Nyt lähti tulemaan Hotarin 300TDT onkelmia paratiisissa
Tilanne seisaus. Viikonloppuna tulee kyläkoneistaja tarkastamaan ryhmän. Kyseinen henkilö on EX työnjohtaja Tammerdieselisitä. Tietotaitoo pitäs olla.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Taktik kirjoitti:Juu, nuita minä oon mäntiin laittanuthotari kirjoitti:Ei mäntä, mutta männänrengas. Niitä kai xuxi tuossa tarkoittikin?XUX63 kirjoitti:Niihin ylihintaiset göetset
XUXI götsi on tiivistesarja merkki. Ei mäntä. Mese on käyttänyt tuohon aikaan. Nural ja mahle mäntiä[/url]
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ihan kiva seurailla, et miten projekti etenee. Herra Murphyllä saattaa olla vielä jotain yllätyksiä tulossa, kun on niin ahkerasti puuttunut tähän autoon.
Tuollaisesta turbodiesel 603:sesta ei pysty kukaan varmuudella eläkepeliä tekemään. Paljonko tuolla uudella käytetyllä koneella pitäisi olla kilsoja takana? Siihenkin on jo kone kerran tehty ja kansi on ehkä satojatuhansia ajettu. Tuollaisen kannen tulevaisuudesta ei pysty mitään sanomaan. Paljonko tehdasuusi kansi maksaa tuollaiseen? 2000 e?
Ja tämä ei ole mitään pessimismiä, vaan aiheellista pelkoa. Kyllä tuo kansi pitää joka tapauksessa tarkistaa, jotta ei ole halkeamia "piilossa". Kiva kuulla mitä moottoriexpertti sanoo lohkojen kunnoista.
Tuollaisesta turbodiesel 603:sesta ei pysty kukaan varmuudella eläkepeliä tekemään. Paljonko tuolla uudella käytetyllä koneella pitäisi olla kilsoja takana? Siihenkin on jo kone kerran tehty ja kansi on ehkä satojatuhansia ajettu. Tuollaisen kannen tulevaisuudesta ei pysty mitään sanomaan. Paljonko tehdasuusi kansi maksaa tuollaiseen? 2000 e?
Ja tämä ei ole mitään pessimismiä, vaan aiheellista pelkoa. Kyllä tuo kansi pitää joka tapauksessa tarkistaa, jotta ei ole halkeamia "piilossa". Kiva kuulla mitä moottoriexpertti sanoo lohkojen kunnoista.
kardaani kirjoitti:Ihan kiva seurailla, et miten projekti etenee. Herra Murphyllä saattaa olla vielä jotain yllätyksiä tulossa, kun on niin ahkerasti puuttunut tähän autoon.
Tuollaisesta turbodiesel 603:sesta ei pysty kukaan varmuudella eläkepeliä tekemään. Paljonko tuolla uudella käytetyllä koneella pitäisi olla kilsoja takana? Siihenkin on jo kone kerran tehty ja kansi on ehkä satojatuhansia ajettu. Tuollaisen kannen tulevaisuudesta ei pysty mitään sanomaan. Paljonko tehdasuusi kansi maksaa tuollaiseen? 2000 e?
Ja tämä ei ole mitään pessimismiä, vaan aiheellista pelkoa. Kyllä tuo kansi pitää joka tapauksessa tarkistaa, jotta ei ole halkeamia "piilossa". Kiva kuulla mitä moottoriexpertti sanoo lohkojen kunnoista.
Lainattua motin myynti ilmotuksesta
ajosta purettu 603 (n.350 000 km)
Juu kyl kansi on menossa ponnistukseen ja esikammioitten muttereita on liotettu siitä asti, kun kansi on ollut täälä. 1 jo kokeeksi irrotinkin. Se mitä uuteen kanteen tulee, niin KL:ssä makasaa uusi kansi karvanauki 3000k€ eli ei oo hankinta listalla numero 1. Huomasin tossa myynti-ilmotuksessa vuosimallin 1991, mutta kannessa on 1989 vanhemman esikammiot eli tämä saattaa olla jo kertaalleen vaihettu kansi vaparista. Perustelen tämän sillä, että tässä kannessa on vanhemmat kammiot eli tietää suutinrunko vaihtoa kärjille, mitkä just kesällä laitoin uudet samalla, kun pumppu kävi "huollossa"
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Perustelu vapari kanteen tuli vahvemmaksi, kun soitin myyjälle hyvällä hengellä. En räyhänny, vaan kerroin sille vaparin ja turpon eroja sekä kyselin paremmin historiaa.
Myyjä kertoi koneen olleen auki aikasemmin kansipahvin takia. Ei tiennyt tarkemmin siitä remontista/kannen halenneisuudesta. Hänellä 2v aikana ryhmä on ollut auki ja ollut ylös alasin, mutta ei koskaan liikutettu eli siitä on varmaan putkissa nuo jäljet osaksi.
Motti on ollu jossain tuonti vehkeessä eli oikeesti historiaa ei pitemmälle tiietä.
Oma tieto on se, että suuttimet on vaparista kun suuttimen aukasu paine on 115 bar ja turpossa 135 bar.
Myyjä kertoi koneen olleen auki aikasemmin kansipahvin takia. Ei tiennyt tarkemmin siitä remontista/kannen halenneisuudesta. Hänellä 2v aikana ryhmä on ollut auki ja ollut ylös alasin, mutta ei koskaan liikutettu eli siitä on varmaan putkissa nuo jäljet osaksi.
Motti on ollu jossain tuonti vehkeessä eli oikeesti historiaa ei pitemmälle tiietä.
Oma tieto on se, että suuttimet on vaparista kun suuttimen aukasu paine on 115 bar ja turpossa 135 bar.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
tulee mieleen yhen tutun ex 603A josta katkes ketju Lahden motortielle, joka sittemmin korjattiin Lahden suunnalla sitten vaparin kannella, aikaa täst on noin 3 vuotta... (ketjun koteloon syntyi muuten aika selkeet jäljet) sittemmin autoon meni tilalle 606 ja "wanha kone" läks jonneen...
niinköhän sattus olemaan sama patti
voimia ja jaksamisia, sponsorointiin on osallistuttu - kyllä siitä auto tulee
niinköhän sattus olemaan sama patti
voimia ja jaksamisia, sponsorointiin on osallistuttu - kyllä siitä auto tulee
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kyllähän ne passaa ristiin turbon ja vaparin kannet. Liekkö mitään seksuaalista merkitystä kumpi sielä halkiaa
Tsemppiä, tiedän tunteen kun kansi on halki
Tsemppiä, tiedän tunteen kun kansi on halki
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Superiin ei kannata laittaa turbon venttiileitä. Napsahtaapi poikki helpommin. Laadukasta teräsvenaa jos meinaa luukuttaa kunnollaMika.T kirjoitti:Ei niitä venttiileitä toinna vaihtaa turbosta jos et ole siitä mitään superia tekemässä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
ai se paiskas jonku risan moottorin vitoon ja otti vitosta ehjä koneen ja on nyt niin tyytyväästä ettähotari kirjoitti:Valoa tunnelin päässä tarinointi illemmalla kun saa tota Vitua parsittua nippuun
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Terho P kirjoitti:ai se paiskas jonku risan moottorin vitoon ja otti vitosta ehjä koneen ja on nyt niin tyytyväästä ettähotari kirjoitti:Valoa tunnelin päässä tarinointi illemmalla kun saa tota Vitua parsittua nippuun
Mitään 2,3 turpoa ei lankun keulalle tule. Johan sitä naurettais rivissä miitissä että tollasen teit sitte
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
ollaan kato kaikki vielä siinä uskossa että juu siel on pumppuviritteinen 603nen ,,eli ei mitään niin ihmeellistä että sinne pellin alle tarvis erikseen kattoa,, eli tieto lisää tuskaa ja ja
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Juu eli asiaan motti mies kävi tänään tallilla. Kertoma oli mielyttävä lohkon saa hoonaamalla kuntoon. Katteli myös vanhaa niin siitäkin sano, et hoonaamalla olis tullu kunttoo, kun ei mitään oireita ole ollut.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
No, hierretään asiaa vielä...hotari kirjoitti:Juu eli asiaan motti mies kävi tänään tallilla. Kertoma oli mielyttävä lohkon saa hoonaamalla kuntoon. Katteli myös vanhaa niin siitäkin sano, et hoonaamalla olis tullu kunttoo, kun ei mitään oireita ole ollut.
Tossa selvis että Kajjaanissa ois joku suora kutonen 3 litran riisseli jollain sähkösellä kaasupolkimella ja bosch pumpulla jostain pakusta... Ajettu joskus aikoinaan muutama kymppi ja koko paku pyöriny ympäri ja motti purettu pois ja jääny laittamatta mihinkään kun se ollu outo se sähköinen kaasupoljin (joku jenkkivientimalli).
Lohkon tyyppi selvittämättä.... Mutta kyselen mikä lohko ja kansi siinä on kun saattaahan joku johonkin muuhun tarvita. Tosin seisonu ainakin 15 v lämpimässä autotallissa.... Lieneekö pilluuntunu jo?
Nyt kuulostaa jotenkin tutulta tuo AK47 motti Työnantajahan mulla on kajaanista ja se kertoili kanssa tuossa aiemmin että kajaanissa olisi joku "outo" mersun moottori jollain hänen tuttavallaan että oiskohan mahdollisesti jopa samasta koneesta kyse
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-97 Chrysler
-97 Chrysler
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Voi ollakkin, sen verta kuulin lisää että se ois om606 vapari aut laatikolla pakusta. Omistajan etunimi Paavo, enempää en näin julkisesti rupea yksilöimään että ei puhelimet ala soimaan lisäkyselyistä yötä myöten omistajalla... Vissiin se ei suoraan käy henkilöautoihin ja ei ole tullut moottorivikaista pakua johon kävis..mese300 kirjoitti:Nyt kuulostaa jotenkin tutulta tuo AK47 motti Työnantajahan mulla on kajaanista ja se kertoili kanssa tuossa aiemmin että kajaanissa olisi joku "outo" mersun moottori jollain hänen tuttavallaan että oiskohan mahdollisesti jopa samasta koneesta kyse
Että se selvis ettei siitä ole tähän rojektiin avuksi muuta kuin ehkä öljykorkki
ite oon kurkkinu öljypumppuihin sisälle ja todennut että ovat yleensä kuin uusia. Numero siinä kyljessä tarkottaa rattaan leveyttä ja mitä leveempi=paremmat paineet ja tästä johtuen yksi kones vähän otti siipeensä aikanaan Ketju alkaa oleen venyny jossain 600-700tkm jälkeen niin että alkaa jo tuottamaan ääniä. tai ainakin sillä ollaan joskus ääniä saatu pois
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Näin määki olen aatellut tän että uuttaAki P kirjoitti:Niihän minäki sanoinhotari kirjoitti:Katteli myös vanhaa niin siitäkin sano, et hoonaamalla olis tullu kunttoo, kun ei mitään oireita ole ollut.
603:n öljypumppu makso alle 200€ joskus että en ehkä jättäis enää vanhaa tuossa vaiheessa.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]