Shadculan W123 230E
Shadculan W123 230E
Nonniin. Täähän meni taas vähän niinku elokuvissa
Heräsin tänäaamuna ennen emäntää ja aamukahvia hörppiessäni selasin nettiautoa huvikseni kännykällä.
Yksi ilmoitus osui silmiin kirkkaana ja oli pakko käydä herättämässä emäntä ylös.
Ollaan seurailtu jo jonkunaikaa lähistön bensamersuja että milloin löytyy sopiva talviauto emännälle. Nummi-Pusulassa oli yksi lintta-aines shamppanjanruskea 123 melko sopivaan hintaan jota pidettiin silmällä. Nyt kuitenkin sama kyseinen auto oli vaihtanut omistajaa ja uusi omistaja myi sitä puolet halvemmalla naapuripitäjässä
Pakkohan se sitten oli lähteä sitä katsomaan ja ketään ei varmaan yllätä että sillä kotio sitten tultiinkin
Eli 123.223 tuli ostettua, kotoisammin W123 sedan 230E. Kriittiset mitat: -85 vm, 408tkm, manuaali.
Joku shamppanjanruskea/kulta tuo taitaa olla. Ruostetta perusnormaaleissa paikoissa, repsikan takapenkin jalkotilassa kohta Retu Kivinen efekti. Muuten ihan kova kyllä. Kone vuotaa öljyä venttiilikopan kannen tiivisteestä ja kaasupoljin on jäykkä kuin mikä. Vaihdekeppi lonksuu suuntaan ja kolmeen mutta itse vaihteet toimaa nätisti. Eli vissiinkin vaihteenvalitsimen puslat ovat aikansa eläneet.
Alustassa ei mitään nitinöitä, natinoita ja kolinoita havaittu.
Pakoputki saattaa pikkusen vuotaa, tutkitaan jahka keritään.
Sisusta on ruskea, likainen ja reikäjuustoa Lattiamatot puuttuu, myös siis verhoilumatot, eli pelti on näkyvillä. Ovipahveissa on pieniä reikiä vinyylissä. Kuskinpenkissä normi kuluma.
Peltivanteet, yhdet gummit. Peltipölärit sentäs. Onneksi on vanteita piha ja talli täys.
Datacardia:
whc wdb
chassbm 123223
body 00730
engine 102980 10 175435
interior 054
paint1 473 (473U from 01.01.1979 to 31.12.1988 CHAMPAGNE METALLIC)
transmission 716215 00 076211
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
436 Unknown (436 from 01.05.1979 to 28.02.1986 ELIMINATION OF FRONT AND REAR SAFETY BELTS)
466 Unknown (466 from 01.04.1970 to 31.10.1993 CENTRAL LOCKING SYSTEM)
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
504 Unknown (504 from 01.11.1978 to 29.02.1986 " OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, RIGHT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE")
542 Unknown (542 from 01.02.1963 to 29.02.1986 LOCKABLE GLOVE COMPARTMENT)
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
473 ENGINE W/LOW COMPRESSION RATIO, WITH CATALYST
054 YEAR OF MODIFICATION 03/2
Datacardin mukaan tässä vissiin pitäis olla keskuslukko? Ei ainakaan toimi jos on, täytynee tutkia.
Lukittava hanskaloota, todellakin, on niin lukossa ettei auki saa millään
Mutta kuiteski. Tässä muutama kuvasaaste:
Notta semmonen. Tässä onkin sopivasti aikaa vielä ennen talventuloa saada tuo semmoseen kuntoon että talvella pärjää
Heräsin tänäaamuna ennen emäntää ja aamukahvia hörppiessäni selasin nettiautoa huvikseni kännykällä.
Yksi ilmoitus osui silmiin kirkkaana ja oli pakko käydä herättämässä emäntä ylös.
Ollaan seurailtu jo jonkunaikaa lähistön bensamersuja että milloin löytyy sopiva talviauto emännälle. Nummi-Pusulassa oli yksi lintta-aines shamppanjanruskea 123 melko sopivaan hintaan jota pidettiin silmällä. Nyt kuitenkin sama kyseinen auto oli vaihtanut omistajaa ja uusi omistaja myi sitä puolet halvemmalla naapuripitäjässä
Pakkohan se sitten oli lähteä sitä katsomaan ja ketään ei varmaan yllätä että sillä kotio sitten tultiinkin
Eli 123.223 tuli ostettua, kotoisammin W123 sedan 230E. Kriittiset mitat: -85 vm, 408tkm, manuaali.
Joku shamppanjanruskea/kulta tuo taitaa olla. Ruostetta perusnormaaleissa paikoissa, repsikan takapenkin jalkotilassa kohta Retu Kivinen efekti. Muuten ihan kova kyllä. Kone vuotaa öljyä venttiilikopan kannen tiivisteestä ja kaasupoljin on jäykkä kuin mikä. Vaihdekeppi lonksuu suuntaan ja kolmeen mutta itse vaihteet toimaa nätisti. Eli vissiinkin vaihteenvalitsimen puslat ovat aikansa eläneet.
Alustassa ei mitään nitinöitä, natinoita ja kolinoita havaittu.
Pakoputki saattaa pikkusen vuotaa, tutkitaan jahka keritään.
Sisusta on ruskea, likainen ja reikäjuustoa Lattiamatot puuttuu, myös siis verhoilumatot, eli pelti on näkyvillä. Ovipahveissa on pieniä reikiä vinyylissä. Kuskinpenkissä normi kuluma.
Peltivanteet, yhdet gummit. Peltipölärit sentäs. Onneksi on vanteita piha ja talli täys.
Datacardia:
whc wdb
chassbm 123223
body 00730
engine 102980 10 175435
interior 054
paint1 473 (473U from 01.01.1979 to 31.12.1988 CHAMPAGNE METALLIC)
transmission 716215 00 076211
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
436 Unknown (436 from 01.05.1979 to 28.02.1986 ELIMINATION OF FRONT AND REAR SAFETY BELTS)
466 Unknown (466 from 01.04.1970 to 31.10.1993 CENTRAL LOCKING SYSTEM)
482 SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
504 Unknown (504 from 01.11.1978 to 29.02.1986 " OUTSIDE REAR VIEW MIRROR, RIGHT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE")
542 Unknown (542 from 01.02.1963 to 29.02.1986 LOCKABLE GLOVE COMPARTMENT)
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
630 ECE - WARNING TRIANGLE
473 ENGINE W/LOW COMPRESSION RATIO, WITH CATALYST
054 YEAR OF MODIFICATION 03/2
Datacardin mukaan tässä vissiin pitäis olla keskuslukko? Ei ainakaan toimi jos on, täytynee tutkia.
Lukittava hanskaloota, todellakin, on niin lukossa ettei auki saa millään
Mutta kuiteski. Tässä muutama kuvasaaste:
Notta semmonen. Tässä onkin sopivasti aikaa vielä ennen talventuloa saada tuo semmoseen kuntoon että talvella pärjää
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
jaa että puolet halvemmalla myydään.. millä ihmeellä noin muiden ostamille autoille käy.. ne mitä minä seurailen niin vaihtaessaan omistajaa tulee hintaa aina lisää.. tehtiin autolle mitään tai ei.
ja joo. ihan kivan näkönen laitos on kuvien mukaan. ei noita montaakaan reiätöntä enää löydä suomesta.. luulenpa että vähintään paikattuja ovat jo nekin.
ja joo. ihan kivan näkönen laitos on kuvien mukaan. ei noita montaakaan reiätöntä enää löydä suomesta.. luulenpa että vähintään paikattuja ovat jo nekin.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Mä kävin katsomassa tuota jo silloin kun se oli kalliilla hinnalla ja tuumasin että hintaa liikaa ainakin puolet. Silloin kun kävin tsekkaamassa sitä, satoi aika pirusti joten tarkastelu jäi aika heppoiseksi. Hyvä etten sen kummemmin sitten innostunut tuosta. Onnea hankinnalle
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Katotaan ny jahka päästään jossainvälissä tonkimaan missä kunnossa se ihan oikeasti on.
Tähän on kyllä jo päätetty että jos on liian huonossa kunnossa meidän tarkoituksiin niin myydään pois. Mutta aika näyttää. Tekniikka pitäis olla suht kunnossa ja talvikikottimessa ne pellit ei ole niin justiinsa
Tähän on kyllä jo päätetty että jos on liian huonossa kunnossa meidän tarkoituksiin niin myydään pois. Mutta aika näyttää. Tekniikka pitäis olla suht kunnossa ja talvikikottimessa ne pellit ei ole niin justiinsa
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Nyt on käyty tallilla räpläämässä. Muistettiin jopa ottaa sisustasta jotain kuvasaasteen tynkää joten ne tässä nyt enstemmäisenä
Tietysti ensimmäinen ketutuksen kohdekin löyty kun autolle päästiin. Joku käynyt tallin pihassa telomassa repsikan etuovesta kylkilistan
Samalla alettiin tutkimaan konehuoneen puolelta huoltotoimenpiteitä.
Varauduttu oli venttiilikopan kannen tiivisteellä, öljysuotimella, tulpilla ja ilmanputsarilla. No näistähän päästiin tasan siihen enstemmäiseen kun iski pieni hidaste
Mikä vikana tässä kuvassa?
Aivan. Sedaniautossa hydraulipumpullisen vekottimen kansi Eipä sitten käy tiiviste, piti tilata uusi. Noh, siellä se ny sitten odottelee uutta tiivistettä.
Tosin tietysti kannen irroittamiseksi purettiin koko ilmanputsarihärdelli irti ja todettiin sen olevan A) erittäin likainen B) ruosteinen C) molempia joten reipas hionta kotelolle ja pohjaa päälle. Joku kiva väri tulossa vielä
Venakopan kansi maalataan myöskin. Se pitää vielä hioa joku kaunis päivä. Tehdään nyt sitten kun kerta aloitettiinkin.
Pakoputkea emäntä tutki myös. Tässä vehkeessä se näköjään on kasattu yhdeksästä pätkästä jokainen liitos hitsaten eli yhtä putkea koko matka. Paitsi takapöntön liitos on kuulemma massalla ja jollain mustalla kasassa, näkyy päivä läpi eli pyhällä hengellä kiinni
Liikerin / jonku-karvaisen-elukan-nahkaisia penkinpäällisiä saa tarjota huokeaan hintaan. Ja etupenkkien väliin käsinojaa, sitä on ikävä.
Näillä mennään tällähetkellä. Myöhemmin lisää.
Tietysti ensimmäinen ketutuksen kohdekin löyty kun autolle päästiin. Joku käynyt tallin pihassa telomassa repsikan etuovesta kylkilistan
Samalla alettiin tutkimaan konehuoneen puolelta huoltotoimenpiteitä.
Varauduttu oli venttiilikopan kannen tiivisteellä, öljysuotimella, tulpilla ja ilmanputsarilla. No näistähän päästiin tasan siihen enstemmäiseen kun iski pieni hidaste
Mikä vikana tässä kuvassa?
Aivan. Sedaniautossa hydraulipumpullisen vekottimen kansi Eipä sitten käy tiiviste, piti tilata uusi. Noh, siellä se ny sitten odottelee uutta tiivistettä.
Tosin tietysti kannen irroittamiseksi purettiin koko ilmanputsarihärdelli irti ja todettiin sen olevan A) erittäin likainen B) ruosteinen C) molempia joten reipas hionta kotelolle ja pohjaa päälle. Joku kiva väri tulossa vielä
Venakopan kansi maalataan myöskin. Se pitää vielä hioa joku kaunis päivä. Tehdään nyt sitten kun kerta aloitettiinkin.
Pakoputkea emäntä tutki myös. Tässä vehkeessä se näköjään on kasattu yhdeksästä pätkästä jokainen liitos hitsaten eli yhtä putkea koko matka. Paitsi takapöntön liitos on kuulemma massalla ja jollain mustalla kasassa, näkyy päivä läpi eli pyhällä hengellä kiinni
Liikerin / jonku-karvaisen-elukan-nahkaisia penkinpäällisiä saa tarjota huokeaan hintaan. Ja etupenkkien väliin käsinojaa, sitä on ikävä.
Näillä mennään tällähetkellä. Myöhemmin lisää.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Olet varmaan nuo huomannutkin.
viewtopic.php?t=38312
viewtopic.php?t=38312
Juu nuo on kyllä huomattu muttei oikein emännän silmään sovi. Jotain vanhaa kunnon leopardin, tiikerin tai seeprankarvaa sais kuulemma olla
Tänään hajetaan toivottavasti sopivampi venakopan kannen stefa ja jatketaan maalaamisia.
Tänään hajetaan toivottavasti sopivampi venakopan kannen stefa ja jatketaan maalaamisia.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Täytyypä kurkata kannen numero.
Veikkaan kyllä että tuohon vehkeeseen on vaihdettu milloin mitäkin. Tiedä onko siellä juuri mitään alkuperäistä enää.
VIN Dekooderi ei kyllä ainakaan puhunut mitään korkeudensäädöstä...
Hommat etenee hitaasti mutta varmasti. Ilmanputsarin kotelo on hiottu ruosteettomaksi ja maalailtu, venakopan kansi on melkein hiottu ja odottelee maalia niskaansa.
Naapuri lupaili vielä vaihdella vaihdevivuston puslatkin. Sitten pitäis vielä tutkia kehtaako simpukkaa kiristää yhtään vai meneekö suosiolla vaihtoon Klappia on vähän reippaasti muttei vielä ole tutkittu oisko siellä yhtään kirivaraa enää.
Veikkaan kyllä että tuohon vehkeeseen on vaihdettu milloin mitäkin. Tiedä onko siellä juuri mitään alkuperäistä enää.
VIN Dekooderi ei kyllä ainakaan puhunut mitään korkeudensäädöstä...
Hommat etenee hitaasti mutta varmasti. Ilmanputsarin kotelo on hiottu ruosteettomaksi ja maalailtu, venakopan kansi on melkein hiottu ja odottelee maalia niskaansa.
Naapuri lupaili vielä vaihdella vaihdevivuston puslatkin. Sitten pitäis vielä tutkia kehtaako simpukkaa kiristää yhtään vai meneekö suosiolla vaihtoon Klappia on vähän reippaasti muttei vielä ole tutkittu oisko siellä yhtään kirivaraa enää.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Muistan olleeni hiukan toisella kymmenellä kun tutulla jobbarilla oli samanlaisella väriyhdistelmällä oleva 123, olisikohan ollut peräti 300D
No diesel se oli ainakin.
Ai että se oli hieno auto, maali kiilsi auringossa että silmiä häikäisi.
Kyyti oli hienoa ja hiljaista (meillä kotona oli tuolloin lada 1200S )
Siitä autosta on jäänyt takaraivoon kutittelemaan, että sellaisen kun saisi joskus omistaa..
Olen kyllä samaiselta jobbarilta sittemmin ostanut parikin "uudempaa" mersua ja yhtä pystäriä koeajanut, yykaakoota ei ole vielä kohdalle osunut.
No diesel se oli ainakin.
Ai että se oli hieno auto, maali kiilsi auringossa että silmiä häikäisi.
Kyyti oli hienoa ja hiljaista (meillä kotona oli tuolloin lada 1200S )
Siitä autosta on jäänyt takaraivoon kutittelemaan, että sellaisen kun saisi joskus omistaa..
Olen kyllä samaiselta jobbarilta sittemmin ostanut parikin "uudempaa" mersua ja yhtä pystäriä koeajanut, yykaakoota ei ole vielä kohdalle osunut.
No, niitähän saa, jos tekee passelin tarjouksen Saattaisi olla tuo minunkin S123 jouten...Leemu kirjoitti:Siitä autosta on jäänyt takaraivoon kutittelemaan, että sellaisen kun saisi joskus omistaa..
Olen kyllä samaiselta jobbarilta sittemmin ostanut parikin "uudempaa" mersua ja yhtä pystäriä koeajanut, yykaakoota ei ole vielä kohdalle osunut.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Onhan tuolla kauppatorilla S123 230TE myynnissä....Vanja-eno kirjoitti:No, niitähän saa, jos tekee passelin tarjouksen Saattaisi olla tuo minunkin S123 jouten...Leemu kirjoitti:Siitä autosta on jäänyt takaraivoon kutittelemaan, että sellaisen kun saisi joskus omistaa..
Olen kyllä samaiselta jobbarilta sittemmin ostanut parikin "uudempaa" mersua ja yhtä pystäriä koeajanut, yykaakoota ei ole vielä kohdalle osunut.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Näinhän se oneseestie kirjoitti:Onhan tuolla kauppatorilla S123 230TE myynnissä....Vanja-eno kirjoitti:No, niitähän saa, jos tekee passelin tarjouksen Saattaisi olla tuo minunkin S123 jouten...
Se vaan vaatii aikansa ja paikkansa niinkuin kaikki muukin, eikä se aika ole nyt.
On asujaimisto-remonttia ja työhommia ynnämuuta kiirutta sen verran raakasti, että on kovin vaikea perustella edes itselleen minkäänlaisen harrastevehkeen hankkimista.
Aika kun ei toisinaan tunnu riittävän edes nykyisen kaluston ylläpitoon
Taas on jotain kevyttä tälle tullut tehtyä.
Putsailtu venttiilikopan kansi tuli sujautettua paikoilleen. Toki hommaa edesauttoi se että joku edellinen on ilmeisesti tilkinnyt vuotavaa tiivistettä liimalla Hetken sai putsailla että sai puhtaaksi...
Sitä ennen tietysti tuli kateltua venttiilinostimien välykset ja olihan ne kaikki imupuolen välykset aika nollassa. Pakopuolella yksi oli jopa yli ohjearvon, muut hyvin likellä. Nyt on kaikki kahdeksan säädetty tasan ohjearvoihin.
Samaan vaivaan valuttelin öljyt pihalle, uusi suodatin koteloonsa ja tuoreet liruöljyt koneeseen muhimaan toistaiseksi.
Kompressiotestikin ois pitänyt huvikseen tekaista mutta akku perhana oli tyhjentynyt joten se jäi suorittamatta. Tämä jää odottelemaan seuraavaa motivaatiopuuskaa ja tietysti samaan vaivaan vaihtelee uudet kynttilätkin sitten kun kerta vanhat sieltä irtoilee.
Semmosta pientä tälläkertaa. Pikkuhiljaa edistyy
Putsailtu venttiilikopan kansi tuli sujautettua paikoilleen. Toki hommaa edesauttoi se että joku edellinen on ilmeisesti tilkinnyt vuotavaa tiivistettä liimalla Hetken sai putsailla että sai puhtaaksi...
Sitä ennen tietysti tuli kateltua venttiilinostimien välykset ja olihan ne kaikki imupuolen välykset aika nollassa. Pakopuolella yksi oli jopa yli ohjearvon, muut hyvin likellä. Nyt on kaikki kahdeksan säädetty tasan ohjearvoihin.
Samaan vaivaan valuttelin öljyt pihalle, uusi suodatin koteloonsa ja tuoreet liruöljyt koneeseen muhimaan toistaiseksi.
Kompressiotestikin ois pitänyt huvikseen tekaista mutta akku perhana oli tyhjentynyt joten se jäi suorittamatta. Tämä jää odottelemaan seuraavaa motivaatiopuuskaa ja tietysti samaan vaivaan vaihtelee uudet kynttilätkin sitten kun kerta vanhat sieltä irtoilee.
Semmosta pientä tälläkertaa. Pikkuhiljaa edistyy
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Nonni. Tälläkin pelillä ajeltu huolettomia kilometrejä aina Sulka-miitistä lähtien.
Mutta, mutta... Tänään saatiin shamppanja-lintta rikki
Heinolassa pamahti jotain, ihan kuin olisi jousi mennyt poikki. Siitä kiltisti Lahteen asti ajeltiin ja kuulosteltiin että jotain rohisee, vähän kuin olisi jääpaakku renkaan ja kaaren välillä. Lahdessa stopattiin eikä mitään näkynyt auton alla. Vielä 20km matkaa kotio.
5km ennen kotia sitten alkoi tapahtumaan, yhtäkkiä rohina paheni, nyt alkoi kuulostamaan metalli vasten metallia ilman rasvaa välissä. Stoppi ja kurkkimaan niin vetarin ulomman nivelen suojakumin suunnilta höyryää. Ei muuta kuin nilkuttamalla kakkosella tyhjäkäynnillä loppumatka kotio.
Huomenna rimpauttelemma hovikorjaajalle Järvenpäähän ja katsotaan mitä tapahtuu.
Voishan tuo olla vaikka pyörän sisempi laakeri taikka vetarin ulompi nivel. Siinä todennäköisimmät vaihtoehdot. Mutta kotio se kuskas urhoollisesti silti, ei tarvinnu kävellä
Katotaan jahka saadaan vahingot selville että mitä kaikkea tarvitaan. Laakeri jos on niin niitä kyllä saa kaupasta, mutta jos koko keppiä tarvii ruveta ettimään niin sitten tarvitaan ehkä apuja jos jollain käyttökuntoista sattuis nurkista löytymään. Eipä tuo mahottoman kallis KL:ssä ole, mutta ei tämän hintaiseen Linttaan viittis noin kallistakaan laittaa jos ei ole pakko. Alkaa vielä luulemaan että ollaan rahamiehiä ja rikkoo muutakin
Mutta, mutta... Tänään saatiin shamppanja-lintta rikki
Heinolassa pamahti jotain, ihan kuin olisi jousi mennyt poikki. Siitä kiltisti Lahteen asti ajeltiin ja kuulosteltiin että jotain rohisee, vähän kuin olisi jääpaakku renkaan ja kaaren välillä. Lahdessa stopattiin eikä mitään näkynyt auton alla. Vielä 20km matkaa kotio.
5km ennen kotia sitten alkoi tapahtumaan, yhtäkkiä rohina paheni, nyt alkoi kuulostamaan metalli vasten metallia ilman rasvaa välissä. Stoppi ja kurkkimaan niin vetarin ulomman nivelen suojakumin suunnilta höyryää. Ei muuta kuin nilkuttamalla kakkosella tyhjäkäynnillä loppumatka kotio.
Huomenna rimpauttelemma hovikorjaajalle Järvenpäähän ja katsotaan mitä tapahtuu.
Voishan tuo olla vaikka pyörän sisempi laakeri taikka vetarin ulompi nivel. Siinä todennäköisimmät vaihtoehdot. Mutta kotio se kuskas urhoollisesti silti, ei tarvinnu kävellä
Katotaan jahka saadaan vahingot selville että mitä kaikkea tarvitaan. Laakeri jos on niin niitä kyllä saa kaupasta, mutta jos koko keppiä tarvii ruveta ettimään niin sitten tarvitaan ehkä apuja jos jollain käyttökuntoista sattuis nurkista löytymään. Eipä tuo mahottoman kallis KL:ssä ole, mutta ei tämän hintaiseen Linttaan viittis noin kallistakaan laittaa jos ei ole pakko. Alkaa vielä luulemaan että ollaan rahamiehiä ja rikkoo muutakin
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Saattashan nuota vetokeppiä löytyä...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Näin teemme ja rahat juomme... eiku!Wolfie kirjoitti:Kahttotaan jahka saadaan viat tutkittua että mitä tartteeeseestie kirjoitti:Saattashan nuota vetokeppiä löytyä...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Eiköhän tämänkin vika selviä lähiaikoina. Torstaina olis tarkotus kuskata Järvenpäähän saamaan hellää hoivaa, siellä majailee jo laakerisarjakin valmiina hyllyssä odottamassa. Ei voi sanoa muuta kuin ripeää palvelua. Soitan uudenvuodenpäivänä korjaamolle ja selostan vian niin kerrotaan heti että on todennäköisin osa jo hyllyssä Ihme ennustajaksi alkanu tuokin taikuri...
Jos taasen keppi on ottanut vahinkoa niin siihenkin löytynee jo ratkaisu likeltä
Jos taasen keppi on ottanut vahinkoa niin siihenkin löytynee jo ratkaisu likeltä
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Jaa. Jäänyt päivittelemättä tänne yhtikäs mitään
Takapyörän laakerihan sieltä oli pamahtanut uutenavuotena. Vika korjaantui pikavisiitillä hotarille.
Kiltisti meni lopputalvi, mitä nyt kerran soratiellä pamahti konehuoneessa kiitettävästi ja päätti sammua. Siinä tovi kiroiltua ja vauhdikkaasti käytyä varaosaliikkeessä vaihdeltiin tulpat, piuhat, kansi ja pyörijä. Ei apua. Hinaus kotio ja seuraavana päivänä puola vaihtoon niin heräsi taas henkiin Lopputalvi meni ilman ongelmia.
Keväällä käytiin tarjoamassa leimalle. Hylky tuli tietysti. Takakelkan etuhelojen vieressä ruostereiät, seisontajarru ei pitänyt ja pakoputkesta ei tullut mitään päästöjä. Oli kuulemma liian hyvät arvot
Hoppa seisomaan kesäksi ja dieseli alle.
Nyt syksyllä alettiin korjaamaan. Pakoputkisto tehtiin alusta loppuun uusiksi. Haitariputkista taaksepäin väännettiin 2.5" suora ränni taakse asti yhdellä päätevaimentimella. Seisontajarru kiristeltiin ja alkoi sekin toimimaan. Ruosteita kun alettiin katselemaan niin kyllähän sinne sai vaihtaa, repsikan takajalkotilaan semmonen 50x100cm levy Parin päivän touhuamisen jälkeen sekin alkoi kestämään painoa yläpuolelta. Samalla bongattiin että oikean vetarin sisempi suojakumi on riekaleina. Sille ei vielä ole tehty mitään.
Ei muuta kuin uudestaan leimalle. Lappuseen kirjaantui vikoina
- Etulasin pesulaitteisto - toiminta riittämätön
- Akun kiinnitys - riittämätön
Katsastus hyväksytty
(äänet?)
Ei halunnut pissapoika toimia just leimasedän hetkellä. Kevyt heiluttelu piuhoja ja toimi taas.
Akku oli yksinkertaisesti unohtunut ruuvata kiinni, oli vaan nostettu paikoilleen muttei kiinnitetty ollenkaan
Ja tuo (äänet?) oli kirjoitettu käsin huomautusten jälkeen alareunaan. Vissiin insinöörin mukaan tuo suora rööri on vähän rajoilla äänimaailman kanssa
Noh, leima herusi ja taas ajellaan. Kiltisti se taas kulkee ilman ongelmia. Pitää vaan tuo vetarin suojakumi vaihdella joku kaunis päivä
Takapyörän laakerihan sieltä oli pamahtanut uutenavuotena. Vika korjaantui pikavisiitillä hotarille.
Kiltisti meni lopputalvi, mitä nyt kerran soratiellä pamahti konehuoneessa kiitettävästi ja päätti sammua. Siinä tovi kiroiltua ja vauhdikkaasti käytyä varaosaliikkeessä vaihdeltiin tulpat, piuhat, kansi ja pyörijä. Ei apua. Hinaus kotio ja seuraavana päivänä puola vaihtoon niin heräsi taas henkiin Lopputalvi meni ilman ongelmia.
Keväällä käytiin tarjoamassa leimalle. Hylky tuli tietysti. Takakelkan etuhelojen vieressä ruostereiät, seisontajarru ei pitänyt ja pakoputkesta ei tullut mitään päästöjä. Oli kuulemma liian hyvät arvot
Hoppa seisomaan kesäksi ja dieseli alle.
Nyt syksyllä alettiin korjaamaan. Pakoputkisto tehtiin alusta loppuun uusiksi. Haitariputkista taaksepäin väännettiin 2.5" suora ränni taakse asti yhdellä päätevaimentimella. Seisontajarru kiristeltiin ja alkoi sekin toimimaan. Ruosteita kun alettiin katselemaan niin kyllähän sinne sai vaihtaa, repsikan takajalkotilaan semmonen 50x100cm levy Parin päivän touhuamisen jälkeen sekin alkoi kestämään painoa yläpuolelta. Samalla bongattiin että oikean vetarin sisempi suojakumi on riekaleina. Sille ei vielä ole tehty mitään.
Ei muuta kuin uudestaan leimalle. Lappuseen kirjaantui vikoina
- Etulasin pesulaitteisto - toiminta riittämätön
- Akun kiinnitys - riittämätön
Katsastus hyväksytty
(äänet?)
Ei halunnut pissapoika toimia just leimasedän hetkellä. Kevyt heiluttelu piuhoja ja toimi taas.
Akku oli yksinkertaisesti unohtunut ruuvata kiinni, oli vaan nostettu paikoilleen muttei kiinnitetty ollenkaan
Ja tuo (äänet?) oli kirjoitettu käsin huomautusten jälkeen alareunaan. Vissiin insinöörin mukaan tuo suora rööri on vähän rajoilla äänimaailman kanssa
Noh, leima herusi ja taas ajellaan. Kiltisti se taas kulkee ilman ongelmia. Pitää vaan tuo vetarin suojakumi vaihdella joku kaunis päivä
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->