Mutt suomen kansan perinteeseen ei sovi ett laskelmin ja piirustusten kans osoittaa rakenteiden lujuuden, ennen kivempaa kun laikkas vaan katon poisboogieman kirjoitti:Jaa millä perusteella? Kyllähän sitä poikkeuslupia vielä nykyäänkin saa.JuMu S kirjoitti:^Suomen kansandemokratiassa tuo(kin) on kiellettyä nykyään.
JuMulan mersuröntät - tietä riittää
Muistelisin että juurikin omana säädöksenään oli kielletty pakettiauton korimallin muutos avosta umpinaiseksi tai päin vastoin. '
Ajoittui samoihin haminoihin toisenkin v-mäisen säädöksen eli lisäpenkkiasennuksen jälkikäteen kieltävän aivopierun kanssa.
Tämä siis täysin muistinvaraista, toivon olevani väärässä.
Ajoittui samoihin haminoihin toisenkin v-mäisen säädöksen eli lisäpenkkiasennuksen jälkikäteen kieltävän aivopierun kanssa.
Tämä siis täysin muistinvaraista, toivon olevani väärässä.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Enpäs tuommoisesta ympikylkiseksi tehdystä varmarista löytänyt netistä kuvia, eli ihanko ekana maailmassa sitä tuommoisen saisi JuMu synnyttää... ? 
Ambulanssit ja raatovankkuritkin taitaa olla joko enemmän korotetun mallisia tai ihan tehtaan tekeleen näköisiä, ainakin mitä kuukelikuun kuvahaulla verkkokalvoille heijastuu.

Ambulanssit ja raatovankkuritkin taitaa olla joko enemmän korotetun mallisia tai ihan tehtaan tekeleen näköisiä, ainakin mitä kuukelikuun kuvahaulla verkkokalvoille heijastuu.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Jo vain! Tuollaiseen luonnottomaan tapahtumaan tarvitaan kylläkin avustavaa henkilökuntaa ja vain sektio tulee kysymykseenJuMu S kirjoitti: eli ihanko ekana maailmassa sitä tuommoisen saisi JuMu synnyttää... ?![]()

Tekasee lisävahvistuksia ja apuputkirungon ja esittää laskelmat dokumentaatioineen ja eikun muutoskatsastukseen. Hintaa tulee, mutta mikäpä ei maksaisi

Nohnoh saaspa kattoo mitä tehdään. Autoa tuli purettua tänään sen verran lisää että alkaisi jo kohta olemaan hitsuukunnossa tuo kolarivaurio. Mielessä tosin kuumottaa ajatus että kampeampa tuon toisenkin takasivuklasin irti ja teen kunnolla senkin puolen uusiksi. Puhki ei vielä hantinpuoli ole mutta lupaavasti maali paikoin kupruilee. 
Takapenkit ja loput matot+irtonaiset eristeet taidan takalattioilta vielä siivoilla kaiken varalta.
Milläs nuo takalattian välikannet näteimmin irtoaa, jääkö saranat lattiaan kiinni vai kuuluuko noiden lähteä mukaan? Loput matot varmaan saanee irti kun kannet irti, vaiko hä?

Takapenkit ja loput matot+irtonaiset eristeet taidan takalattioilta vielä siivoilla kaiken varalta.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
On niitä ennen ollut paljonkin. Googlettamalla "piilofarmari" löytyy jotakin kuvia. Nykyisin näitä piilofarmareita 60-luvulta ei enää näe liikenteessä ja en tiedä miten tieliikennelaki suhtautuu takalasien vaihtamisessa peltisiksi.JuMu S kirjoitti:Enpäs tuommoisesta ympikylkiseksi tehdystä varmarista löytänyt netistä kuvia, eli ihanko ekana maailmassa sitä tuommoisen saisi JuMu synnyttää... ?

^Naulan kantaan. Luulisi että joku tämän telluksemme kylähulluista olisi jo 124 farmarista moisen tekaissut. Itse en pysty keksimään syytä miksei tuommoista muutosta saisi tehdä, onhan niitä (muunmerkkisiäkin tuonikäisiä - ja nuorempiakin farmareita) tehdastekoisinakin olemassa.
Joku googlen haulla löytynyt ruumisauto oli tehty umpikylkiseksi mutta yhdessä melkein metrin verran jatketun peräylityksen ja katonkorotuksen kera oli näky aikalailla vastenmielinen.
Joku googlen haulla löytynyt ruumisauto oli tehty umpikylkiseksi mutta yhdessä melkein metrin verran jatketun peräylityksen ja katonkorotuksen kera oli näky aikalailla vastenmielinen.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Alkais olla kaikki pehmusteet pois varkkulankun peräloosterista takapenkkejä myöten. Aikansa kesti tutkia että miten kaikki lähteekään irti mutta suht suoraviivaistahan tuo lopulta oli.
Lasit lähti molemmat ehjänä eli ei välitöntä tarvetta umpikylkipakun teolle, toisin kuin pelkäsin...
Toinen takalasi lähti sijoiltaan noin viidessä minuutissa kun ekan kanssa tuli harjoiteltua paljon pitempään.
Lattiamatto on Mersussa vissiinkin yhtä puuta eli etupenkitkin lähtee huomisella nekin irti. Turhan monta läheltäpiti-tapausta tiedän paikkuuhommissa sattuneen paikalleen jääneiden lattiamattojen ja muiden pehmusteiden takia.
Yllättävän paljon muuten nuo farmarin pehmusteet painavat, enpäs tullut heitä punninneeksi mutta liekö 50kg kaukana?
Huomenna jatkuu,,,
Lasit lähti molemmat ehjänä eli ei välitöntä tarvetta umpikylkipakun teolle, toisin kuin pelkäsin...


Lattiamatto on Mersussa vissiinkin yhtä puuta eli etupenkitkin lähtee huomisella nekin irti. Turhan monta läheltäpiti-tapausta tiedän paikkuuhommissa sattuneen paikalleen jääneiden lattiamattojen ja muiden pehmusteiden takia.

Yllättävän paljon muuten nuo farmarin pehmusteet painavat, enpäs tullut heitä punninneeksi mutta liekö 50kg kaukana?
Huomenna jatkuu,,,
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Tämän päivän saldona on keulan irto-osien irroittelu. Lokarit, valot ja puskurit lähti komiasti irti. Kohta alkais koppa olemaan siinä mallissa että saa pistää kolvin kuumenemaan ja puuvillahaalarit ylle.
Mitäs raatilaiset sanoo aiheesta coolerin putket? Tuohon keulaan olisi aikomus välijäähdyttimen putkille pikkusen tilaa tekaista. Olisko pöljä ajatus tehdä lukkopellistä samalla irroitettava malli?

Mitäs raatilaiset sanoo aiheesta coolerin putket? Tuohon keulaan olisi aikomus välijäähdyttimen putkille pikkusen tilaa tekaista. Olisko pöljä ajatus tehdä lukkopellistä samalla irroitettava malli?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Toissa viikolla alettiin luottotohtorin aloitteesta kokeilemaan uutta lääkitystä. Tuo paineistettu pikikirnu tuli ostettua keväällä kun oli kuurien välillä tauko.jovihava kirjoitti:... suht järissään ollut JuMukin alkanut höperehtimään viritystouhuja ... :

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Noniin, mynäpumppujahan on ollut voorumilla myynnissä kuin tattia sateella, ja kolmen K:n ahtimiakin löytynee iliman valkoista huppua, eikös nuilla pääse jo 500 hv:n pintaan 
Ja kun on lokarit irti niin flippikeula tekoon, laskuidusta tietennii
Pissapojan suuttimet siirrät konepellin alapuolelle niin tulee vesiruiskukin lipo ilimatteeks 

Ja kun on lokarit irti niin flippikeula tekoon, laskuidusta tietennii


® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
jovihava kirjoitti:...flippikeula tekoon, laskuidusta tietennii...

Paljastettakoon että flippikeula tehdään vanhasta levennetystä soutupaatin etupuolikkaasta vähäniinkun superbird-tyyppiseksi. Takasiiven malli ja materiaali vielä auki mutta pari lisäviikkoa toimintaterapiaa nuhjuisessa pajaympäristössä varmaan tuo ratkaisun tajuntaan.


=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
No niin ja vakavoidutaanpa taas hetkeksi. 
Onko noihin takasivuräppänäin kehyksiin olemassa valmiita korjauspeltejä vai onko ammoisista ajoista maailman kyläsepät noita itse tehneet?
Vähimmällä työllä nimittäin pääsisi tuossa korjuuhommassa valmista implanttia käyttäen, tuo ikkunanalainen vedenkeräyskouru on nimittäin lievästi sanottuna haasteellinen taivutella suorasta pellistä, enkä järkevänä jaksa pitää pienistä palasista kyhäilemistäkään enää näillä elinvuosilla.
Jos pellinpakotushommiksi menee niin arviolta puolta vähemmällä työllä selviää kun tekee sen umpikylkikonversion.

Onko noihin takasivuräppänäin kehyksiin olemassa valmiita korjauspeltejä vai onko ammoisista ajoista maailman kyläsepät noita itse tehneet?
Vähimmällä työllä nimittäin pääsisi tuossa korjuuhommassa valmista implanttia käyttäen, tuo ikkunanalainen vedenkeräyskouru on nimittäin lievästi sanottuna haasteellinen taivutella suorasta pellistä, enkä järkevänä jaksa pitää pienistä palasista kyhäilemistäkään enää näillä elinvuosilla.

Jos pellinpakotushommiksi menee niin arviolta puolta vähemmällä työllä selviää kun tekee sen umpikylkikonversion.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Aamupäivällä tuli käryteltyä kuskinpuoleinen etusisäloksu kuosiinsa. Semmonen A5-kokoluokan pellinpalanen upposi katkaisulaikalla tekaistun reiän täytteeksi.
Kiva huomata että sujuuhan se pellinliittäminen MAG-liimalla ihan vanhasta muistista vajaan 10v tauon jälkeenkin. Tässähän alkaa taas innostua...
Originaali puskurin/loksunkiinnike tarvii käyttää kaverin hiekkapuhalluskaapissa ennenkuin tuon takaisin paikalleen leipoo.
Jospas huomenissa toiselle puolelle sama operatsuuni niin pääsisi vihdoin noita ikkunanpokia taikinoimaan.
Kiva huomata että sujuuhan se pellinliittäminen MAG-liimalla ihan vanhasta muistista vajaan 10v tauon jälkeenkin. Tässähän alkaa taas innostua...

Originaali puskurin/loksunkiinnike tarvii käyttää kaverin hiekkapuhalluskaapissa ennenkuin tuon takaisin paikalleen leipoo.
Jospas huomenissa toiselle puolelle sama operatsuuni niin pääsisi vihdoin noita ikkunanpokia taikinoimaan.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Joo, niin on etusisäloksut uudesta pellistä harmaina.
Ajattelin korjailla seuraavaksi kuskinpuoleisen takaikkunanpokan, siinä kun on aika vähän tekemistä. Siitä ihan etukulmasta puhki, selvinnee tosi pienellä palalla. Samanmoinen post-it lapun kokoinen plootunpalanen sitten siihen tiivisteen alta pilkottaneen kuppakolosen täytteeksi.
Hantinpuoleinen kaukalo onkin sitten koko matkalta vaihdettava, saas nyt vielä kattoa tuleeko tuohon sivulasit takasin vai ei...
Pitääpä soittaa tutulle katsurille ja tiedustella aiheesta,,,
Takalasin tiivisteen altakin on pikkasen maalipinta kuprulla, samoilla lämpimillä tuonkin ruosteettomaksi puhaltelisi ja tarvittaessa hiukan lankaakin sulattelisi.
Puhaltelen tuosta loput ruostepaikat hiekalla kun nämä isoimmat on korjattu. Naapuri lupasi omassa tallissaan ruiskutella uudet maalit koko komeuden päälle, vielä kun vaan olis kesää jäljellä.

Ajattelin korjailla seuraavaksi kuskinpuoleisen takaikkunanpokan, siinä kun on aika vähän tekemistä. Siitä ihan etukulmasta puhki, selvinnee tosi pienellä palalla. Samanmoinen post-it lapun kokoinen plootunpalanen sitten siihen tiivisteen alta pilkottaneen kuppakolosen täytteeksi.
Hantinpuoleinen kaukalo onkin sitten koko matkalta vaihdettava, saas nyt vielä kattoa tuleeko tuohon sivulasit takasin vai ei...

Takalasin tiivisteen altakin on pikkasen maalipinta kuprulla, samoilla lämpimillä tuonkin ruosteettomaksi puhaltelisi ja tarvittaessa hiukan lankaakin sulattelisi.
Puhaltelen tuosta loput ruostepaikat hiekalla kun nämä isoimmat on korjattu. Naapuri lupasi omassa tallissaan ruiskutella uudet maalit koko komeuden päälle, vielä kun vaan olis kesää jäljellä.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Olisko kellään kuvaa miten paineistetun dieselmoottorin orgis öljyjäähy pysyy kyydissä mukana tehtaalaisittain kötösteltynä? Onko kiinni nippusiteillä vai rautalangalla, vai peräti reikärautapannalla, vai roikkuuko letkujen varassa?
Ja sitten se klassikkokysymys: Tarviiko Ke-jet vai 722.3 toimiakseen noi alipainetörpöt joita on molemmissa sisäloksuissa yksi kpl? Entäs jos tinneriruiskun tilalle tuleekin pikikirnu ja sen perään dieselkoneen jatkeeksi tarkoitettu automaattiloota?

Ja sitten se klassikkokysymys: Tarviiko Ke-jet vai 722.3 toimiakseen noi alipainetörpöt joita on molemmissa sisäloksuissa yksi kpl? Entäs jos tinneriruiskun tilalle tuleekin pikikirnu ja sen perään dieselkoneen jatkeeksi tarkoitettu automaattiloota?

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
JuMu S kirjoitti:... korjailla seuraavaksi kuskinpuoleisen takaikkunanpokan, siinä kun on aika vähän tekemistä...

Tänään riitti vapaa-aika hioskella vähän maaleja pois. Ja katso, saahan siihen ihan peltiä ruveta tekemään kuskinpuolellekin. Vähän kun puukonkärjellä kutitteli alkoi päivä paistamaan sisälokasuojalle noiden havaittujen kohtien ympäriltäkin.

Noh, tuleehan tehtyä...

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
No nyt pomppasi!
Katselin tuon varmarin vanhoja katsastustodistuksia ja pomppasi ensin yhdestä roopuskasta ja sitten kohta muistakin silmille sana "VÄHÄPÄÄSTÖINEN".
Tämäkin auto on tosiaan kunniakasta mersuvuosikertaa 1988 ja kattihan tuolla pohjan alla näkyy olevan. Rekkariotteessa ei kuitenkaan/tietenkään asiasta halaistua sanaa. 
Mites nyt käy kaavaillun dieselöinnin kanssa, joudunko hommaamaan jonkun rikkipesurin tai LNG-tankin peräloosterin täytteeksi että katsurille kelpaa??
Vai tarviiko alkaa lisää M103-tietämystä suosiolla tankkaamaan?

Katselin tuon varmarin vanhoja katsastustodistuksia ja pomppasi ensin yhdestä roopuskasta ja sitten kohta muistakin silmille sana "VÄHÄPÄÄSTÖINEN".


Mites nyt käy kaavaillun dieselöinnin kanssa, joudunko hommaamaan jonkun rikkipesurin tai LNG-tankin peräloosterin täytteeksi että katsurille kelpaa??

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
No jätämme tämän murheen tuonnemmaksi ja keskitymme olennaiseen. 
Kuskin puolen takakyljen ruostevaurioiden kimppuun pääsin tänään. Tiivisteen alle jäävän sadevesikaukalon
pohja ei tien puolelta ollut paljoa pehkuuntunut, sen sai ihan mig-langalla umpeen. C-pilarin näkyvän osan alimmainen 5cm tuli korjailtua pellinpalalla, ja pilarin jatke sieltä takakyljen sisältä oli osittain muuttunut maan tomuksi, tuli tuossa laikattua kylki auki ja tehtyä korjauspala.
Melkoisen ruosteenpesän on nixmanni tuonne kehittänyt, onko tämä vaan varmarin omituisuus vai löytyykö perällisistäkin?

Kuskin puolen takakyljen ruostevaurioiden kimppuun pääsin tänään. Tiivisteen alle jäävän sadevesikaukalon

Melkoisen ruosteenpesän on nixmanni tuonne kehittänyt, onko tämä vaan varmarin omituisuus vai löytyykö perällisistäkin?

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Btw tuo sisäpuolinen kotelo eli se c-tolpan jatke oli tehtaan jäljiltä täysin vailla pinnoitetta, eipä tuota muulla kuin taipuisalla mehupillillä ohuemmalla pitkällä ruutalla edes teoriassa saisi ruiskutettua.
No nyt on ralliautosaumalla kiinnitetty tupakkiaskia hiukan isompi korjuupala sinkkipeltiä, saa öljyt niskaansa heti kun on kylki ummessa. Luulis kestävän...
No nyt on ralliautosaumalla kiinnitetty tupakkiaskia hiukan isompi korjuupala sinkkipeltiä, saa öljyt niskaansa heti kun on kylki ummessa. Luulis kestävän...

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Kuskin puoleinen sadevesikaukalo ummessa, kylkeen vielä tarvitsee korjauspala kanttailla.
Raptecin valikoimista poikkesin ostamassa varmariin ehjän puskurin, löpötankin, takanurkan korjauspalaa, pohjapanssarin sekä pari sylillistä dieselöintirompetta.
Tuo peltinen pohjaplootu tulee varmariin, ja varmaria ei muuten madalleta millliäkään. Tämä päätös varmistui sen jälkeen kun matalalla sedanilla tuli käytyä mökkeilemässä. Vaurioitta selvittiin kun tarkasti ja hiljaa mentiin molemmat suunnat. Ko parin kilsan hiekkatiepätkällä on särkynyt vuosien mittaan ainakin pari Toyotan etupuskuria, lukuisia muovisia moottorinaluslevyjä ja yksi Bemarin öljypohja.
Paria muuta rojektia joutuu käyttämään välillä tallissa ja sitten jatketaan tinaamista. Bensatankin otan pois ennenkun alkaa laikka laulaa ojan puoleisella takakyljellä...
Raptecin valikoimista poikkesin ostamassa varmariin ehjän puskurin, löpötankin, takanurkan korjauspalaa, pohjapanssarin sekä pari sylillistä dieselöintirompetta.
Tuo peltinen pohjaplootu tulee varmariin, ja varmaria ei muuten madalleta millliäkään. Tämä päätös varmistui sen jälkeen kun matalalla sedanilla tuli käytyä mökkeilemässä. Vaurioitta selvittiin kun tarkasti ja hiljaa mentiin molemmat suunnat. Ko parin kilsan hiekkatiepätkällä on särkynyt vuosien mittaan ainakin pari Toyotan etupuskuria, lukuisia muovisia moottorinaluslevyjä ja yksi Bemarin öljypohja.

Paria muuta rojektia joutuu käyttämään välillä tallissa ja sitten jatketaan tinaamista. Bensatankin otan pois ennenkun alkaa laikka laulaa ojan puoleisella takakyljellä...

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Täällä mikään vaihde silmässä ole. Keppi lyö sormille ja rutina käy.jovihava kirjoitti:Sillähän tuntus olevan tekovaihde päällänsä, jokos sitä samalla hapella taunuksen kimppuun nousevan talaven aikaan?

Piti ruveta pihaa kuopimaan ja kiviä kuukemmapitäis taas ennen routia pyöritellä

Taunuksestakaan mitään tullu, pois myin.

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi