S124 250TD -92
Juu, eli tuossa aiemmin kirjoitinkin:
Sen mitä tällä vähän olen ajellut niin tällainen olisi pumpun ja välitysten pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessä...
Automaatissa on taas eri perä, mutta kokonaisvälitys vaihteiston kanssa yhdessä ratkaisee kierrokset. manuaalissa yleensä alhaisemmat.Perävälitys on 3,64 ja alkuperäinen on ollut 3,91.
Sen mitä tällä vähän olen ajellut niin tällainen olisi pumpun ja välitysten pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessä...
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Niin olisi. Yli litran pienemmällä kulutuksella pienemmät matkakierrokset ja koko kierrosalueella parempi veto
Uusilla nastarenkailla jää kaikki muut paitsi nelivedot taakse liikennevalolähdöissä. Kakkosella on niiiiin helppo vedättää paikaltaan sinne neljäänkymppiin koko ajan pidon rajamailla.

® Mesen linttaklubi
No mitäpä luulet kuinka hienosti 250 dee kulkis tuollasilla välityksillä? Kyllä ne välitykset on sinne laskettu sopiviksi. E220d:kin kiertää satasen vauhdissa sen liki 3000 mutta on se niin laiska romu että ei se jaksaisi millään 2000 kierroksella mennä ku alamäkeen.onre kirjoitti:Melkein kyllä naurattaa nämä Mersujen viisaat perävälitykset. Laskin tuossa aikani kuluksi, että '84 Buick Park Avenue kiertää satasen vauhdissa ylivaihde ja turbiinilukko päällä n. 1200 rpm. Toisaalta sen koneen vääntöhuippu on 1600 rpm kohdalla.
Esimerkiksi topicissa puheena oleva auto on tehtaan välitystä harvemmalla välityksellä, ja toimii mainiosti.xin811 kirjoitti: No mitäpä luulet kuinka hienosti 250 dee kulkis tuollasilla välityksillä? Kyllä ne välitykset on sinne laskettu sopiviksi. E220d:kin kiertää satasen vauhdissa sen liki 3000 mutta on se niin laiska romu että ei se jaksaisi millään 2000 kierroksella mennä ku alamäkeen.
Samoin esim. W123 280E:n normaali perävälitys on lähinnä vitsi. 2,8 litran kutoskone karjuu pitkälti kolmattatuhatta kierrosta satasen vauhdissa. En ymmärrä miksi.
Otettiin tämä liikennekäyttöön.
Pojat lähtivät käväisemään jossain, laitettiin aiemmin mainittu ajovalokin kuntoon eli vaihdoin sulakerasian sille, ja molemmat releet.
Pakkasta kymmenen astetta, lumipyry ja hyinen viima.
Ensimmäinen kylmä päivä tehdä pihalla mitään sitten marraskuun kun auto meille tuli, ja het sitten pahuksen kylmä, että oli jo aikakin palelluttaa sormet tuon kanssa
Pojat lähtivät käväisemään jossain, laitettiin aiemmin mainittu ajovalokin kuntoon eli vaihdoin sulakerasian sille, ja molemmat releet.
Pakkasta kymmenen astetta, lumipyry ja hyinen viima.
Ensimmäinen kylmä päivä tehdä pihalla mitään sitten marraskuun kun auto meille tuli, ja het sitten pahuksen kylmä, että oli jo aikakin palelluttaa sormet tuon kanssa

Sehä o normaalia. Veikkaan et mullaki losahtaa ny heti takalaakeri ku pakkasta on -20 ja ei oo ku pohjolan talli.dealer kirjoitti:Otettiin tämä liikennekäyttöön.
Pojat lähtivät käväisemään jossain, laitettiin aiemmin mainittu ajovalokin kuntoon eli vaihdoin sulakerasian sille, ja molemmat releet.
Pakkasta kymmenen astetta, lumipyry ja hyinen viima.
Ensimmäinen kylmä päivä tehdä pihalla mitään sitten marraskuun kun auto meille tuli, ja het sitten pahuksen kylmä, että oli jo aikakin palelluttaa sormet tuon kanssa

E46 330D & E46 328i
Poika vaihteli paremmat talvirenkaat alle kun sellaiset oli joutilaana tallissa.
Tulipa mieleen kokeilla käynnistyvyyttä pakkasessa, aamulla -24 ja käynnistäessä -22.
Ei tarvinnut miettiä nouseeko railpaine tai antaako kampiakselin asentoanturi pyörintätietoa, sen kun hehkutti ja käänsi käyntiin
Keveästi kyllä pyörähti 5w30 öljyillä.
Vaihdekeppi oli pahuksen jäykkä tällä pakkasella, pitää rasvailla mekanismi kunhan vähän kelit hellittää ja selkä paranee.
Vauhdin noustessa noin 90:een mittarinvaijeri päästi oikein maailmanlopun rääkynän
- mahtoi juniori ajatella että meni kone, laatikko ja perä yhtä aikaa 
Mahdollisesti olisi tarjolla 3,46 ääntämätön perä. Miten lie jos vielä 5% välitys pitenee ... mittarin puolesta olisi ihan jees, nyt 80 todellista on mittarissa 86.
Tulipa mieleen kokeilla käynnistyvyyttä pakkasessa, aamulla -24 ja käynnistäessä -22.
Ei tarvinnut miettiä nouseeko railpaine tai antaako kampiakselin asentoanturi pyörintätietoa, sen kun hehkutti ja käänsi käyntiin

Keveästi kyllä pyörähti 5w30 öljyillä.
Vaihdekeppi oli pahuksen jäykkä tällä pakkasella, pitää rasvailla mekanismi kunhan vähän kelit hellittää ja selkä paranee.
Vauhdin noustessa noin 90:een mittarinvaijeri päästi oikein maailmanlopun rääkynän


Mahdollisesti olisi tarjolla 3,46 ääntämätön perä. Miten lie jos vielä 5% välitys pitenee ... mittarin puolesta olisi ihan jees, nyt 80 todellista on mittarissa 86.
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Eiköhän se sen siedä, jyrkkiä makiähän ei sillä seudulla pahemmin ole. Sitten se menee kesäkummeilla sileällä asfaltilla jo kuin sukkasillaan. Ai että on kiva että lavetti jatkaa kulkuaan, ei varmaan tiennyt turkkilainen tarhanpitäjä Munchenissa reilu kymmenen vuotta sitten autoa myydessään että suomipoika sillä näin pitkään päästää menemään. 

® Mesen linttaklubi
Vaihdettiin kuskin penkki iltana muuanna.
Nyt on pirssi sisältä erinomaisen ehjä ja siisti, paitsi vaihdekepin ympärillä oleva puupaneeli halkeillut - jos jollain on oikein siisti sellainen niin saa tarjota. "Peruspuuta" ja ilman mitään reikiä pl. tietysti oikean sivupeilin sähkösäätimelle.
On muuten tuo amgtoyssilta ostettu penkki aivan erinomaisen hyvä myös rungolleen / jousilleen, nyt kun pääsi sitä autossa kokeilemaan, liekö miten vähän ajetusta autosta peräisin
Lähdettiin tänään perää vaihtamaan, no eihän se passannut isoperä pikkuperän viereenkään vaikka onkin samat laipat
Vetareita ja kardaanin takaosaa ootellaan ...
Peränrassauksen aikeiden kaaduttua päätettiin että kun kerran on isoonkaupunkiin (Ylivieska
) saakka ajettu niin käydäänpä katsastamassa
siispä soittamaan Savarin katsastukseen että onko miten jonoja näin yhdeksän aikaan aamusta ? Puhelin ei vastaa, joten katsomaan netistä että avaavatko lauantaisin vasta kymmeneltä ? Eikun kahdeksalta, ja joka kuukauden viimeinen lauantai ei ollenkaan 
No, vaihdettiin valokatkaisimen, rullien ja lämppärinsäätimien polttimot, vedettiin jenkkiparkeille kytkennät valmiiksi ja paikkailtiin pikku maalivikoja. Myös takasisävalokatkaisin vaihdettiin ehjään ja mustuneet rekkarivalopolttimot uusiin.
Eberin letkutus poistettiin ja alennettiin tyhjäkäynti normaaliin, sen mukana saatiin pieni resonanssiääni sisälle; pakoputken kiinnike tms ? Huomattiin vasta myöhemmin joten tutkiminen jää seuraavaan kertaan.
Nyt on pirssi sisältä erinomaisen ehjä ja siisti, paitsi vaihdekepin ympärillä oleva puupaneeli halkeillut - jos jollain on oikein siisti sellainen niin saa tarjota. "Peruspuuta" ja ilman mitään reikiä pl. tietysti oikean sivupeilin sähkösäätimelle.
On muuten tuo amgtoyssilta ostettu penkki aivan erinomaisen hyvä myös rungolleen / jousilleen, nyt kun pääsi sitä autossa kokeilemaan, liekö miten vähän ajetusta autosta peräisin

Lähdettiin tänään perää vaihtamaan, no eihän se passannut isoperä pikkuperän viereenkään vaikka onkin samat laipat

Vetareita ja kardaanin takaosaa ootellaan ...
Peränrassauksen aikeiden kaaduttua päätettiin että kun kerran on isoonkaupunkiin (Ylivieska



No, vaihdettiin valokatkaisimen, rullien ja lämppärinsäätimien polttimot, vedettiin jenkkiparkeille kytkennät valmiiksi ja paikkailtiin pikku maalivikoja. Myös takasisävalokatkaisin vaihdettiin ehjään ja mustuneet rekkarivalopolttimot uusiin.
Eberin letkutus poistettiin ja alennettiin tyhjäkäynti normaaliin, sen mukana saatiin pieni resonanssiääni sisälle; pakoputken kiinnike tms ? Huomattiin vasta myöhemmin joten tutkiminen jää seuraavaan kertaan.
wiimax.fi
amgtoys, kyllä me ostettiin ja saatiin sekä kuskin että vänkärin penkki silloin, kuvatkin edellissivulla
Ei nämä tosiaan sen ikäisestä alunperin ole. Vänkärin penkki taitaa mennä toiseen autoon kuskinpenkiksi.
Vaihdoin tänään perän, nyt on se 3,46 iso perä paikallaan. Loppupelissä vetarit oli juuri samat pikkuperässäkin joten jätin autossa olleet paikalleen - ne olivat varmaan sentin paksummat kuin isonperän mukana tulleet
Kardaanin takaosa vaihtui, isossa perässä lyhyempi ja isommalla kuminivelellä. Perän etukiinnityksen kumit tuli uudet, ja tietysti myös öljyt.
Vakio, eli 195/65/15", rengastuksella mittarin näyttäessä 100 on todellinen nopeus 98-99. Oikein hyvä.
Nelosvaihteella satanen = 3000 kierrosta.

Katsastuksillakin kävin, totuuden hetki:

Ei huomauttamista; iskarit takana 80/80, edessä 69/72, jarrut ero 0%, 4%, seisontajarru 20%, ei välyksiä.
Pakokaasutestin k-arvo 1,4.
Sanoin ennen testiä että saattaa olla siinä ja tässä vaikka on uusi suodatin, kun ei ole saatu muuatta partamiestä pysymään poissa pumpun kimpusta
Katsastusmies ei sanonut mitään mutta yhdellä pölläytyksellä kelpasi 

Ei nämä tosiaan sen ikäisestä alunperin ole. Vänkärin penkki taitaa mennä toiseen autoon kuskinpenkiksi.
Vaihdoin tänään perän, nyt on se 3,46 iso perä paikallaan. Loppupelissä vetarit oli juuri samat pikkuperässäkin joten jätin autossa olleet paikalleen - ne olivat varmaan sentin paksummat kuin isonperän mukana tulleet

Kardaanin takaosa vaihtui, isossa perässä lyhyempi ja isommalla kuminivelellä. Perän etukiinnityksen kumit tuli uudet, ja tietysti myös öljyt.
Vakio, eli 195/65/15", rengastuksella mittarin näyttäessä 100 on todellinen nopeus 98-99. Oikein hyvä.
Nelosvaihteella satanen = 3000 kierrosta.

Katsastuksillakin kävin, totuuden hetki:

Ei huomauttamista; iskarit takana 80/80, edessä 69/72, jarrut ero 0%, 4%, seisontajarru 20%, ei välyksiä.
Pakokaasutestin k-arvo 1,4.
Sanoin ennen testiä että saattaa olla siinä ja tässä vaikka on uusi suodatin, kun ei ole saatu muuatta partamiestä pysymään poissa pumpun kimpusta


wiimax.fi
Sama liuhuparta soittelee että olikosulla päästö mittaria kun 1 mökkiöljyn siirtolaitetta säätelidealer kirjoitti:Sanoin ennen testiä että saattaa olla siinä ja tässä vaikka on uusi suodatin, kun ei ole saatu muuatta partamiestä pysymään poissa pumpun kimpusta![]()


W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Ei ollut ruostetta. Tai no yksi polttoaineputkien kiinnike oli irronnut, mutta ei muuta. Pohjankin puolesta ajaa vuositolkulla ilman isompia murheita.
Kulku ei tunnu tukkoiselta, varmaan viitosella hyytyy ylämäkiin jos on kuormaa mutta sehän ei haittaa - nelosellakaan ei huuda.
Uskoisin että tämä kyllä jaksaa mennä kovempaa, mutta en aio kokeilla
Arto on varmaan kokeillut edellisellä välityksellä ?
Kulku ei tunnu tukkoiselta, varmaan viitosella hyytyy ylämäkiin jos on kuormaa mutta sehän ei haittaa - nelosellakaan ei huuda.
Sinulla automaatti ja suurimmalla vaihteella ?shrteam kirjoitti:Aika hyvin loppuu meno 140KM/h:hon tuolla välityksellä ainakin omassa. 4500 kierrosta, sataanviiteenkymppiin sitten vielä hitaasti kiihtyy.
Uskoisin että tämä kyllä jaksaa mennä kovempaa, mutta en aio kokeilla

wiimax.fi
Joo kyllä automaatti, niin tämä olikin oikein viisvaihteinen, kyllähän se sitten männöö lujempoo.dealer kirjoitti:Ei ollut ruostetta. Tai no yksi polttoaineputkien kiinnike oli irronnut, mutta ei muuta. Pohjankin puolesta ajaa vuositolkulla ilman isompia murheita.
Kulku ei tunnu tukkoiselta, varmaan viitosella hyytyy ylämäkiin jos on kuormaa mutta sehän ei haittaa - nelosellakaan ei huuda.
Sinulla automaatti ja suurimmalla vaihteella ?shrteam kirjoitti:Aika hyvin loppuu meno 140KM/h:hon tuolla välityksellä ainakin omassa. 4500 kierrosta, sataanviiteenkymppiin sitten vielä hitaasti kiihtyy.
Uskoisin että tämä kyllä jaksaa mennä kovempaa, mutta en aio kokeillaArto on varmaan kokeillut edellisellä välityksellä ?
Laitettiin tähän kesärenkaat alle, auton mukana tulleissa vakiokokoisissa peltivanteilla-michelinit paketissa ilmeni hieman tärinää etupyörien osalta.
Ne oli tarkoitus tasapainottaa mutta tulipa tarjolle kohtuuhintaiset 225/45/17" renkaat alkuperäisaluvanteilla (SLK R171) ja nyt on ne alla.
Etuvanne 7,5" ET36 ja takavanne 8,5" ET30.
https://www.kunzmann.de/shop/en/tires-w ... 7-inch.htm
Ne oli tarkoitus tasapainottaa mutta tulipa tarjolle kohtuuhintaiset 225/45/17" renkaat alkuperäisaluvanteilla (SLK R171) ja nyt on ne alla.
Etuvanne 7,5" ET36 ja takavanne 8,5" ET30.
https://www.kunzmann.de/shop/en/tires-w ... 7-inch.htm
wiimax.fi
Pojat kokeilivat verrata kiityvyyttä cdi-väykkyyn.
Kuinka ollakaan, PPD:n ruuvaama 250D farkku oli rivakampi kuin -98 200cdi manuaali vakiokunnossa, väykylle ilmoitettu 13,7 sekuntia 0-100 ja tälle 17,6.
Auto on sisustaltaan erittäin siistissä kunnossa. Oikeastaan parantaa voisi vain vaihtamalla keskikonsolin vaihdekepin ympärillä olevan puun siistimpään, siinä on halkeamia.

Kuinka ollakaan, PPD:n ruuvaama 250D farkku oli rivakampi kuin -98 200cdi manuaali vakiokunnossa, väykylle ilmoitettu 13,7 sekuntia 0-100 ja tälle 17,6.
Auto on sisustaltaan erittäin siistissä kunnossa. Oikeastaan parantaa voisi vain vaihtamalla keskikonsolin vaihdekepin ympärillä olevan puun siistimpään, siinä on halkeamia.
