Jaahans, pidempää taukoa tullu tässä päivitysten osalta. Noh, Ässä makaa tallissa edelleen viallisena, out of leima ja liikennekäytöstä poistettuna; pakoputkikin tuossa joulukuussa ilmoitti olemassaolostaan pukkaamalla reiän ihan läpi asti, uusi odottaa sentään takaloosterissa inspiraatiota remontille.
123:lla siis ajeltu pitkin talvea, sain naapurifoorumilta hommattua tuommoisenkin:
Joten maskin alla piilossa ollut paffilätyskä jouti pois ja tuo nippusiteillä kätevästi maskiin kiinni ja kokeillaan tämä talvi näin. Eipä muuten ollut käynnistymisessä ongelmia noilla -30°C:n pakkasillakaan kun jokunen tunti auto roikassa oli, iso peukku siitä hänelle, hieman kyllä hirvitti etukäteen !
Joulukuussa pääsin kokemaan elämän ensimmäisen rengasrikonkin, Haukiputaalla -17°C:een pakkasessa ja tuulessa tuli kesärengas pyöräytettyä eräänä iltana alle:
Vanhalle vanteelle ei rengasliike suostunut uutta kumia laittamaan (ruostetta liikaa yllättäen), joten varastosta valkkasin sopivampaa vannetta eholle ja onneksi kelpasi. Löytyi jopa yksi sarja Nordmaneita suoraan varastosta, joten siitä yksi kumi alle, 95 € kustansi se lysti.
Sitten yhtenä loskailtana ajellessa tuulilasin pyyhkijät + pesunestepumput sanoivat sopparin irti, lampunpesurin pumppu ulisikin jo kesällä isseksein joten se oli jo kytketty irti. Epäilys nyt tietysti heräs tuohon toiseen pumppuun --> sulake ja lopulta sitten hain Motonetistä uuvet tilalle:
Selkeästi kevyemmät ja heppoisemmat nuo mustat ja suihkukin aikalailla eturauhasvaivaisen oloinen, mutta pääasia että perille lentää
Sitten kävi jo kylmät eräänä aamuna tallille könytessä töihin lähtöä varten:
Mokoma jo vuosia vanha ajastin oli päättänyt yrittää hybridisoitua töpselin kanssa yhteiseksi massaksi, minullahan oli ajastin ja roikkatöpseli puskurin alla kiinni siinä hinausrenkulan tuntumassa, ehkä onni onnettomuudessa verrattuna siihen, että olis ollut hirsineinän töpselissä kiinni...no eipä siinä siis sen enempää vahinkoa, sulake tietty paloi tallista. Roiston topikista sitten muistin, että kaapelia oli sielläkin haettu ja Tarviketoriltapa tosiaan hain itsekin vastuskaapelin ja lämppärijohdon 45 €:oon, joten tulipa päivitettyä tämäkin feature nykypäivään. Jos sitte joskus irrottelis tuon vanhan pois konetilasta...
Nuinkin eleganttiin ratkaisuun päädyin eilen illalla tuon kiinnityksen suhteen, kun ei muovipuskuriakaan ole mitä rei'ittää, hah.
Ensi viikolla sitten alapallon vaihtoon kipinkapin, nivel narisee kuin purjelaiva tuulessa rattia käännettäessä...