S204 -mallin hankinta käytettynä
S204 -mallin hankinta käytettynä
Terve,
Olen aiemmin, noin 6 vuotta sitten, omistanut S203 200 CDI automaatin ja sen jälkeen ajellut pääsääntöisesti VW Golfilla. Nyt kuitenkin alkaa olla Volkkarissa kilometrejä siihen malliin että se pitäis kohta myydä pois ja VW:n common rail 2.0 TDI vaikuttaa osittain riskiostokselta.
Kävin ottamas kylmät tyypit tuollaisesta Farkkumersusta autoliikkeessä ja tuntui hyvältä näin perstuntumalta ja miksei ajossakin.
Onko vuoden 2008-2009 200 tai 220 CDI -Mersun moottoreissa mitään tyyppivikoja jotka tulevat kalliiksi? Entä onko ajettavuus muuttunut 203:een verrattuna paljonkin, pääseekö liukkaalla etenemään niin ettei elektroniikka vie kaikkia voimia koneelta? Minkälaisia kulutuslukemia saadaan sekalaisessa ajossa?
Riittääkö kabiiniin lämpöä talvella vai pitääkö varustaa Webastolla? Saako kunnon moottorinlämmitintä, ei siis säteilylämppäriä?
Riittääkö sisätilat lapsiperheelle verrattuna esim. Audi A4:ään ja BMW:n kolmosarjalaiseen touringiin? Pitääkö valot olla xenonit vai onko normlilamput riittävät kun en tuolla perämettillä juuri ajele vaan asutussa maailmassa?
Saksasta käyn sitte auton aikanaan hakemassa. Löysin yhden Blue Efficiency -versioin 220 CDI:stä, mutta se on manuaalilaatikolla. Onko nää ekomallit aina manuaaleja?
Muutenkin saa heittää vinkkiä tuollaiseen liittyen, esim. onko jotain erityisen käteviä lisävarusteita joita kantsii kyttäillä. Itte ajattelin että sopivan värinen tumma verhoilu, tempomat, xenon, kattoluukku, talvipaketti ja navi riittänee.
Olen aiemmin, noin 6 vuotta sitten, omistanut S203 200 CDI automaatin ja sen jälkeen ajellut pääsääntöisesti VW Golfilla. Nyt kuitenkin alkaa olla Volkkarissa kilometrejä siihen malliin että se pitäis kohta myydä pois ja VW:n common rail 2.0 TDI vaikuttaa osittain riskiostokselta.
Kävin ottamas kylmät tyypit tuollaisesta Farkkumersusta autoliikkeessä ja tuntui hyvältä näin perstuntumalta ja miksei ajossakin.
Onko vuoden 2008-2009 200 tai 220 CDI -Mersun moottoreissa mitään tyyppivikoja jotka tulevat kalliiksi? Entä onko ajettavuus muuttunut 203:een verrattuna paljonkin, pääseekö liukkaalla etenemään niin ettei elektroniikka vie kaikkia voimia koneelta? Minkälaisia kulutuslukemia saadaan sekalaisessa ajossa?
Riittääkö kabiiniin lämpöä talvella vai pitääkö varustaa Webastolla? Saako kunnon moottorinlämmitintä, ei siis säteilylämppäriä?
Riittääkö sisätilat lapsiperheelle verrattuna esim. Audi A4:ään ja BMW:n kolmosarjalaiseen touringiin? Pitääkö valot olla xenonit vai onko normlilamput riittävät kun en tuolla perämettillä juuri ajele vaan asutussa maailmassa?
Saksasta käyn sitte auton aikanaan hakemassa. Löysin yhden Blue Efficiency -versioin 220 CDI:stä, mutta se on manuaalilaatikolla. Onko nää ekomallit aina manuaaleja?
Muutenkin saa heittää vinkkiä tuollaiseen liittyen, esim. onko jotain erityisen käteviä lisävarusteita joita kantsii kyttäillä. Itte ajattelin että sopivan värinen tumma verhoilu, tempomat, xenon, kattoluukku, talvipaketti ja navi riittänee.
Nämä ovat omia havaintoja eivätkä perustu mihinkään todelliseen tietoon tai faktaan:
Hiljaisempi mitä vastaava S203. Hyvä ajaa, ainakin avantgarde alustaista
Varustettu Delphin moottorinohjauksella, ekat mallit on vielä vanhemmalla moottorilla. Jakoketju on vielä siellä missä pitääkin eikä suuttimienkaan kanssa taida olla niin paljoa ongelmia, 100tkm aikana ei tehty muuta kuin vaihdettiin polttoaineen lämpötilaanturi.
Nuo Blue effiency mallit taitaa olla jo uudemmalla moottorilla, jakoketju on yksirivinen ja löytyy väärästä päästä. Suuttimien kanssa on tainnut olla paljon ongelmia ja tulee myöskin tulevaisuudessa olemaan?
Kulutus taisi olla tuolla 100 tkm ajan 7-7,5 litraa. Aikamoinen kulutus mutta taitaa kaikissa uudemmissa mistä löytyy hiukkassuodattimet ynnä muut tilpehöörit kulutus tuota luokkaa.
Nopea lämpenemään, muutama minuutti startista niin moottorilämmöt on normaalissa ja lämmintä tulee heti startin jälkeen.
Itse pidän 203 korista laadukkaamman tuntuisena autona mitä 204 esim. sisätiloiltaan ja muutenkin
Hiljaisempi mitä vastaava S203. Hyvä ajaa, ainakin avantgarde alustaista
Varustettu Delphin moottorinohjauksella, ekat mallit on vielä vanhemmalla moottorilla. Jakoketju on vielä siellä missä pitääkin eikä suuttimienkaan kanssa taida olla niin paljoa ongelmia, 100tkm aikana ei tehty muuta kuin vaihdettiin polttoaineen lämpötilaanturi.
Nuo Blue effiency mallit taitaa olla jo uudemmalla moottorilla, jakoketju on yksirivinen ja löytyy väärästä päästä. Suuttimien kanssa on tainnut olla paljon ongelmia ja tulee myöskin tulevaisuudessa olemaan?
Kulutus taisi olla tuolla 100 tkm ajan 7-7,5 litraa. Aikamoinen kulutus mutta taitaa kaikissa uudemmissa mistä löytyy hiukkassuodattimet ynnä muut tilpehöörit kulutus tuota luokkaa.
Nopea lämpenemään, muutama minuutti startista niin moottorilämmöt on normaalissa ja lämmintä tulee heti startin jälkeen.
Itse pidän 203 korista laadukkaamman tuntuisena autona mitä 204 esim. sisätiloiltaan ja muutenkin
Viimeksi muokannut jolle, 10.3.2013 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: S204 -mallin hankinta käytettynä
Ei ole pikkumoottoreissa mitään erillissiä tyyppivikoja. Samat suuttimien pohjaprikat on huoltokohteena, kuin vanhemmissakin cdi-moottoreissa, mutta niiden kanssa ei kukaan mene konkurssiin.C-Klasse kirjoitti:Onko vuoden 2008-2009 200 tai 220 CDI -Mersun moottoreissa mitään tyyppivikoja jotka tulevat kalliiksi?
Ajettavuus 204-mallissa on erityisen hyvä, selkeästi parempi kuin 203. Koeajolla sait varmaan tuntumaa auton etenemiseen. Vetoluistoneston saa napista pois päältä jos tarvii kuovittaa umpihangessa.C-Klasse kirjoitti: Entä onko ajettavuus muuttunut 203:een verrattuna paljonkin, pääseekö liukkaalla etenemään niin ettei elektroniikka vie kaikkia voimia koneelta?
Kuusi litraa manuaalilla. Automaatilla litran tai puolitoista enemmän.C-Klasse kirjoitti: Minkälaisia kulutuslukemia saadaan sekalaisessa ajossa?
Moottorissa ja ilmakanavissa on sähkövastukset. Lämpö riittää erittäin hyvin ilman Webastoa.C-Klasse kirjoitti:Riittääkö kabiiniin lämpöä talvella vai pitääkö varustaa Webastolla?
Saa.C-Klasse kirjoitti:Saako kunnon moottorinlämmitintä, ei siis säteilylämppäriä?
Eihän noissa yhdessäkään ole kunnon sisätiloja. Jos vähänkään kaipaa tiloja, pitää valita E-malli.C-Klasse kirjoitti:Riittääkö sisätilat lapsiperheelle verrattuna esim. Audi A4:ään ja BMW:n kolmosarjalaiseen touringiin?
Xenonit ovat selkeästi paremmat, mutta normaali näkökyvyn omaava henkilö pärjää aivan hyvin halogeeneilläkin.C-Klasse kirjoitti:Pitääkö valot olla xenonit vai onko normlilamput riittävät kun en tuolla perämettillä juuri ajele vaan asutussa maailmassa?
On. Automaatin todelliset kulutuslukemat eivä puhu ekoautoilun puolesta.C-Klasse kirjoitti:Onko nää ekomallit aina manuaaleja?
Isompi laturi ja akku tehdasvarustuksena. Lisäksi saksasta tuotavaan autoon pitää ostaa talvirenkaat, ehkä toiset vanteet, lohkolämmitin sisähaaralla ja vetokoukku, joihin pitää pari tonnia budjetoida.C-Klasse kirjoitti:talvipaketti
2008 ja 2009 ovat merkittävästi eri asia, koska uusi OM651 BE moottori tuli vasta toisena vuonna ja mallisarjan alkupäässä on vanha OM646.
Tuontiauton hintalaskelman kanssa kannattaa olla tarkkana, koska BE-koneen merkittävästi uuden mallin noin litraa alempi normikulutus kompensoi Suomen autoveron kautta uudemman mallin kalliimpaa ostohintaa.
Kooltaanhan W204 on alempaa keskiluokkaa, mutta alustaltaan se on iso. Automaattivaihteinen W204 on hieman nokkapainoinen, mutta manuaali S204 on optimaalisessa balanssissa kuin Häkkisen Mäkkäri. Ikuisuuskysymykseen etuvetoisen aliohjaavan ja takavetoisen yliohjaavan ajokäytöksen meriiteistä se suhtautuu stoalaisella ylenkatseella ja menee näiden molempien käytöshäiriöiden puolivälistä, täysin neutraalina. Tykkää.
Omassani ei ole polttoainelämmitintä, mutta sähkövastukset ovat käsittääkseni alusta lähtien myös perusmallien vakiovarusteena. Lämmitysautomatiikka toimii kuin Volvossa ja lämmintä tulee kuin bensa-Volvossa, mutta sähkölämmityksen turvin nopeammin. Eli mökkimatkat istuu talvikelillä takana yhtä hyvin sukkasillaan kuin saappaat jalassa. Istuinlämmittimien nopeudessa Cee häviää S80:lle.
Omassa on Xenonit ja vielä vanha nelivalojärjestelmä, joka on yksi parhaita näkemiäni henkilöauton vakiovaloja. Eli siis kuten TM talvitestin 2012 testin parhaat bi-xenonit, mutta lisäksi vielä H7 lisävalot vakiona. Minun valovaatimukseni ovat keskimääräistä kovemmat, joten omassani on talvisin myös lisävaloissa Cobran xenonsarja, eli quad-xenon. Kuvat W204 osiossa otsikolla Fiat lux.
Xenonit olivat Avantgardessa vakiona, muissa lisävaruste, joten jos xenonit haluat, päädyt lähes väistämättä myös Avan 17" vanteisiin, jotka ovat hienot, mutta monen mielestä Ceen äänieristys ei riitä 225/45/17 renkaille. Omassani vaihtuivat, kun löysin uudet alkuperäisen M-B vanteen replicat satasella kiekko. Avaa rasittaa myös heikkolaatuinen osanahkaverhoilu, jonka nahannäköinen osa on keinonahkaa. Se on siitä hyvä, että tehtaan jäljiltä ehjä verhoilu kertoo auton olevan varmasti alle 150.000 km ajettu.
Jo APS 50 navi toimii mielestäni hienosti ja on perhekäytössä selvästi irtonavia parempi. Kun muut säätävät radiota, soittavat puhelimella ja taustahälyäkin saattaa olla, voi kuljettaja muilta kysymättä ottaa navin opastuksen nopeusmittarin keskelle omaan näyttöönsä olipa keskellä kojetaulua olevassa näytössä mitä tahansa. Eri toiminnot ovat auton audiojärjestelmän hallinnassa, joten navin opastus tulee kaiken muun läpi silloin kun sen aika on ja ellei kuulu, voi navin äänitason nostaa kaiken muun ylittäväksi.
Parkkitutka on tämän kokoisessa autossa vähän mielipidekysymys, etenkin kun se ei takana toimi koskaan, kun takapuskuri on aina lumikinoksen peitossa.
Talvipaketista en tiedä, mitä se voisi olla?
Tilojen suhteen tämä alempi keskiluokka on aina kompromissi ja riippuu mittaajasta, kenen kompromissi on vähiten ahdistava. Saman ikäinen BMW olisi meidän perheessämme ilman muuta E61 Viissatanen, mutta uusi 300-sarja on tilavampi kuin Cee. Audi A4 Avant tarjoaa enemmän jalkatilaa taakse, mutta pyöreä kattolinja syö päätilan, joten meidän Audin osto pysähtyi tähän yhteen ainoaan showstopperiin.
Vaimoni on perheen pienin eikä matkapahoinvointinsa vuoksi istu takana, joten istun takana aina silloin kun en aja itse. Olen 180-senttinen persjalkainen, joten minulla jalkatila riittää melko monessa autossa, mutta päätila vain harvoissa. Vanhempi poikani on minun hieman pidempi ja hänen ajaessaan mahdun juuri hänen taakseen, mutta paketti on yhtä tiukka kun edeltäneessä V70 I:ssa, jonka sisätilat ovat sentilleen samoissa kuin Ceen, vaikka Volvon kulmikas tavaratila sen vertailun viekin selvästi. Sisätiloissa Volvo voittaa takana suuremman korkeutensa ja korkeamman takaistuimensa vuoksi, vaikka sentit samat ovatkin. Arvostuskysymys, mutta meillä vaimoni Volvo S80 pysyy perheen reissuilla kotona.
Sekä OM646 että OM651 moottorien kanssa saa automaatin tai manuaalin. Vanha OM646 on aina yksiturboinen ja 220CDI:n huipputeho ja vääntö ovat samat kuin uudella OM651 BE-koneella. Ajotuntuma ei silti ole sama, koska kaksiturboisen BE-koneen vääntökäyrä on laakea, vanhan 220 CDI:n rajoittamaton vääntökäyrä on kuin vuorenhuippu. Vanhat 200 ja 220 CDI ovat saman moottorin softavariantteja. BE-moottoreista 180 ja 200 ovat softaa vaille samat yksiturboiset ja 220 ja 250 ovat kaksiturboisen softaversiot.
Oma vikalista tähän saakka (189.000 km) on tarpeettoman pitkä, mutta ei onneksi kallis. Uudesta lähtien on huoltojen lisäksi vaihdettu:
- peilin moottori takuuseen edelliselle omistajalle Saksassa
- ahtoilmaputki n. 150€
- muutaman kontrollerin SW-versio 180€
- parkkitutkan anturi 100 €
- istuinverhoilun korjaus aidolla nahalla 250€
- alkupään malleissa etujarrukilvet kilahtavat 100 tkm matkalla aina, mutta uusi malli ainakin näyttää vahvemmalta, 37 € / kpl.
- alustaan vaihdettu yhdet puslat, en muista minne ja ilmeisesti iskarit kolahtelevat sen verran joustoliikkeissä, että ovat vaihtolistalla. Katsuri etsi pyynnöstäni kolinan aihetta ahkerasti, mutta ei löytänyt äänen aiheuttajaa.
Viime toukokuussa nollattu kulutusmittari näyttää nyt 28.000 km matkalla optimistista keskikulutusta 5.6, mutta tankkikirjan mukainen totuus ympärivuotisesta keskikulutuksesta on desin säteellä normista 6.1. Ja auto on S204 CDI manuaali ja OM646.
Meissenkerin kommenttiin saivartelisin, että vetoluiston estoa EI SAA pois ESP OFF-napista. ASR pysyy päällä, mutta ajonhallinta siirtyy sallivampaan moodiin, jossa kuljettajalla on lupa yrittää itse ensin, mutta suojelusenkeli tulee itsestään liikoja luulevan kuljettajan avuksi. Koska kaasulla ohjaaminen on tuossa moodissa sallittu, on jopa pyörähdys holtittomalla kaasun käytöllä mahdollinen.
ASR toimii mielestäni aivan loistavasti, mutta ESP normaalimoodi on niin paranoidi, että vaikka auto lähtisikin muuten ihan hyvin jäisestä valoristeyksestä, alkaa molemmilla takasilla sutiminen sen verran sivuliikettä, että ESP hyökkää jarrulle juuri kun hyvin lähtee. ESP OFF eliminoi tämän, mutta kovassa kiihdytyksessä on sitten kuskin oltava hereillä myös. Vaikka suojelusenkeli salliikin leveät luisut, se sallii tuossa tilassa myös kaasulla ohjaamisen...
Ja vielä kysymys Meissenkerille: vahvistan kommenttisi OM646 uppokuumentimesta, joka muuten toimii paremmin kuin yhdessäkään autossani aiemmin. Kun tietää, missä tolpassa on kello rikki, saa -15 asteen pakkasella lähteä illalla kotiin 60 asteisella koneella ja lämmintä tulee aika lailla täydellä teholla kun pääsee parkkipaikalta kadulle.
Mutta onko myös OM651 BE-moottoriin mahdollista asentaa uppokuumennin lohkoon?
Tuontiauton hintalaskelman kanssa kannattaa olla tarkkana, koska BE-koneen merkittävästi uuden mallin noin litraa alempi normikulutus kompensoi Suomen autoveron kautta uudemman mallin kalliimpaa ostohintaa.
Kooltaanhan W204 on alempaa keskiluokkaa, mutta alustaltaan se on iso. Automaattivaihteinen W204 on hieman nokkapainoinen, mutta manuaali S204 on optimaalisessa balanssissa kuin Häkkisen Mäkkäri. Ikuisuuskysymykseen etuvetoisen aliohjaavan ja takavetoisen yliohjaavan ajokäytöksen meriiteistä se suhtautuu stoalaisella ylenkatseella ja menee näiden molempien käytöshäiriöiden puolivälistä, täysin neutraalina. Tykkää.
Omassani ei ole polttoainelämmitintä, mutta sähkövastukset ovat käsittääkseni alusta lähtien myös perusmallien vakiovarusteena. Lämmitysautomatiikka toimii kuin Volvossa ja lämmintä tulee kuin bensa-Volvossa, mutta sähkölämmityksen turvin nopeammin. Eli mökkimatkat istuu talvikelillä takana yhtä hyvin sukkasillaan kuin saappaat jalassa. Istuinlämmittimien nopeudessa Cee häviää S80:lle.
Omassa on Xenonit ja vielä vanha nelivalojärjestelmä, joka on yksi parhaita näkemiäni henkilöauton vakiovaloja. Eli siis kuten TM talvitestin 2012 testin parhaat bi-xenonit, mutta lisäksi vielä H7 lisävalot vakiona. Minun valovaatimukseni ovat keskimääräistä kovemmat, joten omassani on talvisin myös lisävaloissa Cobran xenonsarja, eli quad-xenon. Kuvat W204 osiossa otsikolla Fiat lux.
Xenonit olivat Avantgardessa vakiona, muissa lisävaruste, joten jos xenonit haluat, päädyt lähes väistämättä myös Avan 17" vanteisiin, jotka ovat hienot, mutta monen mielestä Ceen äänieristys ei riitä 225/45/17 renkaille. Omassani vaihtuivat, kun löysin uudet alkuperäisen M-B vanteen replicat satasella kiekko. Avaa rasittaa myös heikkolaatuinen osanahkaverhoilu, jonka nahannäköinen osa on keinonahkaa. Se on siitä hyvä, että tehtaan jäljiltä ehjä verhoilu kertoo auton olevan varmasti alle 150.000 km ajettu.
Jo APS 50 navi toimii mielestäni hienosti ja on perhekäytössä selvästi irtonavia parempi. Kun muut säätävät radiota, soittavat puhelimella ja taustahälyäkin saattaa olla, voi kuljettaja muilta kysymättä ottaa navin opastuksen nopeusmittarin keskelle omaan näyttöönsä olipa keskellä kojetaulua olevassa näytössä mitä tahansa. Eri toiminnot ovat auton audiojärjestelmän hallinnassa, joten navin opastus tulee kaiken muun läpi silloin kun sen aika on ja ellei kuulu, voi navin äänitason nostaa kaiken muun ylittäväksi.
Parkkitutka on tämän kokoisessa autossa vähän mielipidekysymys, etenkin kun se ei takana toimi koskaan, kun takapuskuri on aina lumikinoksen peitossa.
Talvipaketista en tiedä, mitä se voisi olla?
Tilojen suhteen tämä alempi keskiluokka on aina kompromissi ja riippuu mittaajasta, kenen kompromissi on vähiten ahdistava. Saman ikäinen BMW olisi meidän perheessämme ilman muuta E61 Viissatanen, mutta uusi 300-sarja on tilavampi kuin Cee. Audi A4 Avant tarjoaa enemmän jalkatilaa taakse, mutta pyöreä kattolinja syö päätilan, joten meidän Audin osto pysähtyi tähän yhteen ainoaan showstopperiin.
Vaimoni on perheen pienin eikä matkapahoinvointinsa vuoksi istu takana, joten istun takana aina silloin kun en aja itse. Olen 180-senttinen persjalkainen, joten minulla jalkatila riittää melko monessa autossa, mutta päätila vain harvoissa. Vanhempi poikani on minun hieman pidempi ja hänen ajaessaan mahdun juuri hänen taakseen, mutta paketti on yhtä tiukka kun edeltäneessä V70 I:ssa, jonka sisätilat ovat sentilleen samoissa kuin Ceen, vaikka Volvon kulmikas tavaratila sen vertailun viekin selvästi. Sisätiloissa Volvo voittaa takana suuremman korkeutensa ja korkeamman takaistuimensa vuoksi, vaikka sentit samat ovatkin. Arvostuskysymys, mutta meillä vaimoni Volvo S80 pysyy perheen reissuilla kotona.
Sekä OM646 että OM651 moottorien kanssa saa automaatin tai manuaalin. Vanha OM646 on aina yksiturboinen ja 220CDI:n huipputeho ja vääntö ovat samat kuin uudella OM651 BE-koneella. Ajotuntuma ei silti ole sama, koska kaksiturboisen BE-koneen vääntökäyrä on laakea, vanhan 220 CDI:n rajoittamaton vääntökäyrä on kuin vuorenhuippu. Vanhat 200 ja 220 CDI ovat saman moottorin softavariantteja. BE-moottoreista 180 ja 200 ovat softaa vaille samat yksiturboiset ja 220 ja 250 ovat kaksiturboisen softaversiot.
Oma vikalista tähän saakka (189.000 km) on tarpeettoman pitkä, mutta ei onneksi kallis. Uudesta lähtien on huoltojen lisäksi vaihdettu:
- peilin moottori takuuseen edelliselle omistajalle Saksassa
- ahtoilmaputki n. 150€
- muutaman kontrollerin SW-versio 180€
- parkkitutkan anturi 100 €
- istuinverhoilun korjaus aidolla nahalla 250€
- alkupään malleissa etujarrukilvet kilahtavat 100 tkm matkalla aina, mutta uusi malli ainakin näyttää vahvemmalta, 37 € / kpl.
- alustaan vaihdettu yhdet puslat, en muista minne ja ilmeisesti iskarit kolahtelevat sen verran joustoliikkeissä, että ovat vaihtolistalla. Katsuri etsi pyynnöstäni kolinan aihetta ahkerasti, mutta ei löytänyt äänen aiheuttajaa.
Viime toukokuussa nollattu kulutusmittari näyttää nyt 28.000 km matkalla optimistista keskikulutusta 5.6, mutta tankkikirjan mukainen totuus ympärivuotisesta keskikulutuksesta on desin säteellä normista 6.1. Ja auto on S204 CDI manuaali ja OM646.
Meissenkerin kommenttiin saivartelisin, että vetoluiston estoa EI SAA pois ESP OFF-napista. ASR pysyy päällä, mutta ajonhallinta siirtyy sallivampaan moodiin, jossa kuljettajalla on lupa yrittää itse ensin, mutta suojelusenkeli tulee itsestään liikoja luulevan kuljettajan avuksi. Koska kaasulla ohjaaminen on tuossa moodissa sallittu, on jopa pyörähdys holtittomalla kaasun käytöllä mahdollinen.
ASR toimii mielestäni aivan loistavasti, mutta ESP normaalimoodi on niin paranoidi, että vaikka auto lähtisikin muuten ihan hyvin jäisestä valoristeyksestä, alkaa molemmilla takasilla sutiminen sen verran sivuliikettä, että ESP hyökkää jarrulle juuri kun hyvin lähtee. ESP OFF eliminoi tämän, mutta kovassa kiihdytyksessä on sitten kuskin oltava hereillä myös. Vaikka suojelusenkeli salliikin leveät luisut, se sallii tuossa tilassa myös kaasulla ohjaamisen...
Ja vielä kysymys Meissenkerille: vahvistan kommenttisi OM646 uppokuumentimesta, joka muuten toimii paremmin kuin yhdessäkään autossani aiemmin. Kun tietää, missä tolpassa on kello rikki, saa -15 asteen pakkasella lähteä illalla kotiin 60 asteisella koneella ja lämmintä tulee aika lailla täydellä teholla kun pääsee parkkipaikalta kadulle.
Mutta onko myös OM651 BE-moottoriin mahdollista asentaa uppokuumennin lohkoon?
Viimeksi muokannut 740 GLE, 10.3.2013 22:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: S204 -mallin hankinta käytettynä
Ainakin nuo:C-Klasse kirjoitti:Muutenkin saa heittää vinkkiä tuollaiseen liittyen, esim. onko jotain erityisen käteviä lisävarusteita joita kantsii kyttäillä. Itte ajattelin että sopivan värinen tumma verhoilu, tempomat, xenon, kattoluukku, talvipaketti ja navi riittänee.
213 - speed sensitive power steering
409 - multicontour seat (ortopediset etuistuimet)
442 - multifunction steering wheel (12-nappinen)
873 - seat heater for front seats
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Eipä tuohon ole paljon lisättävää 740-GLE kommentteihin. Itsellä nyt takana n, 3tkm S204 220CDI A AMG-styling -08:lla (OM646) ja en voi kuin kehua. Auto on todella mukava ja "käteen käypä" ainut josta voi pikku miikkarin antaa on tuo spottialusta joka ei ole parhaimmillaan mukulakivillä, mutta länsiväylällä mukavan jämäkkä. Kaupungissa ketterämpi kuin aikaisempi S211. Varusteista kannattaa katsoa että on xenonvalot, ne ovat kuin toiselta planeetalta vs S211 . Hirvää hintaeroa käytettynä ei ole Avantgarde vs AMG styling jossa kuitenkin paremmat penkit, ajonopeuden mukaan säätyvä tehostin,isommat jarrut, jämäkämpi alusta, 12 nappinen ratti sekä ulkonäkö. En usko että tulet pettymään.
Kiitoksia tiedoista! Näistä Blue Effiency -koneista on ilmeisesti tehtaan toimesta jakoketjun ja/tai kiristimen uusismiskampanja jotta pahemmilta ongelmilta vältyttäis?
Ja näis OM651 BE -koneis on sitten suuttimien kans ongelmaa, mitäköhän remontti vois kustantaa vai onko mahdollisesti uusintakampanja kuten VAG:n tietyissä pumppusuutintyypeissä?
Kai tuollaisen 651 -koneisen nyt kuitenkin uskaltaa ostaa? Ajattelin alle 100 tkm ajettua ja sais olla 220 CDI kun ei se nyt juuri enempää maksa.
Onkos näis 204 -malleis vielä se ohjauksen heikko palautus hitaissa 90 asteen käännöksissä esim. kadunkulmissa? 203 teki sitä, mutta se oli tottumuskysymys. Pelaako käsivaihteet jo yhtä hyvin kuin muilla? Muistan lukeneeni että aikaisemmis mallistois käsivaihteinen oli jotenkin tunnoton ja hankalahko käytettävä.
Mukava tietää että dieselauto voi olla lämminkin, nykyinen 2.0 TDI Golf on kyllä tehokas ja taloudellinen mutta pirun kylmä ku vertaa emännän 1.6 bensavolsuun. Sähköllä se TDI:kin lämpenee sisältä, mutta kone ei lämpene lyhyellä matkalla (alle 10km) juurikaan jos on oikeasti kylmä sää.
Sillä talvipaketti -varusteella meinasin sitä, että kai Mersullakin on joku "talvipaketti" varustelu kuten VAG:lla sisältäen lämmitetyt pesusuuttimet, penkinlämmittimet, valonpesimet. Mun edellises Mersus ei ollu ainakaan penkinlämmittimiä eikä valonpesureita, muttei niitä kaivannukaan niin paljon ku nykyises autos.
Tuo tilantarve on kans toistaiseksi kaksi aikuista mutta tuleva auto sais olla semmoinen että mahtuu yhden vauvan tavarat lisäksi. Ei viittis heti taas vaihtaa autoa jos sattuu perheenlisäystä tulemaan En ole toistaiseksi tykännyt isoista autoista joten E-sarja ei ainakaan vielä tunnu vaihtoehdolta. Myöskään eukko ei tykkää pitkistä ja leveistä autoista joten asia on toistaiseksi selvä kokoluokan osalta.
En ole kiireellä vaihtamassa autoa, mutta teen tässä jo esiselvitystä. Sitten jos nykyinen tekee vielä jonkin kalliin tempun niin se lähtee nopeasti nettiautoon! Taitaa olla turha selvitellä enempää ku muut vaihtoehdot ovat jo karsiutuneet. Kai se on että kerran ku pääsi Mersun rattiin niin se jättää jälkensä?
Ja näis OM651 BE -koneis on sitten suuttimien kans ongelmaa, mitäköhän remontti vois kustantaa vai onko mahdollisesti uusintakampanja kuten VAG:n tietyissä pumppusuutintyypeissä?
Kai tuollaisen 651 -koneisen nyt kuitenkin uskaltaa ostaa? Ajattelin alle 100 tkm ajettua ja sais olla 220 CDI kun ei se nyt juuri enempää maksa.
Onkos näis 204 -malleis vielä se ohjauksen heikko palautus hitaissa 90 asteen käännöksissä esim. kadunkulmissa? 203 teki sitä, mutta se oli tottumuskysymys. Pelaako käsivaihteet jo yhtä hyvin kuin muilla? Muistan lukeneeni että aikaisemmis mallistois käsivaihteinen oli jotenkin tunnoton ja hankalahko käytettävä.
Mukava tietää että dieselauto voi olla lämminkin, nykyinen 2.0 TDI Golf on kyllä tehokas ja taloudellinen mutta pirun kylmä ku vertaa emännän 1.6 bensavolsuun. Sähköllä se TDI:kin lämpenee sisältä, mutta kone ei lämpene lyhyellä matkalla (alle 10km) juurikaan jos on oikeasti kylmä sää.
Sillä talvipaketti -varusteella meinasin sitä, että kai Mersullakin on joku "talvipaketti" varustelu kuten VAG:lla sisältäen lämmitetyt pesusuuttimet, penkinlämmittimet, valonpesimet. Mun edellises Mersus ei ollu ainakaan penkinlämmittimiä eikä valonpesureita, muttei niitä kaivannukaan niin paljon ku nykyises autos.
Tuo tilantarve on kans toistaiseksi kaksi aikuista mutta tuleva auto sais olla semmoinen että mahtuu yhden vauvan tavarat lisäksi. Ei viittis heti taas vaihtaa autoa jos sattuu perheenlisäystä tulemaan En ole toistaiseksi tykännyt isoista autoista joten E-sarja ei ainakaan vielä tunnu vaihtoehdolta. Myöskään eukko ei tykkää pitkistä ja leveistä autoista joten asia on toistaiseksi selvä kokoluokan osalta.
En ole kiireellä vaihtamassa autoa, mutta teen tässä jo esiselvitystä. Sitten jos nykyinen tekee vielä jonkin kalliin tempun niin se lähtee nopeasti nettiautoon! Taitaa olla turha selvitellä enempää ku muut vaihtoehdot ovat jo karsiutuneet. Kai se on että kerran ku pääsi Mersun rattiin niin se jättää jälkensä?
S211 320CDI ja GLE 740 vei sanat suusta, itellä kans farkku 204 220CDI A Avantgasde AMG-sportpaketilla, (2008/OM646), ja on mainio peli ajaa.
pitempikin reissu onnistuu helposti kun ajaminen ei väsytä ja ohitukset onnistuu+ kulutus kohtuullista. Tuli auton mukana kesä/talvi renkaat molemmat amg:n vanteilla 17", talvirenkaiksi ottasin ennemmin ehkä 16 tuumaset. mukulakivetyksellä tuo urheilullisempi alusta ei ehkä parhaimmillaan ainakaan nuilla 40 sarjalaisilla Bridgestone Noranza 2:lla.
kesärenkaista ei vielä kokemusta (omistanut vasta 2000km), termarin vaihdoin (motonet 92 asteinen), kun lämmöt eivät nousseet yli 80c, nyt menee helposti yli 90c
ja kulutus tippui entisestään. eikä tarvi etusäleikköä peitellä törkeän näköisillä pahveilla
pitempikin reissu onnistuu helposti kun ajaminen ei väsytä ja ohitukset onnistuu+ kulutus kohtuullista. Tuli auton mukana kesä/talvi renkaat molemmat amg:n vanteilla 17", talvirenkaiksi ottasin ennemmin ehkä 16 tuumaset. mukulakivetyksellä tuo urheilullisempi alusta ei ehkä parhaimmillaan ainakaan nuilla 40 sarjalaisilla Bridgestone Noranza 2:lla.
kesärenkaista ei vielä kokemusta (omistanut vasta 2000km), termarin vaihdoin (motonet 92 asteinen), kun lämmöt eivät nousseet yli 80c, nyt menee helposti yli 90c
ja kulutus tippui entisestään. eikä tarvi etusäleikköä peitellä törkeän näköisillä pahveilla
Alfa- tai BMW-kuski haukkuu Mersun ohjauksen, ja on aivan oikeassa. Se palauttaa heikosti eikä ohjaustuntuma ole näiden parhaiden tasoa.C-Klasse kirjoitti:Onkos näis 204 -malleis vielä se ohjauksen heikko palautus hitaissa 90 asteen käännöksissä esim. kadunkulmissa? 203 teki sitä, mutta se oli tottumuskysymys. Pelaako käsivaihteet jo yhtä hyvin kuin muilla? Muistan lukeneeni että aikaisemmis mallistois käsivaihteinen oli jotenkin tunnoton ja hankalahko käytettävä.
Mutta eipä ole uraherkkyyskään. Ohjaus on lähes tunteeton kaikille vetelyille ja ainakin (meluisilla) 225/45/17 renkailla suuntavakavuus on takavetoiseksi aivan kohtuullinen. Oikean puolen pyörät jääpolanteella, vasemmat kuivassa ajourassa voi kädet irti ratista polkaista jarrua niin että ABSit raksuttavat ja ainakin vielä 60 nopeudesta auto pysähtyy omalle kaistalleen.
Ei siinä ole parhaiden ohjausvastetta, mutta Mersun perinteen mukainen kuljettajaa rasittamaton rauhallisuus on tällä kertaa yhdistetty hyvään suuntavakauteen ja kaarretasapainoon. Muutamaa vakio-ohjaustehostuksella varustettua olen ajanut, mutta niissä mielestäni tunsin jonkin verran tien kallistuksen, omassani en ja siksi suosittelinkin tuota adaptiivista tehostusta.
Vaihteensiirto on samaa sarjaa. 200.000 ajettu toimii varmaan paremmin kuin uusi, mutta siinä on nopeimpien shifterikittien sijasta jotain Volvomiestä viehättävää jyhkeyttä, joka muistuttaa saman valmistajan tekevän myös raskaampia voimansiirtoja. Täsmällinen se kyllä on, mutta 1 - 2 välillä salamavaihdot eivät kylmänä onnistu, kun kakkosen synkrot eivät ehdi mukaan ennen lämpenemistään. Sen jälkeen ei ole mitään huomauttamista.
Lämmitetyt pesusuuttimet on omassakin, en tiedä ovatko vakiona? Valonpesimet saa xenonien kanssa aina, koska ovat EU-lainsäädännön mukaan tuossa tapauksessa pakolliset.C-Klasse kirjoitti:Sillä talvipaketti -varusteella meinasin sitä, että kai Mersullakin on joku "talvipaketti" varustelu kuten VAG:lla sisältäen lämmitetyt pesusuuttimet, penkinlämmittimet, valonpesimet.
Penkinlämmittimet pitää itse valita, että ovat mukana, koska Ceetä ostetaan paljon myös ilman niitä. Ei maailman nopein, mutta lämmettyään mukavan tasainen ja hyvin laaja lämmitetty alue.
Isofix turvaistuinkiinnikkeet taitavat olla vakiona, koska ainakin omassani on, vaikka asiasta ei ole mitään mainintaa lisävarustelistalla?C-Klasse kirjoitti:Tuo tilantarve on kans toistaiseksi kaksi aikuista mutta tuleva auto sais olla semmoinen että mahtuu yhden vauvan tavarat lisäksi. Ei viittis heti taas vaihtaa autoa jos sattuu perheenlisäystä tulemaan En ole toistaiseksi tykännyt isoista autoista joten E-sarja ei ainakaan vielä tunnu vaihtoehdolta. Myöskään eukko ei tykkää pitkistä ja leveistä autoista joten asia on toistaiseksi selvä kokoluokan osalta.
Meidän 182-senttinen ja 173-senttinen vauva mahtuu hyvin ratin taakse ja joten kuten takapenkille ja koko sakin viikonlopun mökkivarustus kuormaverkon taakse tavaratilaan. Hiihtovarustus vaatii sitten suksiboksin.
Tavaratilan alle salalokeroon menee kahden aikuisen laskettelukaviot + kaksi paria murtsarimonoja.
BE-moottorista en uskalla kommentoida, kun ei ole kokemusta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Remontti-Reiskan Arctic Kit: Mustan auton alempaan ilmanottoon musta jeesusteippi ja säleikön lamellien välit tukkoon perinteisen värisellä jeesusteipilläsupoman kirjoitti:eikä tarvi etusäleikköä peitellä törkeän näköisillä pahveilla
Ei hullu huomaa ja viisas ei puhu mitään
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Noniin!
Myin autoni tässä alkuviikosta, 2 viikkoa nettiauton listalla tuotti tuloksen ja nyt olen autoton mies, vara-autolla ja rouvan siivellä liikutaan siis. Mersun taidan nyt sitten ostaa niinku suunnittelin.
Tänään kävin ensimmäistä C 220 T -automaattia kokeilemassa. Oli Elegance, nahkat, xenonit ja paljon muuta. Kerta kaikkiaan tuntuu autolta VW Golfin jälkeen! Oli vaan hiukka ylihintainen kun siinä on pientä laittoa ulkokuoressa eikä värikään ole mieleinen.
200 CDI olis halvempi, mutta onko se mitään ku vertaa tuohon 170 heppaiseen? Kuitenkin edellises autos oli 2.0 TDI:ssä 140 hp ja kevytkoppaisempi auto muutenkin...
Luin tuolta että 200 CDI automaatti jotenkin jurnuttaa ikävästi pienillä kierroksilla, onko se aina näin vai oliko kyseessä uutuuden kankeus?
Myin autoni tässä alkuviikosta, 2 viikkoa nettiauton listalla tuotti tuloksen ja nyt olen autoton mies, vara-autolla ja rouvan siivellä liikutaan siis. Mersun taidan nyt sitten ostaa niinku suunnittelin.
Tänään kävin ensimmäistä C 220 T -automaattia kokeilemassa. Oli Elegance, nahkat, xenonit ja paljon muuta. Kerta kaikkiaan tuntuu autolta VW Golfin jälkeen! Oli vaan hiukka ylihintainen kun siinä on pientä laittoa ulkokuoressa eikä värikään ole mieleinen.
200 CDI olis halvempi, mutta onko se mitään ku vertaa tuohon 170 heppaiseen? Kuitenkin edellises autos oli 2.0 TDI:ssä 140 hp ja kevytkoppaisempi auto muutenkin...
Luin tuolta että 200 CDI automaatti jotenkin jurnuttaa ikävästi pienillä kierroksilla, onko se aina näin vai oliko kyseessä uutuuden kankeus?
Toisen puolesta on paha päättää, mikä on riittävästi. Moottoripyörässä riittävä teho on hieman enemmän kuin itse osaa käsitellä, paljon enemmän kuin koskaan oikeasti tarvii ja melkein niin paljon kuin haluaaC-Klasse kirjoitti:Tänään kävin ensimmäistä C 220 T -automaattia kokeilemassa. Oli Elegance, nahkat, xenonit ja paljon muuta. Kerta kaikkiaan tuntuu autolta VW Golfin jälkeen! Oli vaan hiukka ylihintainen kun siinä on pientä laittoa ulkokuoressa eikä värikään ole mieleinen.
200 CDI olis halvempi, mutta onko se mitään ku vertaa tuohon 170 heppaiseen?
Ellei aja jatkuvasti huipputehon käyntinopeudella, saattaa vanhassa OM646 moottorissa kiinnostaa se ero, 220 CDI ylittää 200 CDI:n maksimivääntömomentin 1500 RPM kohdalla ja kapean huipun kohdalla 2000 RPM:ssa voimaa on 220:ssa lähes puolet lisää (400 Nm) 200 (270 Nm) verrattuna.
Uudessa BE-koneessa ero ei ole enää yhtä iso, koska siinä 200 CDI:n vääntökäyrä on sekä korkeammalla, että paremman muotoinen kuin vanhassa.
Toisaalta, vanhasta 200 CDI:stä tulee 220 CDI softalla, mutta uudessa 220 CDI:ssä on kaksi turboa ja 200 CDI:ssä vain yksi.
Sisustuksen vuoksi elegance olisi oma suosikkini. Jalopuuta sentään näytteeksi, ei Avan arkaa verhoilua ja ehkä jopa hieman pehmeämmät istuimetkin.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuo vääntöjuttu kyllä valaisi asian. Vähä tökkii ajatus siitä että 320 Nm:stä pitäis siirtyä painavampaan 270 Nm vääntävään autoon. Koeajolla pääsin satasen rajoituksella tekemään meikän standardiohituksen = hanaa riittävästi ettei jäädä siihen ohitettavan eteen ihmettelemään. Mersu otti kyllä ihan kivasti 140 km/h kickdownilla.740 GLE kirjoitti:Toisen puolesta on paha päättää, mikä on riittävästi. Moottoripyörässä riittävä teho on hieman enemmän kuin itse osaa käsitellä, paljon enemmän kuin koskaan oikeasti tarvii ja melkein niin paljon kuin haluaaC-Klasse kirjoitti:Tänään kävin ensimmäistä C 220 T -automaattia kokeilemassa. Oli Elegance, nahkat, xenonit ja paljon muuta. Kerta kaikkiaan tuntuu autolta VW Golfin jälkeen! Oli vaan hiukka ylihintainen kun siinä on pientä laittoa ulkokuoressa eikä värikään ole mieleinen.
200 CDI olis halvempi, mutta onko se mitään ku vertaa tuohon 170 heppaiseen?
Ellei aja jatkuvasti huipputehon käyntinopeudella, saattaa vanhassa OM646 moottorissa kiinnostaa se ero, 220 CDI ylittää 200 CDI:n maksimivääntömomentin 1500 RPM kohdalla ja kapean huipun kohdalla 2000 RPM:ssa voimaa on 220:ssa lähes puolet lisää (400 Nm) 200 (270 Nm) verrattuna.
Uudessa BE-koneessa ero ei ole enää yhtä iso, koska siinä 200 CDI:n vääntökäyrä on sekä korkeammalla, että paremman muotoinen kuin vanhassa.
Toisaalta, vanhasta 200 CDI:stä tulee 220 CDI softalla, mutta uudessa 220 CDI:ssä on kaksi turboa ja 200 CDI:ssä vain yksi.
Sisustuksen vuoksi elegance olisi oma suosikkini. Jalopuuta sentään näytteeksi, ei Avan arkaa verhoilua ja ehkä jopa hieman pehmeämmät istuimetkin.
Nyt on pari hyvää 220:sta löytynyt Saksan päästä, yhdestä puuttuu penkinlämmittimet, katsotaan. Kattoluukullisia on yllättävän vähän. Voi olla että se jää sitten pois vaikka aluksi meinasin että pitää olla.
Eilen 220:n rekisteröineenä voin kertoa että ei vanhempi 646 sekään huono ole. 200:n ja 220:n eron kyllä huomaa ajossa. En tiedä paljonko Tuikku saa puristettua tehoja tuollaisesta ulos (250hv/500nm??), mutta itse kaipaisin ehkä hieman laajempaa vääntöaluetta, jos vaikka samalla saisi hieman pienemmän kulutuksen.C-Klasse kirjoitti:Tuo vääntöjuttu kyllä valaisi asian. Vähä tökkii ajatus siitä että 320 Nm:stä pitäis siirtyä painavampaan 270 Nm vääntävään autoon. Koeajolla pääsin satasen rajoituksella tekemään meikän standardiohituksen = hanaa riittävästi ettei jäädä siihen ohitettavan eteen ihmettelemään. Mersu otti kyllä ihan kivasti 140 km/h kickdownilla.740 GLE kirjoitti:Toisen puolesta on paha päättää, mikä on riittävästi. Moottoripyörässä riittävä teho on hieman enemmän kuin itse osaa käsitellä, paljon enemmän kuin koskaan oikeasti tarvii ja melkein niin paljon kuin haluaaC-Klasse kirjoitti:Tänään kävin ensimmäistä C 220 T -automaattia kokeilemassa. Oli Elegance, nahkat, xenonit ja paljon muuta. Kerta kaikkiaan tuntuu autolta VW Golfin jälkeen! Oli vaan hiukka ylihintainen kun siinä on pientä laittoa ulkokuoressa eikä värikään ole mieleinen.
200 CDI olis halvempi, mutta onko se mitään ku vertaa tuohon 170 heppaiseen?
Ellei aja jatkuvasti huipputehon käyntinopeudella, saattaa vanhassa OM646 moottorissa kiinnostaa se ero, 220 CDI ylittää 200 CDI:n maksimivääntömomentin 1500 RPM kohdalla ja kapean huipun kohdalla 2000 RPM:ssa voimaa on 220:ssa lähes puolet lisää (400 Nm) 200 (270 Nm) verrattuna.
Uudessa BE-koneessa ero ei ole enää yhtä iso, koska siinä 200 CDI:n vääntökäyrä on sekä korkeammalla, että paremman muotoinen kuin vanhassa.
Toisaalta, vanhasta 200 CDI:stä tulee 220 CDI softalla, mutta uudessa 220 CDI:ssä on kaksi turboa ja 200 CDI:ssä vain yksi.
Sisustuksen vuoksi elegance olisi oma suosikkini. Jalopuuta sentään näytteeksi, ei Avan arkaa verhoilua ja ehkä jopa hieman pehmeämmät istuimetkin.
Nyt on pari hyvää 220:sta löytynyt Saksan päästä, yhdestä puuttuu penkinlämmittimet, katsotaan. Kattoluukullisia on yllättävän vähän. Voi olla että se jää sitten pois vaikka aluksi meinasin että pitää olla.
Penkinlämmittimet on nopeat ja tehokkaat ja Suomen talvessa varsin kaivatut. Edellisessä ajokissa kun ei sellaisia ollut. Jos hommaat Saksasta, katso huolellisesti päästöarvot ja lakipuolelta veroprosentti. Vanha netistä löytynyt taulukko teki itselleni temput
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
Kattellut nyt tässä 220-malleja OM646 -koneella ja joitakin 651:llä. Ajattelis että Mersu on uusinut nuo 651:n suuttimet kun ovat kuitenkin 2009-mallia. Olen ymmärtänyt että ongelmat alkoivat jo 50tkm:ssä.
Entäs tuo 651:n jakoketju, onko kallis uusia jos löystyy? Autokauppias sanoi että näissä "väärin päin" olevissa ketju on löyhempää mallia. Laskeskelin vaan, että kulutuksen erotuksella ei esim. kolmen vuoden aikana mitään suurta remonttia maksella. Käyttömaksujen eroa en ole tarkastellut mutta esim. tonnin ylimääräisellä remontilla maksaa jo niitäkin!
Mitäs valovaihtoehtoja näissä alkupään 204:ssa on? Joissakin mainostetaan että on ILS -älyvalot ja toisissa taas mainostetaan että on "Kurvenlicht" eli ilmeisesti tiukassa mutkassa myös valonheittäjät kääntyvät. Ovatko nämä molemmat xenon-valoilla toteutettuja kun nois mainoksis ei asiasta mainita?
Onkos tuo Avantgarden urheilualusta kauhean kova vai inhimillinen hieman jämäkämpi vaihtoehto?
Entäs tuo 651:n jakoketju, onko kallis uusia jos löystyy? Autokauppias sanoi että näissä "väärin päin" olevissa ketju on löyhempää mallia. Laskeskelin vaan, että kulutuksen erotuksella ei esim. kolmen vuoden aikana mitään suurta remonttia maksella. Käyttömaksujen eroa en ole tarkastellut mutta esim. tonnin ylimääräisellä remontilla maksaa jo niitäkin!
Mitäs valovaihtoehtoja näissä alkupään 204:ssa on? Joissakin mainostetaan että on ILS -älyvalot ja toisissa taas mainostetaan että on "Kurvenlicht" eli ilmeisesti tiukassa mutkassa myös valonheittäjät kääntyvät. Ovatko nämä molemmat xenon-valoilla toteutettuja kun nois mainoksis ei asiasta mainita?
Onkos tuo Avantgarden urheilualusta kauhean kova vai inhimillinen hieman jämäkämpi vaihtoehto?
En ole varma, tarkoitetaanko kurvivalolla Mersun tuotenimeä ILS, mutta ILS sisältää kääntyvät valot. Sen lisäksi ILS vaihtaa lähivaloille omia aikojaan.
Sen kerran kun istuin mökille ILSillä varustetun Ceen kyydissä, mielestäni valoautomatiikka käytti edellä ajavaa tavoittaessa ja kohtaamisen jälkeen kaukovaloja säästeliäämmin kuin itse valot vaihtaessani tekisin?
Valoautomatiikan helppouteen olisi varmaan helppo tottua, mutta kertakokeilulla en saanut vakuutetuksi itseäni sen tarpeellisuudesta omassani. Mutta tehokkaat nuo xenonvalot ovat ja kaukovaloillakin näkee sentään jotain, kun niiden kaverina on H7 kaukovalot.
W204 Ceen Avantgarden vieterit ovat samat kuin Classicissa ja Elegancessa, joten urheilualusta on vain 225/45/17 rengaskoossa. Sitähän voi kokeilla, ja vaihtaa pehmeämpään ellei tykkää. Itse aloin vieroksua 45-profiilia siinä vaiheessa kun Contin nastarenkaista kesätassuihin vaihtaessa tuntui kuin rengasmelu olisi vain pahentunut?
AMG-paketit ja Agility Control ovat sitten erikseen ostettavia lisävarusteita, mutta perus-Ava istuu yhtä korkealla kuin muutkin, kun siihen vaihtaa 205/55/16 renkaat.
OM651 ketjusta on W212 osiossa lisää, ja sieltä ymmärsin ongelmana olevan varhaisten moottorien ketjun kiristimen, joka kiristää niin väkivaltaisesti, että ketju venyy ennen aikojaan? Ja että uudempi design poistaa ongelman pysyvämmin?
Sen kerran kun istuin mökille ILSillä varustetun Ceen kyydissä, mielestäni valoautomatiikka käytti edellä ajavaa tavoittaessa ja kohtaamisen jälkeen kaukovaloja säästeliäämmin kuin itse valot vaihtaessani tekisin?
Valoautomatiikan helppouteen olisi varmaan helppo tottua, mutta kertakokeilulla en saanut vakuutetuksi itseäni sen tarpeellisuudesta omassani. Mutta tehokkaat nuo xenonvalot ovat ja kaukovaloillakin näkee sentään jotain, kun niiden kaverina on H7 kaukovalot.
W204 Ceen Avantgarden vieterit ovat samat kuin Classicissa ja Elegancessa, joten urheilualusta on vain 225/45/17 rengaskoossa. Sitähän voi kokeilla, ja vaihtaa pehmeämpään ellei tykkää. Itse aloin vieroksua 45-profiilia siinä vaiheessa kun Contin nastarenkaista kesätassuihin vaihtaessa tuntui kuin rengasmelu olisi vain pahentunut?
AMG-paketit ja Agility Control ovat sitten erikseen ostettavia lisävarusteita, mutta perus-Ava istuu yhtä korkealla kuin muutkin, kun siihen vaihtaa 205/55/16 renkaat.
OM651 ketjusta on W212 osiossa lisää, ja sieltä ymmärsin ongelmana olevan varhaisten moottorien ketjun kiristimen, joka kiristää niin väkivaltaisesti, että ketju venyy ennen aikojaan? Ja että uudempi design poistaa ongelman pysyvämmin?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kiitoksia tiedoista! Löysinkin saksalaisen hinnaston vuodelta 2008 jossa tuli hyvin ilmi eri paketit yms. Lähden ens viikolla Saksaan tavoitteena ostaa sieltä C 220 TA ja näyttäis ne pääsääntöisesti olevan mustia tai hopeita Avantgardeja eli sinänsä helppo valita
Jos ei mitenkään löydy hyvää Mersua, (mitä en usko) niin sitten on VW Passat variant varalla. Neljä autoa oon Saksasta tätä ennen jo ettiny ja pelkästään hyviä kokemuksia. Yhden hommasin Suomesta käsin näkemättä. Eiköhän se tästä tälläkin kertaa mee mukavasti.
Mitä kantsii kattoa noista C-Mersuista ulkoisen olemuksen lisäksi? Sen tiedän että Mersua ajaessa ei sais kuulua yhtään mitään ylimääräistä alustasta, mutta kai ny näiskin jotain heikkouksia on?
Yhdes ehdokkaas olis Junge Sterne Garantie vielä puoli vuotta voimassa, se on ilmeisesti ihan toimiva palvelu? Onkos tyyppikilpi vielä apukuskin penkin alla?
Jos ei mitenkään löydy hyvää Mersua, (mitä en usko) niin sitten on VW Passat variant varalla. Neljä autoa oon Saksasta tätä ennen jo ettiny ja pelkästään hyviä kokemuksia. Yhden hommasin Suomesta käsin näkemättä. Eiköhän se tästä tälläkin kertaa mee mukavasti.
Mitä kantsii kattoa noista C-Mersuista ulkoisen olemuksen lisäksi? Sen tiedän että Mersua ajaessa ei sais kuulua yhtään mitään ylimääräistä alustasta, mutta kai ny näiskin jotain heikkouksia on?
Yhdes ehdokkaas olis Junge Sterne Garantie vielä puoli vuotta voimassa, se on ilmeisesti ihan toimiva palvelu? Onkos tyyppikilpi vielä apukuskin penkin alla?
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Osta samantien AMG paketilla kun niissä ei hintaeroa paljoakaan käytettynä ole, niin saat "kaupanpäälle" urheilupenkit, paremmat jarrut, nopeuden mukaan säätyvän ohjaustehostimen, urheilualustan, 3 puolasen ratin, 17" AMG vanteet sekä itselleni tärkeäksi katsoin ulkonäön vrt taxi. Onnea auton etsintäänC-Klasse kirjoitti:Kiitoksia tiedoista! Löysinkin saksalaisen hinnaston vuodelta 2008 jossa tuli hyvin ilmi eri paketit yms. Lähden ens viikolla Saksaan tavoitteena ostaa sieltä C 220 TA ja näyttäis ne pääsääntöisesti olevan mustia tai hopeita Avantgardeja eli sinänsä helppo valita
Jos ei mitenkään löydy hyvää Mersua, (mitä en usko) niin sitten on VW Passat variant varalla. Neljä autoa oon Saksasta tätä ennen jo ettiny ja pelkästään hyviä kokemuksia. Yhden hommasin Suomesta käsin näkemättä. Eiköhän se tästä tälläkin kertaa mee mukavasti.
Mitä kantsii kattoa noista C-Mersuista ulkoisen olemuksen lisäksi? Sen tiedän että Mersua ajaessa ei sais kuulua yhtään mitään ylimääräistä alustasta, mutta kai ny näiskin jotain heikkouksia on?
Yhdes ehdokkaas olis Junge Sterne Garantie vielä puoli vuotta voimassa, se on ilmeisesti ihan toimiva palvelu? Onkos tyyppikilpi vielä apukuskin penkin alla?
Onnea uuden auton johdostaC-Klasse kirjoitti:Mersu hommattuna. 220 CDI autom. musta avantgarde farmari. Xenon, nahka, parkkitutkat, navi, säköinen takapaksi, mersun täydellinen huoltohistoria ja yksi kuski tähän asti. 2008 eli vanhalla koneella. On siinä varmaan muitakin varusteita muttei jaksa luetella ku tärkeimmät. Näin siinä sitten kävi
S212 220CDI -12
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
--------
Ex X204 320CDI -08
ex S204 220CDI -08
ex S124 300TD -95
Kiitoksia, kyllä nyt pitäis olla autoasiat kunnos pitkäksi aikaa kun Mersun mittariin uskaltaa ajaa ihan erilaisia lukemia kuin muihin ilman pelkoa siitä että auto muuttuu täysin ongelmajätteeksi. Nyt vaan loman kannalta loppu reissu ja auto tulee Lapualle ens viikonlopuksi rekkakyydillä. Voidaan todeta että tää ei ollu turha ketju. Kiitos kaikille vinkeistä!ek170 kirjoitti:Onnea uuden auton johdostaC-Klasse kirjoitti:Mersu hommattuna. 220 CDI autom. musta avantgarde farmari. Xenon, nahka, parkkitutkat, navi, säköinen takapaksi, mersun täydellinen huoltohistoria ja yksi kuski tähän asti. 2008 eli vanhalla koneella. On siinä varmaan muitakin varusteita muttei jaksa luetella ku tärkeimmät. Näin siinä sitten kävi
Michelinin X-Ice Xi3:t tuli Mersun alle kun edelliset oli Xi2:t ja tykkäsin. Nyt ensimmäisen ajoviikon fiiliksiin. Ohjaus palauttaa paljon paremmin kuin 203-mallissa aikanaan. Kesärenkaillakin auto oli mukava ajettava Suomessakin, ei voi sanoa pintakovaksi.
Ohjaus on ehkä turhan ylitehostettu mutkaisen maalaistien urheilullisen ajoon. Meinaa kääntyä vähän turhan herkästi kun ratti on niin kevyt kääntää. Tämä siis kesärenkailla. Talvirenkailla meininki on luonnollisesti huomattavan löysää ja hitaasti reagoivaa.
Paukkua löytyy automaattinakin tosi mukavasti ja kiihdyttäessä veto painaa mukavasti penkkiin. Ajotietokone näyttää 600 km:n sekalaisen ajon kulutukseksi 7,1 joten tehoon ja painoon nähden en pidä ihan pahana. 203-mallin C 200 T CDI A vei kesällä sekalaises 6,2 (todellinen) mutta eihän näitä voi verrata tehojen ja päästölaitteiden osalta.
Takapaksin kaukokäyttö on tosi kätevä näin kuraisena aikana. Lisäksi tavaratilaan mahtuu mukavasti harrastevälineet, ei tarvi laittaa takapenkille enää mitään.
Mulla on ennen ollut hopeanharmaita autoja ja tää on eka musta. Mersun maalipinta on laadukkaampi kuin esim. BMW:ssä. Pestä pitää melkein joka päivä, mutta eiköhän se tästä hellitä talven tullessa.
Nahkapenkit on kans mukavat kun lämmittimet muistaa pistää päälle heti kun pistää avaimen virtalukkoon. Ajattelin laittaa jotain hoitoainetta talvea vastaan ettei kuivu. Nahkakenkiäkin tulee hoidettua niin eiköhän auton sisustakin ansaitse huomiota. Autoglymillä näkyis olevan puhdistus- ja hoitoaineita.
Kännykkä kans toimii hyvin bluetoothin kautta, xenoneilla näkee ja navi toimii. Mersu on Mersu, vähä tulee taksi mieleen mutta hyvällä tavalla. Yritin laittaa kuvankin autostani tähän mutta "Lähetä kuva" -toiminnon kautta siitä ei tule mitään.
Tässä auto vielä kesärenkaissa
Ohjaus on ehkä turhan ylitehostettu mutkaisen maalaistien urheilullisen ajoon. Meinaa kääntyä vähän turhan herkästi kun ratti on niin kevyt kääntää. Tämä siis kesärenkailla. Talvirenkailla meininki on luonnollisesti huomattavan löysää ja hitaasti reagoivaa.
Paukkua löytyy automaattinakin tosi mukavasti ja kiihdyttäessä veto painaa mukavasti penkkiin. Ajotietokone näyttää 600 km:n sekalaisen ajon kulutukseksi 7,1 joten tehoon ja painoon nähden en pidä ihan pahana. 203-mallin C 200 T CDI A vei kesällä sekalaises 6,2 (todellinen) mutta eihän näitä voi verrata tehojen ja päästölaitteiden osalta.
Takapaksin kaukokäyttö on tosi kätevä näin kuraisena aikana. Lisäksi tavaratilaan mahtuu mukavasti harrastevälineet, ei tarvi laittaa takapenkille enää mitään.
Mulla on ennen ollut hopeanharmaita autoja ja tää on eka musta. Mersun maalipinta on laadukkaampi kuin esim. BMW:ssä. Pestä pitää melkein joka päivä, mutta eiköhän se tästä hellitä talven tullessa.
Nahkapenkit on kans mukavat kun lämmittimet muistaa pistää päälle heti kun pistää avaimen virtalukkoon. Ajattelin laittaa jotain hoitoainetta talvea vastaan ettei kuivu. Nahkakenkiäkin tulee hoidettua niin eiköhän auton sisustakin ansaitse huomiota. Autoglymillä näkyis olevan puhdistus- ja hoitoaineita.
Kännykkä kans toimii hyvin bluetoothin kautta, xenoneilla näkee ja navi toimii. Mersu on Mersu, vähä tulee taksi mieleen mutta hyvällä tavalla. Yritin laittaa kuvankin autostani tähän mutta "Lähetä kuva" -toiminnon kautta siitä ei tule mitään.
Tässä auto vielä kesärenkaissa
Viimeksi muokannut C-Klasse, 09.11.2013 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Noniin, tuo koekuva tuli ainaskin, koitetaas pistää pieni sarja. Auto pestynä painepesurilla ja talvitassut alla. Penkit puhdistin ja hoidin tänään Auto Glymin tuotteilla, mukavasti ne kyllä imaisi hoitoaineen joten homma oli kai ihan hyödyllinen. Auto on mielestäni ikäisekseen siisti ja käytön jälkiä on aika vähän. Konepellissä on tosi pieniä kiveniskemiä ja yks fixattavissa oleva pieni painauma vasemmalla takimmaisen lasin alapuolella. Kuskin penkin takataskussa on nahka hinkkautunut. Siinä on ilmeisesti pidetty salkkua tms. kun tää on ollut ennen veroneuvojalla käytössä. Kangasmattojen tilalle laitoin Mersun omat kumimatot ainakin näin talveksi.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Käyntikorttien lähetys audio 50:lle ei onnistu. Puhelin (Nokia Lumia 920) kyllä liittää itsensä bluetoothilla, mutta yhteystietojen jakaminen Mersun kanssa ei onnistu. Pitääköhän vain olla vanhempi puhelin? Kuinkahan vanhalla se onnistuisi varmemmin? Noita on tuolla monenlaisia vanhoja kapuloita pöytälaatikossa...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI