HERKKU!!!

Avatar
PTracing
Viestit: 479
Liittynyt: 22.1.2008 17:11

Viesti Kirjoittaja PTracing »

E200D kirjoitti:No tuo Mersun vakiokotelo oli niitattu niin kovasti kiinni niitten klipsujen kanssa, että tuskin se hirviästi tuon STT:n pillerillä alkaa repeilemään. :lol: Paljonkohan se etes antaa painetta tuo turbo? 0,5bar?
Mutta mites kun ahtoilma on kuitenkin lämmintä/kuumaa ja kun ei oo cooleria. Eikös se vakiokotelo oo muovia? :lol:
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

PTracing kirjoitti:
E200D kirjoitti:No tuo Mersun vakiokotelo oli niitattu niin kovasti kiinni niitten klipsujen kanssa, että tuskin se hirviästi tuon STT:n pillerillä alkaa repeilemään. :lol: Paljonkohan se etes antaa painetta tuo turbo? 0,5bar?
Mutta mites kun ahtoilma on kuitenkin lämmintä/kuumaa ja kun ei oo cooleria. Eikös se vakiokotelo oo muovia? :lol:

Uskoisin ainakin, että ON kuumaa! :lol: Mutta ei se kotelo ollu mikskää menny.... :roll: Mittarissa on 600 000, että en tiiä, kauan turbo on ollut paikoillaan. Sittehän sen näkee, kuinka irvistää :twisted: Pakko se turpo on kiinni laittaa, ku ootte saannu vakaasti uskomaan, että kestää. :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Muutama kuva:

Kuva

Itte puhallin. Mikä tuo mylpyrä on tuossa pakopuolen kupeessa, johon tulee letku imupuolelta? :shock:

Kuva

Joku tommonen tyyppikilven tapanen...

Kuva

Tommosella välikappaleella on otettu kierto öljynlauhduttimelle, kuten kuvasta näkyy, tulee putsarinjalan ja lohkon väliin. :lol:

Kuva

Ja tommonen on paluupuoli turbolta, mittatikun reikään. :)

Kuva

Ja siinnä on lauhdutin laiteltuna paikalleen tohon syylärin taakke tulevaa koppaan. (Kuvassa näkyvää sahaa ei käytetty sovittamisvaiheessa)
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Mylpyrä onkii ilmeisesti hukkaportin kello? :oops:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Tjaa, oli niin kaunis päivä tänään, että päätinpä murjaista turpo rojektia käyntiin... Yritin nimittäin laitella öljynputsarinjalan väliin laippaa öljynlauhdutinta varten. :roll: Eihää se piru mahtunnu tietenkään -94 koneeseen... Moottori, jossa kyseinen osa oli paikallaan, oli jotain -85 arviolta. Elikkä vanhemman mallin ruiskutuspumpulla. :evil: Lauhduttimelle lähtis letkut ruiskutuspumpun ja ölppäputsarin jalan välistä, vanhassa ku ei oo nykimisenestoo, ni on just jämpti, tässä on (tai vain sen kotelo) eikä mahu. :? Vanha pumppu ois ollu varaosa koneessa kiinni, mutta en oo viellä purkamisessa niin pitkällä et ois lähten nykäsemäl irti :wink: Mut eihää sitä jaksa/pysty/viitti alkaa lauhuttimentakii vaihtaa.

ELI! 200D TURBOTTAJAT!! Onkos teitin autoissa öljynlauhduttimia? Kait se olis turpon kanssa hyvä olla? :shock: Jos ei oo pakollinen, yritän sitte joku aurinkoinen päivä askarrella pelkän turpon toho koneesee.
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

eiköhän se mee ny aluksi ilmanki lauharia....sitte kun lisää tehoa kaivat niin sitte sen varmaan vois laittaa kiinni... 8) ...tos kaveri laitto tommoset rojut kiinni hiljan...hyvin pelaa,mut sitte jos rupeet sitä virittämään :lol: ...sitte sen laitto voi olla ajankohtanen....rojut kiinni ja kovaa ajoa.. :wink:
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Kiitän. Turbo ois jo ollu paikallaa tänää, mut öljyn paluu ku tapahtuu mittatikun reikään ja alkuperänen tikun putki on jumissa vai sitte ihan jollaan kiinni, ni ei onnistu. :cry: Eikä viittis öljypohjaa ton takia raottaa... Vinkkejä millä mittatikun putki lähtee heleposti irti? :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

E200D kirjoitti:Vinkkejä millä mittatikun putki lähtee heleposti irti? :lol:
en tiä sanoo mutta lujassa mahtaa olla :shock: ... pitääpäs oikeen koittaa kattoa että miten se vois lähtee irti nätisti jos vaikka sattuiskin tulemaan turbotusrojektia taas välillä itellekki 8)
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ainakaan om602 koneesta (josta oli kanki tullu lohkosta läpi) ei lähteny tuo mittatikku millään irti.. Loppusissaan sitten huvikseen vääntelin poikki sen.. :? :oops:

Voipi olla että joutuu lämpöä näyttämään..? :shock:
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Lämpöä näytin, kaiken maailman liuottimet sekä öljyt. Ei mitään... Alkaa näyttämään siltä, että pikkuhiljaa tuon toisen koneen kasailen, ja laitan siihen rojut kiinni, ja alan konetta vaihtamaan... Ei vitti tota ehjää konetta rikkoa mitenkään... :roll:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

tee sinne uus reikä valumapuolelle...ei toi niin vaikee oo tehä...ja auto on silti koko ajan ajos.... 8) ....jonset lohkoon saa ni sitte ö pohjaan...kaveri teki illas ja taas aamulla ajos.. :D
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Valumapuolelle, eli tarkotatko et mittatikun reijän vieree poraa uuen reijän? :shock: :D Eiks jos lohkoo porailee reikiä, ni ölppäpohja pitäis ottaa pois, et saa paskat putsattuu sieltä? :roll: Metallimujuu ku menee laakeriin välii, ni eivät näytä enää yhtä hyvilt ku täl hetkel. :lol: Mites öljynputsarinjalka? Saiskos siihen tehtyy reijän öljyn paluulle? :roll:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

E200D kirjoitti: Mites öljynputsarinjalka? Saiskos siihen tehtyy reijän öljyn paluulle? :roll:
Siellä on paine ennen ja jälkeen suodattimen, eli ei saa.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Tuli tuossa mieleeni... Mitäs jos teen öljykorkkiin reijän, ja sulatan siihen putken keskelle? Toimisiko tämä turbon paluuna väliaikaisesti? Vai sotkeeko jotain? :roll:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ö-paluu putken täytyy olla vapaasti valuva koska paluupuolela ei ole painetta. ei muutaku mojautat reijän ö-pohjaan tai lohkon yläreunaan ja jenka päälle :wink: ne moskat mitä porauksesta tulee putoaa ö-pohjan pohjalle ja pysyy sielä.. ö-suodatin on välissä jos meinaa lähtee kierrolle. 200reestä on kyl melkeen koko illan homma irrotella tuo ö-pohja jotta jos se tuntuu mahdottomalta rojektilta niin ... :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Kiitän, tätä minä vähän meinasinkin... :oops: Ei kaitten siinnä sitte auta, ku reän poraus lohkoon. Minkäs kokoinen reikä olisi sopiva?
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

paluu putken sisä mitta vähintään 12,5mm jos on jyrkiä mutkia niin sitten vielä isompi
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Ok, kiitän. Mites totanoin... Jos saisin jostaa toisen öljypohjan(kiekkamittarin anturipaikalla) Niin olisiko mahollista tehä paluu siihen, meinaako jos jää putken pää vähän öljyn pinnan alle? Kohta tää on niin hyvin suunniteltu, ettei tartte mitää tehäkkää... :oops: :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Karvanaama
Viestit: 856
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tulikos tätä sitten koskaan penkitettyä?
Tai pääsikö ajoon asti?
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Musta Surma ahtoi parhaimmillaan 1,4bar ja pumpussa 6n tapit. Voimasta en tiedä mutta Audit ja Bemarit ei pärjänny(toki kuskikin ratkaisi asiaa)
Oman arvion mukaan jotain 150-160hv ja vääntöä päälle 300nm.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 856
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Oma kakssatanen on penkitetty katsastusta varten 82hv./189Nm (1,1bar) teholla.
Mutta muistelisin ed.omistajan puhuneen jotain kikkailusta käsijarrun vaijerin kanssa :roll:
Aika maltilliset teholukemat, eikös tällaisessa ole jotain 72hv. vakiona..
WJ 4,7 -99
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Eipä tämä koskaan penkkiin asti ole päässyt. Yks lohko, josta tämä piti tehdä, oli halki kolmossylinteristä, männät myös entisiä. Sitten tässä onkin ollut tarpeeksi kiireitä joka suunnassa. Ja työt sotkee viellä enempi. :D Työpaikan koneistuspuolella on kyllä 250D moottoripukissa... Kapeekantinen versio. Rengastettuna ja hoonattuna ja liuskotettuna... Nyt on vaan ollut (onneksi) töitä niin, ettei ole paljoa konetta kerinny kasaamaan. Kannesta pittäis nyppiä esikammiot pois, jotta saan oikasta sen. Myös ohjurien vaihto, sekä istukoiden Miraus edessä. Kuvia ei tietenkään ole, kun nokialainen on aina jossain muualla, eikä sitä viitti vaseliinisillä käsillä lääppiä. Ja kameraahan ei luonnollisesti ole. :D Kone pitäisi tulla -92 farkkukoriin... Tietysti jos pakosarjan jostain sais, tai jaksais tehä, niin tuo ois kyllä oiva kampe turpotuksee...

Jos tästä kiireiltään ikinä kerkeää, ja kun tuon koneen saa kasaan ja paikalleen. Pittäisi pukkiin ottaa 617A... Tarttis putkittaa, ettiä männät jostain... Jne. Loppujen lopuksi istuttaa pystylamppuun. Sitä kun päivän painaa töissä, ja vähän siihen päälle, niin siinnä kohtaa alkaa olla sen verta kiinnostus tapissaan, ettei sinne passaa mennä enää koneen lähellekkään. (1.1.2013 alko tupakkalakko) :ttu: :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29396
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

karvanaama kirjoitti:Mutta muistelisin ed.omistajan puhuneen jotain kikkailusta käsijarrun vaijerin kanssa
Tai kaasuvaijerin, säädetty penkitykseen niin ettei tule täysiä tehoja.
Mutta kyllähän 200D muutoskatsastus onnistuu toiselle sadalle hepalle alustaa muuttamatta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”