nix0nin S204 350cdi *MYYTY*

Vastaa Viestiin
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Voin vaan kuvitella kun ajan yhden Venäjän reissun talvella, että missä kunnossa tuo auto sen jälkeen on :D

Itseasiassa en tiedä mitä vahaa tuohon tuli, kahta eri laatua ainakin. Toisen purkin kannessa oli muistaakseni meloonin kuva :lol: Täytynee piakkoin tilailla itselle vahaa, niin saa pidettyä pinnan hyvänä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Viljeleekö ne siellä venäjälläkin suolaa?
Ite sain justiisa toisen kerroksen vetäistyä tämmöistä ja ei voi kun kehua miten mukavasti työstettävää ja pitäis kestääki jotain. Vaikka ei sillä, tätä vetelee vaikka joka kuukausi pintaan tuon helppouden takia, toisin ku tuota simonizia, mitä hölväsin valoihi, helmoihi, maskin ym. irrotettavien osien taakse :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Joo siellä suola on kova sana, ei tarvi aurata niin paljoa :lol:

Pitääkin vähän tutkailla tuota sivustoa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Sanokaas joku että minkä takia tätä ei kannattais ohjelmoida? On meinaan aika kova polte saada ohjelma tähän, sillä 7.6 olis ilmailupäivät ja sinne mielis ajamaan.

Ainut mikä mietityttää ohjelmoinnissa kun autossa on tuo Junge Sterne takuu. Tästä pitää vissiin ottaa koko ECU irti autosta? Tuikku vissiin olis oikea henkilö tälläisen ohjelmoinnissa, mutta asuu aika kaukana täältä etelästä :?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

nix0n kirjoitti:Sanokaas joku että minkä takia tätä ei kannattais ohjelmoida?
Heti vaan ohjelma sisään, mitä sitä vatuloimaan. Tuostakin pitäisi kaiketi saada suht helposti se +300 hv/+700 Nm. Tuollaisella autolla ajamisesta pitää nauttia täysin palkein. 8) Jos jotain pamahtaa se on sitten vaan elämää... ja huonoa tuuria. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ajamisesta pitäs kyllä nauttia ja ohjelmoinnin myötä muuttuis tuo auton luonnekin huomattavasti. Ai ohjelmoinnilla pääsee tuollaisiin lukemiin, ei tarvis ainakaan jalkoihin jäädä liikenteessä :D Toisaalta turha empiä, jos jotain hajoaa, niin ne on hajotakseen. Autot on tehty ajattevaksi. Mites nuo tuikun softat, saako niitä täältä etelästä ollenkaan? Alkaa pikkuhiljaa pää kääntymään tuon ohjelmoinnin puoleen.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tuikun ohjelmia lataa joku kaveri täällä pääkaupunkiseudulla. Mutta jos ei pelkällä kaapelilla onnistu niin voi olla että ei saa laitettua. Asia selvinnee kun on yhteydessä tuikkuun.
Mitä ohjelmointiin tulee niin tuolla moottorilla varustettu mersu vaatii sen! :toks:
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Jaahas näyttää siltä, että se ohjelma pitäs sinne purkkiin saada. Pitääkin olla tuikkuun yhteydessä ja tiedustella ohjelmasta. Olis kiva kokeilla lentokentällä kesäkuun alussa, miten tällänen perhevankkuri liikkuu. Jos loppuis vaikka emännänkin dissaus siihen paikkaan kun ei tullu bemaria :roll:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

tuon ecun pystyy ohjelmoimaan vain ja ainoastaan avaamalla
kyseinen ecu itsessään on varsin epämiellyttävä avattava
liima on erittän sitkeää ja pelti kansi ohutta materiaalia
avauksen jälkeen on ehdoton edellytys että sen saa uudestaan vesitiiviiksi
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kiitoksia tiedosta!
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

nix0n kirjoitti:...Toisaalta turha empiä, jos jotain hajoaa, niin ne on hajotakseen...
Täytyy jollain tavalla nostaa hattua tälle asenteelle, joka on täysin erilainen kuin itsellä. Itseä nimittäin v*tuttaa suunnattomasti, jos auto hajoaa tai jos sitä pitää käydä näyttämässä pajalla muulloin kuin normihuolloissa (menetettyä vapaa-aikaa, täysin ylimääräistä rahanmenoa ja henkistä kypsymistä). Näin on erilaisia ne näkövinkkelit :lol: . Toisaalta, jos autoon laittaa enemmän paukkuja ja niitä käyttää niin pitääkin olla varautunut, että jotain voi poksahtaa ts. ottaa tietoisen riskin.

nimim. "varo-varo-varovasti vakiolla harmaavarpusella" :wink:
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Nojoo kieltämättä itseänikin ottaa aivoon, jos autoa joutuu käyttämään pajalla useammin kun normihuolloissa. Mutta kuten totesitkin, niin ohjelmoinnin myötä ottaa tietoisen riskin, että jotain voi mennä hajalle. Täytyy varuille tehdä vähän ylitöitä pahanpäivän varalle :D Ohjelmoinnin suhteen jäi ihan hyvät fiilikset E61 530dA:sta missä oli päälle 200tkm paikoillaan stage2 ohjelma ja se pelasi ihan hyvin.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ääni ohjelmoinnille.
Hyvin pitkälle ratin ja penkin välissä miten kestää.
Toki jos ajelee "Duudsonien"tyyliin jatkuvasti, voipi olla ongelmia saada vakionakaan kestämään nipussa ja läjässä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

bercedes menz kirjoitti:
nix0n kirjoitti:...Toisaalta turha empiä, jos jotain hajoaa, niin ne on hajotakseen...
Tuo on ainoa oikea asenne näissä viritys hommissa! :halm:
Heikkouttaan nämä särkyy jos särkyy!

Eikös tässä ollut ahtimena gt2260 kuulalaareki malli?
Tuolla ahtimelle tuo 300hv/700nm ei vielä pitäis olla temppu eikä mikään.

Eiköhän siellä "perheen pään" mieli muutu kun ohjelman saat päivitettyä. :D
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

ilmeisesti ei ole kuulalaakeroitu malli tuossa
eikä se ahtimen laakeroiti tapa vaikuta maksimi tehoon
se kuitenkin pyörii lopuksi niin lujaa että kompura siipi menee pois kartalta alkaa sakkaamaan ilmamassat ja ahdot alkaa putoamaan pyydetystä jolloin vnt ohjaus yrittää lisäksi tukkia pakopesänkin
lopuksi on korkea pakopaine ja pieni kokonais ilmamassa 3500rpm ylöspäin
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Jostain olin lukevinani, että tässä olisi juuri kuulalakeroitu malli?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Onkos nix0n auto nelivetoinen ?

Saisi tehon myös tiehen eikä vaan kolmion

vilkkumaan mittaristoon .
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Takatuuppari on.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kuten xr mainitsikin, niin ecu on hankalatöinen avata. Tuikulta onnistuu ohjelmointi, mutta pitäisi vierailla pohjoisessa tai ottaa ecu autosta irti. Matkaa olis reilu 6h/siivu. Tehoista en tiedä mitä tälläisestä saa ulos. Eiköhän itse ohjelmoija tiedä mitä tekee ja kertoo mitä on järkevä ottaa ulos. Sen mukaan on elettävä, koska pelkällä ohjelmalla nyt ei ihmeitä tehdä. Rautapuoleen pitäisi koskea, jos huolisi enemmän tehoa ulos. Pitää nyt miettiä missä olis fiksua ohjelmoida vai suunnittelenko reissua pohjoiseen.

Tänään saapui postia Saksasta asti.

Kuva
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
TommiS
Viestit: 46
Liittynyt: 24.10.2010 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Juu ei tuolla laakeroinnilla tehoihin mitään vaikutusta ole, mutta luulisi tuon kuulalaakerin kestävän paremmin.
Tuolla toisella foorumilla oli puhetta että voisi 330-340 teho tasoon riittää.
Toinen hyvä vaihtoehto vois olla nimimerkki cdi203. Häneltä kannattaa kysyä onnistuuko, puuhailee lohjan suunnalla.
C 320 cdi sport edition (291hv/737nm)
ex.W202 c250TD
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Okei, kiitoksia vinkistä! Sinne olis ainakin inhimillisempi matka :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Jos on matalatehonen malli, niin tulee käytännössä samat mitä 320cdi:stä,
265hv:n versiosta tulee pikkasen enemmän.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Joo tämä on 170kW BlueEffiency. Eikös tuo 195kW ole sitten jo kahdella ahtimella? Semmoisia kattelin, mutta meni vähän yli budjetin :evil:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

nix0n kirjoitti:Joo tämä on 170kW BlueEffiency. Eikös tuo 195kW ole sitten jo kahdella ahtimella? Semmoisia kattelin, mutta meni vähän yli budjetin :evil:
Kaikki OM 642:t on yhdellä ahtimella, ahdin sijoitettuna sylinteriryhmien väliin ns. V-kehtoon.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Eikun aivan joo, sekoilen jo itse. Siinä onkin suurempi ahdin.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
mol
Viestit: 42
Liittynyt: 20.10.2010 7:21
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Eldorado kirjoitti:165 kW version valmistus loppui 2009, jolloin tilalle tuli 170 kW versio. Eli jos autosi on 2010 niin kyllä se on 170 kW:n koneella.

Tuolta löytyy eri versiot ja niiden valmistusajankohdat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM_642
Anteeksi että lainaan ketjua mutta lieneekö meikäläisen autokin sitten tuo 170 kW malli vaikka rekisteriotteessa onkin 165 kW? Käyttöönotto kesällä -09 mutta vuosimalli on -10. Etulokasuojassa lukee AvantGarde eikä BlueEfficiency josta olen päätellyt että 165 se kai vissiin sitten on.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jos autosi on otettu käyttöön kesällä 2009 niin sehän on hyvinkin mahdollisesti 165 kW moottorilla. Vuosimalliksi voi sanoa mitä hyvänsä, myyjät yleensä nuorentavat autoaan vähintäänkin seuraavalle mallivuodelle. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Hertsikan Veholla käyty, auto pelaa taas. On kyllä niin osaamatonta porukkaa täällä Kotkassa, että mersun edustus pitäs ottaa pois. Mutta mersulla on niin kiva ajaa, että Helsingin reissut ei haittaa. Samalla hain Starbuckista kahvin :naama:

Katselin samalla, että seuraava A5 huolto olis edessä noin 60päivän kuluttuessa. Veholta huoltotarjous 830€ sisältäen öljyt, suodattimen, molemmat ilmansuodattimet, jarrunesteen ja vaihdon ja pa-suodatin ja vaihto. Olikohan siinä vielä jotain muutakin. Ajankohta sattuu heinäkuun puolenvälin, jolloin kesäloma pitäs olla menossa. Silberautosta Tallinnasta vois vielä pyytää tarjouksen. Mitä mieltä porukka on tuosta Vehon tarjouksesta ja mitä kaikkea assyst A5 huoltoon kuuluu?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

nix0n kirjoitti:Hertsikan Veholla käyty, auto pelaa taas. On kyllä niin osaamatonta porukkaa täällä Kotkassa, että mersun edustus pitäs ottaa pois. Mutta mersulla on niin kiva ajaa, että Helsingin reissut ei haittaa. Samalla hain Starbuckista kahvin :naama:

Katselin samalla, että seuraava A5 huolto olis edessä noin 60päivän kuluttuessa. Veholta huoltotarjous 830€ sisältäen öljyt, suodattimen, molemmat ilmansuodattimet, jarrunesteen ja vaihdon ja pa-suodatin ja vaihto. Olikohan siinä vielä jotain muutakin. Ajankohta sattuu heinäkuun puolenvälin, jolloin kesäloma pitäs olla menossa. Silberautosta Tallinnasta vois vielä pyytää tarjouksen. Mitä mieltä porukka on tuosta Vehon tarjouksesta ja mitä kaikkea assyst A5 huoltoon kuuluu?
Kuulostaa aika kalliilta :shock: , mutta olenkin tottunut huoltamaan autoani E. Venetmäellä ja se oli C203. Varmaan valahtaa p*ska lahkeeseen kun alan aikanaan tiedustelemaan oman autoni huoltohintoja...

Menisköhän toi meikäläisen 220cdi halvemmalla ts. onko kutoskoneisissa paljonkin jotain lisähommia verrattuna nelisylinterisiin mopoihin?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

No öljyähän kutoseen menee aika reippaasti ja ilmansuodattimia on kaks kappaletta. Pelkkä öljyn osuus oli päälle 200€.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”