W124:sta ostamassa
W124:sta ostamassa
Tervehdys kaikki, olen uusi tänään rekisteröitynyt kasvo täällä. Äkkiseltään tuntuu tosi hyvältä paikalta tämä mese.fi :)
Olen ostamassa mersua ja nyt tuli vastaan yksi hyvän oloinen 230TE -90 farmari. Muutamia vikoja siitä kuitenkin löysin. Olisi kiva jos asiantuntijat kommentoisivat vikojen vakavuutta, niin voisi tarpeen tullen edetä kauppaprosessissa rauhallisemmin mielin.
1) Automaattivaihteiston öljymäärä oli vajaa eli alarajan alapuolella. Öljy näytti tikussa kauniin vaaleanpunaiselta. Öljyt myyjän mukaan vaihdettu joku aika (parikymmentä tuhatta km tms) sitten, en muista tarkkaan. Onkohan tällä jotain tekemistä hesarin vikalistan
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1075
kohdan "Automaattivaihteistoissa on vuotoja ja vikoja vuosimalleissa 1989 ja 1990" kanssa? Kannattaako huolestua? Minulla ei ole koskaan ollut automaattia, joten en tiedä miten sen kuuluisi toimia ja vaihtaa. Koeajolla en huomannut mitään ongelmia vaihteiston toiminnassa.
2) Keskuslukko ei satunnaisesti toiminut, eli avannut muita ovia kuskin ovesta avaimella avatessa. Vähän aikaa kun odotti ja avasi uudelleen, sitten taas toimi. Suurimman osan ajasta toimi ongelmitta.
3) Kaikki mittariston varoitusvalot paitsi ABS ja pitkät valot (ja vilkut) olivat pimeinä. Kirkkaasta päivästä johtuen en nähnyt mittariston varsinaista valaistusta. Varoitusvalot syttyivät pari kertaa kun oven paiskasi kiinni, vaikuttaa siis kosketushäiriöltä. Mutta mikä kosketushäiriö voisi pimentää kaikki valot kerralla? Muuten sähköjärjestelmässä en huomannut häiriöitä, mm. ajovalot ja sisävalot toimivat kuten pitää kuten myös ABS silloin kun sitä kokeilin.
4) Bensamittarissa tai sen anturissa oli vikaa, näytti kylmänä täyttä vaikka tankki oli alle puolet. Pienen ajon jälkeen alkoi näyttämään oikein.
5) Kattoluukku oli jumissa, toimi jotenkuten kun kädellä auttoi. Tuntui siltä että toinen puoli liikkui selvästi toista huonommin ylös-alas. Rasvaaminen auttaa, vai lieneekö jotain muutakin rikki?
6) Takalasinpyyhin jumitti alussa mutta alkoi sitten toimia eikä jumittanut enää.
7) Apukuskin ilmasuuttimesta ei tullut alussa lämmintä ilmaa mutta alkoi myöhemmin tulla ja tämäkin toimi sittemmin hyvin.
Suurkiitos avusta jo ennakkoon!
Olen ostamassa mersua ja nyt tuli vastaan yksi hyvän oloinen 230TE -90 farmari. Muutamia vikoja siitä kuitenkin löysin. Olisi kiva jos asiantuntijat kommentoisivat vikojen vakavuutta, niin voisi tarpeen tullen edetä kauppaprosessissa rauhallisemmin mielin.
1) Automaattivaihteiston öljymäärä oli vajaa eli alarajan alapuolella. Öljy näytti tikussa kauniin vaaleanpunaiselta. Öljyt myyjän mukaan vaihdettu joku aika (parikymmentä tuhatta km tms) sitten, en muista tarkkaan. Onkohan tällä jotain tekemistä hesarin vikalistan
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1075
kohdan "Automaattivaihteistoissa on vuotoja ja vikoja vuosimalleissa 1989 ja 1990" kanssa? Kannattaako huolestua? Minulla ei ole koskaan ollut automaattia, joten en tiedä miten sen kuuluisi toimia ja vaihtaa. Koeajolla en huomannut mitään ongelmia vaihteiston toiminnassa.
2) Keskuslukko ei satunnaisesti toiminut, eli avannut muita ovia kuskin ovesta avaimella avatessa. Vähän aikaa kun odotti ja avasi uudelleen, sitten taas toimi. Suurimman osan ajasta toimi ongelmitta.
3) Kaikki mittariston varoitusvalot paitsi ABS ja pitkät valot (ja vilkut) olivat pimeinä. Kirkkaasta päivästä johtuen en nähnyt mittariston varsinaista valaistusta. Varoitusvalot syttyivät pari kertaa kun oven paiskasi kiinni, vaikuttaa siis kosketushäiriöltä. Mutta mikä kosketushäiriö voisi pimentää kaikki valot kerralla? Muuten sähköjärjestelmässä en huomannut häiriöitä, mm. ajovalot ja sisävalot toimivat kuten pitää kuten myös ABS silloin kun sitä kokeilin.
4) Bensamittarissa tai sen anturissa oli vikaa, näytti kylmänä täyttä vaikka tankki oli alle puolet. Pienen ajon jälkeen alkoi näyttämään oikein.
5) Kattoluukku oli jumissa, toimi jotenkuten kun kädellä auttoi. Tuntui siltä että toinen puoli liikkui selvästi toista huonommin ylös-alas. Rasvaaminen auttaa, vai lieneekö jotain muutakin rikki?
6) Takalasinpyyhin jumitti alussa mutta alkoi sitten toimia eikä jumittanut enää.
7) Apukuskin ilmasuuttimesta ei tullut alussa lämmintä ilmaa mutta alkoi myöhemmin tulla ja tämäkin toimi sittemmin hyvin.
Suurkiitos avusta jo ennakkoon!
Terveppä terve ja tervetuloa foorumille.
Yleisesti 124-sarjan farkku on loistopeli, eli ei hassumpi ehdokas.
Nuista issueista:
1) Laatikossa yleensä vuotaa etu- tai takastefa tai pohjantiiviste.
Nuista hankalin vaihdettava on tuo etustefa. Öljyn väri OK.
Kurkistele sinne alle, pitäisi öljyvuodon löytyä aikas helpolla.
2) Onko auto seissyt pitkään? Kuulostaa että olisi paikat vähän päässy pikeentyyn. Voitelu ja renkkaus auttaa moneen paikkaan.
3) Mittariston takaa voisi olla liitin löysällä, pätkii välillä.
4) - 7) sama kuin kohta 2).
Yleisesti 124-sarjan farkku on loistopeli, eli ei hassumpi ehdokas.
Nuista issueista:
1) Laatikossa yleensä vuotaa etu- tai takastefa tai pohjantiiviste.
Nuista hankalin vaihdettava on tuo etustefa. Öljyn väri OK.
Kurkistele sinne alle, pitäisi öljyvuodon löytyä aikas helpolla.
2) Onko auto seissyt pitkään? Kuulostaa että olisi paikat vähän päässy pikeentyyn. Voitelu ja renkkaus auttaa moneen paikkaan.
3) Mittariston takaa voisi olla liitin löysällä, pätkii välillä.
4) - 7) sama kuin kohta 2).
Pro HVM
[quote="Rässi66"]
2) Onko auto seissyt pitkään? Kuulostaa että olisi paikat vähän päässy pikeentyyn. Voitelu ja renkkaus auttaa moneen paikkaan.
[/quote]
Myyjä sanoi että on seissyt muutaman kuukauden. Kuulostaa ihan hyvältä selitykseltä ja myyjä oli kyllä luotettavan oloinen. Kaikenlaista remonttia oli tehty, mm. kansi ja laturi.
Niin, ja vaihteiston öljyt tarkastettiin moottorin käydessä.
Entäs jos autolla on ajettu vajailla vaihteistoöljyillä, kuinka helposti laatikko menee sellaisesta rikki?
2) Onko auto seissyt pitkään? Kuulostaa että olisi paikat vähän päässy pikeentyyn. Voitelu ja renkkaus auttaa moneen paikkaan.
[/quote]
Myyjä sanoi että on seissyt muutaman kuukauden. Kuulostaa ihan hyvältä selitykseltä ja myyjä oli kyllä luotettavan oloinen. Kaikenlaista remonttia oli tehty, mm. kansi ja laturi.
Niin, ja vaihteiston öljyt tarkastettiin moottorin käydessä.
Entäs jos autolla on ajettu vajailla vaihteistoöljyillä, kuinka helposti laatikko menee sellaisesta rikki?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Vaihteiston öljymäärän on hyvä olla lähellä alamerkkiä...hiukan alle tai hiukan yli...siitä viivasta noin 2 mm.
Tämä siksi, koska öljy laajenee lämmetessään melkoisesti
Tämä siksi, koska öljy laajenee lämmetessään melkoisesti
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Minen mikään ammattilainen ole, mutta jotain osaan ehkä kertoa kuitenkin noista vioista. On tullut itellekin ostettua yksi remonttikohde tohon pihalle, joten vähän on joutunut noihin mekkerihinkin tutustumaan.
Jos muuten yhtään pysyy ruuvimeisseli kädessä, niin tältä foorumilta löytää hyvin ohjeita ja kysymällä saa lisää.
Keskuslukko toimii alipaineella, jolle paineen tuottaa alipainepumppu. Pumppu sijaitsee ainakin sedaneissa takapenkin alla, vänkärin puolella. Kannattaa varmaan tarkistaa pumpun sielunelämä, että toimiiko se vaillinaisesti, vai onko se täysillä matkassa.
Bensamittarin vika on ehkäpä todennäköisesti sama kuin muu mittarivika, eli kosketushäiriö? Toinen mahdollisuus on, että polttoainetankin koho on vaurioitunut.
Nuo kattoluukkuongelmat näyttää ainakin lukemani perusteella olevan melko ikäviä korjata. Paikat ovat ilmeisen ahtaat työ ei ole siitä "mukavimmasta" päästä.
Jos tulee vain kuumaa/kylmää, niin vika on aika usein ns. närhen munissa, eli magneettiventtiileissä. Ne puhdistamalla alkaa säädöt aika usein toimia kuten pitääkin. Tässä tapauksessa taitaa tuo seisonta tehdä aika paljon noista ongelmista.
Jos muuten yhtään pysyy ruuvimeisseli kädessä, niin tältä foorumilta löytää hyvin ohjeita ja kysymällä saa lisää.
Keskuslukko toimii alipaineella, jolle paineen tuottaa alipainepumppu. Pumppu sijaitsee ainakin sedaneissa takapenkin alla, vänkärin puolella. Kannattaa varmaan tarkistaa pumpun sielunelämä, että toimiiko se vaillinaisesti, vai onko se täysillä matkassa.
Bensamittarin vika on ehkäpä todennäköisesti sama kuin muu mittarivika, eli kosketushäiriö? Toinen mahdollisuus on, että polttoainetankin koho on vaurioitunut.
Nuo kattoluukkuongelmat näyttää ainakin lukemani perusteella olevan melko ikäviä korjata. Paikat ovat ilmeisen ahtaat työ ei ole siitä "mukavimmasta" päästä.
Jos tulee vain kuumaa/kylmää, niin vika on aika usein ns. närhen munissa, eli magneettiventtiileissä. Ne puhdistamalla alkaa säädöt aika usein toimia kuten pitääkin. Tässä tapauksessa taitaa tuo seisonta tehdä aika paljon noista ongelmista.
W124 250 / 300 turbo D
Tervehdys!
Foorumi vaikuttaa varsin laadukkaalta, kuitenkin ilman liiallista tiukkapipoilua..
Itselläni VAG 1,9TDI, ja mielessä kummittelee moisen vaihto W124 korin Diesel mersuun. - Miksikö? - Siksi, kun VAG:lta ei löydy vastaavaa. Vaatimuksena kohtuulliset tehot, automaatti, ilmastointi.. Ja mieluusti kestävyys.
Mielessä siis W124 250 tai 300 turbo D:n hankinta, joko Saksasta, tai sitten Suomesta (mikäli ehdokkaassa ei ole bisneksen teon makua..).
Uutena tulokkaansa kyselenkin, mitä tuollaisessa kannattaa huomioida? Missä hintaluokassa saa hyvän pelin? Oltava ilmastointi, jonkinlainen erikois sisusta suotavaa myös.. Korimallilla ei sinällään väliä, sedan tai farkku. Ajokilometrejä tuskin kannattaa tuijottaa..
Vuosimallilla merkitystä?
Foorumi vaikuttaa varsin laadukkaalta, kuitenkin ilman liiallista tiukkapipoilua..
Itselläni VAG 1,9TDI, ja mielessä kummittelee moisen vaihto W124 korin Diesel mersuun. - Miksikö? - Siksi, kun VAG:lta ei löydy vastaavaa. Vaatimuksena kohtuulliset tehot, automaatti, ilmastointi.. Ja mieluusti kestävyys.
Mielessä siis W124 250 tai 300 turbo D:n hankinta, joko Saksasta, tai sitten Suomesta (mikäli ehdokkaassa ei ole bisneksen teon makua..).
Uutena tulokkaansa kyselenkin, mitä tuollaisessa kannattaa huomioida? Missä hintaluokassa saa hyvän pelin? Oltava ilmastointi, jonkinlainen erikois sisusta suotavaa myös.. Korimallilla ei sinällään väliä, sedan tai farkku. Ajokilometrejä tuskin kannattaa tuijottaa..
Vuosimallilla merkitystä?
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Moro vaaj jiisimula. Tervetuloa tänne Meselle.
Tiukkapipat ei täälä jaksa kauaa pyäriä
Mutta että kohta alkaa porukka kertomaan noista satakakslankuista.
Itelläkin on ollu semmonen kohta satatuhatta kilometriä.
Lyhyenä ohjeena vois sanoa että osta mahdollisimman kallis
Siinä on niitä varusteita ja kuntokin kohdallaan. Niin siis jos ei ylihintaa maksa.
Valmistusvuodella on muutakin merkitystä kuin että onko leveät kyljet vai kylkilistat.
Kilometreillä ei ole niin suurta merkitystä, paljon enemmän ratkaisee päivän kunto. Koeaja mahdollisimman monta autoa, kyllä se siitä selviää.
Voisin heti sanoa yhen hyvän TDT:n..
Se on kallis ja uudempaa sarjaa.
Ja hyvä.
Tiukkapipat ei täälä jaksa kauaa pyäriä
Mutta että kohta alkaa porukka kertomaan noista satakakslankuista.
Itelläkin on ollu semmonen kohta satatuhatta kilometriä.
Lyhyenä ohjeena vois sanoa että osta mahdollisimman kallis
Siinä on niitä varusteita ja kuntokin kohdallaan. Niin siis jos ei ylihintaa maksa.
Valmistusvuodella on muutakin merkitystä kuin että onko leveät kyljet vai kylkilistat.
Kilometreillä ei ole niin suurta merkitystä, paljon enemmän ratkaisee päivän kunto. Koeaja mahdollisimman monta autoa, kyllä se siitä selviää.
Voisin heti sanoa yhen hyvän TDT:n..
Se on kallis ja uudempaa sarjaa.
Ja hyvä.
® Mesen linttaklubi
Moro vaan jiisimula!jiisimula kirjoitti:Noinhan se suunnilleen menee. Jos Tampereella on 124 turbo D miehiä, voisin mieluusti pullakahvien ääressä turista enempikin Mersun hankinnasta, ja mieluusti vaikka koeajaa moisen... Mikäli moisesta ei haittaa ole?
Välttääkö tämännäkönen kaveri?
Ulkonäkö saattaa hämätä, nero se on.
Olkaatten tervehdityt, oi jalon johtotähden kannattajat!
Minustakin voi mahdollisesti tulla pitkän tauon jälkeen mersun omistaja.
Taloon olisi tulollaan vm-91 W124 300E D automaattimursu.
Ajettu sillä on 415000, ei ole yhtään laho ja muutenkin vaikutti olevan ihan ryhdikäs peli.
Pari pikkujuttua siinä on mitkä hieman askarruttaa:
Auto vaikutti varsin ponnettomalta, eli siis suomeksi sanottuna ei kiihdy yhtään mihinkään...
(Voi toki olla että olen Alfa-Romeon ja Turbo-Kawan kanssa oppinut liian hyvälle mutta silti.)
Nokkaketjua siihen ei ole ikinä vaihdettu, se on siis käsittääkseni tehtävä hetimiten.
Samalla olis tarkoitus säädättää pumppu kohdalleen jos se on itse tehtynä kovin hankalaa.
Paljonko maksaa ketjun vaihto ja onko millainen homma tehdä?
Paljonko suurinpiirtein kustantaa suutin- ja pumppuhuolto?
Saako näillä korjauksilla montakin heppa takas?
Toinen juttu oli laatikon kanssa, eli vaihtaa nätisti kiiihdyttäessä hieman korkeilla keirroksilla
ja aika terävästi. Muutenkin vaikutti reagoivan kaasunpainallukseen ja kierrosluvun-
ja nopeudenmuutoksiin aika verkkaisesti.
Onko säädöt pielessä vai laatikko rikki?
Ainakaan se ei noilla tehoilla luistanut...
Mihin muihin ongelmiin tuollaisen auton kanssa kannattaa varautua?
Minustakin voi mahdollisesti tulla pitkän tauon jälkeen mersun omistaja.
Taloon olisi tulollaan vm-91 W124 300E D automaattimursu.
Ajettu sillä on 415000, ei ole yhtään laho ja muutenkin vaikutti olevan ihan ryhdikäs peli.
Pari pikkujuttua siinä on mitkä hieman askarruttaa:
Auto vaikutti varsin ponnettomalta, eli siis suomeksi sanottuna ei kiihdy yhtään mihinkään...
(Voi toki olla että olen Alfa-Romeon ja Turbo-Kawan kanssa oppinut liian hyvälle mutta silti.)
Nokkaketjua siihen ei ole ikinä vaihdettu, se on siis käsittääkseni tehtävä hetimiten.
Samalla olis tarkoitus säädättää pumppu kohdalleen jos se on itse tehtynä kovin hankalaa.
Paljonko maksaa ketjun vaihto ja onko millainen homma tehdä?
Paljonko suurinpiirtein kustantaa suutin- ja pumppuhuolto?
Saako näillä korjauksilla montakin heppa takas?
Toinen juttu oli laatikon kanssa, eli vaihtaa nätisti kiiihdyttäessä hieman korkeilla keirroksilla
ja aika terävästi. Muutenkin vaikutti reagoivan kaasunpainallukseen ja kierrosluvun-
ja nopeudenmuutoksiin aika verkkaisesti.
Onko säädöt pielessä vai laatikko rikki?
Ainakaan se ei noilla tehoilla luistanut...
Mihin muihin ongelmiin tuollaisen auton kanssa kannattaa varautua?
Tervetuloa foorumille, naapurikaupungin mies.
Pp-Diesel Kannuksesta säätää pumpun kohdalleen, sillä kulku muuttuu huomattavasti parempaan suuntaan.
Syöttöä voi lisätä ja ennakon säätää itsekin, mutta tulos ei ole samanvartainen kuin ammattilaisen penkissä tekemänä.
Huoltokeskus R.Lintonen Ylivieskassa tekee ammattitaidolla jos et itse halua yrittää.
Hyvä valinta !Taloon olisi tulollaan vm-91 W124 300E D automaattimursu.
Eihän se mikään raketti ole.Auto vaikutti varsin ponnettomalta, eli siis suomeksi sanottuna ei kiihdy yhtään mihinkään...
Pp-Diesel Kannuksesta säätää pumpun kohdalleen, sillä kulku muuttuu huomattavasti parempaan suuntaan.
Ks. edellinen vastaus.Samalla olis tarkoitus säädättää pumppu kohdalleen jos se on itse tehtynä kovin hankalaa.
Syöttöä voi lisätä ja ennakon säätää itsekin, mutta tulos ei ole samanvartainen kuin ammattilaisen penkissä tekemänä.
Vajaan tunnin työ korjaamolla + ketjun hinta.Paljonko maksaa ketjun vaihto ja onko millainen homma tehdä?
Huoltokeskus R.Lintonen Ylivieskassa tekee ammattitaidolla jos et itse halua yrittää.
wiimax.fi
Foorumin tietokanta jouduttiin toissapäivänä palauttamaan varmuuskopiosta, siinä syy kadonneisiin viesteihin.dry kirjoitti:Jahas, pikku OT:n aika:
käyttäjä ronsu508 on yllä kirjoittanut nähdäkseni - ainakin - 2 viestiä, mutta nikin alla lukee suraavaa:
ronsu508
Liittynyt: 05 Syy 2006
Viestejä: 0
Paikkakunta: nokia
Jahas, de ja vuuHVM kirjoitti:Foorumin tietokanta jouduttiin toissapäivänä palauttamaan varmuuskopiosta, siinä syy kadonneisiin viesteihin.dry kirjoitti:Jahas, pikku OT:n aika:
käyttäjä ronsu508 on yllä kirjoittanut nähdäkseni - ainakin - 2 viestiä, mutta nikin alla lukee suraavaa:
ronsu508
Liittynyt: 05 Syy 2006
Viestejä: 0
Paikkakunta: nokia
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Palataan aiheeseen.
Eli, huomenna tarkoitus käväistä katsomassa epäilyttävän halpaa vuoden -86 W124 230E -automaattimeseä...
Laatikosta on pakki hukassa ja jäänyt leimaamatta, eli lähtökohdat ovat lupaavat... Eihän näissä alkusarjan vehkeissä mitään muovihelmoja ollut, vai täh? Tuossa kuuleman mukaan on...
Mutta asiaan:::
Mitä tyyppivikoja (aloittaen kalliimmista) noissa on? Mitä tutkimme kun katsomaan lähdemme? Sedan -mallinen, M102 -pohjaisella 2.3l ruiskupannulla & automaatilla varustettu vehjes. Kiitoksia vastanneille etukäteen!!!
Eli, huomenna tarkoitus käväistä katsomassa epäilyttävän halpaa vuoden -86 W124 230E -automaattimeseä...
Laatikosta on pakki hukassa ja jäänyt leimaamatta, eli lähtökohdat ovat lupaavat... Eihän näissä alkusarjan vehkeissä mitään muovihelmoja ollut, vai täh? Tuossa kuuleman mukaan on...
Mutta asiaan:::
Mitä tyyppivikoja (aloittaen kalliimmista) noissa on? Mitä tutkimme kun katsomaan lähdemme? Sedan -mallinen, M102 -pohjaisella 2.3l ruiskupannulla & automaatilla varustettu vehjes. Kiitoksia vastanneille etukäteen!!!
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Juuu, olipahan sellanen rytö, että en olisi kahtasataa enempää maksanut...eki kirjoitti:Palataan aiheeseen.
Eli, huomenna tarkoitus käväistä katsomassa epäilyttävän halpaa vuoden -86 W124 230E -automaattimeseä...
Laatikosta on pakki hukassa ja jäänyt leimaamatta, eli lähtökohdat ovat lupaavat... Eihän näissä alkusarjan vehkeissä mitään muovihelmoja ollut, vai täh? Tuossa kuuleman mukaan on...
Mutta tuollainen "ostajan opas" voisi olla poikaa esim. Mekassa???
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Huh.
Tänään kun on taas illan ropannut tuota mersua, niin olen kyllä moneen kertaan tuumannut, että ensi kerralla pitää ostaa sellainen mersu, jossa konehuoneessa mahtuu tekemäänkin jotain. Tuolla (w201, ilmastointi, abs, tempomat yms yms.) menee niin paljon johtoa ja letkua, että oksat pois.
Seuraavaksi taidan ostaa taas jonkun vanhan ässämersun mahdollisimman vähillä varusteilla ja pienellä koneella, saa kädenkin johki väliin .
Tänään kun on taas illan ropannut tuota mersua, niin olen kyllä moneen kertaan tuumannut, että ensi kerralla pitää ostaa sellainen mersu, jossa konehuoneessa mahtuu tekemäänkin jotain. Tuolla (w201, ilmastointi, abs, tempomat yms yms.) menee niin paljon johtoa ja letkua, että oksat pois.
Seuraavaksi taidan ostaa taas jonkun vanhan ässämersun mahdollisimman vähillä varusteilla ja pienellä koneella, saa kädenkin johki väliin .
Kein siknatuur
Tai jos vikana suuret kädet .Sampo N. kirjoitti:Huh.
Tänään kun on taas illan ropannut tuota mersua, niin olen kyllä moneen kertaan tuumannut, että ensi kerralla pitää ostaa sellainen mersu, jossa konehuoneessa mahtuu tekemäänkin jotain. Tuolla (w201, ilmastointi, abs, tempomat yms yms.) menee niin paljon johtoa ja letkua, että oksat pois.
Seuraavaksi taidan ostaa taas jonkun vanhan ässämersun mahdollisimman vähillä varusteilla ja pienellä koneella, saa kädenkin johki väliin .
Tosin itekin kummastelin turboa w201:teen ahtaessa,niitä fakiireita,jotka laittaa kolmimlitrasen myllyn turbolla ja muilla kilkkeillä .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----