autohan on 250d johon vaihtelin 300 koneen kun sen halvalla sai,mutta aiemmin tapahtunutta:
auto tuli mulle joskus 3kk sitten kun työmatkaa rupes olemaan joku 200km päivässä.tollakin on nyt ajeltu jo semmoset 10tkm.kone pelitteli muuten ihan hyvin paitsi kylmänä savutti ja rönkötti vähän.
vikoja on ollu,mut tainnu kaikki olla edellisen omistajan jäliltä,esim perän kiinnitys.kun se liikkeelle lähtiessä täryytti ja vauhissa kans,niin ensin meni vaihtoon jortaanin osia.vaan eipä se paljoo korjaantunu ennenkö töihin lähtiessä pakilla kuulu poks.no,aattelin että nyt se ehkä vikakii löytyy helposti.semmoset 50km ajelin töihin melkosen jympytyksen kera.töistä lähtiessä jonkun 20km pääsin ja tärinät kasvo melkosen megalomaanisesks,kunnes liikunta loppu kokonaan ja pohjanalta rupes kuulumaan laahaavaa ääntä...perkeles tuumailin ja kuikkimaan auton alle niin perähän siellä retkotti melkein irtaallaan..

no,mersu huoltomoodiin ja tutkimaan tilannetta

tässä lienee syyllinen,perän etummainenpultti liian pitkä,päässy paukuttamaan ja viimein se katkes.perästä oli myös toisesta takimmaisesta kiinnitys holesta kierteet menny..

Los jortaanis ottanu myös kipeetä.tähän en vaihtunu limppua ekalla kerralla niin jäi huomaamatta..

Onneks mukana tuli ehjä perä,se alle ja matka jatku...
Seuraavaks pamahti kv pumppu.tuurilla mukana oli tussi ja räikänjatko,letkut tukkoon ja kottiin noitumaan

pumppu purkaantu kokonaan kun vähän repäs,kuoret jäi autoon..

pumppu uusittu ja taas mentiin...kunnes sitte joku aamu alko tulla höyryä kapiiniin,eipä siinä kennon vaihto jumppa hommat käyntiin...

Takapönttöki putos.suoraa putkee tilalle

Näillä huolloilla päästiin viimenen kuukaus ilman sen kummempia.
Joku päivä tossa vaan kahtelin nettivaraosasta jotain osasia tohon ja tuli vastaan purussa oleva koko auto,koneesta kyselyä ja oli sen verran halpa että hajettiin pois.viikonloppuna sen sinne ahistelin..
ahasta oli

vaan sinne se meni

laitoin ton 602 korvallisilla sinne niin sen verran ongelmia tuli että syyläri ei meinannu mahtua enää väliin.siirsin vaan omia korvallisiaan eteenpäin ja just se sinne menee,vieläpä ropelilliki mahtuu pyörimään.
Ero on ihan huomattava,nyt se menee ihan pintakaasulla noita mäkisiä teitä,ei tunnu ahistavan.
Muutama asia ahistaa kuitenki ihteeni,kun tuossa uuvessa koneessa on sähkönen tyhjäkäynnin säätö niin tarviiko se sitä?syötöt jne ruuvailtu ohjeitten mukaan ja vähän jää liian isolle tyhjäkäynti,ja kylmänä joutuu vähän aikaa pitämään kaasua vähän että pyörii.
ja entäs kiekkamittari,miten sen sais pelaamaan?koneen kylessä oli se anturi paikallaan ja johtoon tais tulla kolmejohtoo,mittariin saman verran,miten kytketään vai tuleeko orkkis systeemiin vielä jotain älybokseja väliin?