W124 automaatti-->manuaali! Hoks. Auttakaa
W124 automaatti-->manuaali! Hoks. Auttakaa
Hei! Mahdollinen ensiauto lähestyy kokoajan. W124 230E automaatti. Mutta kun kokematon kuski vielä oon haluan oppia manuaalin käytön perinpohjasesti. Mitä vaatii että voi vaihtaa automaatin 5vaihteiseksi. Paljon mahdollisesti tulee maksamaan ja ennenkaikkea mitä osia joutuu vaihtamaan. Muitakin käytännönohjeita saa antaa. Kaikki vinkit kuunnellaan! Kiitos
Vaihdettavaa on ainakin,
No vaihteisto itsessään tietenkin, sen lisäksi vaihdekeppipaketti välitankoineen ja peruutusvalokytkimineen, vauhtipyörä, kytkin, kytkimen työsylinteri laatikkoon, kytkimen letkut ylös, kytkimen pääsylinteri ja itse poljinpaketti kojelaudan alle, ja vielä laatikon perään manuaalin kardaani.
5v manuaalin perävälitys on myös hitaampi mutta tuo automaatin harva välitys on matka-ajoon just makea 5vaihteisen manuaalin perään.
Pienemmillä vaihteilla kulkee ihan normaalisti siinä missä "oikeallakin" manuaalin välityksellä.
Ja oliko keskikonsolin puuosa eri manuaali/automaatti, lähinnä sen kepin reiän osalta.
Automaatin kylkeen tulee sitten käynnistyksen eston ja peruutusvalojen johdot. Ne pitää ohittaa/vetää uudelle peruutusvalokytkimelle.
kickdownin johto automaatin peräpäässä saa jäädä irti. Samoin kuin automaatin jäähdytysputkistot, kunnon suojat vaan päihin.
Mittarivaijeri käy suoraan.
Ei tottuneelle rassaajalle ole loppujenlopuksi kummonenkaan homma.
No vaihteisto itsessään tietenkin, sen lisäksi vaihdekeppipaketti välitankoineen ja peruutusvalokytkimineen, vauhtipyörä, kytkin, kytkimen työsylinteri laatikkoon, kytkimen letkut ylös, kytkimen pääsylinteri ja itse poljinpaketti kojelaudan alle, ja vielä laatikon perään manuaalin kardaani.
5v manuaalin perävälitys on myös hitaampi mutta tuo automaatin harva välitys on matka-ajoon just makea 5vaihteisen manuaalin perään.
Pienemmillä vaihteilla kulkee ihan normaalisti siinä missä "oikeallakin" manuaalin välityksellä.
Ja oliko keskikonsolin puuosa eri manuaali/automaatti, lähinnä sen kepin reiän osalta.
Automaatin kylkeen tulee sitten käynnistyksen eston ja peruutusvalojen johdot. Ne pitää ohittaa/vetää uudelle peruutusvalokytkimelle.
kickdownin johto automaatin peräpäässä saa jäädä irti. Samoin kuin automaatin jäähdytysputkistot, kunnon suojat vaan päihin.
Mittarivaijeri käy suoraan.
Ei tottuneelle rassaajalle ole loppujenlopuksi kummonenkaan homma.