Terveppä kaikille! Jakakaa tietoanne minulle, kun joudun päättämään, että alanko laittamaan mersuani (w123 240 diesel, sedan, vm1981 490000km) kuntoon vain en.
Meseni on siis -81 vuosimallia ja on muuten mainiossa kunnossa, mutta kaikkien ovien pintapellit pitäisi vaihtaa. kl-varaosat.fi myy suhteellisen halpoja peltiosia mersuun, mutta onko ne mahdollista saada hyvin asennettua vai jääkö kuprulle tai onko jotain muita puutteita? paljonkohan menee aikaa yhden ovipellin vaihtoon?
Lisäksi kattoluukku on jotain muuta kuin alkuperäinen, joten se pitäisi vaihtaa.. onkohan kellään tietoa mitoista, vai onko kattoluukut jotain standardi kokoa..? manuaalisen kattoluukun hinta?
Lisäksi kysyisin vielä, että onko kellään kokemuksia tuollasen auto museokatsastuksesta saakohan sitä edes m-rekisteriin??? jostain luin että konehuoneenkin pitäisi olla puhdas mutta mitenköhän puhdasta sekin tarkoittaa....
KERTOKAA MUUTENKIN TIETOA ASIASTA JA MIELELLÄÄN KOKEMKSIANNE!
KIITOKSET VASTAUKSISTA!
mese museorekisteriin?????
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.10.2007 16:32
- Paikkakunta: TRE
Kattoluukusta sen verran että jos alkuperäisen tehdasasenteisen haluaa niin helpoin tapa on vaihtaa koko katto. Mutta miksei se lasiluukkukin kelpaisi museotarkastajalle koska sehän on ollut aikansa lisävaruste kuten esim. lisävalot tai tarvikealuvanteet? Minullakin tuossa W123:ssa on lasiluukku merkiltään Nordlamex ja asennettu tod.näköisesti melko uutena jo siihen.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Re: mese museorekisteriin?????
Terveppä terve!megamesettäjä kirjoitti:Terveppä kaikille! Jostain luin että konehuoneenkin pitäisi olla puhdas mutta mitenköhän puhdasta sekin tarkoittaa....
KERTOKAA MUUTENKIN TIETOA ASIASTA JA MIELELLÄÄN KOKEMKSIANNE!
KIITOKSET VASTAUKSISTA!
Konehuoneen ei pidä olla vain puhdas, mutta myös alkuperäiskunnossa. Esimerkiksi abikoliittimiä ei saa olla yms. Näkyvää ruostetta ja lommoja ei saa olla missään, ei korissa, listoissa puskureissa yms.
Kesällä käytettiin kaverin Dodgea näytillä, pomppasi "ruttusista" listoista ja puskureista ja teippirajoista maalipinnassa... Tarkkaa hommaa on, mutta kyllä se kelpaa kun on hyvässa ja siistissä alkuperäiskunnossa
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 20.10.2007 16:32
- Paikkakunta: TRE
jaa jaa, no mutta pitänee tosiaan käydä näyttämässä sitä etukäteen niin saa varmaan pitkän listas muutoksista.. näyttökin on varmaan kyllä maksullinen, mutta parempi kai se on maksaa, kun että pistää kuntoon ja sitte se ei meekkään läpi ja vuosi vaihtuu ja sitte se ei oo enää riittävän vanha. vaikka ei siinä varmaan noin voi edes käydä, mutta hyvä se olis joku ammattimiehen arvio saada.. kiitos kuitenkin vinkeistä tähän asti
Tere!
Kyllä Dealer oli oikeassa tuon museo ajan suhteen, sehän muuttuu vuodenvaihteessa 25v:sta 30:een. Eli pidä kiirettä.
Jos satut liikkumaan autollasi Keski-Pohjanmaalla, niin järjestän sulle ilmaisen museoajoneuvo arvioinnin nosturilla, eli tarkistetaan pääpiirteittäin auton komponentit, ettei siihen ole tehty mitn suuria muutoksia.
Lopullisessa tarkistuksessa pitää tosiaan olla pulttien kannatkin olla oikean moiset.
0400-631119
Kyllä Dealer oli oikeassa tuon museo ajan suhteen, sehän muuttuu vuodenvaihteessa 25v:sta 30:een. Eli pidä kiirettä.
Jos satut liikkumaan autollasi Keski-Pohjanmaalla, niin järjestän sulle ilmaisen museoajoneuvo arvioinnin nosturilla, eli tarkistetaan pääpiirteittäin auton komponentit, ettei siihen ole tehty mitn suuria muutoksia.
Lopullisessa tarkistuksessa pitää tosiaan olla pulttien kannatkin olla oikean moiset.
0400-631119