S124 E320TE -93 Wankkuri. Huolto- ja korjauskirjanpito.

Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Monen asian voi mitata rahassa mutta taitavaa velipoikaa ei :idea:

1400,- olis maksanu johtosarja. Nyt säästyi roima summa vaikka ekstraa tekijälle suorittaakin(tai sitten jos hän tuon ostaa itelleen) :roll: :D

Tarvii Lotota jos sais voittaessa hankittua autokorjaamon johon olis jo tekijäkin valmiina :)
Paikka ja nimikin olisi jo katottuna :wink: Parhaalla liikepaikalla tulevaisuutta silmällä pitäen. Samassa pihassa olis kotikin asentajalle.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10764
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kyllä veljmiehet on tarpeellisia. Nähty ja koettu on monessakin mielessä :D

1400e johtosarja. Yskittää...
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

KooÄllään soitin ja kysyin saako tuota kohteen johtoa yksinään ja sille hintaa. Sano että saa ja kaupanpäälle kaikki muutkin johot. Hintaan...

joten broidi päätti tehdä ite!
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja tuolta löytyy sitten konehuoneen muita liittimiä jos ja kun tulee ajankohtaiseksi uusia se koneen päällä kulkeva nippu.

http://www.autotune.fi/kategoria/19/ant ... dulit-muut

Nuo jr. power timer liittimet on sopivia mersuun.
Ja samansarjan jr. power timer liitinnastat käy vanhoihin liitinrunkoihin.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wankkuri toimii nyt hienosti ja kulutus on laskenut musertavasti alle kympin. catti kertoi taas päässeen sillä 8,5 litran kulutuksella. Melko pientä sanoisin...

peräkärryn vedossa tuo on omiaan. Alavääntävä moottori takaa hyvän ajonautinnon 90n vakkarinopeudessa. Ei tarvii vaihtaa kuin pysähtyessä ja liikkeelle lähtiessä.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Nyt Mersu myynnissä.

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kolmen Mersun pitäminen on aikeissa laskea kahteen. Joten laitoin wankkurin myyntiin.

Myynnissä Nettiautossa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Oli jo viimein laitettava kulujen takia Mersu seisontaan. Nyt sille tarvii hankkia katto katon päälle.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wankkuri otettu liikenteeseen kun Dayryn rikkoonnuttua. Onni ettei ole menny kaupaksi :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wankkuri on nyt palvellu melko hyvin ilman vikatilaa.
Mukava talvileikkeihin.

Wäyryyn kun saadaan leima, joutaa tämä meillä kauiten palvellu Mersu luovuttaa seuraavalle käyttäjälle. Kaupat on sovittu alustavasti. Pakoputkessa pieni vuoto ennen takavaimenninta, uusi radioantenni odottaa asennusta. Vikakoodit luen mitä muistiin on jääny vikatilasta. Vaikka enää ei ole ilmaantunutkaan. Viimeisin kerta oli poikkeuksellinen. Meni vikatilaan taas kääntymisen jälkeen. Mutta poistu samantein. Sen jälkeen ei ole vikatilaan menny.

Katsotaan miten asia etenee, toteutuuko kauppa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Wankkuri on jälleen ajossa tulevalla omistajallaan. Syvällinen suhde Tähdelliseen tarvii perehdyttämisen :)

Mutta sitten taas arkisiin tilanteihin. Eilen kun oltiin Däyryä viemässä Rassaustallille, Wankkuriin tuli vika samassa paikassa missä meidän Tähdelliset "romahtaa" useimmin. Sillä seurauksella että Veskolalta haettiin hinausköysi jolla vedin Däyryllä Wankkurin kotio.

Syy matkan katkeamiseen oli pakeliittiputken räjähtäminen lämppärin sisäänsyöttölinjassa jarrutehostimen vierestä. Siinä missä siitä haarautuu lasinpesunestesäiliön lämmitysputki.

Paikallinen putkiliike teki siitä rikkoutuneesta putkesta mallina käyttäen metallisen korvikkeen. Joka onkin parempi kuin alkuperänen putki.

Nesteet sisään ja matkaan... Taas toimii sen puolesta.

Sitten se käyntivikatila joka konetta on vaivannu, kohdistuu kaasuläppäanturiin. Sain sen testatessa nesteputken pitävyyttä, vikatilaan kaasuttaessa käsin konehuoneesta vivusta johon kaasuvaijeri tulee.
Tämä erittäin kiusallinen vika taitaa tulla kuntoon kun se kaasuläppäanturi tai koko kotelo vaihdetaan. Tai mitä siihen nyt kuuluukin. Kun en ole niitä perehtyny purkamalla..

Taitaa tarvita vaivata broidia vielä tuon kohteen kanssa.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kimmo Koo kirjoitti:
Sitten se käyntivikatila joka konetta on vaivannu, kohdistuu kaasuläppäanturiin. Sain sen testatessa nesteputken pitävyyttä, vikatilaan kaasuttaessa käsin konehuoneesta vivusta johon kaasuvaijeri tulee.
Tämä erittäin kiusallinen vika taitaa tulla kuntoon kun se kaasuläppäanturi tai koko kotelo vaihdetaan. Tai mitä siihen nyt kuuluukin. Kun en ole niitä perehtyny purkamalla..

Taitaa tarvita vaivata broidia vielä tuon kohteen kanssa.
HEP!

Siellä on varmasti samanlainen pieni mikrokytkin kaasupolkimen varressa kuin vastaavalla ruiskutekniikalla olevassa 600:ssa
Ei kestä kaasutella konehuoneesta... Välitön vikatila.
=kaasuvaijerissa on säätö molemmissa päissä jolla säädetään kaasuvivusto palautumaan oikein ja kaasupolkimessa pitää olla pieni "tyhjäalue" alussa jolloin kaasupolkimessa oleva kytkin toimii oikein.

Ja jos itse poljin jostain syystä ei palaudu täysin "nollakohtaan" niin mikrokytkin ei avaudu vaikka kaasuläppä menee tyhjäkäyntiasentoon... vikatila. (vaijeri liian tiukalla, itse kaasupoljin jumii kuivuuttaan tms)

Kuva 600sen muovisesta kaasupolkimen varresta.
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Tällä päivämäärällä Wankkuri on siirtynyt seuraavalle käyttäjälleen.

Tältä erää tämä tiedonanto on viimeiseni tähän topiikkiin.
Mittarilukema näyttää noin 368tkm.

Mieluisa kilometrejä uudelle omistajalle :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Mika.T kirjoitti:
Kimmo Koo kirjoitti:
Sitten se käyntivikatila joka konetta on vaivannu, kohdistuu kaasuläppäanturiin. Sain sen testatessa nesteputken pitävyyttä, vikatilaan kaasuttaessa käsin konehuoneesta vivusta johon kaasuvaijeri tulee.
Tämä erittäin kiusallinen vika taitaa tulla kuntoon kun se kaasuläppäanturi tai koko kotelo vaihdetaan. Tai mitä siihen nyt kuuluukin. Kun en ole niitä perehtyny purkamalla..

Taitaa tarvita vaivata broidia vielä tuon kohteen kanssa.
HEP!

Siellä on varmasti samanlainen pieni mikrokytkin kaasupolkimen varressa kuin vastaavalla ruiskutekniikalla olevassa 600:ssa
Ei kestä kaasutella konehuoneesta... Välitön vikatila.
=kaasuvaijerissa on säätö molemmissa päissä jolla säädetään kaasuvivusto palautumaan oikein ja kaasupolkimessa pitää olla pieni "tyhjäalue" alussa jolloin kaasupolkimessa oleva kytkin toimii oikein.

Ja jos itse poljin jostain syystä ei palaudu täysin "nollakohtaan" niin mikrokytkin ei avaudu vaikka kaasuläppä menee tyhjäkäyntiasentoon... vikatila. (vaijeri liian tiukalla, itse kaasupoljin jumii kuivuuttaan tms)

Kuva 600sen muovisesta kaasupolkimen varresta.
Kuva
Kiitoksia tästä. Olen poistanu siitä sen tyhjän. Kun se toiminta on silloin epätarkkaa. Mutta kokeilen tyhjän palauttamista siihen huomenna. Ilmoittelen mitä se vaikutti.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo siinä kuuluu olla se ~sentti tyhjää jotta tuo polkimen kytkin toimii ja ruiskunohjaus saa oikeaa tietoa siitä että koska moottorin pitää käydä tyhjäkäyntiä.

Eli kaasua hitaasti löysätessä ensin kaasuläpän pitää sulkeutua ja kaasuvivun pitää palautua täysin nollakohtaansa ja sen jälkeen kaasupolkimen "löysät" vapautuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”