

Kuvia ei oo enempää, ku ei ollukkaa kännykäs tilaa

Elikkä Moottori(Kannentiiviste risa), Laatikko(Pakki 4 vieressä




Ens viikolla pitää lähtä purkamaan irti. Siinnä sitä meneekii usiampi ilta laitellessa konetta ja turpoa kuntoon...

Painekotelo on vakio putsarikotelo, jotaa liimaa välissä, ja peltiklipsuilla yritetty saada kestämään paremmin kiinni vähä joka puolelta.Terho P kirjoitti:miten tuo "painekotelo" on toteutettu tuommosessa "orkkis" systeemissä. voitelu tulee tiemmä kannen perästä mutta miten paluu.. ovatkohan veholla jo porailleet lohkoon reijän? niin ja onnea rojektille.se on menoa sitte,mutta meneepä kuitenkin tähdelliseen
Voishaa tota JOSKUS yrittää penkittää. Sitte ku on saannu ton koneen purettua ja kasattua uusin laakerein/tiivistein.Sergey kirjoitti:tommonen orkkis STT satsi olis kiva nähä penkitettynä... eli vakio auto vakio stt satsilla.
Tjaa... Saksantuontia, mittarissa 272000. En tiä pitääkö paikkansa. Kans remppa tehty just vuos sitte.Sergey kirjoitti:no kuis loppu se sun auto on? noitaha o uusia satsei laitettu menestyksellä 400tkm ajettuihin 90 luvulla.
Kiinni vaa,kaikissa omissa turpoissa on vastaava homma,ei oo vielä täysin pystyvälyksetöntä ahdinta kohalle sattunut.E200D kirjoitti:Turpo on nytte irti. Ja kuten arvata saattaa, on hieman välystä laakereissa.Päittäisvälystä ei oo yhtää, mut aksiaalivälystä on ihan vähä, ku sorminee heiluttaa, just ja just tuntuu, et jotaa on. Uskaltaako kiinne laittaa? Vai vaihanko suosiolla laakerit heti??
Eikös sielä pidä ihan pieni aksiaalivälys ollakkin? Eikös turbo pyöri periaatteessa öljypatjan päällä, sielähän kiertää öljy laakereiden ympärillä, jos on aivan välyksetön niin öljy ei kierrä kunnolla ja leikkaa kiinni, kun on 100000rpm. Päittäisvälystä ei pitäisi ehjässä turbossa, käsittääkseni, olla yhtään. Ainakin mitä työmaalla on koneisiin Holsetteja vaihdettu, niin kaikissa uusissa on aina ollut ihan pieni aksiaalivälys.E200D kirjoitti:Turpo on nytte irti. Ja kuten arvata saattaa, on hieman välystä laakereissa.Päittäisvälystä ei oo yhtää, mut aksiaalivälystä on ihan vähä, ku sorminee heiluttaa, just ja just tuntuu, et jotaa on. Uskaltaako kiinne laittaa? Vai vaihanko suosiolla laakerit heti??
Easy Rider kirjoitti:Siis on vai ei? P.S. Sivusuuntainen=säteettäinen=radiaalinen, pituussuuntainen=päittäinen=aksiaalinen. Ainakin minun ajatuksenjuoksulla.E200D kirjoitti: Päittäisvälystä ei oo yhtää, mut aksiaalivälystä on ihan vähä.
Kait se kestää ku on kestän ennenkii.MatKa kirjoitti:Sitte kun huomaat ettei se putsarikotelo pidä painetta niin täällä olisi joutilaana painekotelo.
Just näi.Easy Rider kirjoitti:Vapaastihönkivissä männäntapin voitelu kulkee laakerin reiästä kankea pitkin tapille. Turbokoneen laakerit on paremmat kestoltaan mutta niissä ei ole reikää öljylle, kun öljy suihkutetaan männälle helman alta. Eli käytettäessä vaparissa turbon laakereita, pitää porata liuskoihin reikä. Ellei sitten värkkää öljyruiskujakin ja laita turbokoneen mäntiä ja kankia.
Korjakkoon viisaammat.