W124 320CE 1993
Re: W124 320CE 1993
onko sulla saastepumppu pois ja sen takia liian pitkä hihna nyt ?
Re: W124 320CE 1993
Ilmapumppu on paikallaan. Jos/kun kyse on väärästä hihnasta, niin sen mitta on melkein oikea. Linkin tiedoston mukaan 104.992 olisi myös 2380mm hihna. Tuo 35mm ero voisi olla tässä tapauksessa mahdollinen.
https://www.w124performance.com/service ... 3-1240.pdf
Paikallaan tässä oli 2415mm hihna ja kun PartsInfo sellaista tarjoaa, niin sillä olen arvellut sen olevan oikea.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Ilmapumppu on paikallaan. Jos/kun kyse on väärästä hihnasta, niin sen mitta on melkein oikea. Linkin tiedoston mukaan 104.992 olisi myös 2380mm hihna. Tuo 35mm ero voisi olla tässä tapauksessa mahdollinen.
https://www.w124performance.com/service ... 3-1240.pdf
Paikallaan tässä oli 2415mm hihna ja kun PartsInfo sellaista tarjoaa, niin sillä olen arvellut sen olevan oikea.
2380 mittaisen hihnan PartsInfo kertoo sopivan tuohon koneeseen ilman ilmastointia.
Täytyy mitata vielä tuo kiristinpyörän halkaisija, kun niitäkin voisi olla kahta eri halkaisijaa.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Tässä olisi mahdollista olla kahdenlaista kiristintä, mutta kuvassa vasemmanpuoleinen löytyy ja on oikea. Siinä on 70mm kiristinpyörä ja 2415mm hihna pitäisi edelleen olla oikea.
Huomasin sitten, että kiristimen asento on mielestäni pielessä. Tuo hahlo on ainakin uuden kiristimen myyntikuvissa kohtisuoraan kiristinpyörään nähden. Nyt kiristintangon asento jää valmiiksi liikaa kiristyksen puolelle eikä vara riitä.
Täytynee hommata uusi kiristin.Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
tsekkaan nyt se kiristin että olet sen koonnut oikein , muistaakseni sen jaa kasattua väärin, juurikin niin että kiristys vara loppuu. Ainakin sen tangon pitimen saa 180 astetta väärinpäin ?
Re: W124 320CE 1993
Joo kokeilin aluksi myös tankoa toiselle puolelle, mutten saa koko kiristintä paikalleen ellei tanko ole edestä katsoen vasemmalla puolella. Ja siellä se kaikkien kuvien mukaan kuuluu ollakin. Itse kiristin on "valmis" paketti.
Kyllä vahvasti näyttäisi että kiristimen keskiosa ja sitä myötä hahlo on joskus liikahtanut väärään asentoon.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Tilasin uuden kiristimen ja tosiaan tuossa paikalla olleessa kiristimessä oli vikaa. Joko se on päässyt joskus kääntymään väärään asentoon tai sitten se ei ole tähän autoon sopiva. Ostin myös uuden viisarin. Sen sai alkuperäisosana, yli 30€ hintaa mokomalla...
Nyt hihna kiristyi oikeaan kireyteen ja viisarista katsomalla asennus on helppo tehdä. Nyt tämä konehuoneen siistiminen on viimein tehty. Olisi mennyt pienemmällä työllä, jos olisi aloittaessa tiennyt mitä kaikkea piti lopulta vaihtaa. En myöskään heti osannut katsoa kiristintä vialliseksi vaan luulin säätötangon olleen kierteestään rikki.
Nyt hihna kiristyi oikeaan kireyteen ja viisarista katsomalla asennus on helppo tehdä. Nyt tämä konehuoneen siistiminen on viimein tehty. Olisi mennyt pienemmällä työllä, jos olisi aloittaessa tiennyt mitä kaikkea piti lopulta vaihtaa. En myöskään heti osannut katsoa kiristintä vialliseksi vaan luulin säätötangon olleen kierteestään rikki.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Tämänkin jouduin vähän olosuhteiden pakosta ottamaan käyttöön muutama viikko sitten, kun Ärrä päätti alkaa kiukuttelemaan. Muutaman päivän saikin ajella kunnes kesäautokelit väistyivät. Nyt taas näkyy sen verran sulaa ajouraa, että pääsee.
Tyhjäkäynnin humppaus on palannut. Varsinkin vaihde päällä humppaa 600-900rpm melko ärsyttävästi. P ja N käynti tasoittuu. Muutoin toimii hyvin, hymyissä suin ajellaan
Tyhjäkäynnin humppaus on palannut. Varsinkin vaihde päällä humppaa 600-900rpm melko ärsyttävästi. P ja N käynti tasoittuu. Muutoin toimii hyvin, hymyissä suin ajellaan
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Huomasin tuossa yksi päivä, että kuskin penkki ei lukitu ajaessa. Vänkärin penkki lukittuu. Coupessa kun on kippaava selkänoja takapenkille kulkuun, niin selkänoja lukittuu alipaneella kun moottori käy ja ovet ovat kiinni.
Ensin tutkailin että penkin alla kaikki liitokset ovat kiinni, penkki kun oli jokin aika sitten irti. Sieltä ei vikaa löytynyt, kaikki oli kuten kuuluu. Penkin alla on alipainerasia, josta lähtee kaksi vaijeria. Kun moottori käy ja ovikatkaisin painuu alas, pitäisi alipaineen vetää näitä kahta vaijeria rasiaa kohti. Näin tapahtui, mutta penkki ei silti lukittunut. Vaijerit eivät liikkuuneet tarpeeksi vaan olivat päässeet ilmeisesti luistamaan kiinnitysklipsien alta kohti rasiaa. Vedin vaijereita hieman ulospäin ja näin liikevara alkoi riittämään. Nyt penkki lukittuu ja toimii kuten kuuluu. (lisään kuvan kunhan foorumi ottaa sen vastaan. 16.6 näin tapahtui ja kuva liitetty) Tyhjäkäyntivaivat hävisivät, liekö ollut käytön puutetta talven jäljiltä.
Ensin tutkailin että penkin alla kaikki liitokset ovat kiinni, penkki kun oli jokin aika sitten irti. Sieltä ei vikaa löytynyt, kaikki oli kuten kuuluu. Penkin alla on alipainerasia, josta lähtee kaksi vaijeria. Kun moottori käy ja ovikatkaisin painuu alas, pitäisi alipaineen vetää näitä kahta vaijeria rasiaa kohti. Näin tapahtui, mutta penkki ei silti lukittunut. Vaijerit eivät liikkuuneet tarpeeksi vaan olivat päässeet ilmeisesti luistamaan kiinnitysklipsien alta kohti rasiaa. Vedin vaijereita hieman ulospäin ja näin liikevara alkoi riittämään. Nyt penkki lukittuu ja toimii kuten kuuluu. (lisään kuvan kunhan foorumi ottaa sen vastaan. 16.6 näin tapahtui ja kuva liitetty) Tyhjäkäyntivaivat hävisivät, liekö ollut käytön puutetta talven jäljiltä.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Katsastus tuli taas ajankohtaiseksi ja kävin näyttämässä autoa viranomaisille. Eipäs mennytkään hyväksytysti läpi, sillä päästöt tyhjäkäynnillä olivat liian suuret.
Kierroksilla ei ongelmaa (HCppm 30, CO% 0,06), mutta
joutokäynnillä HCppm 210 (raja 100) ja CO% 1,1 (raja taisi olla 0,5).
Kattia lämiteltiin kyllä ihan huolella ja kävin vielä ajamassa korkeilla kierroksilla putkea kuumaksi. Ei kuitenkaan vaikuttanut mittaustuloksiin.
Vaihdoin tähän keväällä/talvella oikeat vastuksettomat tulpat ja edellisvuonna meni päästöistä läpi niillä väärillä vastuksillisilla joten kokeilin senkin tempun, että vaihdoin tulpat takaisin uusiin Boschin vastuksellisiin. Sekään ei valitettavasti muuttanut mittaustulosta.
Käy siis rikkaalla tyhjää. Käynti on kuitenkin korvakuulolla hyvää ja tasaista, tulpat olivat hyvännäköiset ja tasalaatuiset. Lambda vaihdettu n. 12tkm sitten Boschilaiseen.
Imusarja oli talvella irti. Kasasin sen toki uusilla tivisteillä, samoin suuttimien päihin tuli uudet o-renkaat.
Kaikki alipaineletkut yms näyttäisi olevan paikallaan.
Luin vikakoodit ja joutokäyntiin/kaasuläppään (pinni 14) liittyviä oli kolme, mutta ne kaikki poistuivat kuittaamalla eivätkä palanneet.
Sytytysjärjestelmään (pinni 8 ) liittyviä kahta vikakoodia sen sijaan en saanut kuittaamalla pois:
Kierroksilla ei ongelmaa (HCppm 30, CO% 0,06), mutta
joutokäynnillä HCppm 210 (raja 100) ja CO% 1,1 (raja taisi olla 0,5).
Kattia lämiteltiin kyllä ihan huolella ja kävin vielä ajamassa korkeilla kierroksilla putkea kuumaksi. Ei kuitenkaan vaikuttanut mittaustuloksiin.
Vaihdoin tähän keväällä/talvella oikeat vastuksettomat tulpat ja edellisvuonna meni päästöistä läpi niillä väärillä vastuksillisilla joten kokeilin senkin tempun, että vaihdoin tulpat takaisin uusiin Boschin vastuksellisiin. Sekään ei valitettavasti muuttanut mittaustulosta.
Käy siis rikkaalla tyhjää. Käynti on kuitenkin korvakuulolla hyvää ja tasaista, tulpat olivat hyvännäköiset ja tasalaatuiset. Lambda vaihdettu n. 12tkm sitten Boschilaiseen.
Imusarja oli talvella irti. Kasasin sen toki uusilla tivisteillä, samoin suuttimien päihin tuli uudet o-renkaat.
Kaikki alipaineletkut yms näyttäisi olevan paikallaan.
Luin vikakoodit ja joutokäyntiin/kaasuläppään (pinni 14) liittyviä oli kolme, mutta ne kaikki poistuivat kuittaamalla eivätkä palanneet.
- 2väläystä - EA/CC/ISC control module (N4/1) or Safety contact switch (M16/1s1) or Stop lamp
switch or Cruise control switch or Actual value potentiometer or Starter lock-out/back-up
lamp switch or engine speed signal or vehicle speed signal or closed throttle position
switch or safety relay in EA/CC/ISC control module
- 3 väläystä - EA/CC/ISC actuator (M16/1)
- 14 väläystä - Closed throttle position switch
Sytytysjärjestelmään (pinni 8 ) liittyviä kahta vikakoodia sen sijaan en saanut kuittaamalla pois:
- 9 väläystä - O2S (before twc) - voltage too high or circuit open or voltage implausible
Paitsi löysin tällaisen huomautuksen: DTC 9 can be displayed up to 12/92 even if no fault exists Tämä on valmistunut 10/92 joaten tuon mukaan voisi olla aiheeton koodi.
- 13 väläystä - O2S (lambda) control system operating at rich or lean limit
Tämä varmaankin pitää paikkansa kerran päästötkin rikkaalla
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Tutkiskelin imuilmavuotoja ja olisiko pakoputkessa vuotoa ennen kattia. Vuotoja en löytänyt, mutta lisäilmapumpulta tulevassa putkessa oli jonkinlainen venttiili ja sen hattu roikkui alipaineletkun varassa. Venttiili on lisäilmapumpun shut-off valve, numerolla A0001407760. Alkuperäisenä sellainen löytyi ja asensin sen paikalleen, kun saapui saksanmaalta kätösiin.
Tässähän on ollut jokin tarvike MAF paikallaan ja omista kokemuksista esim. KE-jetin kanssa olen oppinut, että kaikki koneen sielunelämään vaikuttavat komponentit pitää olla Boschia (tai muuta alkuperäistä merkkiä). Uusi Boschin MAF maksaa tosin paikasta riippuen vaatimattomat 600-700€, joten ihan ymmärrettävästi 30-80€ harakiriosa viehättää. Päädyin ostamaan Boschin MAFin käytettynä ja ruuvasin sen paikalleen. Käyntivaivat hävisivät ja vitonen palautui, muutaman starttauksen jälkeen myös MAFin ja rikkaalla käymisen vikavalotkin katosivat.
Nyt päästöt olivat kirkkaasti sallitun rajoissa (HCppm 48, CO% 0,14) ja sain lopulta leiman.
Vaihdoin myös polttoaineen painesäätimen ennen ilmamassamittarin vaihtoa, kun sekin oli mahdollinen vikapaikka ja suht edullinen uusia (n.30€). Siinä tuskin vika oli mutta onpahan nyt uusittu sekin.
Ja olipas taas kerran hyötyä tuosta vilkkukoodilukijasta. Päästöjä on aika hankala todentaa ilman mittaamista mutta tuo O2S (lambda) control system operating at rich or lean limit auttoi, etten käynyt sen enempää turhia päästömittausreissuja.
Koodeja ja testausohjeita löytää esim http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... 4_M104.pdf
Niin joo, vaihdoin ne vastuksettomat tulpat takaisin ja uusin etujarruletkut molemmin puolin. Jaruletkuista sain katsastushenkilöltä suullisen kehoituksen vaihtaa. Oli ihan aiheellinen pyynti, hieman oli ulkokuoressa jo halkeamaa.
Boschin vastuksettomia Bosch F8DC4 -tulppia sai muuten Aeromorsilta n. 2€/kpl. Tilasin jemmaan yhden vaihtosetin.
Ei heti venttiilin asentamisen jälkeen, mutta pari matkaa ajeltua tyhjäkäynti alkoi leijumaan/seilaileman oudosti. Luin vikakoodit ja nyt oli ilmestynyt koodi viallisesta ilmamassamittarista. Kun vielä viides vaihde katosi, niin tiesi MAFin olevan viallinen. Foorumeilta joskus lukenut parikin tapausta, jossa viallinen MAF on kadottanut myös vitosvaihteen tässä 320 koneessa. Lisäksi rikkaalla käymisen vikavalo (13 väläystä - O2S (lambda) control system operating at rich or lean limit) paloi edelleen.Tässähän on ollut jokin tarvike MAF paikallaan ja omista kokemuksista esim. KE-jetin kanssa olen oppinut, että kaikki koneen sielunelämään vaikuttavat komponentit pitää olla Boschia (tai muuta alkuperäistä merkkiä). Uusi Boschin MAF maksaa tosin paikasta riippuen vaatimattomat 600-700€, joten ihan ymmärrettävästi 30-80€ harakiriosa viehättää. Päädyin ostamaan Boschin MAFin käytettynä ja ruuvasin sen paikalleen. Käyntivaivat hävisivät ja vitonen palautui, muutaman starttauksen jälkeen myös MAFin ja rikkaalla käymisen vikavalotkin katosivat.
Nyt päästöt olivat kirkkaasti sallitun rajoissa (HCppm 48, CO% 0,14) ja sain lopulta leiman.
Vaihdoin myös polttoaineen painesäätimen ennen ilmamassamittarin vaihtoa, kun sekin oli mahdollinen vikapaikka ja suht edullinen uusia (n.30€). Siinä tuskin vika oli mutta onpahan nyt uusittu sekin.
Ja olipas taas kerran hyötyä tuosta vilkkukoodilukijasta. Päästöjä on aika hankala todentaa ilman mittaamista mutta tuo O2S (lambda) control system operating at rich or lean limit auttoi, etten käynyt sen enempää turhia päästömittausreissuja.
Koodeja ja testausohjeita löytää esim http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... 4_M104.pdf
Niin joo, vaihdoin ne vastuksettomat tulpat takaisin ja uusin etujarruletkut molemmin puolin. Jaruletkuista sain katsastushenkilöltä suullisen kehoituksen vaihtaa. Oli ihan aiheellinen pyynti, hieman oli ulkokuoressa jo halkeamaa.
Boschin vastuksettomia Bosch F8DC4 -tulppia sai muuten Aeromorsilta n. 2€/kpl. Tilasin jemmaan yhden vaihtosetin.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Re: W124 320CE 1993
Itsekin tuskailin aikoinaan useamman vuoden M102 tyhjäkäynnin päästöjen kanssa, jotka olivat katsastuksessa ainainen murhe - kaikki muu oli helposti korjattavissa. Bensan käryn nenälläkin haistoi, mutta hienoa että on kertynyt tarpeeksi taitoja tehdä kunnon korjaus!
204.201
EX 124.083
EX 124.083
Re: W124 320CE 1993
Joo, päästöt on ikävä hylkäyskohde koska ei voida ainakaan aina selkeästi osoittaa mitä pitäisi korjata, jotta auto tulee kuntoon.
Tuo minun 230E on myös M102, siinä ei ole vielä ollut katsastuksessa päästöjen kanssa ongelmaa. Katalysaattori siinä on, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan ole vähäpäästöinen.
Se kun on 9/1986 käyttöönotettu niin rajat ovat HCppm 1000. Jos olisi kuukauden uudempi niin HCppm 600.
Kesäkuun katsastuksessa tuo arvo oli 450 ja muistaakseni mitataan vain joutokäynnillä.
Tämä 320CE on sitten ilmeisesti vähäpäästöinen kun on tiukemmat rajat ja päästöt mitataan myös kierroksilla.
Jotenkin tuntui ihan hullun hommalta rääkätä ja huudattaa autoa että saa pakoputken ja katin kuumaksi ja sitä kautta mittauksen tehtyä.
Pariinkin kertaan tulin 50km työmatkan putki punaisena varattuun aikaan konttorille, mutta ei sitä koskaan saatu saman tien zondia putkeen. Sitten paikallaan huudattamalla loput.
Dieselit sitten vielä, vuosi ajellaan nätisti matkaa ja leimalla sitten poljetaan rajoittimelle. Ja jos ei mene ensimmäisellä rajoihin niin sitten viimeisellä.
Onneksi tällä kertaa autosta löytyi ihan selkeästi vika päästömittausten avulla, niin voidaan todeta niiden olevan erittäin tärkeä osa auton kunnossapitoa.
Tuo minun 230E on myös M102, siinä ei ole vielä ollut katsastuksessa päästöjen kanssa ongelmaa. Katalysaattori siinä on, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan ole vähäpäästöinen.
Se kun on 9/1986 käyttöönotettu niin rajat ovat HCppm 1000. Jos olisi kuukauden uudempi niin HCppm 600.
Kesäkuun katsastuksessa tuo arvo oli 450 ja muistaakseni mitataan vain joutokäynnillä.
Tämä 320CE on sitten ilmeisesti vähäpäästöinen kun on tiukemmat rajat ja päästöt mitataan myös kierroksilla.
Jotenkin tuntui ihan hullun hommalta rääkätä ja huudattaa autoa että saa pakoputken ja katin kuumaksi ja sitä kautta mittauksen tehtyä.
Pariinkin kertaan tulin 50km työmatkan putki punaisena varattuun aikaan konttorille, mutta ei sitä koskaan saatu saman tien zondia putkeen. Sitten paikallaan huudattamalla loput.
Dieselit sitten vielä, vuosi ajellaan nätisti matkaa ja leimalla sitten poljetaan rajoittimelle. Ja jos ei mene ensimmäisellä rajoihin niin sitten viimeisellä.
Onneksi tällä kertaa autosta löytyi ihan selkeästi vika päästömittausten avulla, niin voidaan todeta niiden olevan erittäin tärkeä osa auton kunnossapitoa.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Re: W124 320CE 1993
Oma oli -92 ja vähäpäästöinen. Ja hyvä, että tarkistetaan kun kaupungissa liikenteen käryjen näkeminen ja haistelu toisten kulkineista ei nappaa.
204.201
EX 124.083
EX 124.083
Re: W124 320CE 1993
Sivupeiliä aloin säätämään yksi päivä ja peilinsäädin meni veltoksi. Tässä on molemmille peileille sähkösäätö, mutta kumpikaan ei enää säätynyt mihinkään.
Ajattelimpa purkaa ja katsoa, mikä siellä olisi vialla. Säätimen "akseli", johon valitsinnuppi kiinnittyy, oli mennyt poikki. Minulla oli yksi tällainen varaosasäädin josta sitten tuon akselin varastin.
Säädin kasaan ja taas toimii. Eipä tullut oikein kuvia otettua, mutta nuolen osoittama osa oli siis poikki.
Ajattelimpa purkaa ja katsoa, mikä siellä olisi vialla. Säätimen "akseli", johon valitsinnuppi kiinnittyy, oli mennyt poikki. Minulla oli yksi tällainen varaosasäädin josta sitten tuon akselin varastin.
Säädin kasaan ja taas toimii. Eipä tullut oikein kuvia otettua, mutta nuolen osoittama osa oli siis poikki.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Re: W124 320CE 1993
Coupe pääsi talviunille. Kilometrejä tulikin n. 10 000 tälle kesää ja mittaristossa 210000km kokonaislukema rikkoutui.
Päästöongelman lisäksi ei oikeastaan muuta tarvinnut tehdä. Noh, ovirajoitin jäi ihan pari päivää sitten jumiin aukiasentoon ja piti purkaa ovipahvi pois, jotta sain jumissa olleen rajoittimen irti ja oven kiinni.
Tuo painava ovi roikuu jonkin verran vaikka olen sitä säätänyt paremmaksi. Roikkuva ovi on vääntänyt rajoittimen sangan hieman vinoon ja lopulta sitten rajoitin lukittui. Tuosta saa varmaankin vielä ehdan, nuo tarvikkeet on niin huonoja ettei oikein tee mieli sellaista laittaa...
Päästöongelman lisäksi ei oikeastaan muuta tarvinnut tehdä. Noh, ovirajoitin jäi ihan pari päivää sitten jumiin aukiasentoon ja piti purkaa ovipahvi pois, jotta sain jumissa olleen rajoittimen irti ja oven kiinni.
Tuo painava ovi roikuu jonkin verran vaikka olen sitä säätänyt paremmaksi. Roikkuva ovi on vääntänyt rajoittimen sangan hieman vinoon ja lopulta sitten rajoitin lukittui. Tuosta saa varmaankin vielä ehdan, nuo tarvikkeet on niin huonoja ettei oikein tee mieli sellaista laittaa...
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic