JuMulan mersuröntät - tietä riittää
JuMulan mersuröntät - tietä riittää
Kuten jotkut teistä muistavatkin on meikäläisen liikkumistarpeista reilut 8 vuotta kunnialla huolehtinut suht hyväkuntoisena hankittu satalankku jolla ilmastonmuutosta ja merivirtojen kääntymistä edistetty jo 350tkm verran.
Vaan nytpä laittoi miettimään seuraavaa kahdeksanvuotissuunnitelmaa. Taustana tässä se että alkaa ruoste tunkemaan paikoitellen maalista läpi, suurimpana syynä kesän mittaan olleet muut kiireet jonka johdosta ei autoa ole kertakaikkiaan kerennyt pestä ja kuurata. Niitä kukkasia ja muutakin vikalistaa kun aloin siinä ynnäillä niin tuli eteen seuraavat vaihtoehdot jatkon osalle;
a) Santapaperia ja kilikalimaalia kukkasten päälle ja sama meno jatkuu. Tällai on pääosa ruostumisesta pysynyt kurissa tähän asti, nyt vaan on muutamalla niin näkyvällä paikalla rusketusta että on korjaukset ruostetta rumempia ainakin tällä taiteellisella silmällä.
b) Voitan lotossa ja kiikutan rottelon johonkin arvostetulle automaalarille. Ajelen sitten kuukauden päästä onnellisena hyvän näköisellä autolla.
c) Voitan lotossa ja vaihdan uudempaan. Älkää ehdottako mitään tähän liittyvää ennenkuin laitatte ensi lauantain 7 oikein rivin vaikka yv:llä.
d) Ajan lankun talliin, puran palasiksi ja alan touhuamaan pohjatöitä ja maalausta itse. Ennen sitä ostan tietty toisen lankun jolla sitten ajelen seuraavat kahdeksan vuotta. Tämä nykynen lankku purkaantuu kymmeniksi lihalaatikoillisiksi tavaraa joita sitten ihmettelen vielä kymmenen vuoden päästä niinkuin muitakin rojektiautojenkin osasia.
e) Ajelen niinkuin tähänkin asti, mutta harvennan pesuväliä vaikkapa vuoteen ettei turhaan kukkaset satu silmään.
f) Kia Ceed
Vaan nytpä laittoi miettimään seuraavaa kahdeksanvuotissuunnitelmaa. Taustana tässä se että alkaa ruoste tunkemaan paikoitellen maalista läpi, suurimpana syynä kesän mittaan olleet muut kiireet jonka johdosta ei autoa ole kertakaikkiaan kerennyt pestä ja kuurata. Niitä kukkasia ja muutakin vikalistaa kun aloin siinä ynnäillä niin tuli eteen seuraavat vaihtoehdot jatkon osalle;
a) Santapaperia ja kilikalimaalia kukkasten päälle ja sama meno jatkuu. Tällai on pääosa ruostumisesta pysynyt kurissa tähän asti, nyt vaan on muutamalla niin näkyvällä paikalla rusketusta että on korjaukset ruostetta rumempia ainakin tällä taiteellisella silmällä.
b) Voitan lotossa ja kiikutan rottelon johonkin arvostetulle automaalarille. Ajelen sitten kuukauden päästä onnellisena hyvän näköisellä autolla.
c) Voitan lotossa ja vaihdan uudempaan. Älkää ehdottako mitään tähän liittyvää ennenkuin laitatte ensi lauantain 7 oikein rivin vaikka yv:llä.
d) Ajan lankun talliin, puran palasiksi ja alan touhuamaan pohjatöitä ja maalausta itse. Ennen sitä ostan tietty toisen lankun jolla sitten ajelen seuraavat kahdeksan vuotta. Tämä nykynen lankku purkaantuu kymmeniksi lihalaatikoillisiksi tavaraa joita sitten ihmettelen vielä kymmenen vuoden päästä niinkuin muitakin rojektiautojenkin osasia.
e) Ajelen niinkuin tähänkin asti, mutta harvennan pesuväliä vaikkapa vuoteen ettei turhaan kukkaset satu silmään.
f) Kia Ceed
Viimeksi muokannut JuMu S, 17.10.2021 15:15. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Re: Ratekiaa ja visijointiva autonpidosta
b) Kun jonkun aikaa kyselee, niin ihan ok hintaisiakin maalareita (laadukkaita) saattaa tulla vastaan, etenkin jos itse purkaa listat, lasit jne pois. Ei taida vielä kuitenkaan olla reikää pintapelleissä?JuMu S kirjoitti:b) Voitan lotossa ja kiikutan rottelon johonkin arvostetulle automaalarille. Ajelen sitten kuukauden päästä onnellisena hyvän näköisellä autolla.
d) Ajan lankun talliin, puran palasiksi ja alan touhuamaan pohjatöitä ja maalausta itse. Ennen sitä ostan tietty toisen lankun jolla sitten ajelen seuraavat kahdeksan vuotta. Tämä nykynen lankku purkaantuu kymmeniksi lihalaatikoillisiksi tavaraa joita sitten ihmettelen vielä kymmenen vuoden päästä niinkuin muitakin rojektiautojenkin osasia.
d) Sen verran kokemusta tuollaisista, että en suosittele Epäröivät etenemiset asian tiimoilta voi katsoa allekirjoittaneen topicista..
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Itse käyttäisin todnäk vaihtoehtoa A. Vaihtoehto B tulisi muunnelluksi vaihtoehdoksi eli jos purkaisi itse ja rääpisi itse myös pohjat ja maalari olisi joku jolla pysyy ruisku kourassa ja maalaa suurinpiirtein ilman appelsiinia ja valumia alle kossupullon humalassa. Hinta maksimissaan kori kossua.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jaha, täällä on jo asialinjan vastauksia tullut. Kiveä halailen aina tilaisuuden tullen mutta kun ei sekään paremmin tiedä.
Omatkin ajatukset kulkee linjalla a tai e. Mitä noita uudelleenmaalauksia on katsellut niin ammattimiehellä tars väritys teettää, omatekemä on vaan semmonen omatekemän näköinen.
Ainoa jos jollain täysin matalla teollisuusvärillä ylimaalaisi niin saa käsityön leiman peittoon.
Jos vaan ite alkaa tuota autoa purkamaan niin tarvii oikeasti olla pätäkkää taskussa että saa korvaavan ajopelin siksi kymmeneksi vuodeksi minkä tuo ottaa.
Omatkin ajatukset kulkee linjalla a tai e. Mitä noita uudelleenmaalauksia on katsellut niin ammattimiehellä tars väritys teettää, omatekemä on vaan semmonen omatekemän näköinen.
Ainoa jos jollain täysin matalla teollisuusvärillä ylimaalaisi niin saa käsityön leiman peittoon.
Jos vaan ite alkaa tuota autoa purkamaan niin tarvii oikeasti olla pätäkkää taskussa että saa korvaavan ajopelin siksi kymmeneksi vuodeksi minkä tuo ottaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
tarkistetaan nyt se budjetti kuitenkin ensin.. siis ilman lottovoittoa.
se määrittelee paljon mikä vaihtoehdoista järkevin.
sitten onko varmasti tilaa säilyttää ja kunnostaa autoa ja sen osia (pitäen ne myös järjestyksessä koko sen ajan) jossain kuivassa tilasssa se vuodesta kymmeneen ilman että missään vaiheessa tulee tarvetta "hieman siirtää niitä pois tieltä".
realistisesti ajatellen.. pitäisi katsoa auton mekaanista kuntoa .. jos se on priimaa tavaraa, ja oma tekele on omateleleen näköstä.. niin silloin kannattaisi kyllä sitä ammattilaismaalarin apua harkita jotta saisi moneksi vuodeksi hyvältä näyttävän auton.
se määrittelee paljon mikä vaihtoehdoista järkevin.
sitten onko varmasti tilaa säilyttää ja kunnostaa autoa ja sen osia (pitäen ne myös järjestyksessä koko sen ajan) jossain kuivassa tilasssa se vuodesta kymmeneen ilman että missään vaiheessa tulee tarvetta "hieman siirtää niitä pois tieltä".
realistisesti ajatellen.. pitäisi katsoa auton mekaanista kuntoa .. jos se on priimaa tavaraa, ja oma tekele on omateleleen näköstä.. niin silloin kannattaisi kyllä sitä ammattilaismaalarin apua harkita jotta saisi moneksi vuodeksi hyvältä näyttävän auton.
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
..making sense, is NOT my priority..
Rahaa ei ole Väyrysen ylläpitoon eikä ammattimaalarin palkkaamiseen. Tilaa on purkaa ja varastoida Lankkua. Aikaa ei ole auton purkamiseen ja isompiin hieromisiin.
Eiköhän me tuolla kilikalilinjalla edetä, koska ei ole pintaruostetta pahempaa tuo kuppa. Ja auto on muuten paremmassa kunnossa kuin koskaan minun hallussani ollessaan.
Eiköhän me tuolla kilikalilinjalla edetä, koska ei ole pintaruostetta pahempaa tuo kuppa. Ja auto on muuten paremmassa kunnossa kuin koskaan minun hallussani ollessaan.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Nuukan miehen vaihtoehto voisi olla ajaa kilikalilinjalla nykyinen paaliin saakka?
Jos näin menee edes muutaman vuoden vielä, niin sitten muutaman tonnin hintaluokkaan on halventunut entistä uudempia autoja. Ei välttämättä parempia, mutta uudempia.
Uusi kallis auto ei ole todellinen vaihtoehto muille ja halpoja uusia ei ole olemassa.
Jos näin menee edes muutaman vuoden vielä, niin sitten muutaman tonnin hintaluokkaan on halventunut entistä uudempia autoja. Ei välttämättä parempia, mutta uudempia.
Uusi kallis auto ei ole todellinen vaihtoehto muille ja halpoja uusia ei ole olemassa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
That's a kinda sugar papa likes, sano Setseri.740 GLE kirjoitti:Nuukan miehen vaihtoehto voisi olla ajaa kilikalilinjalla nykyinen paaliin saakka?
Jos näin menee edes muutaman vuoden vielä, niin sitten muutaman tonnin hintaluokkaan on halventunut entistä uudempia autoja. Ei välttämättä parempia, mutta uudempia.
Voi veikkonen, lankkuhan liikkuu näillä eväillä ja tällä huolenpidolla kodin ja päivähoitopaikan väliä vaikka seuraavat 50 vuotta jos ei ikäistään isommaksi kasvanut Datsuni keulaan jossain tule, Delvakkia kaupasta saa ja JuMulla ajokortissa virtaa riittää.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Väyrynen ja kilikalimaalia Aina kun muut pesi autonsa niin minä maalailin Lopulta jakso sitte tehä kunnolla pohjat ja maalata vähän isommalla kädellä niin näyttäis olevan nykyäänkin ihan hyvässä kuosissa kun oli joskus nettiautossa ko. kulkine eli ei kukan kukkaa näyttäny olevan. Maalailin joutessani ja sitten tyhmänä menin vaihtamaan, tosin nyt olis mittarissa varmaan 800tkm mut vielä se näyttää jaksavan..... viimeisessä myynti-ilmossa oli jotain 650tkm mittarissa niin ittellä olis tullu se parisataa päälle tuona aikana.
Eli tee itte hyvin pohjatyöt ja käytä maalarilla jos ei ruisku ole tuttu työväline. Menee lankku taas ettei mitään seuraavan miljoonan
Eli tee itte hyvin pohjatyöt ja käytä maalarilla jos ei ruisku ole tuttu työväline. Menee lankku taas ettei mitään seuraavan miljoonan
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Ite maalasin tenavasta etupuskurin käyttäen Motipin tuotteita (pohjamaali, väri ja lakka) ja kesti ne siinä sen aikaa ku se oli omistuksessa, eli noin 3 vuotta...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Värisävy 702 Rauchsilber on väri.
Ei ole oikeen tuoretta kuvamatskua olemassa, eikä noi ruvet esim Väyrysharrastajien asteikolla niin pahoja.
Kukkii ruskeana / ruvella: Tunkinkorvat ja ympäristö helmoissa, etuloksut päältä ja sivulistojen ja -vilkkujen ympäriltä, taustapeilin kumikauluksen ympäriltä, tuulilasin ympäriltä konepellistä, pilareista ja katosta. Keskeltä kuskinovea jossa ilkivaltaklommo/naarmu. Pahimman näköisenä a-pilarin juuri joka just näkyy etuloksun ja korin välistä aina kun autoa lähestyy.
Ei ole oikeen tuoretta kuvamatskua olemassa, eikä noi ruvet esim Väyrysharrastajien asteikolla niin pahoja.
Kukkii ruskeana / ruvella: Tunkinkorvat ja ympäristö helmoissa, etuloksut päältä ja sivulistojen ja -vilkkujen ympäriltä, taustapeilin kumikauluksen ympäriltä, tuulilasin ympäriltä konepellistä, pilareista ja katosta. Keskeltä kuskinovea jossa ilkivaltaklommo/naarmu. Pahimman näköisenä a-pilarin juuri joka just näkyy etuloksun ja korin välistä aina kun autoa lähestyy.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
tämä ohje kannattais jo kopsia talteen,jos uskot ohjeita niin ei tarvi uusia ihan heti. Elikkästä jälleenkerran:
KUNNOLLA ruosteet pois ja PENSSELILLÄ kunnon epoksia pohjiksi moneen kertaan pysyy ruosteet poissa ja kauan
epokseja on monenlaisia ja erilaisiin tarkoituksiin tarkoitettua ja olen pärjäillyt niillä tavallisillakin,itse voit hipostella laittamalla esim upotukseen tarkoitettua epoksia
jos pensselin pintajälki ei miellytä,hio se siloisemmaksi kapulalla ja 400 paperilla mutta ÄLÄ PUHKAISE PINTAA tai maalaat uudestaan,joskn tässäkohti saattaa jo spraymaalikin riittää,koska itse ruostemonttu on jo piilossa,itse laittaisin epoksia jälleen Sitte vaan pintaväriä ihan miten tahdot ja hillosilimä päälle niin ei näy virheetkään
ruosteiden poistoon työkaluina esim "neekerintukka" taikka "somali" ja oikeelta nimeltään vissiin nylon laikka, sen jälkeen vaikka vingulla tai vingun terällä ne viimoset kuopan pohjat puhtaaksi.
KUNNOLLA ruosteet pois ja PENSSELILLÄ kunnon epoksia pohjiksi moneen kertaan pysyy ruosteet poissa ja kauan
epokseja on monenlaisia ja erilaisiin tarkoituksiin tarkoitettua ja olen pärjäillyt niillä tavallisillakin,itse voit hipostella laittamalla esim upotukseen tarkoitettua epoksia
jos pensselin pintajälki ei miellytä,hio se siloisemmaksi kapulalla ja 400 paperilla mutta ÄLÄ PUHKAISE PINTAA tai maalaat uudestaan,joskn tässäkohti saattaa jo spraymaalikin riittää,koska itse ruostemonttu on jo piilossa,itse laittaisin epoksia jälleen Sitte vaan pintaväriä ihan miten tahdot ja hillosilimä päälle niin ei näy virheetkään
ruosteiden poistoon työkaluina esim "neekerintukka" taikka "somali" ja oikeelta nimeltään vissiin nylon laikka, sen jälkeen vaikka vingulla tai vingun terällä ne viimoset kuopan pohjat puhtaaksi.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tinahan se pitäisi ruosteet loitolla maailman tappiin, vanha vaikea konsti vaan on parempi kuin mikään kitti. Harjotellahan sitä tuokin kyky pitäisi.
Toki kitillähän sitä nykypäivänä jo kandee viimeistelyt tasoitella ellei vimpan päälle tosimielellä harrasta.
Toki kitillähän sitä nykypäivänä jo kandee viimeistelyt tasoitella ellei vimpan päälle tosimielellä harrasta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
epoksilla "pakkeloi" yllättävän paljon tuollasessa tilanteessa voihan ssitä kittiäkin sinne sotkee mutta sen jälkeen melko huonoa sotkee pensselillä epoksia päälle kun hiot sen lähes kokonaan pois. Tärkeintä on että saat vanhat ruosteet pois epoksin alta,tinan läpi ne ei tule tosiaan ihan heti ja eikä kitinkään läpi jos pohjamaalit on kunnossa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Maalinhuuruista on selvitty ja syksyn verran onnellista autoilua harrastettu. Lankku se on pelannut kuin unelma, muutama pitkään hiertänyt pikkuvaivakin on saatu korjattua maantie maistuu hemmetin hyvin...
Vaan nyt se äijä sitten taas onnistui sopan keittämään, osti pölhö sen toisen satalankun.
Automaattilaatikkovikanen mutta omin voimin liikkuva 300TE joka kaiken lisäksi vähän peräkulmastaan kolhaistu. Lähinnä ison lukkoperän ja isojen jarrujen takia tuli rottelo hankittua, hakusessa ollutta muutakin pisteosaa ja mm ehjä kattoluukku jne.
Täytyy katella viikonlopun yli että missä kunnossa on tuo ostos koriltaan. Sisältä ei ole niin hyvä kun toi sedani. Ajettu kumminkin vaan joku 300tkm. Ei olis iso homma tuohon autoon laittaa ehjättyä laatikkoa alle ja sen eteen jotain M103:n tehoista ja kokoista uudempaa nokivasaraa.
Parempikorisesta entrataan ens kesänä ajoauto ja huonompi menee joko purkuun (jos varmari) tai myyntiin (jos toi nykyinen).
Vaan nyt se äijä sitten taas onnistui sopan keittämään, osti pölhö sen toisen satalankun.
Automaattilaatikkovikanen mutta omin voimin liikkuva 300TE joka kaiken lisäksi vähän peräkulmastaan kolhaistu. Lähinnä ison lukkoperän ja isojen jarrujen takia tuli rottelo hankittua, hakusessa ollutta muutakin pisteosaa ja mm ehjä kattoluukku jne.
Täytyy katella viikonlopun yli että missä kunnossa on tuo ostos koriltaan. Sisältä ei ole niin hyvä kun toi sedani. Ajettu kumminkin vaan joku 300tkm. Ei olis iso homma tuohon autoon laittaa ehjättyä laatikkoa alle ja sen eteen jotain M103:n tehoista ja kokoista uudempaa nokivasaraa.
Parempikorisesta entrataan ens kesänä ajoauto ja huonompi menee joko purkuun (jos varmari) tai myyntiin (jos toi nykyinen).
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Mikäs tommosessa kartanomallin korissa on kallista ja vikaantuvaa?
Tasonsäätökilkkeet ainaskin saako noi ottaa pois ja laittaa tilalle pelkät tyhmät iskarit ja sedanin vahvistetut jouset?
Ruosteet takasivulasien ympärillä jos dieselöidään niin pakuksi menee ja tulee vaikka pellit lasien tilalle, ei siis haittaa.
Takaluukku on ehjä, samoin jopa sen sähköiset liikutussydeemit ainakin muistikuvani mukaan. Jos rikki niin saahan noikin otettua pois häiritsemästä.
Muuta erinomaisen tyyristä ei kait tuommoinen 'Shooting brake' sisällä perus taksikoppaiseen verrattuna, vai?
Tasonsäätökilkkeet ainaskin saako noi ottaa pois ja laittaa tilalle pelkät tyhmät iskarit ja sedanin vahvistetut jouset?
Ruosteet takasivulasien ympärillä jos dieselöidään niin pakuksi menee ja tulee vaikka pellit lasien tilalle, ei siis haittaa.
Takaluukku on ehjä, samoin jopa sen sähköiset liikutussydeemit ainakin muistikuvani mukaan. Jos rikki niin saahan noikin otettua pois häiritsemästä.
Muuta erinomaisen tyyristä ei kait tuommoinen 'Shooting brake' sisällä perus taksikoppaiseen verrattuna, vai?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi