Lankku on mallia 1990 250 turbo diesel automatic ja me noudettiin se körmyn kansa möhköllä kaustisilta (kiitokset avusta). Seuraavaksi se turruuteltiin leimaamattomana talvirenkailla tänne isäukon tallille.
Tarkoitus olisi nyt sitten alkaa muuttamaan aiempien omistajien muutoksia takaisinpäin ja vähän fiksata konehuonetta ja alustaa leimalle kesäksi, käyttöauto kun myytiin jo
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kunnosta:
-välijäähy ja madallussatsi muutoskatsastamaton
-pakoputki liian alhaalla
-Konehuone kuin tulipalon jäljiltä (hehkut kärynny tms)
-pakoputken loppupää mallia vitun äänekäs pörinäpurkki
-Uusi maalipinta, ruosteet fiksattu (2ke kuitti)
-pohja ja alusta todella hyvässä kunnossa
-Kone vetää hyvin (ahdot 0.75bar max)
-Laatikko vaihtaa hyvin, mutta paineet varmaan täysillä ku vaihto on mallia potku persiille
-Turbon ja koneen välinen painepuoli vuotaa kahdesta kohtaa , työntää mustaa nokea konehuoneeseen ja se tuleepi pieninä määrinä autoon sisällekkin
Siinäpä ne on pääpiirteittäin.
Seuraavaksi siis mettästämme kesärenkaat ja vanteet, vaihdamme putken alkuperäiseen, hoidamme takajarrulevyn ja alapallonivelen ja ei muuta kuin katsastus + muutoskatsastukset alusta/välijäähy.
Tänäviikonloppuna tehtiin jo autoon sen verran että imuroitiin ja pestiin se sisältä, nosteltiin vanhat pinttyneet matot pihalle, fiksasin keskuslukituksen toimintaan ja purin vanhat xenonisatsit pois (elmukelmua, nippusiteitä...).Kiristelin myös nuo painepuolen klemmarit kaikki ja tarkistin ettei putkissa ole reikiä.
Tästä se homma etenee
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)