osia.
KL:ssä asiaa pyöriteltyämme löytyi pultti A0003330071. Se näytti vastaavalta kuin epäkeskolevyllä varustettu A0003300018.
Miten on, saako noilla KL:stä löytyneillä Mersun omilla pulteilla lisää negatiivista camberia, Eli saako niilä siirretyksi alatukivartta ulospäin? Vai ovatko ne ainoastaan madallettujen autojen übernegatiivisen kulman korjaamiseen?
Mistäköhän Vehon ihminen puhui? Se tarina kuulostaa eriltä kuin nuo KL:n säätöpultit.
S204 ja etucamberien säätö
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Itse en ole koskaan nähnyt w204 korista alhaalta päin mutta sellainen käsitys mulla on että siellä oli joku kunnon säätö camberille?
Ei perustu mihinkään faktaan vaan siihen että tuossa oli 2012 mallin w204 joka kävi veholla pyöräsuuntauksessa, cambereissa oli heittoa ja suuntauksen jälkeen ne olivat prikulleen samassa. En tiedä että miten säätivät
Ei perustu mihinkään faktaan vaan siihen että tuossa oli 2012 mallin w204 joka kävi veholla pyöräsuuntauksessa, cambereissa oli heittoa ja suuntauksen jälkeen ne olivat prikulleen samassa. En tiedä että miten säätivät
Tuommoiset A0003331071-pultit hommasin. Niillä alatukivarsi siirtyi 4 mm (tai jotain sinne päin) ulos, jolloin camber oli kohdallaan. Valitettavasti sen jälkeen piti säätää aurausta vastaavasti, mikä kompensoi osan saavutettua etua pois. Nyt vaikka ihan ohjearvoissa ei ollakaan, kuitenkin ratti on suorassa ja auto tuntuu kulkevan sinne minne pitääkin.
-T