Mikan S123 200T
Mikan S123 200T
Osa foorumilaisista varmasti huomasikin minun ostoilmotuksen 123sta.
Parisen vuotta sitten oli yks siistikuntonen sedani 123 ajossa ja siitä jäi semmonen vanhan mersun harrastekuume ettei se mihinkään parantunut, joten ei auttanut kun alkaa taas metästämään 123sta.
Muutamasta sainkin nettiauton kautta lisää kuvia ja jokainen osottautui sen verran "huonoksi" etten niistä kiinnostunut. Ehkä vähän huono aika hommata tämmönen kun porukka varmasti ajattelee että "ajetaan vielä enskesä ja myydään sitten syksyllä"
Aika vähän nimittäin on just tällä hetkellä tarjontaa.
Varsinkin kun haussa oli semmonen jota ei tarvi kokonaan rakentaa uusiksi, eikä vaihtaa joka ikistä vaihdettavissa olevaa peltiosaa.
No mutta nettiautossa yks pisti silmään ja sitä kuolasin pidemmänkin aikaa.
Muutamia puheluita, lisäkuvia ja sähköposteja myöhemmin päätin rämäyttää ja ostaa vuoden 1983 200T farkku 123:sen
Ja mikä tässä koko hommassa on parasta, en ole autoa nähnyt kuin kuvissa.
Saapa siis nähhä mikä se oikeasti on.
Kuvissa helkkarin siisti, alkuperäiskuntoinen räpeltämätön "yksilö" Jopa kuskinpenkki on täysin kulumaton vaikka kilometrejä tällä on jo yli 300tkm takana.
Virheitä tässäkin toki on mutta aihioksi todella hyvä.
Nappulaa on ko lentokoneessa.
Tekniikka perus 2litranen M102, jonka perässä 722.1 automaatti.
Varusteina 4x sähköklasit, kattoluukku, keskuslukko, penkinlämppärit ja käsinoja, siinäpä ne tärkeimmät.
Eikä ole kuin yks ongelma. Auto pitäs saaha tänne 700km päähän pohjoseen.
Väritykseltään ja moottoriltaan tämä onkin täysin sama kuin ex sedan 123.
Parisen vuotta sitten oli yks siistikuntonen sedani 123 ajossa ja siitä jäi semmonen vanhan mersun harrastekuume ettei se mihinkään parantunut, joten ei auttanut kun alkaa taas metästämään 123sta.
Muutamasta sainkin nettiauton kautta lisää kuvia ja jokainen osottautui sen verran "huonoksi" etten niistä kiinnostunut. Ehkä vähän huono aika hommata tämmönen kun porukka varmasti ajattelee että "ajetaan vielä enskesä ja myydään sitten syksyllä"
Aika vähän nimittäin on just tällä hetkellä tarjontaa.
Varsinkin kun haussa oli semmonen jota ei tarvi kokonaan rakentaa uusiksi, eikä vaihtaa joka ikistä vaihdettavissa olevaa peltiosaa.
No mutta nettiautossa yks pisti silmään ja sitä kuolasin pidemmänkin aikaa.
Muutamia puheluita, lisäkuvia ja sähköposteja myöhemmin päätin rämäyttää ja ostaa vuoden 1983 200T farkku 123:sen
Ja mikä tässä koko hommassa on parasta, en ole autoa nähnyt kuin kuvissa.
Saapa siis nähhä mikä se oikeasti on.
Kuvissa helkkarin siisti, alkuperäiskuntoinen räpeltämätön "yksilö" Jopa kuskinpenkki on täysin kulumaton vaikka kilometrejä tällä on jo yli 300tkm takana.
Virheitä tässäkin toki on mutta aihioksi todella hyvä.
Nappulaa on ko lentokoneessa.
Tekniikka perus 2litranen M102, jonka perässä 722.1 automaatti.
Varusteina 4x sähköklasit, kattoluukku, keskuslukko, penkinlämppärit ja käsinoja, siinäpä ne tärkeimmät.
Eikä ole kuin yks ongelma. Auto pitäs saaha tänne 700km päähän pohjoseen.
Väritykseltään ja moottoriltaan tämä onkin täysin sama kuin ex sedan 123.
Hieno on! Kysy ihan virallisia kuljetusfirmoja, yllätti hintataso kun pyytelin tarjoukset Hangosta Savonlinnaan. 200 eurolla tulee, eli ihan ilmaiseksi verrattuna siihen ajankäyttöön ja kuluihin mitä itse hakien olisi tullut... Toki sinne ylös maksanee enemmän, mutta selkeästi eivät mitenkään kohtuuttomia vaadi.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Väri on ainakin upein mahdollinen 123 Mersuun, ainakin minun mielestä. terv. nimim. "kaksi tuon väristä S123 omistanut"
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Juu tuo vaalea metallivihreä on se ainut oikea väri näihin
Meinasin ostaa yhden valkoisen sedanin mutta se olis pitäny maalata tähän väriin.
Junarahtia tälle suunnittelin myyjä voisi toimittaa auton pasilan asemalle josta se tulis rovaniemelle. Josta se taas olis mulla näppärä hakea. ----> soittamaan.
Meinasin ostaa yhden valkoisen sedanin mutta se olis pitäny maalata tähän väriin.
Junarahtia tälle suunnittelin myyjä voisi toimittaa auton pasilan asemalle josta se tulis rovaniemelle. Josta se taas olis mulla näppärä hakea. ----> soittamaan.
Re: Mikan S123 200T
Sehän kävi pikaisesti
Toivottavasti on yhtä hyvä, miltä kuvissa näyttää.
Toivottavasti on yhtä hyvä, miltä kuvissa näyttää.
Perinteisellä mese-viestillä Kierretään jostain jugoslaavian kautta niin auto on joskus marras-joulukuussa sulla jos kohta aloitellaanMika.T kirjoitti: Eikä ole kuin yks ongelma. Auto pitäs saaha tänne 700km päähän pohjoseen.
Kyllä me taiamma jättää tuo viesti homma johonkin muuhun kertaan.
180oiroa Hellssingistä Rovaniemelle junassa, niin eipä paljoa toinna lähtiä ajamalla hakemaan.
Landcruiseriin saa tuolla hintaa edes löpöjä, saati parin ukon eväät ja mahollinen majottuminen jonnekki. Toki tuon 1500km olis yhessäkin päivässä hurauttanu... mutta silti.
180oiroa Hellssingistä Rovaniemelle junassa, niin eipä paljoa toinna lähtiä ajamalla hakemaan.
Landcruiseriin saa tuolla hintaa edes löpöjä, saati parin ukon eväät ja mahollinen majottuminen jonnekki. Toki tuon 1500km olis yhessäkin päivässä hurauttanu... mutta silti.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Saattaa vaan aiheuttaa sen, että joka päivä rukoushetken osuessa kohilleen vekotin pysähtyy kuin nakutettu ja keulan tähti suuntautuu kohti MekkaaLeemu kirjoitti:Mää unohdin matot ihan tyystin Piti kehumani, etä ne tuo hyvin kansainvälistä fiilistäEasy Rider kirjoitti: nuo kamelinkesyttäjien matot.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Toivottavasti tosiaan osottautuu yhtä siistiksi miltä kuvissa näyttää.
Vänkärin etulokasuojaa joutuu kuitenkin parsimaan. Se on jo tiedossa.
Myyjä oli jo hommannut uuden lokasuojan, joten taidan vaihtaa sen kokonaan uuteen ja pyyhkästä koko oikean kyljen uuteen maaliin niin ei jää näkyviä sävyeroja.
Samalla saa kiinni pikkuruosteet mitä noitten alalistojen/ puskurien päätyjen alta voi paljastua.
Takahelmassa on myös pientä ruttua, Se samalla suoraksi ja uusi maali pintaan.
Roiskeläpät pitää metsästää jostakin... Eteen ja taakse
Takapuskurista pisti silmään että siellä on molemmin puolin pakkivalot.
Varustelistauksessa lukikin jotain " rear tail light w/o fog lamp" niin taitaa nuo molemminpuoliset pakkivalot olla ihan alunperinkin tuossa.
-83:ssa ei kyllä tarvi olla pakkivaloja ollenkaan...
Niijja alustavaa kyselyä 3.07/2.88 ABS perävälityksestä??? Ilmottele jos tiedät jossaki semmosen myynnissä. Ajatuksissa päivittää välitys niin että pääsisi alle 3000rpm 100kmh...
Ilmeisesti 3.69 on tuon 200 bensan vakio välitys.
EDIT: Tuomonen murkula löytyy W123/116/126 300turbod:stä
Vänkärin etulokasuojaa joutuu kuitenkin parsimaan. Se on jo tiedossa.
Myyjä oli jo hommannut uuden lokasuojan, joten taidan vaihtaa sen kokonaan uuteen ja pyyhkästä koko oikean kyljen uuteen maaliin niin ei jää näkyviä sävyeroja.
Samalla saa kiinni pikkuruosteet mitä noitten alalistojen/ puskurien päätyjen alta voi paljastua.
Takahelmassa on myös pientä ruttua, Se samalla suoraksi ja uusi maali pintaan.
Roiskeläpät pitää metsästää jostakin... Eteen ja taakse
Takapuskurista pisti silmään että siellä on molemmin puolin pakkivalot.
Varustelistauksessa lukikin jotain " rear tail light w/o fog lamp" niin taitaa nuo molemminpuoliset pakkivalot olla ihan alunperinkin tuossa.
-83:ssa ei kyllä tarvi olla pakkivaloja ollenkaan...
Niijja alustavaa kyselyä 3.07/2.88 ABS perävälityksestä??? Ilmottele jos tiedät jossaki semmosen myynnissä. Ajatuksissa päivittää välitys niin että pääsisi alle 3000rpm 100kmh...
Ilmeisesti 3.69 on tuon 200 bensan vakio välitys.
EDIT: Tuomonen murkula löytyy W123/116/126 300turbod:stä
No jopa on löytö.
Tuommosen ostasin itekin näkemättä, vink vink jos alkaa kaduttaa rovaniemen asemalla niin laitapa takasin samoilla lämmöillä tänne etelään ...
Voi sitten muuttaa topiccin mun nimiin ja otsikolla ”pohojosen waunu”
Ei vaan hienolta näyttää
Tuommosen ostasin itekin näkemättä, vink vink jos alkaa kaduttaa rovaniemen asemalla niin laitapa takasin samoilla lämmöillä tänne etelään ...
Voi sitten muuttaa topiccin mun nimiin ja otsikolla ”pohojosen waunu”
Ei vaan hienolta näyttää
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kannattaa kattoa se takavalon alla oleva paikka, kun siinä on monta peltiä päällekkäin niin se on herkkä ruostumaan. Kotelosuojaa on monesti ruiskutettu sinne takavalon koteloon runsaasti, samoin kontin puolella kyljet sotkettu mutta se takavalon alapuoli sieltä tukipellin takaa on ihan kuiva. Sielä jos jossain sitä olis tarvittu
Tuo korttiplaukkari saa kyllä lähdöt tuosta aika pikaisesti, mutta semmonen "orkkisluukki" oli ajatuksissa pitää mutta päivitettynä.Wikke kirjoitti: Hellannuppi-Beckeriä kyllä vähän huutas
Löytysköhän näihin koodeja mistään?
Boschin sarjanummero on kyllä niin naarmuutunu ettei siitä oikein saa mitään selvää.
Tuo isompi näyttönen soitin ois kiva saaha tulille. Siinä on normaali iso-liittimet ja aux:kin siihen varmaan onnistuisi rakentaa.
Tänä aamuna auto tuli yöjunalla Rovaniemelle josta kävästiin kaverin kans pirssi hakasemassa. Kyllähän se oli taas kuin kotiin ois tullut kun hyppäs 123sen ratin taakse ja lähti painattaan.
Auto osottautu ihan yhtä siistiksi kuin oli kuvissa ja puhelimessa puhekkin.
Muutamia maalivirheitä ja korjauksia toki on, mutta ei mitään maatakaatavia.
Nosturilla käytin ja pohjastakaan ei löytyny kuin yksi ~3x5cm putsausta vaativa kohta.
Eteen alapallot ja taakse tasonsäädön kaasupallot uusiksi niin eiköhän se siitä.
Maskissa on tämmönen. Osaako kukaan klubilainen kertoa auton historiasta?
Auto osottautu ihan yhtä siistiksi kuin oli kuvissa ja puhelimessa puhekkin.
Muutamia maalivirheitä ja korjauksia toki on, mutta ei mitään maatakaatavia.
Nosturilla käytin ja pohjastakaan ei löytyny kuin yksi ~3x5cm putsausta vaativa kohta.
Eteen alapallot ja taakse tasonsäädön kaasupallot uusiksi niin eiköhän se siitä.
Maskissa on tämmönen. Osaako kukaan klubilainen kertoa auton historiasta?
Harvinaisen hyväkuntoinen on varsinkin farkuksi
Sisustakin näyttää kuin uudessa.
Mulla on ollut 123:ssa (ja 126:ssa) tuollainen Becker BE3100 kasettisoitin. Se on sopivan simppelin näköinen ja siihen saa modattua auxin ja bluetoothin. Lisäksi tarvittaessa ohjaa myös cd-boksia.
https://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-ben ... SwnHZYUZ-k
Sisustakin näyttää kuin uudessa.
Mulla on ollut 123:ssa (ja 126:ssa) tuollainen Becker BE3100 kasettisoitin. Se on sopivan simppelin näköinen ja siihen saa modattua auxin ja bluetoothin. Lisäksi tarvittaessa ohjaa myös cd-boksia.
https://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-ben ... SwnHZYUZ-k
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
1100km takana.
Tämä alkaa jo pikkuhiljaa tuntumaan omalta kun on sääjelly kaikki omille asetuksille
Auraukset, sytkät, seokset, kuskinpenkin etupään korotus, jne.
Tänään tuli huokastua semmonen 420km reissu. :Lol:
Vielä kun vaihtaa kaikki iskarit ja ne takapään painevaraajat niin mikäpä se on ajellessa.
Bensa kelepaa ~9.8l/100km tahtia.
Perävälitys pitää vaihtaa reippaasti harvemmaksi. 120km/h mittarissa =4000rpm koneessa
Varmaan kulutuskin tippuu kovemmissa vauheissa kun kone ei huuda kun puukossa.
Eli ostan 300tdt:n 3.07 abs perän ja nopeusmittarin
Tämä alkaa jo pikkuhiljaa tuntumaan omalta kun on sääjelly kaikki omille asetuksille
Auraukset, sytkät, seokset, kuskinpenkin etupään korotus, jne.
Tänään tuli huokastua semmonen 420km reissu. :Lol:
Vielä kun vaihtaa kaikki iskarit ja ne takapään painevaraajat niin mikäpä se on ajellessa.
Bensa kelepaa ~9.8l/100km tahtia.
Perävälitys pitää vaihtaa reippaasti harvemmaksi. 120km/h mittarissa =4000rpm koneessa
Varmaan kulutuskin tippuu kovemmissa vauheissa kun kone ei huuda kun puukossa.
Eli ostan 300tdt:n 3.07 abs perän ja nopeusmittarin