Bensamersujen kulutuslukemia

Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Bensamersujen kulutuslukemia

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Voisko joku ystävällisesti valistaa mua mistä löytyy, tai mitkä ovat W124 bensamersujen kulutuslukemat seuraavaissa malleissa...

200
230E
260E
300E

Kiitos
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
poutsi
Viestit: 196
Liittynyt: 16.5.2007 22:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja poutsi »

http://www.mercefreaken.com/ ja sitten modellene ,eiköhän löydy faktaa
kaikesta
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Sieltähän sitä. Kiitos
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mercefreaken kirjoitti:Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 4-tr. manuelt: 0,68 liter; med kat.: 0,72 liter
5-tr. manuelt: 0,66 liter; med kat.: 0,69 liter
automat: 0,71 liter; med kat.: 0,78 liter
-ved 120 km/t 4-tr. manuelt: 0,85 liter; med kat.: 0,90 liter
5-tr. manuelt: 0,81 liter; med kat.: 0,86 liter
automat: 0,87 liter; med kat.: 0,93 liter
-ved bykjøring 4-tr. manuelt: 1,11 liter; med kat.: 1,14 liter
5-tr. manuelt: 1,14 liter; med kat.: 1,17 liter
automat: 1,09 liter; med kat.: 1,14 liter
Melko optimaalista lukemaa ilmoittelee ainakin 230E:lle, tuolla omalla ei pääse millään nuihin mitä lupailee automaatille, talvella hörsi 13-15 ja nyt kevään koittaessa ja eri renkailla on pudonnut onneksi jo sellaiseen 12 litraan. Kesärenkaat tarttisi vielä heittää alle niin saattaa pudota vielä jopa hieman... ainakin syksystä ko ehdin tovin aikaa ajelemaan kesärenkailla niin hieman reilun kympin haukkasi silloin...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

Meikäläisellä on vm. -86 230E:n automaatin keskikulutus viimeiseltä vuodelta ollut 9,86l/100km. Ennätyskulutus tankkausten välillä, kaasua on tullut paineltua runsaasti, on ollut 10,75l/100km ja pienin kulutus erittäin nuukaillen ja pihistellen ajellen 9,25l/100km.

Mielestäni ei paha. :)
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Langi ei mene automaatilla alle 10 litran.
-Kesäaikana n.10,5l
Talvella11-15l,
Moottori on 260 ja katalysaattoriversio.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Uranium kirjoitti:Meikäläisellä on vm. -86 230E:n automaatin keskikulutus viimeiseltä vuodelta ollut 9,86l/100km. Ennätyskulutus tankkausten välillä, kaasua on tullut paineltua runsaasti, on ollut 10,75l/100km ja pienin kulutus erittäin nuukaillen ja pihistellen ajellen 9,25l/100km.

Mielestäni ei paha. :)
Onkohan mulla sitten jotain vikaa tuossa, tosin tuollahan on enimmäkseen ollut taajama-ajoa ja sitten semmosia 5 kilsan rykäyksiä maantiellä. Syksyllä ko tuon ostin ja sillä tuli ajettua maantieajoakin reilummin niin kulutus oli jopa alle 10...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Uranium
Viestit: 89
Liittynyt: 14.7.2006 11:59
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Uranium »

JaniH kirjoitti: Onkohan mulla sitten jotain vikaa tuossa, tosin tuollahan on enimmäkseen ollut taajama-ajoa ja sitten semmosia 5 kilsan rykäyksiä maantiellä. Syksyllä ko tuon ostin ja sillä tuli ajettua maantieajoakin reilummin niin kulutus oli jopa alle 10...
Minunkin ajamiseni on suurelta osin kaupunkiajoa ja maantiematkatkin yleensä alle kymmentä kilometriä eli sellaista ettei kone kai edes ehdi kunnolla aina lämpiämäänkään. Ja silloin kun tuli tuo suurin keskikulutus 10,75l/100km niin painoin menemään todella liioitellen rajuja ja aivan tarpeettomiakin kiihdytyksiä tehden ja jopa 300 metrin postinhakureissuja.
Renkaat ovat ihan tavalliset nokialaiset 195 leveät, myös talvirenkaat.

Ennen kuin aloin keräämään noita kulutusjuttuja n. vuosi sitten kävin katsastuksessa eikä auto mennyt läpi kun oli noi saastearvot melkoisen korkeat. Kävin sitten säädättämässä tuota polttoaineensyöttöä tai mitä lieneekään ja arvoista tuli loistavat. Harmittaa ettei ole tilastotietoa siitä "saastutusajasta", on meinaan sellainen kutina että silloin saattoi tuo kulutuskin olla paljon suurempi. Joku mestari voisi vähän vinkkailla mistä kannattaa etsiä syytä suureen kulutukseen.
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Joskus kun hankin ekan 386:sen oon tehny tommossen seurannan itelle, eri autoille kopsannu sitä sitten... :D

1989 260 E automaatilla, ei kattia (eikä lambdaa):

Kuva

Näköjään ajettukin jo viitisen tonnia, kun toi emäntä yrittää saaha selkäänsä edes jonniinmoiseen kondikseen ja Tampesterissa asti käy aika usein. Muutenhan meiän ajelut on semmoista nurkka-ajoo.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Meillä mennään suuntaansa aina vähintään 10km.
Taulukosta on kuitenkin aika hyvä päätellä että 230 on jostain syystä lähes yhtä janoinen kuin 260.
nyffikaakoo
Viestit: 159
Liittynyt: 19.1.2008 20:05
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

romu kirjoitti:Meillä mennään suuntaansa aina vähintään 10km.
Taulukosta on kuitenkin aika hyvä päätellä että 230 on jostain syystä lähes yhtä janoinen kuin 260.
Aivan, sama tuli mieleen. Käytännössä noilla kahdella koneella ei paljon eroa liene, iskutilavuudessakin on juomalasin verran vain eroa. Ja kun samankokoista koria kuljettavat, niin ei kai se ero kovin suureksi käy.

Sitten tietty vois olla isompikin ero jos toinen kävis normiajossa aivan huonolla hyötysuhteella vaikkapa välitysten takia tai muuten.
Avatar
VV230E
Viestit: 22
Liittynyt: 16.4.2008 20:59

Viesti Kirjoittaja VV230E »

Yllättävän paljon teidän meset kuluttaa kun oma 230E 4-man vie laskujeni mukaan noin 9L seka-ajossa ilmastointi päällä eikä tosiaan ole edes köröttelemällä ajettu :)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

VV230E kirjoitti:Yllättävän paljon teidän meset kuluttaa kun oma 230E 4-man vie laskujeni mukaan noin 9L seka-ajossa ilmastointi päällä eikä tosiaan ole edes köröttelemällä ajettu :)
Ja vain puoli litraa enemmän pyytää SEL-koppainen 300, manuaalilla mutta ilman ilmastointia. Pitkän aikavälin mittausarvo on tämä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1592
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Eli näistä voidaan päätellä, että jos bensamersun laittaa, niin ehdottomasti V8. Saa edes jotain vastinetta sille abauttia samalle polttoainemäärälle jota satasella menee.

T. Wikke jälleen 126-kuumeen kourissa :shock: :kuume:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Täytyy kyllä todella ihmetellä miten porukka pääsee kuusipyttyisillä bensamersuilla keskikulutuksena tuonne kymmenen litran tienoille. Minulla on keskikulutus 12 litran tienoilla, oikein rauhallisella tasaisella matka-ajolla voi päästä kymmen litran allekin, muttei paljon alle. Ylärajaahan ei oikeastaan olekaan, mutta kaupunkipyörityksessä saa helposti menemään 15-16 litraa. Eikä moottorissa pitäisi mitään vikaa olla, se vaan vie tuon verran.

Mitä olen kuullut esim. viisilitraisten kasien omistajilta niin ne eivät vie juurikaan enempää. Tehoon suhteutettuna tämä MB:n M104 on kyllä liian janoinen, erittäin huonon hyötysuhteen omaava moottori. :evil:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Wikke kirjoitti:Eli näistä voidaan päätellä, että jos bensamersun laittaa, niin ehdottomasti V8. Saa edes jotain vastinetta sille abauttia samalle polttoainemäärälle jota satasella menee.

T. Wikke jälleen 126-kuumeen kourissa :shock: :kuume:
Tässäpä se tuli selkeästi sanottua.
Taskari
Viestit: 28
Liittynyt: 29.1.2008 19:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Taskari »

Aika hyvinhän tuon omankin 230E:n kulutus osuu haravaan...
Eilen tankkailin, niin laskeskelin siinä keskikulutuksen olleen 10,7l/100km. :roll:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Ja mulla W201 1.8 + automaatti,kulutus pomppas kun pisti leveät kesäkumit alle..nyt 9.41/100km..tuntuu paljolta kun joku nettinörveli kehui miten heidän pikkumersu vie vaan 7 ja risat... 8) :?
Klasu
Pienkonespesialisti
Viestit: 681
Liittynyt: 13.12.2006 20:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Klasu »

Eldorado kirjoitti:Täytyy kyllä todella ihmetellä miten porukka pääsee kuusipyttyisillä bensamersuilla keskikulutuksena tuonne kymmenen litran tienoille. Minulla on keskikulutus 12 litran tienoilla, oikein rauhallisella tasaisella matka-ajolla voi päästä kymmen litran allekin, muttei paljon alle. Ylärajaahan ei oikeastaan olekaan, mutta kaupunkipyörityksessä saa helposti menemään 15-16 litraa. Eikä moottorissa pitäisi mitään vikaa olla, se vaan vie tuon verran.

Mitä olen kuullut esim. viisilitraisten kasien omistajilta niin ne eivät vie juurikaan enempää. Tehoon suhteutettuna tämä MB:n M104 on kyllä liian janoinen, erittäin huonon hyötysuhteen omaava moottori. :evil:
Sama M104.980 farmarissa menee n. 14l lukemissa keskikulutus, pätkäajoa on tosin suurin osa..
Jarg
Viestit: 35
Liittynyt: 04.6.2006 10:43
Paikkakunta: Jyvässeutu

Viesti Kirjoittaja Jarg »

Kerronpa tähän ketjuun oman kulkineeni (260E-kattiversio automaatilla) lukemia. Kulutuslukemat ovat sekalaisessa ajossa välillä 9,5 - 14 l/100 km. Viimeisen vuoden sisällä keskikulutus on ollut 11,5 l/100 km. En edes halua tietää niitä lukuja mitä se veisi "polettamalla".
Viimeksi muokannut Jarg, 13.5.2008 16:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
260E-A '90
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Jarg kirjoitti:Kerronpa tähän ketjuun oman kulkineeni (260E-kattiversio automaatilla) lukemia. Kulutuslukemat ovat sekalaisessa ajossa välillä 9,5 - 14 l/100 km. Viimeisen vuoden sisällä keskikulutus on ollut 11,5 km/h. En edes halua tietää niitä lukuja mitä se veisi "polettamalla".
Mulla meni ex. 260E katiton keskikulutuksella 8,6 l/100km, josta n. 2/3 matka-ajoa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Klasu kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:TMinulla on keskikulutus 12 litran tienoilla, oikein rauhallisella tasaisella matka-ajolla voi päästä kymmen litran allekin, muttei paljon alle.

Mitä olen kuullut esim. viisilitraisten kasien omistajilta niin ne eivät vie juurikaan enempää. Tehoon suhteutettuna tämä MB:n M104 on kyllä liian janoinen, erittäin huonon hyötysuhteen omaava moottori. :evil:
Sama M104.980 farmarissa menee n. 14l lukemissa keskikulutus, pätkäajoa on tosin suurin osa..
Juu'u. Saman suuntaisia lukemia. Nyt on 5700 km keskikulutus 11,6.

Vanhalla, vajaan litran pienemmällä koneella pääsi yli kaksi litraa pienempään keskikulutukseen. :nocando:

Edelleen olen sitä mieltä, että Herr Dipl.-Ing. Günther Lederhosen on laittanut M104:iin liian tiheän perän. Lukemat ovat kyllä aikalailla linjassa mercefreakenin ilmoittamiin sekä 230:llä että 320:llä. 230:llä pääsi ehkä hitusen verran pienempiin lukemiin.

EDIT:
Eldon puheiden surauksena tutkin Mercefreakenia tarkemmin. Jos vertaa esim. E 420:n ja E 320:n kulutuslukemia, niin ihmettelee, miksi ihmeessä sitä ajelee kuutoskoneella. :? Jos farkun saisi kasikoneella, niin silloin ei olisi kahta sanaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Daymare
Viestit: 54
Liittynyt: 08.1.2007 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Daymare »

Yllättävä isoja kulutuslukemia näyttää olevan. 5L V8 hörppää mulla keskimäärin 13 litraa. Maantiellä 10-11, kaupungissa noin 14-16. SL kuivapaino on 1710.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Roiston EX:hän oli manuaali ja todella matalilla kierroksilla pyyhki satkua. Ja tuo Ahosen entinen taisi myös olla manuaali. (On Limingassa nykyisin. Toim.huom.) :D
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Klasu kirjoitti:Sama M104.980 farmarissa menee n. 14l lukemissa keskikulutus, pätkäajoa on tosin suurin osa..
No mutta eihän tuo Matikki (M103.985) sitten viekään juuri mitään, vuoden keskiarvo oli juurikin tuo 13.8 L / 100 km :ei_tajuu:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
kenus
Viestit: 73
Liittynyt: 08.1.2008 20:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kenus »

Itsellä on vm-87 2,0 bensa (kaasari+katti) farkku ja olen seuraillut tankkaus.com:lla kulutusta.

Maaliskuussa oli lähinnä sekalaista ajoa jolloin kulutus oli 9,8L/100km
Huhtikuussa taas oli paljon matka-ajoa ( n.90km/h) jolloin kulutus 8,3L/100km
toukokuussa on tähän mennessä ollut etupäässä matka-ajoa ja kulutus 8,5L/100km, keskiarvo on siis 9,02L/100km.
Tässä pitää siis huomioida myös mittarivirhe eli kun mittari näyttää 100km on todellinen nopeus n.95km / h.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

romu kirjoitti: Ja tuo Ahosen entinen taisi myös olla manuaali. (On Limingassa nykyisin. Toim.huom.) :D
Oli manuaali kyllä. Jaa että se on vielä liikenteessä, eipä ole siitä autosta vuoteen kuulunu mitään, Vihantiin se silloin möin.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

ahonen v kirjoitti:
romu kirjoitti: Ja tuo Ahosen entinen taisi myös olla manuaali. (On Limingassa nykyisin. Toim.huom.) :D
Oli manuaali kyllä. Jaa että se on vielä liikenteessä, eipä ole siitä autosta vuoteen kuulunu mitään, Vihantiin se silloin möin.
Lähti hiljattain Vihannista. Limingassa näin, ja oli puunatun näköisessä kunnossa. :!:
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

romu kirjoitti: oli puunatun näköisessä kunnossa. :!:
Mukava kuulla :D Kuinsahan sen uuden omistajan saisi tänne foorumille houkuteltua?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Zipelius

Viesti Kirjoittaja Zipelius »

Pääsin 230:llä peräti 8,43 litraan sadalla kilometrillä. Ajo oli kuitenkin pääsääntöisesti matka-ajoa. Tavoite on tasan 8 litraa sadalla.. ehkä vielä joskus siihen pääsee, kun pystyy ajamaan tekemättä yhtäkään ylimääräistä polkaisua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”