Sepon W140 S320 (korjataan,kai:W123 200D,W126 300SE)

Vastaa Viestiin
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Heh, eipä kauaa kestänyt :lol:

No tästä: klikk
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Tällä viikolla ootti yks päivä töistä lähteisä tämmöinen näky:

Kuva

Näytti alkuunsa pahasti öljyltä, mutta tarkempi vilasu paljasti vesipumpun syypääksi (oli vain liuottanut öljyä mukaansa asvalttiin; taitaapa tuo mun parkkipaikka olla taas vaihteeksi suttasin koko alueella :lol: ): Uus pumppu ootti jo peräkontissa valmiina, joten tässä vaiheessa ei vielä hätää ollut, 20 km oli kotiin ja ilman mitään ongelmia sinne pääsinkin.

Kuva

Nettiselailun perusteella varoiteltiin kovasti pulttien jumituksesta; ja kun aikaa sen kummempiin liuotuksiin ei ollut, niin arvaahan sen miten siinä kävi vaikka kuinka varovasti koitti ees taas nitkuttelemalla noita aukaista:

Kuva

Tässä vaiheessa oli jo selvää, että tämä auto ei vähään aikaan liiku, joten kiireen kaupalla Ässää kasaamaan että pääsis töihin seuraavana aamuna, siinä oli vielä talvirenkaat alla ja muutama pikkuasia kasaamatta, ihan hyvin onnistui ja eikun Trafille ilmoitukset illalla ja niin osat vaihtuivat joksikin aikaa.

Kuva

Jos nyt jollakin olisi tarjota tuota vesipumpun pohjaa (vaikkapa vesipumppuineen), olisin kiitollinen. Näyttää tosin nuita nysiä irroitellun erilaisilla työvälineillä, mutta mieluusti ostaisin tässä vaiheessa ehjän ja nysväisin tuon kanssa sitten myöhemmin.
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole osaa tarjota, mutta nuo pätkät lähtevät kun hitsaat niihin mutterit.
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Joo, kannattaa kokeilla hitsaamalla ja liottamalla. Jos uutta osaa hommaat niin noita on kahdenlaisia ainakin. En muista nyt heti kävikö ne ristiin. Alumiinitahnan kanssa laitat uudet pultit kiinni tuohon. Sitä pientä vesiputkea saa uutta tuon ja kannen väliin eikä ole edes kallis.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jees, kiitoksia vinkeistä, kylläpä se on tuota hitsuuhommaa sitten kokeiltava seuraavaksi kun niin monta vinkkiä on jo siitä konstista tullut :) Kerrotaan sitten aikanaan miten kävi...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
jaskathe
Viestit: 145
Liittynyt: 29.12.2010 22:45
Paikkakunta: Haapajärvi

Vesipumppu

Viesti Kirjoittaja jaskathe »

Multa löytyis om615 moottori vuodelta 81, siitä joutais vesipumppu ja muutakin, jos vaan tarvii.
IVECO DAILY 72C18A8 -20
S212 350cdia -09
W123 200D -81 Om617a ja 722.3, vanha taksi talvisäilössä

http://www.muurausjamsa.fi/
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Nyt kun tässä vielä odotetaan sopivaa inspiraatiota vesipumppuhommiin, niin haettiin tuo jaskathe:n tarjoama motti talliin, kiitosta vaan kaupoista:
Kuva

Samalla leväytettiin kojelautaa auki lamppujen vaihtoa varten:
Kuva
Kuva

Tämmöistä sotkua kojelaudan alla:
Kuva

Ja peräkontissa lisää asennettavaa:
Kuva

Vihodin sain porattua uuden reiän rekisterikilven aluslevyyn, on ainakin keskemmällä nyt:
Kuva

Vanhan radion koitin vaihtaa uuedmpaan, jotain sain kämmättyä kun ei enää kumpikaan saa virtaa, sulakkeet pitäis olla kunnossa...jatketaan tutkintaa kun jaksetaan...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Viikonlopun riemuja...

Kuva
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Noniin, sain taas tiisselin liikenteeseen, syystä että:

Kuva

Noh, vähän kehno kuva, mutta Ässä kuitenkin seuraava inkontinenssipotilas bensapumpun tienoilta. Kotio onneksi päästiin taas, vaikka pikku lammikko jäikin aina liikennevaloissa seisoessa :roll: Onneks ei vuoda moottori sammutettuna ! Tutkitaan ja korjataan...

Milläs tökötillä saisi nämä merkit takapaksiin kiinni tarpeeksi lujasti, reikiä poraamaan en ala (eikä toisessa ole pinnejäkään enää):

Kuva

Pitäähän sitä kanssa-autoilijoita varoitella kulkupelistä; säästyy varmaan muutama sekunti mietintäaikaa jotta meniskö ohi nyt vai heti :lol:
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Hae Oulun Automaaleilta 3M kaksipuoleista teippiä ja sillä laitat. Ottaa tosi lujaan kiinni. Sellaista kirkasta jossa punainen suojapaperi.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Mää kanssa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Kiitos, näinpä tehhään !
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

No siinä vähäsen näkyy jo silimä kourassa teippisuikalehärdellillä kiinnitetyt merkit, lähempää en ilenny kuvata :lol:

Kuva
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Onse siisti merssu 8)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hailuodon lauttajonokos siinä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

jovihava kirjoitti:Hailuodon lauttajonokos siinä?
No sehän se. Marjaniemessä käytiin piknikillä, lapset tykkäs kovasti polskia meressä, joka olikin mukavan lämmin 8)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Pikkuremonttia välillä:

Kuva

Tjaa, eipä tainnut tulla ohjaustuntumaan muutosta, vaikka katastusukko väitti tuossa väljyyttä vähän olevankin.

Vaihoin vielä tuonkin:

Kuva

Sielä se sitte möllöttää, piru ku ois jaksanu kunnolla puhdistella kaikkea tuosta ympäriltä muttei aika riittäny...:

Kuva

Sitten pitäis ihmetellä vuotavaa ohjaussimpukkaa, oli jopa vähän läikkää jättäny työpaikan parkkipaikalle... :shock:
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Onpa muuten yykaakoon moottorinkunit yllättävän samansorttiset kuin Kaapissa, tiijä lipo kävisivätten ristiin :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ja taisipa olla yllättävänkin paikallaan tuo kumeksen vaihto, hävisi kaikki aiemmin esiintyneet kummalliset ajoittaiset tärinät vapaalla(kin) rullatessa, upeeta,mahtavaa :idea:
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Ajettiin Taksilla lauantaina laskevan auringon kaupunkiin:

Kuva

No Turkuhan siinä lukee, heikostipa saa selvää... ja lämmintähän soli hytässäkin kun tunnetusti ilmastointia ei välttämättä löydy 200D:stä:

Kuva

Nooh, pikku napinat kuumista olosuhteista hukkuivat raollaan olevien ikkunoiden suhinoihin...

Perillekin päästiin, moisilla tilastotiedoilla:

Kuva
Kuva

Eli ajotietokoneen mukaan ajettiin 650 km 45 l:lla ~ 6.9 l/ 100 km :?: :shock: 8)

Jaa-a, uskoisko tuota itekään....ajoin kylläkin rekan perässä usiamman sata km ja n. 90 km/h oli pääosin matkavauhti kun kiirettä ei ollut, E4:sta mentiin hela vägen. Se mikä vielä ihmetyttää, että pitäisi siis olla vielä peräti 20 l ainetta tankissa vaikka viisari jo oikeastaan näyttää R:ää...syttyyköhän varatankin valokaan; enpä muista sitä käynnistettäessäkään nähneeni...ja ei ole tullut tarkistettua, oliskos tankki lommolla :D

Kuva

Takaisin tultiin sunnuntaina Huittinen - Karvia - Ylivieska -reittiä, nyt jo piti revitelläkin kun noin myöhään päästiin vasta lähtemään:

Kuva

Sen verran lämmintä oli ulkona ettei lujempaa uskaltanut ajaa kun nuo moottorin lämmöt rupes sitten hiipimään >100°C. Yheksälläkympillä palasivat aina 85 - 90°C n. 10 km oli muuten kokonaismatkan ero tuota reittiä. Kulutukseksi sain nyt sitten vajaa 7.5 l / 100 km, tulipa jopa ohiteltua matkan varrella, huhuh. Yks C-Mersukuski ei tästä tykännyt, sillä oli selvästi vakionopeudensäädin laitettuna 90 km/h ja kun hurautin valkoisena välähdyksenä lopulta ohi, liimautui hän perään pitkäksi aikaa...näitähän on...

Kylläpä sitä tälläkin matkaa tekee aivan mielikseen, halapaa kyytiäkin kun näjemmä on (mitä enemmän ajaa sitä enemmän säästää...) !

Kuva
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Seppo kirjoitti:Yks C-Mersukuski ei tästä tykännyt, sillä oli selvästi vakionopeudensäädin laitettuna 90 km/h ja kun hurautin valkoisena välähdyksenä lopulta ohi, liimautui hän perään pitkäksi aikaa...näitähän on...
Se vaan rautamersun imu on niin kova, että vetäisi uuden muovipuikulan mukaansa. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Auttaskhaan tuohon lämpenemistaipumukseen jäähydytysjärjestelmän puhdistus jollain aineella? On mahollista että siellä on jonniin verran sakkaa vuosikymmenien aikana kertynyt :tuumaus: Kuitennii on veres vesipumppu ettei siittä ole kiinni.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ajoin kylläkin rekan perässä usiamman sata km ja n. 90 km/h oli pääosin matkavauhti kun kiirettä ei ollut
Se on viisas ratkaisu tuo rekan perässä ajaminen, ainakin ellei ole piiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiitkää suoraa tarjolla.
Toissakesänä silloisella 200D:llä tuli pari kertaa lähdettyä liikenteen sekaan risteyksestä "no ei tule autoja lähimaillakaan" ja sitten kun on täyskaasukiihdytyksellä saatu vauhti kuuteenkymppiin satasen alueella niin on jo kovastikin lähellä takana, niitä autoja :shock: :shock:

Asiaan; pienellä kulutuksella on menty. Polttoainemittarin näyttämään olen oppinut suhtautumaan varauksella 123:n ollessa kyseessä, nimim. kahdella eri autolla tien päälle jäänyt polttoaineen yllättävän loppumisen vuoksi, ja vaimokin kertaalleen.

Lämmöt on korkealla. Oliko syyläri vaihdettu ?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sitta taas ihte olen hiukka skeptinen tuohon lämpömittarin tarkkuuteen (no siis Kaapissa), tai ainakin itellä semmonen tuntuma että mittari näyttää ehkä hiukan yläkanttiin.

Tuossakin muuten punanen alakaa vasta 120 asteen perästä :shock: Eipähän se tietysti paineellinen järjestelmä keitä vielä satasessa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

dealer kirjoitti: Toissakesänä silloisella 200D:llä tuli pari kertaa lähdettyä liikenteen sekaan risteyksestä "no ei tule autoja lähimaillakaan" ja sitten kun on täyskaasukiihdytyksellä saatu vauhti kuuteenkymppiin satasen alueella niin on jo kovastikin lähellä takana, niitä autoja :shock: :shock:

.....

Lämmöt on korkealla. Oliko syyläri vaihdettu ?
Eipä ole vaihdettu, lie alkuperäinen paikallaan ainakin ulkonäöstä päätellen; meleko kuppasen näköinen laitos alkaa olemaan. Harkihemma vaihtoa ehkä ensi kesänä, kohtahan ei lämpöjen kanssa tarvi taistella kun helteet lie ohi :)

Se on kyllä jokapäiväistä kauraa tuo liikenteen sekaan menon arpominen, Valtatie 22:lle kun kylätieltä tulee niin saapi tosiaan katella että menee sitten vasta tielle kun autoja ei näy...ja kohta joku huitasee ohi :oops: Sitten kun rajoitus vaihtuu 80 km/h niin onkin jo paljon helpompaa :lol:

Täytyypä olla siis tarkkana tuon polttoaineen kanssa, vaikka Autoliittohan se tuo ainetta jos kesken loppuu (moinen jäsenyys tuli otettua kun näillä vanhoilla värkeillä matkaa taittaa) :roll:
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nii, mulla ois tosiaan semmonen älyttömän hyväkuntonen ja kohtuuhintanen ahdin tuossa hyllyssä, vois olla aika soppelin kokonen tuommoseen 200D:hen :idea: Ihan pikkupaineilla saisi ripeyttä kummasti lissää. Pumpun jos vielä ppd:ttäs niin a'vot 8)

Vaikka onhan se kyllä Tiilerilläkin se VNT myynnissä, mutta minun on halavempi :naama:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jaajaa, vai sitä väkisellä pittäis saaha tehoa lissää, eikös tämä jo ole huippuunsa viritetty kone, jos naapurifoorumilla jokin aika sitten esiteltyä vanhaa lehtileikettä tässä muistelen :lol:

Muttaettä josko tuota joskus vaikka tuohon hommaan innostuiskin, vuan eka pitäis saaha vähän noita ruostehommia tms. pois alta ennenku mennään hifistelyn puolelle. Mutta jos varastoon jo ostais, hmmm...kahtellaan...kiitosta tarjouksesta kuitennii !
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Tämä auto on nyt seisonut viikon päivät tallissa. Saatiin yks läikkä parkkipaikalle lisää kun kuskin puolen vetokseli tyrkkäsi mömmönsä ulos; luulin eka että jarruletku ois halennut, mutta jo valmiiksi karunnäköiset vetoakselin suojakumet alkavat ilmeiseti päätellä päiviään yks kerrallaan. Häätyy vaihtaa nuo akselit ennen seuraavia ajoja.

Ajo jatkuu siis tuolla Ässällä; laitetaanpas siitäkin muutama kuvatus ja tarinantynkää tähän samaan topikkiin:

Tämän auton hain siis eräältä voorumilaiselta valtavan suuret mersulasit päässäni v. 2009. Näinpä siis vain auton komeat muodot, en alkavia ruosteita eikä pienet jo ostohetkellä mainitut tekniikkamurheet (jäähdytinnestettä tippasee, sammuilee silloin tällöin) saaneet järkeä päähäni vieläpä suht korkeasta ostohinnasta huolimatta... :oops: Noh, joskushan ne on oppirahat maksettava (ainakin kertaalleen).

479 000 km oli mittarissakin jo tuolloin, tosin autoon oli 300 000 km ajettu vaihtokone laitettu 430 000 km kohdalla...positiivinen asia oli, että auton mukana tuli melko kattava dokumentaatio, edellinen (ruotsalainen eläkeläis-)omistaja oli tallettanut aivan kaikki tapahtumat autollensa kansioon kuitteineen päivineen (oli käyttänyt autoa Espanjaan ajamiseen joka talvi, tuleehan siinä kilometrejä, oli ostanut auton n. 100 000 km kohdalla).

No eipä siinä auttanut kun alkaa sitten harrastamaan ja sitähän sitä onkin tehty tässä vuosien saatossa meleko monella tonnilla, jopa hauskaakin ja sitten myös vähemmän hauskaa on ollut; mukavia mieltä ylentäviä pikkuremppoja välillä ja sitten toisaalta tien päälle jäämisiäkin, ne tosin lähinnä omasta puutteellisesta tietotaidosta johtuen (pääsyypäänä bensapumpun rele; nyt onkin jo kolmas rele menossa, alkuperäinen kesti sen 20 vuotta, KL:stä ~100 €:lla ostettu KAE n. 2 vuotta, nyt on menossa eBaystä hommattu 50 € palikka, pitää kohta hommata jo seuraava varastoon tai ruveta opettelemaan tinaushommia!). Kerran ei auto lähtenyt käyntiin kun vaihteiston turvakytkin kulahti, tosin tuli silloin tuurilla kokeiltua käynnistystä vaihdekepin N-asennolla ja johan hörähti.

On vaihdettu alustaan Berliinin "Veholta" asti haettua alustan palikkaa (ylätukivartta, reaktiotangon palloniveltä ymsyms.), Saksasta tilatut 280 SE:n ja 380 SE:n etulokarit (sattuivat olemaan 172:lla värillä, toinen tosin vaatisi uudelleenmaalauksen). Kannentiiviste meni myös kolmisen vuotta sitten vaihtoon, puskurin kromeja on vaihdeltu ja tuli nahkasisustakin vaihdettua kankaisen tilalle, kaikenlaista muutakin "pikku"näperrystä on ollut ja tulee varmasti olemaan vielä jatkossakin (huolto-Excelissä jo pitkä lista...). Hyvinpä tuo tosin nyt tiellä kulkeekin, mittarissa tällä hetkellä >554 000 km ja ajellaan menemään kesät ja talvet suurimmaksi osaksi virne suupielessä, onhan tuo W 126 kuitenkin siitä hienoimmasta päästä Mercedeksen malleista 8)

Kuvatuksia yhteisen taipaleen varrelta:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tällä ei kovin kummoisia reissuja olla vielä tehty, pisin ajamani matka oli Oulusta Turkuun ja takaisin saman päivän aikana, 1330 km / 14 h, joten sillä lailla matka-auto-ominaisuudet tuli testattua hyväksi havaittua.

Paljon jäi kertomatta ja lisää tarinaa varmaan tulee kun elo jatkuu..
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kateutta herättävä huoltoramppi tuossa yhdessä kuvassa :shock:
Avatar
Seppo
Viestit: 518
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Meissenkeri kirjoitti:Kateutta herättävä huoltoramppi tuossa yhdessä kuvassa :shock:
Jes, se on isäni kotiinsa tekemä, sijaitsee onneksi sopivan lähellä minunkin käyttöä varten. Tullut kyllä monta kertaa tosi tarpeeseen...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”