200/220 man <> aut kulutus
200/220 man <> aut kulutus
Terve,
Minkälaisiin kulutuksiin olette päässeet? Jotkut väittävät että ovat päässeet EU-kulutuksiin, mutta en oikein tätä istumalta asiaa usko.
Onko kukaan verrannut tietokoneen ilmoittamaa kuulutusta laskettuun?
Pasi
Minkälaisiin kulutuksiin olette päässeet? Jotkut väittävät että ovat päässeet EU-kulutuksiin, mutta en oikein tätä istumalta asiaa usko.
Onko kukaan verrannut tietokoneen ilmoittamaa kuulutusta laskettuun?
Pasi
Korollamiesten tyyliinhän tähän kuuluisi vastata, että:
Ja sitten tietenkin hetken ajon jälkeen näyttää tältä:
Mutta oikeasti näillä yksittäisillä mittaustapahtumilla ei ainakaan minun ajoillani ole paljoakaan merkitystä vuoden polttoainelaskun kannalta, koska ainakin tuolle vanhalle OM646 dieselille annetaan pyydettäessä niin paljon evästä, että kesäinen minimikulutus nousee pyrkivällä ajotavalla ja jopa tuplaantuu talvisessa työmatka-ajossa.
Auto tuli meille heinäkuun lopulla ja eiliseen tankkaukseen mennessä on tankkikirjassa 20160 km matkalle on tankattu 1270 litraa, eli 6,3 sadalle.
Manuaalivaihteisen C220T CDI:n normilukema on 6.1 ja kuten avatarista näkee, auto on Avantgarde, jonka kesäisiä kulutuslukemia rasittavat 225 leveät renkaat. Aluksi harkitsin vaihtoa 16" renkaisiin, mutta en halua 5*2 puolaisista luopua, koska on se vaan niiiin kivaa kun vakaakulkuisin koskaan ajamani takavetoinen on omani. Ja silti se kääntyy nopean ohjausvälityksen turvin liikenneympyrään kuin mikroauto.
Tietokone näyttää tällä hetkelle 5.9 keskiarvoa keskinopeudella 58 km/h.
Tuohon on ajettu n. 3 kk kesärenkailla ja 4 kk talvirenkailla (jotka muuten ovat suurimmalla vierintävastuksella, mitä kaupasta saa, eli Nasta-Kontiaiset. Mutta ajettavuus on sitä mitä hainkin.
Itse ajaen uskoisin pääseväni aika tarkkaan normilukemaan ympärivuotisena keskiarvona, mutta tällä ajavat muutkin perheenjäsenet, eikä heillä ole ihan yhtä paljon mielenkiintoa hakea sopivaa vaihdetta, ennakoida ja pitää moottori kuivilla kaikki vaihteet alas selaten moottoritien ulosmenorampeilla jne.
Nuo lukemat eivät ole pelkkää maantieajoa, vaan työmatkani on 12 km suuntaansa ja koko matka taajamassa 40 - 60 rajoituksin. Ehkä noin puolet maantietä (Pohjanmaalla) ja puolet taajamassa, tosin harvoin ruutukaavalla.
Muutama uusi asia tässä oli minulle:
Tämä ei ole mikään etukammiodiesel, joka kuluttaa aina saman verran, vaan olosuhteet ja ajotapa vaikuttavat kulutukseen todella selvästi.
Pakkanen ja sähkölämmitys vaikuttavat kulutukseen enemmän kuin aiemmissa autoissani. Sisätilanlämmitin pudottaa kulutusta, ainakin teoriassa.
Lohkolämmitin on tässä vielä uppokuumennin, joka pitää työpäivän aikana moottorin mukavasti 60 asteessa koko päivän. Lämmitys on instant-on ilman Webastoakin ja lämmintä tulee ennen kuin auton saa parkkipaikalta kadulle. Jos ei ole lämmitetty, niin sitten lämmintä tehdään sähkövastuksilla ja sekin lämpö tulee tankista.
Kulutusta tarkkaan laskeva ei juurikaan pääse säästämään pelkästään ostamalla 6-vaihteisen manuaalin. Manuaalin normilukema on n. 10% tomaattia alempi, mutta se ei tule tyhjästä, vaan sitä vaihteistoa pitää sitten käyttää myös.
Ei se vastenmielinen ole ajaa jos väkisinvaihdettavasta tykkää, mutta tämä on hyvä tunnistaa, koska laiskan kuljettajan on kovin helppo ajaa kapea-alaista tehodieseliä tarpeettoman epätaloudellisella käyntinopeudella.
Ja sitten tietenkin hetken ajon jälkeen näyttää tältä:
Mutta oikeasti näillä yksittäisillä mittaustapahtumilla ei ainakaan minun ajoillani ole paljoakaan merkitystä vuoden polttoainelaskun kannalta, koska ainakin tuolle vanhalle OM646 dieselille annetaan pyydettäessä niin paljon evästä, että kesäinen minimikulutus nousee pyrkivällä ajotavalla ja jopa tuplaantuu talvisessa työmatka-ajossa.
Auto tuli meille heinäkuun lopulla ja eiliseen tankkaukseen mennessä on tankkikirjassa 20160 km matkalle on tankattu 1270 litraa, eli 6,3 sadalle.
Manuaalivaihteisen C220T CDI:n normilukema on 6.1 ja kuten avatarista näkee, auto on Avantgarde, jonka kesäisiä kulutuslukemia rasittavat 225 leveät renkaat. Aluksi harkitsin vaihtoa 16" renkaisiin, mutta en halua 5*2 puolaisista luopua, koska on se vaan niiiin kivaa kun vakaakulkuisin koskaan ajamani takavetoinen on omani. Ja silti se kääntyy nopean ohjausvälityksen turvin liikenneympyrään kuin mikroauto.
Tietokone näyttää tällä hetkelle 5.9 keskiarvoa keskinopeudella 58 km/h.
Tuohon on ajettu n. 3 kk kesärenkailla ja 4 kk talvirenkailla (jotka muuten ovat suurimmalla vierintävastuksella, mitä kaupasta saa, eli Nasta-Kontiaiset. Mutta ajettavuus on sitä mitä hainkin.
Itse ajaen uskoisin pääseväni aika tarkkaan normilukemaan ympärivuotisena keskiarvona, mutta tällä ajavat muutkin perheenjäsenet, eikä heillä ole ihan yhtä paljon mielenkiintoa hakea sopivaa vaihdetta, ennakoida ja pitää moottori kuivilla kaikki vaihteet alas selaten moottoritien ulosmenorampeilla jne.
Nuo lukemat eivät ole pelkkää maantieajoa, vaan työmatkani on 12 km suuntaansa ja koko matka taajamassa 40 - 60 rajoituksin. Ehkä noin puolet maantietä (Pohjanmaalla) ja puolet taajamassa, tosin harvoin ruutukaavalla.
Muutama uusi asia tässä oli minulle:
Tämä ei ole mikään etukammiodiesel, joka kuluttaa aina saman verran, vaan olosuhteet ja ajotapa vaikuttavat kulutukseen todella selvästi.
Pakkanen ja sähkölämmitys vaikuttavat kulutukseen enemmän kuin aiemmissa autoissani. Sisätilanlämmitin pudottaa kulutusta, ainakin teoriassa.
Lohkolämmitin on tässä vielä uppokuumennin, joka pitää työpäivän aikana moottorin mukavasti 60 asteessa koko päivän. Lämmitys on instant-on ilman Webastoakin ja lämmintä tulee ennen kuin auton saa parkkipaikalta kadulle. Jos ei ole lämmitetty, niin sitten lämmintä tehdään sähkövastuksilla ja sekin lämpö tulee tankista.
Kulutusta tarkkaan laskeva ei juurikaan pääse säästämään pelkästään ostamalla 6-vaihteisen manuaalin. Manuaalin normilukema on n. 10% tomaattia alempi, mutta se ei tule tyhjästä, vaan sitä vaihteistoa pitää sitten käyttää myös.
Ei se vastenmielinen ole ajaa jos väkisinvaihdettavasta tykkää, mutta tämä on hyvä tunnistaa, koska laiskan kuljettajan on kovin helppo ajaa kapea-alaista tehodieseliä tarpeettoman epätaloudellisella käyntinopeudella.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Minun lukemani eivät ole tyypillisiä, vaan pikemminkin pienimmästä päästä, mutta todellisia tankkikirjan mukaan laskettuja pitkän ajan keskiarvoja ne ovat.
Alle rajoitusten ei tarvi ajaa, mutta pitkät turvavälit tarvitaan, samoin ennakointia, cruisea, rullaamista, moottorijarrutusta ja aktiivista ajamista koko ajan.
Ja vielä yksi avainsana: Pohjanmaa
Manuaalin ostamalla ei vielä säästä, sitä pitää myös ajaa koko ajan. Heti kun auto on reissussa perheen jommalla kummalla automaattikuskilla, on matkan keskikulutus litran yli pitkän ajan keskiarvon.
Alle rajoitusten ei tarvi ajaa, mutta pitkät turvavälit tarvitaan, samoin ennakointia, cruisea, rullaamista, moottorijarrutusta ja aktiivista ajamista koko ajan.
Ja vielä yksi avainsana: Pohjanmaa
Manuaalin ostamalla ei vielä säästä, sitä pitää myös ajaa koko ajan. Heti kun auto on reissussa perheen jommalla kummalla automaattikuskilla, on matkan keskikulutus litran yli pitkän ajan keskiarvon.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
samaa ihmettelen itekkin, reilu 2 tonnia takana , ja samanmoinen auto.S211 320CDI kirjoitti:3tkm takana ja keskikulutus 7,8L/100km S204 220CDI A -08 50%-50% kaupunki-maantie. Millä ihmeellä pääsette noihin 6 ja alle lukemiin ?
keskikulutus 7.6 auton mukaan. joka kulmassa 225/17/40 renkaat nastoilla.
matka ajossa menee 5.3-5.5 mut sitä tulee harrastettua vähän.
ja tänään tuli vielä sekin selville että autossa ei ole hiukkaspartikkeliahtautinta pakoputkessa että ei ainakaan se ole tukossa
Jossain vaiheessa laskin muutaman kymmenen tuhannen keskiarvona, että ajotietokone näytti noin 8 - 9% vähemmän kuin tankkikirjan mukaan oli todellisuudessa tankattu. Tuon kai saisi Starilla kalibroiduksikin?
Alkukesästä resetoitu lukema asettui kesäksi 5.5 tasoon, kesän pohjat oli 5.4 ja nyt on pikku hiljaa talven mittaan noustu 5.7 saakka. Saa nähdä, ehtiikö nousta vielä 5.8 saakka ennen kesärenkaita?
Ajomatkaa nyt viime toukokuun resetin jälkeen 29.000 km, mutta talvi on ollut poikkeuksellisen kevyt, koska hiihtoreissuja on ajettu paljon kolmestaan ilman suksilaatikkoa, joka nostaa ainakin puoli litraa sadalle.
Alkukesästä resetoitu lukema asettui kesäksi 5.5 tasoon, kesän pohjat oli 5.4 ja nyt on pikku hiljaa talven mittaan noustu 5.7 saakka. Saa nähdä, ehtiikö nousta vielä 5.8 saakka ennen kesärenkaita?
Ajomatkaa nyt viime toukokuun resetin jälkeen 29.000 km, mutta talvi on ollut poikkeuksellisen kevyt, koska hiihtoreissuja on ajettu paljon kolmestaan ilman suksilaatikkoa, joka nostaa ainakin puoli litraa sadalle.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Olet ajanut liian kovaa Tiputat keskinopeuden tuonne 80km/h korville niin voi mennä alle kuuden. Menee kyllä jo harrastuksen puolelle.S211 320CDI kirjoitti: Mökkireissu keskinopeus 94km/h kulutus 6,6l ja kurkkasin tänään after start 875km 8,4l 50-50 seka-ajoa.
50-50 seka-ajossa ihan normaali lukema...
After start ollut s211:ssa 220cdi manuaalissa kaupungissa mun jäliltä suunnilleen 7.9l/100km eikä aina ihan sievästikkään tuu ajettua.Kone kirjoitti:Olet ajanut liian kovaa Tiputat keskinopeuden tuonne 80km/h korville niin voi mennä alle kuuden. Menee kyllä jo harrastuksen puolelle.S211 320CDI kirjoitti: Mökkireissu keskinopeus 94km/h kulutus 6,6l ja kurkkasin tänään after start 875km 8,4l 50-50 seka-ajoa.
50-50 seka-ajossa ihan normaali lukema...
Maantiellä pääsee 113km/h keskinopudella isommin yrittämättä 6.3l/100km, kaheksankympin pintaan olevalla keskinopeudella 5.2l/100km...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Lukemat resetoitu noin vuosi sitten, nyt näyttää tältä:
80 rajoituksella otettu kuva kertoo normaalin marssivauhdin, eli tikkari + sen verran yli ettei puuttumiskynnys ylity.
80 rajoituksella otettu kuva kertoo normaalin marssivauhdin, eli tikkari + sen verran yli ettei puuttumiskynnys ylity.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
EGR poistettu, ja nyt voidaan mennä ABC:n paarin venyttelemään henkseleitä Mersun kulutuksella. Ja EU-normin mukaan BE-moottori tietenkin kuluttaa noin litran vähemmän
Älkää nyt vaan ottako liian tosissaan tätä. Tuo lukema on ihan vasiten kikkailemalla haettu ja kaikkea muuta kuin realistinen keskiarvo. Litra lisää, niin sitten saan ajaa Pohjanmaan lakeuksilla matka-ajoa normaaliin tapaan, eli kaikkialla hieman yli rajoituksen ja kaikista, ketä sillä marssivauhdilla tavoittaa mennään ohi heti kun mahdollista.
Ja vielä litra lisää, niin ollaan vuosikeskiarvossa. Ja vielä vähän lisää, niin mittarivirheellä korjatussa todellisessa keskiarvossa.
Älkää nyt vaan ottako liian tosissaan tätä. Tuo lukema on ihan vasiten kikkailemalla haettu ja kaikkea muuta kuin realistinen keskiarvo. Litra lisää, niin sitten saan ajaa Pohjanmaan lakeuksilla matka-ajoa normaaliin tapaan, eli kaikkialla hieman yli rajoituksen ja kaikista, ketä sillä marssivauhdilla tavoittaa mennään ohi heti kun mahdollista.
Ja vielä litra lisää, niin ollaan vuosikeskiarvossa. Ja vielä vähän lisää, niin mittarivirheellä korjatussa todellisessa keskiarvossa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tää olikin "hieman" mieltä keventävä topiikki.
Oma tapaus on S204 220CDI automaattilaatikolla, vuosimalli -07. Moottori siis OM646 ja ilmeisesti delphiläinen. Kävin hakemassa Hampurista syyskuussa, nyt ajettu 204 tkm. Kaikki toimii loistavasti, mutta kulutusta tuntuu olevan liikaa.
Tällä hetkellä kulutus ei putoa mitenkään alle 7,0 l/100km, edes rauhallisessa matka-ajossa(cruiserilla). Talvirenkailla 3 kuukauden ja 5100 km:n keskikulutus on 7,95 l/100km. Ajotietokone näyttää 7,4 l/100km.
Lokakuussa huollon yhteydessä katsottiin vikakoodit (ei merkittäviä), vaihdettiin kaikki öljyt ja nesteet sekä kaikki suodattimet. Termostaatti vaihdettiin ja samalla lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä todettiin, että imusarjan läppien o-renkaat vuotavat vähän öljyä. Paikat siis kosteat, mutta ei tiputa öljyä. Kone lämpiää hyvin ja jarrut ei laahaa, tämä todettiin katsastuksessa.
Ainoa "vika" tuntuu olevan että kylmänä kone "humputtaa", eli kierrokset hiukan vaihtelevat. Tämä ei kuitenkaan näy kierroslukumittarissa, vaan kyseessä on enemmän sellainen "perstuntuma", tosin vaimokin huomaa sen viereisellä paikalla. Ongelma poistuu koneen lämmettyä. Luottokorjaaja ehdotti että vaihdetaan (paine)venttiili? koneen etupäähän, joka siis säätelee pumpulle tulevaa dieselpainetta.
Auton ohjelmoinnista en tiedä, onko saksalainen laitanut sisään jotain ohjelmaa. Epäilen, koska kyseessä on firmaomisteinen saippuakauppiaan auto. Ohjelmointi tosin voisi kiinnostaa, josko se toisi apua väännön muodossa...
Eli jos haluaa kulutuksen tippuvan, pitääkö oikeasti rullailemaan ja laskettelemaan 80-kymppiä
Oma tapaus on S204 220CDI automaattilaatikolla, vuosimalli -07. Moottori siis OM646 ja ilmeisesti delphiläinen. Kävin hakemassa Hampurista syyskuussa, nyt ajettu 204 tkm. Kaikki toimii loistavasti, mutta kulutusta tuntuu olevan liikaa.
Tällä hetkellä kulutus ei putoa mitenkään alle 7,0 l/100km, edes rauhallisessa matka-ajossa(cruiserilla). Talvirenkailla 3 kuukauden ja 5100 km:n keskikulutus on 7,95 l/100km. Ajotietokone näyttää 7,4 l/100km.
Lokakuussa huollon yhteydessä katsottiin vikakoodit (ei merkittäviä), vaihdettiin kaikki öljyt ja nesteet sekä kaikki suodattimet. Termostaatti vaihdettiin ja samalla lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä todettiin, että imusarjan läppien o-renkaat vuotavat vähän öljyä. Paikat siis kosteat, mutta ei tiputa öljyä. Kone lämpiää hyvin ja jarrut ei laahaa, tämä todettiin katsastuksessa.
Ainoa "vika" tuntuu olevan että kylmänä kone "humputtaa", eli kierrokset hiukan vaihtelevat. Tämä ei kuitenkaan näy kierroslukumittarissa, vaan kyseessä on enemmän sellainen "perstuntuma", tosin vaimokin huomaa sen viereisellä paikalla. Ongelma poistuu koneen lämmettyä. Luottokorjaaja ehdotti että vaihdetaan (paine)venttiili? koneen etupäähän, joka siis säätelee pumpulle tulevaa dieselpainetta.
Auton ohjelmoinnista en tiedä, onko saksalainen laitanut sisään jotain ohjelmaa. Epäilen, koska kyseessä on firmaomisteinen saippuakauppiaan auto. Ohjelmointi tosin voisi kiinnostaa, josko se toisi apua väännön muodossa...
Eli jos haluaa kulutuksen tippuvan, pitääkö oikeasti rullailemaan ja laskettelemaan 80-kymppiä
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Juu, täytynee jatkaa keskusteluja Tuikun kanssa.S211 320CDI kirjoitti:Jos haikailet ohjelmointia, niin NM: Tuikku ja CDI203 taitavat tuo homman.
Mitä kulutukseen tulee, oma OM646 220CDI A -08 näyttää kesällä siinä 6-7L lukemia ja näin pakkasten saavuttua kulutus 8-9L ajo reipasta, muttei kaahaamista.
Tyydyn siis kohtalooni ja jatkan pisaralla pisimmälle kikkailuja enkä lähde hakemaan vikoja tai parannusta tilanteeseen. 646 on näköjään uuden ajan 606, kulutus on riittävä
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
Pienin kulutus ollu tankillisella 6,22l/100 km. Joululomareissu Lapua-Raahen seutu-Lapua; lämmin sää, tasaiset maastot. Viimeisin tankkaus nyt kylmällä säällä taajamapainotteisessa ajossa 7,88l/100 km.
Edellinen Mercedes C 200 CDI A T ´02 vei vähemmän, mutta antoikin vähemmän.
En pidä kulutusta loppujen lopuksi pahana, kun VW Golf 2.0 TDI vei vastaavassa ajossa pitkällä matkalla 5,2 ja taajamassa talvella 6-6,5 (saatan muistaa vähän väärin, mutta suuntaa-antavia arvoja). Golf ei lämmennyt sisältä läheskään yhtä hyvin ja oli manuaalivaihteinen.
EDIT: Tuon joulureissun lisäksi tuli ajettua toki kaupunkiajoa tankki tyhjäksi asti. Pelkästään matka-ajossa kulutus näytti 5,4l/100km. En tiedä, paljonko auton näyttö falskaa.
Edellinen Mercedes C 200 CDI A T ´02 vei vähemmän, mutta antoikin vähemmän.
En pidä kulutusta loppujen lopuksi pahana, kun VW Golf 2.0 TDI vei vastaavassa ajossa pitkällä matkalla 5,2 ja taajamassa talvella 6-6,5 (saatan muistaa vähän väärin, mutta suuntaa-antavia arvoja). Golf ei lämmennyt sisältä läheskään yhtä hyvin ja oli manuaalivaihteinen.
EDIT: Tuon joulureissun lisäksi tuli ajettua toki kaupunkiajoa tankki tyhjäksi asti. Pelkästään matka-ajossa kulutus näytti 5,4l/100km. En tiedä, paljonko auton näyttö falskaa.
Viimeksi muokannut C-Klasse, 01.2.2014 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Joo, aiemmat kokemukset on duunin farkku Octaviasta. Samoilla pätkillä kulutukset tankkausten mukaan on pyörinyt alle kuuden litran. Mutta S204-penkin kanssa ei tarvitse pysähtyä jaloittelemaan kahden tunnin välein , joten kai se mukavuus jotain maksaa...
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
Humputtava delphiläinen tarkoittaa huonoa suutinta ja siitä seuraa kova kulutus. Onko suutinten korjausarvoista tietoa?ek170 kirjoitti: Ainoa "vika" tuntuu olevan että kylmänä kone "humputtaa", eli kierrokset hiukan vaihtelevat. Tämä ei kuitenkaan näy kierroslukumittarissa, vaan kyseessä on enemmän sellainen "perstuntuma", tosin vaimokin huomaa sen viereisellä paikalla. Ongelma poistuu koneen lämmettyä. Luottokorjaaja ehdotti että vaihdetaan (paine)venttiili? koneen etupäähän, joka siis säätelee pumpulle tulevaa dieselpainetta.
Muutama auto tullut vastaan, missä kylmäkäynnistyksessä vastaavaa, taikka tosi matalat kierrokset muutamia sekuntteja käynnistyksestä, syy huono suutin.
Starilla tutkailua ja testailua vaan.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
W204 200CDIa, tuikun softalla ripeytetty peli.
Kulutus viimeiselta 13tkm matkalta on laskettuna 7,49l/100km.
Ajotetietokone näyttää ~0,5l optimistisia lukemia.
Ajo pääsääntöisesti matkaa, vaihtelevasti moottoritie/maantie 80%, kaupunkiajoa loput 20%
Saattaishan tuo vaatia vielä DPF:n puukotusta ja EGR:n poistoa kulutuksen pienenemisen toivossa.
Kulutus viimeiselta 13tkm matkalta on laskettuna 7,49l/100km.
Ajotetietokone näyttää ~0,5l optimistisia lukemia.
Ajo pääsääntöisesti matkaa, vaihtelevasti moottoritie/maantie 80%, kaupunkiajoa loput 20%
Saattaishan tuo vaatia vielä DPF:n puukotusta ja EGR:n poistoa kulutuksen pienenemisen toivossa.
Pumpsautetaan ylöspäin topikkia, ensimmäinen tankillinen nyt takana, -08 C200CDI manuaalilla, vanhempi OM646 koneena. Ajotietokoneen mukaan 5,4 l/100 km, laskettuna 5,96. Saas nähdä mihin asettuu. Vähältä ainakin tuntuu V8-bensanelivedon jälkeen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D