Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!
Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!
Harkittuani jo pidemmän tovin autokauppoja, monien käänteiden kautta pihaan ilmeistyi Roiston entinen W124 E320 te. Oli pakottava tarve hommata taas auto ilman sen kummempaa elektroniikkaa. Nyt Pari päivää kun olen tuolla automaatilla ajellut niin ihmettelen miten sitä hairahduinkaan etuvetoiseen. Kuvia en ole "uudesta" 19 vuotta vanhasta kulkineesta ottamaan, kun valoisa aika ja työssäkäynti kulkevat käsi kädessä. Mersukannassa ollaan taas ja kyllä tuolla farkulla ajaminen on leppoisampaa kuin osasin odottaakaan. Sielukas farkku ja todella hyvin on tekniikka kestänyt aikaa. Kyyti on myös hiljaisempaa kuin uskalsin toivoa, mitään ylimääräsiä ääniä ei voimansiirrosta tai sisustan osista kuulu. Moottori murisee tietyillä kierroksilla messevästi. Ensimmäinen kulutusmittaus tulee kohta eteen, aika pienelläkin tuolla näyttäisi pääsevän mutta katsotaan.
Stereot siinä on (ei ole kyllä tullut käytettyä kuin päällä), mutta ehkä vaihdan etukaiuttimet kirkkaampiin. Onko hyviä ideoita kaiuttimista, W124 eteen vakiopaikoille?
Stereot siinä on (ei ole kyllä tullut käytettyä kuin päällä), mutta ehkä vaihdan etukaiuttimet kirkkaampiin. Onko hyviä ideoita kaiuttimista, W124 eteen vakiopaikoille?
Viimeksi muokannut Sami R, 11.10.2014 12:29. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Terve,
Mukava kuulla, että olet päässyt "sinuiksi".
Olikohan tuossa nyt Rainbow'n kaiuttimet edessä. Jotkut semmoiset heittämällä-paikoilleen -kaiuttimet ostin JJ-Hifistä, kun alkuperäiset pahvikartioiset "Hochqualitätslautsprecherit" alkoivat vedellä viimeisiään. Caliberin 124:een tarkoitetut oli edellisessä mutta ne magneetin suojukset olivat niin massiiviset, etteivät meinanneet sopia paikoilleen.
t.
Risto
Mukava kuulla, että olet päässyt "sinuiksi".
Olikohan tuossa nyt Rainbow'n kaiuttimet edessä. Jotkut semmoiset heittämällä-paikoilleen -kaiuttimet ostin JJ-Hifistä, kun alkuperäiset pahvikartioiset "Hochqualitätslautsprecherit" alkoivat vedellä viimeisiään. Caliberin 124:een tarkoitetut oli edellisessä mutta ne magneetin suojukset olivat niin massiiviset, etteivät meinanneet sopia paikoilleen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
On tuossa vielä opettelemista, mutta normihommelit (ajaminen ja webaston käyttö) toimivat. Takatila on hyvä ja etupenkin säädöt vaivattomat. Auton suuntavakavuus on mitä mainioin, mutta tämä onkin lappujen mukaan justiinsa nelipyöräsuunnattu. Hyvä että kaiutin vaihtoehtojakin on.
Ensimmäinen tankkaus, paljon sekalaista ajoa; 10.57 litraa/ 100km. Olen positiivisesti yllättynyt (foordi vie sen 8,5 litraa satkulla).
Ensimmäinen tankkaus, paljon sekalaista ajoa; 10.57 litraa/ 100km. Olen positiivisesti yllättynyt (foordi vie sen 8,5 litraa satkulla).
Tänään ajellessa auto rullasi taas todella mukavasti, huomasin että mutkissa rupesi jäähdytinnesteen valo palamaan mutta sammui kyllä. Kipasin siinä sitten Honkkarissa, täytin paisuntasäiliön ja kruisailin kohti pitäjänmäkeä. Pitäjänmäessä sitten starttasin normaalisti ja kuulin että moottorin etupäästä rupesi kuulumaan ennenkuulumaton nakuttava ääni ja rupesin sitä kuulostelemaan, tässä ensimmäinen video äänestä: http://youtu.be/URrj8N8h4oE
Sittemmin ääni hiljeni ajoittaiseksi tikitykseksi joka jättää tahteja väliin. Mitään varoitusvaloja ei pala ja kone toimii normaalisti. Onko ideoita? Itse veikkaan vesipumppua tai flektin viskoa.
Ediittiä, tässä uusin video parkkikselta (ääni paljon hiljaisempi): http://www.youtube.com/watch?v=gPZsFWQq ... e=youtu.be
Sittemmin ääni hiljeni ajoittaiseksi tikitykseksi joka jättää tahteja väliin. Mitään varoitusvaloja ei pala ja kone toimii normaalisti. Onko ideoita? Itse veikkaan vesipumppua tai flektin viskoa.
Ediittiä, tässä uusin video parkkikselta (ääni paljon hiljaisempi): http://www.youtube.com/watch?v=gPZsFWQq ... e=youtu.be
Viimeksi muokannut Sami R, 12.12.2013 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä siis tämä parkkiksella kuvattu: http://www.youtube.com/watch?v=gPZsFWQq ... e=youtu.be
Aika jännä jos kansipahvi ois menny, kun olen ajanut suht rauhallisesti ja kylmänä hädintuskin kehdannut kaasua polkea.
Aika jännä jos kansipahvi ois menny, kun olen ajanut suht rauhallisesti ja kylmänä hädintuskin kehdannut kaasua polkea.
Tsiikasin ettei flekti ota mihinkään kiinni, voi olla etten kaikkea nähnyt tuolla pimeessä mutta sitä pyärittelin käsin ja hyvin rullasi ilman soundeja. Hinhakin oli mun mielestä ok. Voisin pyörähtää, huomenna tiukka aikataulu mutta la ehtisin. Tämä on kyllä varmaan ihan tuttu onglema näissä, kunhan joku tietävä ehtisi tämän katsoa. Haluiaisin vain tietää voiko sillä enää ajaa?
Jos se ääni tulee viskon pyörittämästä tuulettimesta, tämän saa helposti selville
Pysäytät propellin auton käydessä esim. ruuvimeisselillä
Pysäytät propellin auton käydessä esim. ruuvimeisselillä
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
soitellaan huomennaSami R kirjoitti:Voiko tolla ajaa, vai pitääkö turvautua julkisiin? Lauantaina ehtisin kyllä ajeleen järtsikkään. Tuulettimen stedaan aamulla.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Jos on se oikea lukitustyökalu, niin hihnaakaan ei tartte välttämättä irrottaa. Puolessa tunnissa varmaan käyttää hihnankin irti.Sami R kirjoitti:En ole ehtinyt viskoa hakemaan merteilistä, motonetissa olisi visko 50% edukkaammin. Mutta siellä se on tilaustuote. Viskon vaihtohinta töinee pk seudulla, anyone?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ei ollut aikoja tänään, koitan saada nyt pitkähkön joululoman aikana auton huoltoon. Ei tuo visko pahasti vikise, mutta häiritsee muuten niin hiljaista ja laadukasta menoa. Työkaveritkin on kehuneet tuon kulkua (viimeksi tänään kun käytiin syömässä), auto on mukava peli ja paljon parempi ajoltaan kuin esim. w123 malliset. Pitää katsoa josko asenneltaisiin pari subbariakin lomalla.
Terve,
Jos tuo tuntuu hukkaavan nestettä, kannattaa tarkistaa lämmittimen venttiileiltä moottorille (Webastolle) lähtevä liitos. Se klemmari tuntuu välillä löystyvän. Webaston asennuksen yhteydessä nestekiertoa on muutettu ja nyt tuo letku on vähän jännityksessä. Jännityksiä saatiin vähän vähemmäksi lyhentelemällä letkuja mutta silloin tällöin klemmaria piti silti aina tarkistaa.
Ajan myötä voi myös kannen takapään lämppärin lähdön o-rengas alkaa vuotaa. Se on tosin keväällä vaihdettu ja koetin silloin putsata hyväksi kaikki pinnat. Typerä konstruktio joka tapauksessa. Sen voi koettaa tarkistaa kurkistamalla öljynsuodattimen takaa, onko lämmönvaihtimen päälle kertynyt nestettä.
t.
Risto
Jos tuo tuntuu hukkaavan nestettä, kannattaa tarkistaa lämmittimen venttiileiltä moottorille (Webastolle) lähtevä liitos. Se klemmari tuntuu välillä löystyvän. Webaston asennuksen yhteydessä nestekiertoa on muutettu ja nyt tuo letku on vähän jännityksessä. Jännityksiä saatiin vähän vähemmäksi lyhentelemällä letkuja mutta silloin tällöin klemmaria piti silti aina tarkistaa.
Ajan myötä voi myös kannen takapään lämppärin lähdön o-rengas alkaa vuotaa. Se on tosin keväällä vaihdettu ja koetin silloin putsata hyväksi kaikki pinnat. Typerä konstruktio joka tapauksessa. Sen voi koettaa tarkistaa kurkistamalla öljynsuodattimen takaa, onko lämmönvaihtimen päälle kertynyt nestettä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
On siellä konehuoneessa letku poikineen, hyvä että nyt tiedän katsella nuita tiettyjä liitoksia. Nyt ei ole ainakaan jäähdytinnestettä karistellut, olikos tässä nyt pitkäkestoiset nesteet syylärissa vai perinteiset glygolit jos lisätä tarvii? Aina kun konehuoneeseen on tullut tiirailtua on ollut pimiää, onneksi päivä rupeaa jo pitenemään!
Moro,
Ilmankin onnistuu – vähän enemmän joutuu ähräämään. Kun tuulettimen "tuulitunneli" on irrotettu, kannattaa irrottaa ne siivet (3 kuusiokolopulttia 5 mm kannalla). Sitten hihna irti.
Sen jälkeen pääsee jotenkin sinne tuulettimen hihnapyörän lukitukseen kiinni. Pari kertaa tuuskasin pyörän lukkoon pienellä kuusiokoloavaimella kunnes tein siihen oman työkalun.
Täällä on kuva, minne se lukitustappi pitää saada. Sitten vain 8-millisellä kuusiokoloavaimella keskipultti irti (normikätiset kierteet).
Tuolla työkalulla ei tartte irrottaa hihnaa.
t.
Risto
Ilmankin onnistuu – vähän enemmän joutuu ähräämään. Kun tuulettimen "tuulitunneli" on irrotettu, kannattaa irrottaa ne siivet (3 kuusiokolopulttia 5 mm kannalla). Sitten hihna irti.
Sen jälkeen pääsee jotenkin sinne tuulettimen hihnapyörän lukitukseen kiinni. Pari kertaa tuuskasin pyörän lukkoon pienellä kuusiokoloavaimella kunnes tein siihen oman työkalun.
Täällä on kuva, minne se lukitustappi pitää saada. Sitten vain 8-millisellä kuusiokoloavaimella keskipultti irti (normikätiset kierteet).
Tuolla työkalulla ei tartte irrottaa hihnaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Olemme sunnuntainkin tallilla kun olis joku h*lvetin inventaarioSami R kirjoitti:Jep, eiköhän se noilla onnistu. Hotari ei taida huomenna olla duunissa?
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]