Nyt lähti tulemaan Hotarin 300TDT onkelmia paratiisissa

Vastaa Viestiin
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tilanne seisaus. Viikonloppuna tulee kyläkoneistaja tarkastamaan ryhmän. Kyseinen henkilö on EX työnjohtaja Tammerdieselisitä. Tietotaitoo pitäs olla. :shock: :roll:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Taktik kirjoitti:
hotari kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Niihin ylihintaiset göetset

XUXI götsi on tiivistesarja merkki. Ei mäntä. Mese on käyttänyt tuohon aikaan. Nural ja mahle mäntiä[/url]
Ei mäntä, mutta männänrengas. Niitä kai xuxi tuossa tarkoittikin?
Juu, nuita minä oon mäntiin laittanut :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ihan kiva seurailla, et miten projekti etenee. Herra Murphyllä saattaa olla vielä jotain yllätyksiä tulossa, kun on niin ahkerasti puuttunut tähän autoon.
Tuollaisesta turbodiesel 603:sesta ei pysty kukaan varmuudella eläkepeliä tekemään. Paljonko tuolla uudella käytetyllä koneella pitäisi olla kilsoja takana? Siihenkin on jo kone kerran tehty ja kansi on ehkä satojatuhansia ajettu. Tuollaisen kannen tulevaisuudesta ei pysty mitään sanomaan. Paljonko tehdasuusi kansi maksaa tuollaiseen? 2000 e?
Ja tämä ei ole mitään pessimismiä, vaan aiheellista pelkoa. Kyllä tuo kansi pitää joka tapauksessa tarkistaa, jotta ei ole halkeamia "piilossa". Kiva kuulla mitä moottoriexpertti sanoo lohkojen kunnoista.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

kardaani kirjoitti:Ihan kiva seurailla, et miten projekti etenee. Herra Murphyllä saattaa olla vielä jotain yllätyksiä tulossa, kun on niin ahkerasti puuttunut tähän autoon.
Tuollaisesta turbodiesel 603:sesta ei pysty kukaan varmuudella eläkepeliä tekemään. Paljonko tuolla uudella käytetyllä koneella pitäisi olla kilsoja takana? Siihenkin on jo kone kerran tehty ja kansi on ehkä satojatuhansia ajettu. Tuollaisen kannen tulevaisuudesta ei pysty mitään sanomaan. Paljonko tehdasuusi kansi maksaa tuollaiseen? 2000 e?
Ja tämä ei ole mitään pessimismiä, vaan aiheellista pelkoa. Kyllä tuo kansi pitää joka tapauksessa tarkistaa, jotta ei ole halkeamia "piilossa". Kiva kuulla mitä moottoriexpertti sanoo lohkojen kunnoista.

Lainattua motin myynti ilmotuksesta

ajosta purettu 603 (n.350 000 km)

Juu kyl kansi on menossa ponnistukseen ja esikammioitten muttereita on liotettu siitä asti, kun kansi on ollut täälä. 1 jo kokeeksi irrotinkin. Se mitä uuteen kanteen tulee, niin KL:ssä makasaa uusi kansi karvanauki 3000k€ eli ei oo hankinta listalla numero 1. Huomasin tossa myynti-ilmotuksessa vuosimallin 1991, mutta kannessa on 1989 vanhemman esikammiot eli tämä saattaa olla jo kertaalleen vaihettu kansi vaparista. Perustelen tämän sillä, että tässä kannessa on vanhemmat kammiot eli tietää suutinrunko vaihtoa kärjille, mitkä just kesällä laitoin uudet samalla, kun pumppu kävi "huollossa" :twisted:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Perustelu vapari kanteen tuli vahvemmaksi, kun soitin myyjälle hyvällä hengellä. En räyhänny, vaan kerroin sille vaparin ja turpon eroja sekä kyselin paremmin historiaa.

Myyjä kertoi koneen olleen auki aikasemmin kansipahvin takia. Ei tiennyt tarkemmin siitä remontista/kannen halenneisuudesta. Hänellä 2v aikana ryhmä on ollut auki ja ollut ylös alasin, mutta ei koskaan liikutettu eli siitä on varmaan putkissa nuo jäljet osaksi.

Motti on ollu jossain tuonti vehkeessä eli oikeesti historiaa ei pitemmälle tiietä.

Oma tieto on se, että suuttimet on vaparista kun suuttimen aukasu paine on 115 bar ja turpossa 135 bar.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

miks et mittaa kammion halkasijaa? pienempi vaparissa
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Onko se kansiki nyt väärä? Täähän menee hauskaks. :?
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Easy Rider kirjoitti:Onko se kansiki nyt väärä? Täähän menee hauskaks. :?
No se Herra Murphy iskee toinen toisensa perään. Kohta tekis jo mieleni huutaa OM606!!!!!
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikai siinä estettä ole laittaa, kun se sillä on ennenkin ollu kasattuna. Vaan mikä se käytännön ero sitten on?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

tulee mieleen yhen tutun ex 603A josta katkes ketju Lahden motortielle, joka sittemmin korjattiin Lahden suunnalla sitten vaparin kannella, aikaa täst on noin 3 vuotta... (ketjun koteloon syntyi muuten aika selkeet jäljet) sittemmin autoon meni tilalle 606 ja "wanha kone" läks jonneen...

niinköhän sattus olemaan sama patti :roll:

voimia ja jaksamisia, sponsorointiin on osallistuttu - kyllä siitä auto tulee
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kyllähän ne passaa ristiin turbon ja vaparin kannet. Liekkö mitään seksuaalista merkitystä kumpi sielä halkiaa :lol:

Tsemppiä, tiedän tunteen kun kansi on halki 8)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Pako venat kun vaihtaa niin käy kun väärä raha sekä nyt suutin rungot
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

hotari kirjoitti:Pako venat kun vaihtaa niin käy kun väärä raha sekä nyt suutin rungot
Juu jos se on samasta aineesta valettu ja samalta linjalta niin sillä ei oo mitään merkitystä. Saattaa olla vaparin kansi päässyt vähemmällä rääkilläkin aiemmin...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei niitä venttiileitä toinna vaihtaa turbosta jos et ole siitä mitään superia tekemässä.
Toki jos haluaa harrastaa niin sitten.

Vanhanmallisilla suuttimilla/kammioilla käyntiääni on vähän karkeampi vs. Uudemmanmalliset.
Varsinkin jos pumpussa on uudempi ns " jyrkkä nokka-akseli"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mika.T kirjoitti:Ei niitä venttiileitä toinna vaihtaa turbosta jos et ole siitä mitään superia tekemässä.
Superiin ei kannata laittaa turbon venttiileitä. Napsahtaapi poikki helpommin. Laadukasta teräsvenaa jos meinaa luukuttaa kunnolla :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Eilen talille tupsahti tälläsiä

Imuvenan ohjurit ei varmaan merkin puolesta eittelyjä kaipaa :shock: :lol:

Kuva

Kuva
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Valoa tunnelin päässä tarinointi illemmalla kun saa tota Vitua parsittua nippuun :shock: :lol: :arrow:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

hotari kirjoitti:Valoa tunnelin päässä tarinointi illemmalla kun saa tota Vitua parsittua nippuun :shock: :lol: :arrow:
ai se paiskas jonku risan moottorin vitoon ja otti vitosta ehjä koneen ja on nyt niin tyytyväästä että :lol:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Terho P kirjoitti:
hotari kirjoitti:Valoa tunnelin päässä tarinointi illemmalla kun saa tota Vitua parsittua nippuun :shock: :lol: :arrow:
ai se paiskas jonku risan moottorin vitoon ja otti vitosta ehjä koneen ja on nyt niin tyytyväästä että :lol:

Mitään 2,3 turpoa ei lankun keulalle tule. Johan sitä naurettais rivissä miitissä että tollasen teit sitte :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

ollaan kato kaikki vielä siinä uskossa että juu siel on pumppuviritteinen 603nen ,,eli ei mitään niin ihmeellistä että sinne pellin alle tarvis erikseen kattoa,, eli tieto lisää tuskaa ja ja :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juu eli asiaan motti mies kävi tänään tallilla. Kertoma oli mielyttävä lohkon saa hoonaamalla kuntoon. Katteli myös vanhaa niin siitäkin sano, et hoonaamalla olis tullu kunttoo, kun ei mitään oireita ole ollut. :D 8)
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

hotari kirjoitti:Juu eli asiaan motti mies kävi tänään tallilla. Kertoma oli mielyttävä lohkon saa hoonaamalla kuntoon. Katteli myös vanhaa niin siitäkin sano, et hoonaamalla olis tullu kunttoo, kun ei mitään oireita ole ollut. :D 8)
No, hierretään asiaa vielä...

Tossa selvis että Kajjaanissa ois joku suora kutonen 3 litran riisseli jollain sähkösellä kaasupolkimella ja bosch pumpulla jostain pakusta... Ajettu joskus aikoinaan muutama kymppi ja koko paku pyöriny ympäri ja motti purettu pois ja jääny laittamatta mihinkään kun se ollu outo se sähköinen kaasupoljin (joku jenkkivientimalli).

Lohkon tyyppi selvittämättä.... Mutta kyselen mikä lohko ja kansi siinä on kun saattaahan joku johonkin muuhun tarvita. Tosin seisonu ainakin 15 v lämpimässä autotallissa.... Lieneekö pilluuntunu jo?
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2444
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Nyt kuulostaa jotenkin tutulta tuo AK47 motti :ei_tajuu: Työnantajahan mulla on kajaanista ja se kertoili kanssa tuossa aiemmin että kajaanissa olisi joku "outo" mersun moottori jollain hänen tuttavallaan että oiskohan mahdollisesti jopa samasta koneesta kyse :o
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mää tarvisin yhen ehjän kannen :(
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mese300 kirjoitti:Nyt kuulostaa jotenkin tutulta tuo AK47 motti :ei_tajuu: Työnantajahan mulla on kajaanista ja se kertoili kanssa tuossa aiemmin että kajaanissa olisi joku "outo" mersun moottori jollain hänen tuttavallaan että oiskohan mahdollisesti jopa samasta koneesta kyse :o
Voi ollakkin, sen verta kuulin lisää että se ois om606 vapari aut laatikolla pakusta. Omistajan etunimi Paavo, enempää en näin julkisesti rupea yksilöimään että ei puhelimet ala soimaan lisäkyselyistä yötä myöten omistajalla... Vissiin se ei suoraan käy henkilöautoihin ja ei ole tullut moottorivikaista pakua johon kävis..

Että se selvis ettei siitä ole tähän rojektiin avuksi muuta kuin ehkä öljykorkki ;)
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

AK käy paljoki :D
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tuli mieleen onko noita öljypumppuja sekä ketjuja vaiheltu usein. :roll:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ite oon kurkkinu öljypumppuihin sisälle ja todennut että ovat yleensä kuin uusia. Numero siinä kyljessä tarkottaa rattaan leveyttä ja mitä leveempi=paremmat paineet ja tästä johtuen yksi kones vähän otti siipeensä aikanaan :wink: Ketju alkaa oleen venyny jossain 600-700tkm jälkeen niin että alkaa jo tuottamaan ääniä. tai ainakin sillä ollaan joskus ääniä saatu pois :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

hotari kirjoitti:Katteli myös vanhaa niin siitäkin sano, et hoonaamalla olis tullu kunttoo, kun ei mitään oireita ole ollut. :D 8)
Niihän minäki sanoin :wink:

603:n öljypumppu makso alle 200€ joskus että en ehkä jättäis enää vanhaa tuossa vaiheessa. :?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Aki P kirjoitti:
hotari kirjoitti:Katteli myös vanhaa niin siitäkin sano, et hoonaamalla olis tullu kunttoo, kun ei mitään oireita ole ollut. :D 8)
Niihän minäki sanoin :wink:

603:n öljypumppu makso alle 200€ joskus että en ehkä jättäis enää vanhaa tuossa vaiheessa. :?
Näin määki olen aatellut tän että uutta
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”