Mikä putki olisi järkevin vaihtoehto? Katselin hintoja netistä ja malli Motonjet oli halvin 116 €, KL varaosat myy keskiputkea 125 € ja Merteilillä huikea 250 €. Aika lailla siis tuntuu olevan hajontaa hinnoissa

itse ostaisin kl-varaosasta,se ainakin sopii paikalleen.noissa tarvike putkissa on jonkinverran soviteltavaa,ei aina ,mutta sillon tällön.tarvike putkesta valitsisin walkkerintoni1976 kirjoitti:Mesen pakoputki on alkanut vuotamaan. Vuotokohta on putkiston keskimmäisessä pätkässä. Keskiputki pitäs varmaan hankkia uusi. Minkä merkkistä putkea arvon mese-raati tuohon suositteleeAlkuperäinen on varmaankin melko hintava, joten tarvikemalli on todennäköisesti järkevin vaihtoehto. Vai onko? Näyttäisi olevan mallia "alkuperäinen" tuo keskiputki. Takapönttö on vaihdettu johonkin tarvikemalliin ja se on päällisin puolin vielä hyvässä kunnossa.
Mikä putki olisi järkevin vaihtoehto? Katselin hintoja netistä ja malli Motonjet oli halvin 116 €, KL varaosat myy keskiputkea 125 € ja Merteilillä huikea 250 €. Aika lailla siis tuntuu olevan hajontaa hinnoissaPaikallisesta tarvikeliikkeestä en ole hintoja vielä kysellyt, mutta eiköhän ne hinnat siinä 150 €:n hujakoilla pyöri, ehkä allekin. Merkkejähän on monia - Mufflex, Bosal, Walker... Onko noista tarvikemalleista siis mihinkään
Eipä nuo isommat valmistajat taida tehdä näihin tiisselirönttin mitään viriviriputkia, pienemmät pajat kyllä, vaikka tuolta:anttari kirjoitti:Mistäs muuten sais avarampia kohtuuhintaisia pakoputkia ns viritysmielessäMistään en oo löytänyt esim 300d malliin??
No sehän on vain tukkeena siellä, nimittäin omassa kulkineessa ei ole kuin kuoret paikallaan ja hyvin on mennyt päästöistä läpi.toni1976 kirjoitti:Kertokaahan mulle vielä mitä virkaa on tuolla katalysaattorilla? Jotkut sanoo, että siitä kannattaa ottaa sisuskalut pois koska sillä ei mukamas ole mitään merkitystä päästötesteihin täällä SuomessaOnkos tuossa mitään järkeä? Mitä sillä saavutetaan ja miten läpäisee päästötestit katsastuksessa? Kertokaahan tyhmälle kannattaako tuohon ryhtyä vai annetaanko katin olla rauhassa
No näinpä sitä mullekin perusteltiin ja itsekin suunnittelin jättäväni pelkät kuoret paikalleen ja sisuskalut huitsin nevadaan300 D farkku kirjoitti:No sehän on vain tukkeena siellä, nimittäin omassa kulkineessa ei ole kuin kuoret paikallaan ja hyvin on mennyt päästöistä läpi.
Saksassa on muistaakseni näin; rekisteriotteessa lukee G-Kat. Nämä ovat niitä jälkiasennettuja katalysaattoreita.Jarkko N kirjoitti: Parin vuoden pästä vuosittaiset käyttömaksu sidotaan päästöihin,
ja silloin vähäpäästöinen on halvempi pitää. Jos autossa on katti,
se voi ehkä katsastaa vähäpäästöiseksi. Itsellä on juuri tällainen
katillinen, ei-vähäpäästöinen.
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Nyt on keskipönttö vaihdettu. Annoin katin olla rauhassa juuri samoista syistä mitä Wikke tuossa itsekin pelkääWikke kirjoitti:Minua vaan pelottaa, alkaako se pönttö sitten resonoimaan, ja äänimaailma muuttuu joksikin muuksi mitä Mersuun olisi sopivaa. Kerropa Toni miten kävi jos päädyt kangettamaan.![]()
Minä tyhjensin katin omasta 250D:stä. Putki on 200D:n alkuperäinen, ääni muuttui metalliseksi pörinäksi kuuluu selkeästi kun ajaa ikkuna auki. Tehossa en havainnut mitään eroa perstuntumalla. Nyt on katin tilalla suora putki ja ääni normaali. Katsastukseen pitää vaihtaa katti paikoilleen näön vuoksi.Wikke kirjoitti: suunnitelmissa on myös näyttää rautakankea sille mutta ei ole vielä viitsinyt ruveta hommaan. Tehoja se ainakin vie, tuntee selvästi ajossa. Minua vaan pelottaa, alkaako se pönttö sitten resonoimaan, ja äänimaailma muuttuu joksikin muuksi mitä Mersuun olisi sopivaa.