Pitänee lähteä myös ulosvedintä ostamaan.
Ja etuvetarin ulompi (renkaanpuoleinen) kumi siis särki.

Ei tämmöistä vanhaa autoa voi harrastaa ilman kunnon ohjeita.dry kirjoitti:Kiitos ohjeista!
Pitänee lähteä myös ulosvedintä ostamaan.
Ja etuvetarin ulompi (renkaanpuoleinen) kumi siis särki.
Omassa nuo ei ollut mitenkään lujassa:viilapenkistä leukoja sopivasti auki,akseli siihen roikkumaan sisäpää ylöspäin.Vähän napauttaa pajavasaralla akselin päähän,ja se on siinä.Jarkko N kirjoitti:Ei tämmöistä vanhaa autoa voi harrastaa ilman kunnon ohjeita.dry kirjoitti:Kiitos ohjeista!
Pitänee lähteä myös ulosvedintä ostamaan.
Ja etuvetarin ulompi (renkaanpuoleinen) kumi siis särki.
Tavallinen korjaamo ei osaa tehdä mitään ja Veho veloittaa ihan liikaa.
Itse käytin ohjeen mukaan ulosvetäjää, kun postin kolmen laakerin
asetelman akselin sisäpäästä. Oli se aika tiukassa.
Ei ku japanilaisittainSampo N. kirjoitti:Oisko se kuusakoski näin meikäläisittäin?Eldorado kirjoitti:Seppuku lienee tässä tapauksessa ainoa kunniallinen pakotie.dry kirjoitti:Mitäs nyt pitäs tehä?![]()
Juu. Niin kai se on, autolle seppuku ja meikä kuusankoskelleSampo N. kirjoitti:Oisko se kuusakoski näin meikäläisittäin?Eldorado kirjoitti:Seppuku lienee tässä tapauksessa ainoa kunniallinen pakotie.dry kirjoitti:Mitäs nyt pitäs tehä?![]()
Oliko 4matic-vipu käyttöasennossa?dry kirjoitti:Pääsi öljyt vähiin Matikista ja vikavaloa pukkaa. Siis tietennii hydrauliöljyt.
Ei siinä mitään, lisää kävin ostamassa, täytin tankin ja kokeilin nollata vikavalon. Ei onnistu.![]()
Useamman kerran yhdistelin diagnoosipistokkeesta ykköstä ja vitosta, kymmenen sekkaa ni pitäis valon sammua muttakun ei niin ei.
Ei vilauttele kolmiovaloa.
Mitäs nyt pitäs tehä?
Jep!Jarkko N kirjoitti:Oliko 4matic-vipu käyttöasennossa?
Ei välky.Jarkko N kirjoitti:Lue vikakoodi. Yhdistä 1 ja 5 kolmeksi sekunniksi ja laske, montako kertaa vikavalo välähtää.
OK!Jarkko N kirjoitti:Jos on monta vikaa, ne pitää lukea ja nollata erikseen.
Painevika ei kai anna vikakoodia.
Hmm, jotain tuollaista se voisi olla.Jarkko N kirjoitti:Olisiko paineet nollassa, jos on pumppu hajonnut. Paineanturi sijaitsee hydrauliikkayksikön kyljessä auton alla oikean takapyörän etupuolella.
http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/
Uudempi systeemi (-92)JiiTee_ kirjoitti:Jos sulla on vielä se vanhemman mallin nelikon käyttösysteemi (vipu paisuntasäiliön tuntumassa) niin väännä takaveto päälle, irrota nippa jossa ei oo mitään ja pukkaa neliveto päälle, kun hydrauliöljyä alkaa tulemaan niin taasen takavedolle ja nippa kiinni.
Sen jälkeen mulla ainakin alkoi tuo nelivedon vikavalosydeemi pelata.. Neliveto tosin ei kun absit ei pelaa vieläkään..
Uus maksaa tarvikeliikkeessä arviolta euron..dry kirjoitti:PS. Ei kellään sattus olemaan ylimääräistä 124-farkun takapöntönkannatinkumia (takaa katottuna oikianpuoleista)
Niin niin mutta käytetyn saa puoleen hintaan.JiiTee_ kirjoitti:Uus maksaa tarvikeliikkeessä arviolta euron..dry kirjoitti:PS. Ei kellään sattus olemaan ylimääräistä 124-farkun takapöntönkannatinkumia (takaa katottuna oikianpuoleista)![]()
cdi kirjoitti:Niin niin mutta käytetyn saa puoleen hintaan.JiiTee_ kirjoitti:Uus maksaa tarvikeliikkeessä arviolta euron..dry kirjoitti:PS. Ei kellään sattus olemaan ylimääräistä 124-farkun takapöntönkannatinkumia (takaa katottuna oikianpuoleista)![]()