300CE Lisätehoja?
300CE Lisätehoja?
Mites sais kutiteltuu pienellä vaivalla
tollasesta cupee mersusta lisää tehoa.? 12 tappinenkone kyseessä

- Manu300cea24
Se ei välttämättä vielä tee siitä vanhaa saastuttavaa vehjettä.Sale.I kirjoitti:niin toi on katti mut uudessa otteessa ei lue että olis vähäpäästönen
Jos siellä otteessa lukee et "kolmitoimi katalysaattori" niin sekin meinaa vähäpäästöistä ilman erillistä vähäpäästöisen merkintää.

Kokemusta on siitäkin kun tapeltiin katastus ukon kanssa siitä asiasta.
Väitti et mulla on vähäpäästoinen auto kun mulla lukee otteessa "varustettu katalysaattorilla".
Se ei vielä tee siitä vähäpäästöistä vaan "kolmitoimi katalysaattori" merkintä tekee vähäpäästöisen.
Tai ainakin tuntuu siltä kun äänet kasvaaJaniH kirjoitti:Katin poistaminenkin tuo niitä paljon kaivattuja lisähevosia, no ainakin pari kolme...

Oikeasti kat ja ei-kat mallin tehoero johtuu erilaisesta moottorinohjauspoksista ja kattimallin matalammasta puristussuhteesta (80-luvulla kun ei vielä ollut saatavilla korkeaoktaanista lyijytöntä bensiiniä).
EDIT: niin ja oikeastaan mihinkään vapaastihengittävään bensiinimoottorin ei saa helposti eikä halvalla lisähevosia. Moottoriin pitää saada lisää ilmaa kairaamalla kansi, optimoimalla imu- ja pakopuolen osat sekä asentamalla virinokka. Toinen vaihtoehto on ahtaminen. Kumpikaan ei ole halpaa.
I drive an Opel. What's your excuse?
No eikös nyt vapaavirtausilmansuodattimella, peltisarjalla ja vapaammin virtaavalla pakoputkella jo muutaman hevosen lie saavan? Tosin tuntuuko ne muutama lisähevonen sitten muualla kuin lompakossa on taasen eri asia... Itse ko olen tässä viimeaikoina ajellut eritehoisilla autoilla niin käytännön suorituskyvyssähän ei ole ollut juurikaan eroa, tehoerot on olleet luokkaa 90 hv - 136 hv...Melitos kirjoitti:oikeastaan mihinkään vapaastihengittävään bensiinimoottorin ei saa helposti eikä halvalla lisähevosia. Moottoriin pitää saada lisää ilmaa kairaamalla kansi, optimoimalla imu- ja pakopuolen osat sekä asentamalla virinokka. Toinen vaihtoehto on ahtaminen. Kumpikaan ei ole halpaa.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi