Satakaksnelkun osto edessä.
Onnea minunkin puolestani. Oma S124 on karvalakkiversio eli vapari vm 93.
Tossa jotain unknown arvelua:
300 wooden storage box between front seats
412 electric tilting/sliding roof steel
585 Code 580 und 583 code 580 and 583
eli A/C air condition ja electric window lifters for front doors
591 ESG heat-insulating glass all-around with rear window pane single-sheet safety glass
Olisiko toi 001:
Fabric 001 Schwarz Black verhoilukoodi?
.. no kun saat kuvia niin sitten nährään
Tossa jotain unknown arvelua:
300 wooden storage box between front seats
412 electric tilting/sliding roof steel
585 Code 580 und 583 code 580 and 583
eli A/C air condition ja electric window lifters for front doors
591 ESG heat-insulating glass all-around with rear window pane single-sheet safety glass
Olisiko toi 001:
Fabric 001 Schwarz Black verhoilukoodi?
.. no kun saat kuvia niin sitten nährään
Lainaan vähän tätä topikkia ja esitän pari typerää kysymystä.
Ensi alkuun, paljonko 300 diesel kuluttaa, automaatilla ja vaparilla? Onko 2,5 l ja 3,0l koneilla käytännön suorituskyvyssä mitään eroa? Entä taloudellisuudessa ja dieselverossa? Paljonko farkun diesel vero o henkilöautona ja paljonko pakuksi väännettynä? Mites noi vehkeet lähtee käymään siperialaisissa pakkaslukemissa, olettaen et perusasiat on ok?
Ensi alkuun, paljonko 300 diesel kuluttaa, automaatilla ja vaparilla? Onko 2,5 l ja 3,0l koneilla käytännön suorituskyvyssä mitään eroa? Entä taloudellisuudessa ja dieselverossa? Paljonko farkun diesel vero o henkilöautona ja paljonko pakuksi väännettynä? Mites noi vehkeet lähtee käymään siperialaisissa pakkaslukemissa, olettaen et perusasiat on ok?
Veikkaisin että keskikulutus sekalaisessa ajossa jossain 7-8 ?Ensi alkuun, paljonko 300 diesel kuluttaa, automaatilla ja vaparilla?
Moniventtiilikone on vähän syöläämpi.
Kyllä, mutta olennaisinta on se että kumpi moottori onkaan niin pumppu kannattaa säädättää esim. PP-Dieselissä.Onko 2,5 l ja 3,0l koneilla käytännön suorituskyvyssä mitään eroa?
Kulut paranee todella selvästi ja kulutus pienenee. Oletuksena tietysti ettei pumppuhommaa ole jo aiemmin tehty.
Manuaalista on kokemusta sekä 250 että 300. Pienempi kuluttaa hieman vähemmän mutta muutaman desilitran / 100km vuoksi en jättäisi 300:a ostamatta jos sattuu juuri sellainen kohdalle hyväkuntoisena.Entä taloudellisuudessa ja dieselverossa?
Kolmisatasen moottorin ääni on miellyttävä.
Paljonko farkun diesel vero o henkilöautona ja paljonko pakuksi väännettynä?
www.mercefreaken.com
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... e_ja_maara
Loistavasti. Oman ex 300TDT:n laitoin yhdesti käyntiin -38 pakkasesta ilman esilämmitystä, ongelmitta.Mites noi vehkeet lähtee käymään siperialaisissa pakkaslukemissa, olettaen et perusasiat on ok?
Itsellä kokemusta W124 250 D:stä ruuvaamattomana ja ruuvattua 300 D:tä. Siis kapeakantisilla koneilla. Noiden välillä ero on niin selkeä. 250 D:llä ei ole oikein minkäänlaista kulkuhalua alakierroksilla (saa olla todella liukas, että jaksaa kolmosella sutia 50 Km/h nopeudesta), kun taas ruuvattu 300 D kiertää iloisesti ja sillä voi jo ohitellakin melko helposti. Kun kolmisatasella painaa kaasun kakkosella pohjaan 40 km nopeudesta, niin äkkiä tulee 80 mittariin ja tuntuu, että nokalla olisi turbo ja äänimaailma on mahtavaa viisisylinteriseen nähden. Ruuvatulla W124 250 D:llä en ole ajanut koskaan.Laakamato kirjoitti:Lainaan vähän tätä topikkia ja esitän pari typerää kysymystä.
Ensi alkuun, paljonko 300 diesel kuluttaa, automaatilla ja vaparilla? Onko 2,5 l ja 3,0l koneilla käytännön suorituskyvyssä mitään eroa? Entä taloudellisuudessa ja dieselverossa? Paljonko farkun diesel vero o henkilöautona ja paljonko pakuksi väännettynä? Mites noi vehkeet lähtee käymään siperialaisissa pakkaslukemissa, olettaen et perusasiat on ok?
Kokonaisuutena 250 D on silti mielestäni mallisarjan kokonaistaloudellisesti paras moottori, mutta tunteita se ei herätä 300 D:n veroisesti.
Kiitokset pikaisista vastauksista.
Kuten arvata saattaa, mullon autokuumeen ensimerkit ja tekis mieli ostaa 300d projekti josta tulis käyttis sit joskus...
Nettiautoa ollaan jo tutkailtu ja kuolattu. Koppaa vähän emmin vielä, 123 vai 124...uudempia sais paremmilla varusteilla eli lähinnä ilmastoinnilla mut muuta syytä uudemman suosimiseen en keksi...
E:ja erona myös tietysti suorituskyky.
Kuten arvata saattaa, mullon autokuumeen ensimerkit ja tekis mieli ostaa 300d projekti josta tulis käyttis sit joskus...
Nettiautoa ollaan jo tutkailtu ja kuolattu. Koppaa vähän emmin vielä, 123 vai 124...uudempia sais paremmilla varusteilla eli lähinnä ilmastoinnilla mut muuta syytä uudemman suosimiseen en keksi...
E:ja erona myös tietysti suorituskyky.
- Karvanaama
- Viestit: 853
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Näkyi justiin tulleen oman 300TD:n verolappu: 181, 71 euroa kertaa neljä.
Kulutus on käytännössä jotain 7,2-7,5 l väliltä. Jos ihan vaan pitkää matkaa vitonen silmässä ajaa, lähtee melkein litra päältä.
Kulutus on käytännössä jotain 7,2-7,5 l väliltä. Jos ihan vaan pitkää matkaa vitonen silmässä ajaa, lähtee melkein litra päältä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Toissapäivänä mittasin oman w124 moniventtiili 300d automaatin kaupunki kulutuksen. 9L/100km ja tähän kaupunkiajoon kuului kiihdytykset moottoritie nopeuksiin useamman kerran koska täällä nyt joka paikkaan pääsee helpoiten motarin kautta.
Myynnissähän tuo olis jos vain sattuu kiinnostamaan
Myynnissähän tuo olis jos vain sattuu kiinnostamaan
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967