Kriteereinä olivat alkuperäinen farkku123 ja suhteellisen ruosteeton. Kaikki muu plussaa. Ensimmäisenä minulle tarjosi autoaan eräs foorumilainen, jonka autosta jo ehdin kiinnostua kovastikin. Siinä ei kuitenkaan ollut kattoluukkua, joten innostus jo ehti vähän laimeta. Toiseksi mulle kerrottiin eräästä alkuperäisestä 300TD:stä, joka seisoi kone- ja laatikkovikaisena Siilinjärven ja Nilsiän rajamailla. Kävin autoa katsomassa ja totesin sen liian isotöiseksi minulle. Kauttaaltaan ruosteessa ja sisustus homeessa. Kiitos ei. Kolmanneksi sain yhteydenoton naapurifoorumin kautta yv:nä eräästä yksilöstä Laukaassa, jonka piti myyjän mukaan olla alkuperäinen farkku ja ruosteeton. Maalaus tehty jälkeenpäin vähän niin ja näin, mutta tärkeimmät kriteerit siis täyttyivät; alkuperäinen ja ruosteeton. Plussana oli myyjän mukaan melko runsas varustelu muihin aikalaisiinsa nähden.
Noh, tänään sitten lähdettin erään kaverin kanssa autoa katsomaan ja kaupathan siitä tuli tehtyä.
Mitäpä sitä enempää löpisemään, antaa kuvien puhua:

Kuten myyjäkin kertoi, väri ja maalauksen laatu on vähintäänkin, noh, erikoinen. Mutta eipä siinä, jatketaan:

Kuten näkyy, ovien alareunat ja takaluukku ovat RUOSTEETTOMAT. Monessako tämänikäisessä näin on?

Ja sitten ne mieluisimmat kuvat:

On kylmästöintiä, tavaratilan lisälämmitintä, sähöakkunaa, kattoluukkua, Recaroa... Perskules! Kaikki eivät toki toimi, mutta ne saadaan toimimaan. Vakkarin viiksikin löytyy, boxi puuttuu kyllä.
Kaiken kaikkiaan, uskoisin löytäneeni kriteerit täyttävän auton. Listoja puuttuu sieltä täältä (niitä tuli kyllä peräkontillinen mukaan...) ym. laittoa on, mutta tuo varustelu. Huh huh.

Mutta eiköhän tästä peli tehdä! Suunnitelmana oli nostaa tuosta kone ja laatikko huitun tuuttiin ja laittaa se OM603 laatikkoineen tilalle. Jousista katkotaan puolet pois ja Lorinserit alle. Ja kyllähän tuota väriäkin vähän vistottaa katsella, pitää maalaustakin miettiä.
Vähän se merkkaileekin, haittaaks se:

No ei haittaa, koska tuo merkkailu tulee vaihteistosta. Vuotaa ATF:ää aika reilustikin. Ihan sama, ei tuo vaihteisto sinne jää kuitenkaan.
Loppukevennyksenä kuva katosta:

Semmonen lintta se on.