kyytimiehen 230E - mitähän tälle keksis

Mikotiini
Viestit: 29
Liittynyt: 17.7.2011 21:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Mikotiini »

Oliko nuitten muovikylkien asennus hirveetä hommaa? Vai menneekö ne sillälailla passelisti paikoilleen? Haluttas omaan 200:seen kans sellaset
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Eipähän muovikyljet oo ku laittaa kiinni, samoihin reikiin menee paikoilleen, tunnin verran menee ku lyö paikoilleen. Helmoissa oli jotain eroa, enää muista mikä oli ongelmana mutta ne tuli kiinnitettyä itseporautuvilla. En tosiaan enää muista johtuiko se siitä et en ollu kiinnikkeitä hankkinu, vai oliko reiät vähän väärissä kohtaa.. Loppuviimein noi kiinniikkeetkin aika arvokkaita, noin niinkuin pieniksi muovinpaloiksi, kun koko autoa varten ne joutuu hankkia.

Kaupunkiajossa MS:n kanssa kulutus on ollut hyvinkin maltillinen 9,96L/100km, näistä arvoista on hyvä jatkaa :D

Kattoluukun tiivisteen sain vaihdettua ja nyt viimein sain luukun säädettyä oikealle kohdalle niin että menee kunnolla kiinni. Pientä hienosäätöä vaatinee, taka-asennosta nostaessa vielä pikkusen tihkaisee, mutta ehtiihän tässä syksyn ja talven aikana säädellä, tuota tuskin näillä ilmoilla tarvii käyttää.

Tässä nyt odotellaan että saa naaras-naaras usb liittimen, tarkoitus on tehdä jonkinmoinen usb-portti tuohon kojelautaan jotta saa vihdoin ja viimein hansikaslokeron takaisin paikoilleen.

Lähitulevaisuuden projektina on vielä saattaa maalaukset loppuun, vaihtaa perä ja takatukivarret pitäis vaihtaa tai puslittaa uusiksi, meno on sen verran levotonta. Tästä puheenollen, onko mitään kokemusta noista uretaanipuslista 124 peräpäässä jos alustan pitää muuten vakiona? Välillä toki käy mielessä alustan pudottaminen, mutta kylläpä tuolla semmoisiin paikkohin tulee ajeltua ettei oikein oo varaa madaltaa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Pientä edittiä..


Lähinnä ajatustyön parissa nyt edennyt projekti, puskuriongelma tais ratketa ja vielä suht etuisasti. Merkki ja konserni vaihtuu, mutta valmistusmaa sentään pysyy samana. Päivä leikitty siis photoshopilla, vielä kun sopivasti viereen pääsi parkkeeraamaan niin mittasuhteet on kohillaan.

Kuva

Elikkäs IV golffin etupuskuri ilman spoileria näyttäis olevan äkkiseltään muodoiltaan vallan sopiva, reunat sen verran pitkät että niiden kanssa varmaan pärjäilee, motonetistä hintaan 59€ niin ei talouskaan kärsi. Ja googlen mukaan autojen leveydessä on huikeat 5mm eroa, saattais sopia ilman pätkimistäkin. Tänään lähti tilaukseen, loppuviikolla saanee ihmetellä onko se sinne päinkään.

Onhan tuossa vielä puuhaa jäljellä muutenkin:

- Ratti alkaa kyllästyttää, sille pitäis jotain pientä keksiä

- Konepelti ruosteinen, uus viimeistelyä vaille odottelemas pohjanmaalla

- Perä menee vaihtoon, huutavan 3.27 tilalle pitäis tulla äänetön 3.07

- MS pitäis säätää vielä kohdilleen laajakaistalambdan kera

- Pari kertaa tuo MS on pettänyt, startin jälkeen ei kestäny kaasua ja hätäsenä ku lähtee liikenteeseen, on sitte jumittanut tien päälle. Epäilen tosin tässä kohtaa virtalukon pohjaa, välillä edesmenneet päiväajovalot eivät toimineet startin jälkeen, avainta ku ihan pikkusen väänti takasipäin niin johan toimi. Uus pohja tarttui tänään KL:stä mukaan. Virtalukon pohja vaihdettu, meni melkein 20min :D Vanha oli 126 alkunen, uus 202 alkunen, erona näytti olevan se muovipalikka jonka tehtävä tiemmä on pitää liitin kiinni pohjassa, uudesta se puuttu. Liekö oleellista..? Uutena vaivana tänään huomasin ettei vanha rouva starttaa N asennossa, ainoastaan P asenossa. Katkaisin vasta 2v uusi, sitä en ekana epäilis, voikohan tuolla virtalukon pohjalla olla jotain/mitään tekemistä asian kanssa?

- Jäähdytysnestettä katoilee, yks vuotopaikka on kiertopumpun ja närhenmunan välinen letku, siinä joku ihme venttiiliviritys joskus asennettu. Uus letku väliin tilattu ja kuulemma saapunut. Viesti tuli 9min sen jälkeen ku firma oli menny kii.. Tuli letku vaihdettua, oli ihmeellinen viritys tehty..

- Jarruneste katoilee, ainakin kuskin puolen etujarru falskaa männän tiivisteestä, molemmin puolin uudet satulat hankittu. Oli alkuvuodesta suuria ongelmia noiden satuloiden kanssa, vika tais olla siinä etten saanu sitä männän suojakumin uraa putsattua riittävän hyvin.

- Edelleen MS:n portin asennus -> hansikaslokeron paikoilleen asetteleminen.

- Puhelintelineen vaihto ompulle sopivaan, samalla hieno "integroitu" laturi vaihdella kojetaulun uumeniin. Samaa vauhtia ku paikat kerran oli auki niin tuli toikin viritettyä. Samalla lämmönsäätimen rulliinkin vaihtui ledit.

- Kattoluukun verhoilun takaisinlaitto on jo oman aikansa odottanut, jos vaikka olis vähä vielä tarvetta säätää sen asentoa..

- Pakoputki pitäis saada tukkoon. Etupätkän ku vaihdoin lambdan asennuksen vuoksi en jaksanu takapäätä pudottaa ja ilmeisesti tästä johtuen ei se sauma ole tiivis.

- Peräpään tukivarret pitäis vaihtaa kaikkityynni. Ainakin naapurifoorumilla joku herra ilmoitteli että tekee uretaanipuslia, jos varaosaromusta irrottelis tukivarret ja teetättäis niihin semmoset. Valmiita ku ei mersuihin löydy. Lähestyin aiheesta spostilla, vastausta ja hinta-arviota odotellessa..

- Vetokoukku pitäis vielä jossainkohtaa asentaa, ehtis vaan puhaltaa ja maalailla sen siistimmäksi. Johtosarja nyt puolitoista vuotta odottanut asentamista, mut aina tuntuu olevan jotain parempaakin tekemistä.
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

sv22 kirjoitti: Kuva
Tämä auto taisi tulla tänään vastaan noin kello 16? Vähän matkaa Jämsästä Jyväskylään päin. Itse tulin tuolla omalla valkoisella 124 farkulla.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Näin varmaan pääs käymään, pirkanmaan suunnalla tuli pikavisiitti tehtyä tälle päivälle.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Vähä tämäkin edenny, saas nähä koska valmistuu oikeesti..

Kuva
Tässä ruuvattuna sahailtu puskurin kunko nokalle. Leikkauskohdassa on pieni pokkaus, joten kiinnittämiseen ei tarvitse välttämättä tehdä edes ylimääräisiä kiinnikkeitä muuta kuin tueksi. Alkuperäiseen puskuriin jäänee vilkku/lamppu rajan tienoille se parin sentin korkuinen pätkä ja tuosta kuoresta pokkaus niiltä osin pois, reunoilla taas päinvastoin. Vaikuttais kulmat osuvan sopivasti kohdilleen joten aika pienellä muokkauksella tässä vaiheessa tuntuisi pääsevän. Puskurin pää vielä mietinnän alla, siinä se taitos voi aiheuttaa murheita. Päissä kuitenkin on varaa puuhasteluun, jos aluksi yrittäisi ihan lämmön kanssa muokata.

Tässä taas photoshopilla muokkailtua, suunnilleen tällaiselta sen pitäisi joku kaunis päivä näyttää..
Kuva

Tarkoitus on läntätä tuohon sitten vielä ne alkuperäiset ritilät, alle 30€ kustantaa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tjaa, jos tähän vähän taas jatkoa tulis kirjoiteltua.

Aika kulunut rattosasti MS:ää säädellessä, hankin kaveriksi innovaten MTX-L laajakaistalambdan, alkaa olla bensakartta hyvin kohillaan. Nyt näitten pakkasten aikana järkeviä kulutuslukemia ei ole saanut, ja seuraavaksi ois tarkotus kokeilla mitä syttypuolen säädöillä saa aikaan. Tänään KL:ltä lähti mukaan boschin jakajankansi, pyörijä ja tulpat. Mukavampi alkaa säädellä kun palikat kunnossa.

Kokonaista kaks ongelmaa on ollut koko aikana. Ekana jokin alipainevuoto alkoi ränkkäämään, ja syy todennäköisimmin on mittariston alipainemittari. Samalla kun sitä selvitteli paljastui että alipaine viritelmä on ongelmallinen, veti yllättäen letkun tukkoon ja seokset ihan veelleen kun MS ei saanut todellista alipainetietoa. Noh, pudotin pois sekä eco-mittarin ja sen jonkun toisen (en ite asiassa jaksanu ees kattoo minne se toinen menee), ja nyt toiminut enimmäkseen moitteetta. JA tässähän se syttyboksi johon EI tule ap-letkua..

Tietoa toki kaivattais siitä miten tuo alipainehässäkkä vaikuttaa sinne virranjakajaan, kun joku letkuhan menee sen lämpöanturin läpi, toinen menee sen jonku takaiskuventtiilin kautta. Tämä siis täysin poissa käytöstä tällä hetkellä. Semmonen uus anturi nyt tulossa toki, mutta miten se vaikuttaa, mihin, koska ja mikä sen todellinen merkitys on, se se vasta hukassa on.

Toinen hauska temppu tapahtui tuossa yli 30 asteen pakkasilla, ilman lämmitystä yön yli, mittarissa -33, eikä suostunu ilman apuvirtaa lähtemään. Ehkä sen ymmärtää ja antaa anteeksi.

Katsastuskin tuli hoidettua. Hylsy ekalla yrityksellä, ainoa moite koko autossa kuskin puolen raidetangonpää. Alle vuosi sitte vaihtanu, ja oli kyllä selkeesti aivan loppu, ihan ruosteessa ja kumi silppuna. KL:stä uudet molemmin puolin, ja homma sillä selvä. Päästöt kävin otattamassa ennakkoon ja tältä nykyisillä säädöillä näytti arvot:

CO 1,299 %
CO2 12,72 %
HC 195
O2 0,66
AFR 14,45
RPM 776

Semmonen tuossa nyt huomioitavaa et noi on mitattu vaihde päällä, tyhjäkäynti kun semmoset 1200 P asennossa, mut muuten ok. Tuokin on ongelma johon pitäis paneutua, tuntuu nää 102 koneet kiertävän omia aikojaan vähä liikaa. Ja kun ei enää ole syy ke-jet ongelmissa, niin vähän on jännää. Tuossahan oli se eksoottinen lambdaton ke-jet, jossa tyhjäkäyntimoottorin pohjassa se muoviruuvi. Mietin vaan kuin pienelle siitä tohtis vääntää, vaihdepäällä kierrokset kuitenkin siinä mallissa ettei hirveesti kannattais pudotella. Ja sitten mietin et miten se tuonne starttipuoleen vaikuttaa, sitähän kautta se ilmeisesti sinne ilmaa vetää, et mitenkäs näin kylmänä? Ite tk-moottorihan johdoton, mutta siellä se on välissä. Viitti vaan näillä keleillä pihalla kokeilla mitä käy jos sitä pyörittelee.

Tänään vaihtui vielä alle uudet vanteet uusine talvikumeineen, talvivanteina nyt 8-reikäset, ei noi 15-reikäset omaan makuun sopinu mitenkään. Kumeiksi pyörähti jotkut uudet aurorat, volvossa auroran kumit toimi 5 talvea ennenku piti vaihtaa, et odotukset korkealla.

Jos joku kokee tarvitsevansa 15-reikäsiä, ne lähtis nyt sopusasti. itseasiassa niitä lähtis 5kpl (vararengaski tolla vanteella) + orkkis lukkomuttereilla. Retrohenkee ja sillee..
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tuli sitten vihdoin korjailtua alipaineongelmat. Ei tosin siis mikään ihme että kulutus oli mitä sattuu kun virranjakajan alipainekello oli poissa pelistä tyystin ja jalat pakkas jäätymään kun nähtävästi nuo puhaltimen venttiilit ap-säätösiä. No, kulutus pyöri tuolla 9-11l/100km, alkoi olla jo epätoivoinen olo.

Mutta alipaineiden korjaamisen jälkeen kaveri puuhasteli korjatun kartan, ja ai iloa, kulutuslukemaksi piirtyi 6.99L/100km, alkaa jo hymyilyttää, ihan hyvin 27v vanhalta painavalta laitokselta =)

Toisaalla jo kyselinkin, mutta ap-viat löytyi sieltä jarrutehostimen takaa niistä keltaisista (olettaen..) takaiskuventtiileisä, yks oli murtunut. Toista vuotoa tuli etsittyä useampi tunti ja purettua samalla aika reilusti konehuonetta. Lopulta syyksi paljastui se letku joka menee apparinpuolen lokasuojan sisään ja sen korjattuani alkoi paineet pysyä.. Mikähän mahtaa olla sen virka, sieltä kun löytyy melkein samanlainen muovisäiliö kuin kuskin puolelta, on vaan puolta pienempi? Olisko joku ilmastointiin liittyvä alipainesäiliö..?

Ongelmana on vielä tyhjäkäynti, jotenkin tyypillistä tolle 102 koneelle. P ja N päällä tyhjäkäynti haluais huidella yli 1200rpm, moottorijarrutus on säädetty 1100 kierrokseen, joten arvatenkin kierrokset alkaa jumpata ärsyttävästi, vaihde päällä ne on sen maltilliset 750rpm. Sehän tästä hassua tekee kun ei ole enää KE-jettiä sekoilemas.

Tuosta löytyy se eksoottinen 3-napainen tyhjäkäyntimoottori, jonka alta löytyy manuaalinen säätö, varmaan sitä ruuvia reippaasti sulkemalla tyhjäkäyntikierroksetki putoais, mutta noista vaihde päällä kierroksista ei oikein oo varaa mennä alemmas, tämä vielä on siis työn alla. Muutenhan tuo alkaa olla melko optimaalinen, kulutus on pudonnut ja tehoja löytyy vähintään sen mitä tehtaalta lähtiessä mutta puuttuu se ke-jetistä tuttu viive poljinta painaessa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Saako sitä ms:ää ohjaamaan sitä tyhjäkäyntisäädintä?

Sehän pitäs kaiketi säätää niin että normaali tyhjäkäynti P:llä/N:llä säädetään siihen 750 kierrokseen ja sitten kuormituksessa (=vaihde päällä paikallaan) tk-säädin antaisi ilmaa koneeseen joka pitäisi kierrokset edelleen siinä 750:ssä. :roll:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Löytyyhän megasta tyhjäkäynnille maa-ohjaus johto, tietäis vaan miten tuo kolminapainen tyhjäkäyntimoottori pelaa, eikös ne tapaa yleensä olla umpinaisia ja kaks johtosia? Ilmeisesti se avaa toisella navalla läpän puolittain, toisella kokonaan. Samaan kategoriaan menee myös se ettei se kylmänä nosta kierroksia, kylmällä koneella ne pyörii siellä samassa 700rpm hujakoilla kuin vaihde päälläkin. Nyt kun muuten pelaa moitteetta, saa tuo projekti siirtyä odottamaan kesää.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaihtaapi uudemman (?) tyhjäkäyntisäätimen... se on kaksnapainen.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Jonkinlaiset ohjeet löyty myös tohon kolminapaiseen, keskelle +12, toinen sivu vastuksen kautta maihin ja toiseen megasta se ohjausjohto. Epäselvää vielä on se, että onko tuossa boksissa nuo ominaisuudet valmiina, ts. mennäkkö suoraan sillä kytkennällä, vai tarviiko nuo tuossa kerrotut tinailut tehä.

Mutta mietimpähän vaan et miten tuo tyhjäkäyntimoottori sitten oikeasti mihinkään vaikuttaa, kun sehän vetää huohotinletkun läpi ilmaa minkä ehtii, liekö sillä sitten todellista vaikutusta.. Jos siis semmoseen perus kaksnapaiseen vaihtaa, niin miten sitten käy kun sitä ilmaa tulee kuitenkin saman paksuisen letkun kautta.

Kuva

Parempaa kuvaa nyt aiheesta löytynyt, mutta tuo huohotinletku ja tyhjäkäyntimoottorista tuleva letku menevät samaan kohtaan tuohon kyläkäynnistyssuuttimen oikealle puolelle, eli kone pystyy vetämään ilmaa molempien läpi. Ei nyt ihan täysin ole selvinnyt miksi tuo on tuollaiseksi suunniteltu, kait niillä insinööreillä on joku ajatus ollut. Kuvasta nyt näkee että huohotinletkua on vähän muokkailtu, tuli bensatukki suoraan eteen..

Ei aikaisemmin tuota tyhjäkäyntiä ole tullut paljo mietittyä, mutta nyt kun muuten alkaa olla paketti kohillaan, voi tuommosiin pienempiin ykistyiskohtiin kiinnittää huomiota.
Ratas
Viestit: 8
Liittynyt: 23.2.2012 20:44

Viesti Kirjoittaja Ratas »

Onko siellä se kuristin huohottimelta tyhjäkäynti säätimelle menevän letkun välissä?
Siinä kuristimessa on n3-5mm reikä että ei nyt ihan suoraan pitäis vetään ilmaa sieltä.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Pitää kattoa vielä tarkemmin, mutta muistaakseni se huohottimen letku ainakin on ihan avoin ja se metallinen T-haara on ihan avoin, molempiin suuntiin samanlainen/saman kokoinen putki. Mitehä kävis jos sen huohottimen puoleisen haaran tukkis? Jossain mallissa(siinä toisessa imusarjassa josta ton rakentelin) oli ihan 90 mutka tk-moottorin suuntaan, mutten sit tiiä millainen siinä koneessa huohotin ollu. Joku 190 tais olla osien luovuttaja.

Jotenki voin ymmärtää huohotinputken tarpeen yleisesti, mutten sitä miksi sieltä yleensä pitää olla yhteys imupuolelle..
Ratas
Viestit: 8
Liittynyt: 23.2.2012 20:44

Viesti Kirjoittaja Ratas »

Joo ei sais olla suoraan iso letkua siinä välissä. Siinä on varmaan mersun insinöörit ajateltu että saa pienen pienen alipaineen huohotin letkulle että hengittää helpommin ulos.

Mutta jos siellä ei ole sitä kuristinta niin varmaan on tyhjäkäynti sekaisin.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Eipä muka ole ollut aikaa kirjoitella, mutta linkitetään nyt tuo tuotos kun alkoi lapsettaa kesällä oikein huolella... :shock:

http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... t-nav.html

Jos sitä haluaa integroidun navigaattorin, niin sitte sitä haluaa. piste. Sivulta kolme alkaen siitä miten käy jos on liikaa vapaa-aikaa..

Veesti ollu taas ongelmaa vuoden aikana, viimeisimpänä se että simahti taas vaihteeksi keskelle tietä. Syyksi paljastui MS:n sulakkeiden hapettuminen, ja yllätyin kun nyt neljän päivän seisomisen jälkeen lähti ekalla käyntiin eikä ees nikotellut. Kulutukset nyt vaan ollu melkoisia, ja työmatkan kasvaessa auton osto edessä (ei siis missään nimessä vaihto, herran tähen tästä voi luopua!!!). Toki edellinen pitempi reissu, jkl-pitsburg-jkl, tuotti tuloksen 8,9L/100km, mutta nyt ku kaupunki pyörittelyä ollut näillä keleillä, ollaan 13 litran päälle menty, eli ei tämmösellä viitti työmatkoja ajella. Toisekseen takapenkki on nyt ollut jatkuvasti täynnä työkamoja, joten käytännössä puolitoista paikkaisena menty, eestä jalkatilatki turhan täynnä.

Kulutusongelmaan yrittettiin puuttua sytkällä, paikoillaan hilut hukkakipinälle, mutta se on vastustanu niin prkleen paljon, eikä nyt näillä keleillä pysty enää pihalla mitään tehä, se on nyt jääny. Ongelmaksi muodostui niin outo juttu, et lämpimällä koneella toimi, kylmällä ei. Siellä siis molemmat hilut paikoillaan, tarvi ku tulpan johdot vaihdella. Hukkakipinällä kun yrittää startata, ei tapahdu yhtään mitään. Omalla sytkällä kun auton ajellu lämpimäksi ja sitten heittää hukkakipinän käyttöön niin johan pelaa. HK-puolan rele johdotettu sen carburator electrics sulakkeen takaa, eli käytännössä startin aikana ja käynnissä antaa virtaa, mutta jostain syystä ei vaan kylmällä koneella lähtenyt toimimaan. Muuttelin johdotukset, mutta kun kelit on mitä on, se jäi nyt toistaiseksi kesken, jos sitten kesällä taas kerkeis. Ja koska tämä käyttisprojekti on tarkotus muuttaa puhtaaksi projektiksi, ehkä tän saa toimimaan paremmin kun ei tarvi aina kiireellä seuraavaksi päiväksi saada ajoon.. :)

Ja niin joo, tulihan sitä E-mallin pelliki laitettua ku halvalla sai. Uudemmat kattolistatki odottelee asennusta, tuulilasi vaan pitäis vaihtaa ku se on särki kun tuli todettua ettei sitä yläosan listan kiinnikkeitä saa paikoilleen ku lasi on kiinni. Ei sillä, olipahan tuo jo hienosti hiekkapuhallettu ja alaosasta melkein koko matkalta halki..
jape89
Viestit: 44
Liittynyt: 01.12.2010 15:25

Viesti Kirjoittaja jape89 »

Ite heitin tyhjäkäyntimoottorilla vesilintua ja tuon alkuperäisen paineensäätimen sinne myös. Vähän pitää kylmänä käynnistäessä pitää kaasulla mut hyvin pelittää 8) Kuvia voin laittaa kokoonpanosta jos kiinostaa :)
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Pitänee kesän mittaan oikein paneutua tohon tyhmäkäyntimoottoriin, ihan vaan koska sen ohjaukseen on mahdollisuus nii pitäähän se saada toimimaan :)

Noh, viime ajat sinänsä moitteetta toiminu, lähtee käyntiin ja liikkuu. Puhaltimenmoottori kitisee ja vinkuu, uus ollu puol vuotta peräkopis odottamassa inspiraatiota. Tänään matkamittari lopetti toiminnan, trippiä nollatessa oli jäänyt puolitiehen, pari kilsaa naksutti ja nyt siis ei kumpikaan matkaa mittaava pelaa. Kait sieltä se joku ratas hyppäsi pois.

Tosin nyt kolmas nopeusmittari, neljäs vaijeri ja toinen laatikko menossa, nopeusmittari nypyttelee 30-60km/h välillä, ei tuohon ole millään edellämainituilla vaihdoilla tullut mitään muutosta. Jos kesällä sitten tuonkin ottais pöydälle ja kattelis ajan kans.

Mittaristossa ku ny on ledit, ainoa harmi on ettei km-lukemat näy kunnolla. Ajattelin että samalla kun mittariston purkaa, vois vetää siihen nopeusmittarin taakse ledinauhan joka valaisis molemmat matkanäytöt. Mut katsotaan mitä tässä ehtii ja viittii.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Taas piiiiiiitkästä aikaa sain aikaseksi tätäkin syynätä. En suoranaisesti tiiä mitähän tälle keksis, paaliin ei viittis laittaa mutta toisaalta ei aika riitä eikä varsinaisesti paikkaakaan tehä, mut paha se kattoo ku pihaan lahoaa.

Kokeilin näin 3v jälkeen käynnistellä. Arvaten ei suoraan starttaile vanhoilla bensoilla, mutta pikkasen lorautti imupuolelle, het toisella hörähti käyntiin. Jaksoi sen 10sek kerrallaan käydä, yllätävää kyllä ei edes pahalta kuulostanut. Ei rallattannu eikä nakutellu.

Toinen yllätys oli ettei ruostekaan iskenyt sen pahemmin, patinaa senkin edestä, mutta ei ruskeaa äkkiseltään löytyny kuin takaluukun nappulan ympäriltä.

Tarvikeratti piloille homehtunut, mutta paria pikku pistettä turvavyössä lukuunottamatta, on siltäkin välttynyt.

Kellään fiksuja ideoita mitä tälle keksis?

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

No multa ainakin voisit ostaa ratin siihen ja ja :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”