HERKKU!!!

Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

HERKKU!!!

Viesti Kirjoittaja E200D »

Noniiin! Uusi hankinta: Alkuperänen STT turposatsi :twisted:
Kuva

Kuvia ei oo enempää, ku ei ollukkaa kännykäs tilaa :idiot:
Elikkä Moottori(Kannentiiviste risa), Laatikko(Pakki 4 vieressä :?: :!: :shock: , Pakoputki, ynnä muuta sekalaista osaa autosta sieltä sun täältä.

:D
Ens viikolla pitää lähtä purkamaan irti. Siinnä sitä meneekii usiampi ilta laitellessa konetta ja turpoa kuntoon... :wink:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

siitä se lähtee :lol: eli surua ja murhetta :roll: mut ku kaikki pelaa...joskus :lol: kunnolla siis... 8) se on mukavaa...turpo voima siis :halm: onnea ja pitkää pinnaa :D nim.just tallilta kotiutunu... :D
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

No, eiköhän tässä itekkii tuu tallilla vietettyä aikaa melko REILUSTI viellä :lol: Pitkää pinnaa tarttiskii, muttei itellä vaa oo... :roll: Harjottelua harjottelua. :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

miten tuo "painekotelo" on toteutettu tuommosessa "orkkis" systeemissä. voitelu tulee tiemmä kannen perästä mutta miten paluu.. ovatkohan veholla jo porailleet lohkoon reijän :shock: ? niin ja onnea rojektille.se on menoa sitte,mutta meneepä kuitenkin tähdelliseen :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tommonen orkkis STT satsi olis kiva nähä penkitettynä... eli vakio auto vakio stt satsilla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Terho P kirjoitti:miten tuo "painekotelo" on toteutettu tuommosessa "orkkis" systeemissä. voitelu tulee tiemmä kannen perästä mutta miten paluu.. ovatkohan veholla jo porailleet lohkoon reijän :shock: ? niin ja onnea rojektille.se on menoa sitte,mutta meneepä kuitenkin tähdelliseen :wink:
Painekotelo on vakio putsarikotelo, jotaa liimaa välissä, ja peltiklipsuilla yritetty saada kestämään paremmin kiinni vähä joka puolelta. :lol:

Voitelu tulee, aivan oikein, kannen perästä. Paluu putki näytti menevän öljyn mittatikun reikään. Siinnä oli semmonen haarotin systeemi tehtynä alkuperäisestä luulisin.

Lisäksi mukana on öljynlauhdutin. Kait se on hyvä olla. :lol:

Menoa nimenomaan. Ja merkkiä en tuskin vaihda koko ikänä (suuret puheet) Mitäs sitä hyvää vaihtamaan!
:lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Sergey kirjoitti:tommonen orkkis STT satsi olis kiva nähä penkitettynä... eli vakio auto vakio stt satsilla.
Voishaa tota JOSKUS yrittää penkittää. Sitte ku on saannu ton koneen purettua ja kasattua uusin laakerein/tiivistein. :lol:

Ei uskaltais tota turpoa laittaa suoraa toho ajoautoo. Mikäli tuo pilleri saa tuhoa aikaan? :roll:
Ilkeetä ois ajella mopolla näin talvisaikaan... :oops:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no kuis loppu se sun auto on? noitaha o uusia satsei laitettu menestyksellä 400tkm ajettuihin 90 luvulla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Sergey kirjoitti:no kuis loppu se sun auto on? noitaha o uusia satsei laitettu menestyksellä 400tkm ajettuihin 90 luvulla.
Tjaa... Saksantuontia, mittarissa 272000. En tiä pitääkö paikkansa. Kans remppa tehty just vuos sitte.
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eiku pumppu säätöön ja osat paikallee ja menoks!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Sergey kirjoitti:eiku pumppu säätöön ja osat paikallee ja menoks!
Pumpusta on syötöt niin tapissa ku ilman pumppupajaa saa... :lol: Pitäis kelvata turpollekkii. 8)
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

romut kiine ja ajoon.. 8) kyllä se pienen paineen kestää..oikeesti...ja sitäpaitti toi sun painekotelo kötöstys... :lol: antautuu ennenkun moottori... :D
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Turpo on nytte irti. Ja kuten arvata saattaa, on hieman välystä laakereissa. :roll: Päittäisvälystä ei oo yhtää, mut aksiaalivälystä on ihan vähä, ku sorminee heiluttaa, just ja just tuntuu, et jotaa on. Uskaltaako kiinne laittaa? Vai vaihanko suosiolla laakerit heti?? :?
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4416
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

E200D kirjoitti:Turpo on nytte irti. Ja kuten arvata saattaa, on hieman välystä laakereissa. :roll: Päittäisvälystä ei oo yhtää, mut aksiaalivälystä on ihan vähä, ku sorminee heiluttaa, just ja just tuntuu, et jotaa on. Uskaltaako kiinne laittaa? Vai vaihanko suosiolla laakerit heti?? :?
Kiinni vaa,kaikissa omissa turpoissa on vastaava homma,ei oo vielä täysin pystyvälyksetöntä ahdinta kohalle sattunut.
Eli kovaa ajoa vain .
Yhteenkin turbo bemariin vaihoin turbon vasta kun siivet alkoi jättää naarmuja kompurakoteloon=pystyvälystä oli jo melko paljon,mutta toimi tuo vielä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Asia selvä, kiitän. :D Tämän juuri kuulla halusinkin, elikkä tod näk maanantainna turbo/öljynlauhdutin paketti kiinne. 8)
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1360
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

E200D kirjoitti:Turpo on nytte irti. Ja kuten arvata saattaa, on hieman välystä laakereissa. :roll: Päittäisvälystä ei oo yhtää, mut aksiaalivälystä on ihan vähä, ku sorminee heiluttaa, just ja just tuntuu, et jotaa on. Uskaltaako kiinne laittaa? Vai vaihanko suosiolla laakerit heti?? :?
Eikös sielä pidä ihan pieni aksiaalivälys ollakkin? Eikös turbo pyöri periaatteessa öljypatjan päällä, sielähän kiertää öljy laakereiden ympärillä, jos on aivan välyksetön niin öljy ei kierrä kunnolla ja leikkaa kiinni, kun on 100000rpm. Päittäisvälystä ei pitäisi ehjässä turbossa, käsittääkseni, olla yhtään. Ainakin mitä työmaalla on koneisiin Holsetteja vaihdettu, niin kaikissa uusissa on aina ollut ihan pieni aksiaalivälys.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

E200D kirjoitti: Päittäisvälystä ei oo yhtää, mut aksiaalivälystä on ihan vähä.
Siis on vai ei? P.S. Sivusuuntainen=säteettäinen=radiaalinen, pituussuuntainen=päittäinen=aksiaalinen. Ainakin minun ajatuksenjuoksulla. :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Easy Rider kirjoitti:
E200D kirjoitti: Päittäisvälystä ei oo yhtää, mut aksiaalivälystä on ihan vähä.
Siis on vai ei? P.S. Sivusuuntainen=säteettäinen=radiaalinen, pituussuuntainen=päittäinen=aksiaalinen. Ainakin minun ajatuksenjuoksulla. :roll:

No voi helv... :oops: :oops: Meni käsitteet taas iha mettää, kiitos ku korjasit. :roll:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Sitte kun huomaat ettei se putsarikotelo pidä painetta niin täällä olisi joutilaana painekotelo.
S210 220 CDI -02
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

MatKa kirjoitti:Sitte kun huomaat ettei se putsarikotelo pidä painetta niin täällä olisi joutilaana painekotelo.
Kait se kestää ku on kestän ennenkii. :lol: :roll: No katotaan miten se pullistelee ja vuotaa, ku kiinni saan. :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

volkkarin vakiokotelo kesti 7h 1bar jatkuvaa painetta ennenku ratkes. ELi riitti hyvin käytössä max0,4 ahdoille :)

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

No tuo Mersun vakiokotelo oli niitattu niin kovasti kiinni niitten klipsujen kanssa, että tuskin se hirviästi tuon STT:n pillerillä alkaa repeilemään. :lol: Paljonkohan se etes antaa painetta tuo turbo? 0,5bar? :roll: En näistä viellä mitään tiiä... :oops: :lol: Ois jo tiistai, et pääsis tallille laittelee paikallee. :twisted:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Totanoin! :!: Muistu tossa mieleen, kun ennen tämän foorumin kaatumista olin lueskellut jonkun käyttäjän 200D turpotuksista. Siinnä oli kiertokankien laakereihin porattu keskelle reijät. Vaatiikos tuo STT setti ja semmosen muutoksen??? :shock: Meinaan että kannattaako alkaa temuamaa huomenna paikoilleen? :oops:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vapaastihönkivissä männäntapin voitelu kulkee laakerin reiästä kankea pitkin tapille. Turbokoneen laakerit on paremmat kestoltaan mutta niissä ei ole reikää öljylle, kun öljy suihkutetaan männälle helman alta. Eli käytettäessä vaparissa turbon laakereita, pitää porata liuskoihin reikä. Ellei sitten värkkää öljyruiskujakin ja laita turbokoneen mäntiä ja kankia.

Korjakkoon viisaammat.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Easy Rider kirjoitti:Vapaastihönkivissä männäntapin voitelu kulkee laakerin reiästä kankea pitkin tapille. Turbokoneen laakerit on paremmat kestoltaan mutta niissä ei ole reikää öljylle, kun öljy suihkutetaan männälle helman alta. Eli käytettäessä vaparissa turbon laakereita, pitää porata liuskoihin reikä. Ellei sitten värkkää öljyruiskujakin ja laita turbokoneen mäntiä ja kankia.

Korjakkoon viisaammat.
Just näi.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Elikkä nyt kun otan tuon kakkoskoneen remonttiin, niin suositeltavaa hommata turbokoneen laakerit, jotka sovittaa tuohon vaparikoneeseen?
Meinasin tässä kuitenkin, kun loppuviikosta olisi saannut laittaa turbon toho omaa autoo, että oottelen kevääseen ja korjaan tuon vanhan koneen ja laitan turbon siihen. Ois ees yks vaihtomoottori, vaikka tuo tuskin mitään rikkookaan. :roll: :roll:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

laita ne nyt vaan paikalleen ja kovaa ajoa eikä ihmetllä. Mikää superturbo se ei oo ;)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

eiköhän noilla roippeilla teho liiku 100-150 hv....jotenka rojut ny kiinne ja sitte rupeet teutaroonaan kuntoon sitä toista konetta jos entinen rikkoutuu.....noilla roippeilla tuskin :lol: ....kyllä se pumppu vaatii 7kan tapit ja jonku kunnon turpon...ennenku sulla rupee kanget vääntyyn....no toisaalta tosta on hyvä alottaa ja onpahan alku josta nälkä kasvaa... :wink:
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Piru ku yllytätte! :twisted: Noo, voishaa niitä koittaa paikalleen laittaa tietysti... :lol: Pitää nyt miettiä, ja kattoa milloo tallille pääsee puuhaa taas... :lol: Polte ois kyl kova laittaa kii... :roll: :oops: :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vajaa 100hv lupasi STT aikanaan sarjastaan eli 30hv extraa. Eli kiinni vaan, ei se ihmeitä tee
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”