Asiaan:
Tuommonen integroidulla luistonestolla varustettu -85 2.0d laatikkona perus 4v manuaali tenava tuli tutulta foorumilaiselta pitkien myyntineuvottelujen jälkeen ostettua. Autolla oli ostettaessa mittarissa 345000km, Joka ei välttämättä ole kovin kaukana totuudesta.
Tästä tuskin mikään maata mullistava projekti tulee mutta perus huoltoa, ruosteiden laittoa ja mahdollisesti jotain hifipuolen juttuja tehdään, aina kun sattuu kiireisellä opikelijalla aikaa olemaan.
Juttua tulee hieman takautuvasti kun auto on ollut omistuksessa elokuusta asti ja sille on tullut tehtyä jo pikku huoltoa (ja lisää on tulossa

Auton yleisilme oli ostaessa suht siisti, mutta ruoste kukkaa puski kaikkien ovien alareunoista ja istojen alta. Etulokareiden alalistojen alta oli pelti hävinnyt kokonaan joka on toistaiseksi korjattu laittamalla listat takaisin paikalleen.


Ruosteista tekniikkaan ->
Ostaessa autossa tuntui selkeä vapinä kiihdytyksessä vauhdin ollessa N.60, joka paljastuikin myyjän arvioimaksi rikkinäiseksi kardaanin tukikumiksi. Tukikumi vaihdettiin ja vapinat hävisivät. Perään vaihtelin öljyt aikani kuluksi, ilmeisesti niitä ei oltu vaihdettu ihan äskettäin koska ulos tullut litku muistutti enemmän putki kittiä kuin öljyä. No perä ei hiljentynyt öljyjen vaihdolla, mutta "kaupan päälle" takakontissa tullut perä odottelee inpiraatiota.
Kattoluukku (liekkö ainut lisävaruste) repsotti ikävästi joten tuli sekin korjattua, vaikka kuluihan siihen yhteensä 3kk.

Moottori vuosi sekä öljyä että naftaa aika reippaanlaisesti, joten asialle täytyi tehdä jotain. Suutinputkien o-renkaat vaihdetiin, kampiakselin etu-stefa, venttiilikoppa ja alipainepumppu saivat myös uudet tiivisteet. näillä toimenpiteillä suurimmat vuodot saatiin kuriin.
Näiden lisäksi on tullut moottori öljyt vaihdettua jo pariikiin otteeseen sekä kakenlaista muuta pikku hipostelua mikä kuuluu asiaan.

Kirjoitus asusta saa antaa palautetta, ja vinkit auton laittoon ovat myös tervettulleita.
Kuva ostokunnossa:

Tuoreempia kuvia tulee kun saa auton pestyä ja on valoisampaa. Kuvassa näkyvästä 124:sta saattaa tulla juttua välillä, 300d automaatti, isäukon auto.
