veshyt S204 220 CDI todelliset kustannukset
veshyt S204 220 CDI todelliset kustannukset
2015 loppuvuodesta tuli hankittua s204 cdi220 ja ajattelin ruveta kirjaamaan kaikki kulut ylös. Muutama polttimo ja pissapojan nesteet tainnut jäädä raportoinnista pois.
Ajetuista kilometreistä suurinosa on matka-ajoa.
Ajalta: 2015-11-01 – 2017-07-03
Kokonaiskustannukset: 10 987,47 €
Polttoaine: 5 467,72 €
Huolto: 1 390,00 €
Huolto oma: 1 216,90 €
Palvelu: 70,70 €
Tarvike: 672,85 €
Vakuutus: 951,30 €
Vero: 1 218,00 €
Polttoaineen kokonaismäärä
4468,70 l
Etäisyys
277221 km - 349567 km
72346 km
Polttoaineenkulutus
6,11 l/100km
Keskimääräinen kustannus kilometriä kohden
0,15 €
Huollot:
276000 km Huolto AK + laturinvapaakytkin, vesipumppu, vaihteisto- ja peräöljyt.
297000 km Huolto B + kuskin penkin verhoilu
311000 km Etutukivarret ja koiranluut molemmin puolin.
311800 km Vaihteistoölyt, suodatin, sähkölevy, kyb venttiili ja polttoaineen lämpötilatunnistin
316900 km Pyörän laakeri etu oikea
322700 km Huolto A (raitisilma-, ilmam-, öljyn ja polttoaineen suodatin) + liqui moly moottorin pesu ja suuttimien pesu
324000 km Termostaatin vaihto
345100 km Kallistuksenvakaaja ja vasen etu koiranluu
349200 km Peräöljyt
349400 km Huolto B (ilmam-, öljyn ja polttoaineen suodatin) + liqui moly ceratec pinnoite moottoriin ja suuttimien pesu
Ajetuista kilometreistä suurinosa on matka-ajoa.
Ajalta: 2015-11-01 – 2017-07-03
Kokonaiskustannukset: 10 987,47 €
Polttoaine: 5 467,72 €
Huolto: 1 390,00 €
Huolto oma: 1 216,90 €
Palvelu: 70,70 €
Tarvike: 672,85 €
Vakuutus: 951,30 €
Vero: 1 218,00 €
Polttoaineen kokonaismäärä
4468,70 l
Etäisyys
277221 km - 349567 km
72346 km
Polttoaineenkulutus
6,11 l/100km
Keskimääräinen kustannus kilometriä kohden
0,15 €
Huollot:
276000 km Huolto AK + laturinvapaakytkin, vesipumppu, vaihteisto- ja peräöljyt.
297000 km Huolto B + kuskin penkin verhoilu
311000 km Etutukivarret ja koiranluut molemmin puolin.
311800 km Vaihteistoölyt, suodatin, sähkölevy, kyb venttiili ja polttoaineen lämpötilatunnistin
316900 km Pyörän laakeri etu oikea
322700 km Huolto A (raitisilma-, ilmam-, öljyn ja polttoaineen suodatin) + liqui moly moottorin pesu ja suuttimien pesu
324000 km Termostaatin vaihto
345100 km Kallistuksenvakaaja ja vasen etu koiranluu
349200 km Peräöljyt
349400 km Huolto B (ilmam-, öljyn ja polttoaineen suodatin) + liqui moly ceratec pinnoite moottoriin ja suuttimien pesu
Viimeksi muokannut veshyt, 03.7.2017 11:30. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mitäköhän sitä pitäisi tehdä, että itse pääsisi moisiin lukemiin? S204 220 CDI A vm.2008... Kulutus ajotietokoneen mukaan viim.5000km on 7.3l/100 ja todellinen varmasti enemmän, mutta en ole laskeskellut, vaikka kuitit onkin tallessa. 50/50 kaupunki- ja maantieajoa.
Täytyy ehkä avata uusi topic aiheesta, auto siis tuntuu toimivan kaikin puolin hyvin, mutta kulutukseen olin pettynyt heti alusta asti (reilu kk sitten tuli taloon)...
Täytyy ehkä avata uusi topic aiheesta, auto siis tuntuu toimivan kaikin puolin hyvin, mutta kulutukseen olin pettynyt heti alusta asti (reilu kk sitten tuli taloon)...
Ajosuoritteen tyyppi vaikuttaa melkoisesti, maantiellä lasket nopeuden max. kaheksaan kymppiin ja ennakoivaa ajoa moottori jarrutusta hyödyntäen niin kulutusta saa kyllä laskettua , kaupungissa pysähdykset yhdistettynä automaattiin ja raskaaseen autoon, niin se on siinä, kylmänä tuntuu myös soppa maistuvan, eikä se voimakaan tyhjästä tule....egyptian kirjoitti:Mitäköhän sitä pitäisi tehdä, että itse pääsisi moisiin lukemiin? S204 220 CDI A vm.2008... Kulutus ajotietokoneen mukaan viim.5000km on 7.3l/100 ja todellinen varmasti enemmän, mutta en ole laskeskellut, vaikka kuitit onkin tallessa. 50/50 kaupunki- ja maantieajoa.
Täytyy ehkä avata uusi topic aiheesta, auto siis tuntuu toimivan kaikin puolin hyvin, mutta kulutukseen olin pettynyt heti alusta asti (reilu kk sitten tuli taloon)...
Minulla todellinen kulutus pysyy lähes vakiona, 7 l/100km, keskinopeus 58km/h , ajosuoritteen ollessa pääasiassa 21km suuntaansa, 70%maantietä/30%kaupunkii, tällaiset lyhyet siirtymät kylmällä autolla nostaa kulutusta.
... se on tullut todettua, jotta töihin mennessä pääsee helposti 0,5 l pienemmällä kulutuksella, kun tallista ei ole matkaa isolle tielle kuin 100m joten ei tule pysähdyksiä eikä taajama-ajoa kylmällä koneella, kun taas töistä lähtiessä joutuu ajamaan kylmällä koneella kolmet liikennevalot ja reilu kolme kilometriä taajama nopeutta....ajotietokone kaunistelee asiaa 0,6 l/100km.
Juu, kyllä tämän om646:n kulutus hieman hämmensi itseänikin aikanaan, mutta minkä kulutuksessa menettää, sen luotettavuudessa voittaa


E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
OK, no helpottavaa kuulla, että muillakin keittoa kuluu tässä kyseisessä mielessäjaris kirjoitti: Ajosuoritteen tyyppi vaikuttaa melkoisesti, maantiellä lasket nopeuden max. kaheksaan kymppiin ja ennakoivaa ajoa moottori jarrutusta hyödyntäen niin kulutusta saa kyllä laskettua , kaupungissa pysähdykset yhdistettynä automaattiin ja raskaaseen autoon, niin se on siinä, kylmänä tuntuu myös soppa maistuvan, eikä se voimakaan tyhjästä tule....
Minulla todellinen kulutus pysyy lähes vakiona, 7 l/100km, keskinopeus 58km/h , ajosuoritteen ollessa pääasiassa 21km suuntaansa, 70%maantietä/30%kaupunkii, tällaiset lyhyet siirtymät kylmällä autolla nostaa kulutusta.
... se on tullut todettua, jotta töihin mennessä pääsee helposti 0,5 l pienemmällä kulutuksella, kun tallista ei ole matkaa isolle tielle kuin 100m joten ei tule pysähdyksiä eikä taajama-ajoa kylmällä koneella, kun taas töistä lähtiessä joutuu ajamaan kylmällä koneella kolmet liikennevalot ja reilu kolme kilometriä taajama nopeutta....ajotietokone kaunistelee asiaa 0,6 l/100km.
Juu, kyllä tämän om646:n kulutus hieman hämmensi itseänikin aikanaan, mutta minkä kulutuksessa menettää, sen luotettavuudessa voittaa...vai miten se oli

Tosiaan mulla näyttää 7.3/100 ja ~40km/h joten täsmäisi kulutuksen puolesta sun arvoihin... Ja joo kylmällä koneella tulee ajettua kaupungissa kone lämpimäksi useimmiten. Enkä väittäisi ajotapaakaan mitenkään säästeliääksi, autot on tehty ajettaviksi. Ja kyllähän tämä auto ajettavuudeltaan on aivan mahtava.
Millä tavalla vaihteisto oireili, kun lyhen ajan sisällä (276 ja 311tkm) on huollettu?veshyt kirjoitti: Viimeisin vaihtoisto remontti on tiputtanut kulutusta noin 0,3 - 0,4 l/100km.
Tämä muutos alkaa pikkuhiljaa näkymään keskiarvoissa.
Itsellä tuntus toimivan kaikki OK mutta vaihdoin kuitenkin vaihteiston öljyt auton saadessani 250tkm mittarissa.
276 tkm oli normaali öljynvaihto huuhtelemalla.egyptian kirjoitti:Millä tavalla vaihteisto oireili, kun lyhen ajan sisällä (276 ja 311tkm) on huollettu?veshyt kirjoitti: Viimeisin vaihtoisto remontti on tiputtanut kulutusta noin 0,3 - 0,4 l/100km.
Tämä muutos alkaa pikkuhiljaa näkymään keskiarvoissa.
Itsellä tuntus toimivan kaikki OK mutta vaihdoin kuitenkin vaihteiston öljyt auton saadessani 250tkm mittarissa.
Seuraava vaihteisto remontti johtui viallisesta kierrosluku anturista. Laatikko meni vikatilaan tihenevällä tahdilla ja tuntui ettei lukinnut vaihteita.
Huollosta vaihdettiin öljyt + kyb venttiili + johdinlevy.