missä vika??

Vastaa Viestiin
mako
Viestit: 26
Liittynyt: 01.4.2007 12:46

missä vika??

Viesti Kirjoittaja mako »

moi...osaisko kukaan neuvoo missä vika,kun auto ei lähde käyntiin ku kaasu pohjas ja sillonki huonosti.ja kun lähtee ajaan auto alkaa nykii parin kilsan jälkeen jahetken päästä hyytyy kokonaan.ja kun sammuu kuuluu tankista muutaman sekunnin ajan helvetillinen porina.on kokeiltu avata bensa letkuuki moottorin päästä ja kun avaa nii suhisee ilmaa ihan hemmetisti???mikä neuvoksi??

ja auto on mb 300ce 24v vm.91
Pietu
Mersutohtori
Viestit: 36
Liittynyt: 02.10.2005 14:21

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Koetas ajaa ilman tankin korkkia,jos auttaa niin korvaus ilman saanti tankkiin tukossa.
230TE vm.86 Koirankoppi
mako
Viestit: 26
Liittynyt: 01.4.2007 12:46

Viesti Kirjoittaja mako »

no niin...koetin ton korkin ottaa pois...mut ei vaikuttanut asiaan mitenkään.bensaa kone ilmeisesti ainaki saa ku ottaa letkun irti ja starttaa nii bensa lentää iloisessa kaaressa....mut ihmetyttää toi auton sammuessa tankista kuuluva porina....ei tajuu :roll:
mako
Viestit: 26
Liittynyt: 01.4.2007 12:46

Viesti Kirjoittaja mako »

pää halkee kohta ku ei keksi vikaa...mut voiskohan joku tukos tai joku säädin olla hajalla siin ruisku hässäkäs mihi bensaletku tulee?...onks siel sisällä viel jotai suodatinta?...ja eiks toi porina tankis meinaa sitä et tankkiin palaa pensaa ja aika vauhdilla ku nii kuplii :roll: tai voisko joku paineensäädin olla hajalla tai jotai :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tempaseppas mako määräjakajalta pensaputket irti, tankinkorkki pois ja pöläytä niihin bensaputkiin paineilmaa. :idea: Tuki toinen putki ja puhaltele alkuun varovasti, ettet saa bensakylpyä. Akun miinuskenkä irti. :idea:

Onkos se bensansuodatin vaihdettu milloin?
mako
Viestit: 26
Liittynyt: 01.4.2007 12:46

Viesti Kirjoittaja mako »

suodattimen vaihdosta ei mitää tietoo ku aito ollu itellä vasta pari kuukautta.mut just hain uuden suodattimen ja eiku nyt ruuvaan ja kokeleen tota juttuu.....toivottavasti alkas pelittään...no mut kiitti vinkistä
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Mitäköhän se paineenvaraaja tekee vikaantuessaan? Sen tarkoitushan on pitää linjassa painetta kun auto on sammutettuna... jos se toimiikin nyt ihan 'väärään suuntaan'? Kunhan nyt jotain ihmettelen... lähinnä tota porinaa siellä tankissa...
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
mako
Viestit: 26
Liittynyt: 01.4.2007 12:46

Viesti Kirjoittaja mako »

nyt on suodatin vaihdettu ja paineilmaaki kokeiltu....mut tilanne sama ja porina pysyy :roll: ...ja auto toimii huonommin ja huonommin kokoajan...kun ensimmäisen kerran sammui pääsin sillon ajaan jotain 5km pätkiä kerrall kotiin asti...ja aluks alkoi sillai pikku hiljaa nykiin ja sit pian hyyty....mut nyt en oo muuta yrittänytkää täs parin päivän aikana ku ajaa kotoa velipojan hallille ruuvaamaan...ja matka on pari sataa metrii...ja kerran sammuu sillä välillä eileki mennes ja tulles...ja sit hirvee sahaaminen kaasu pohjas et lähtee käyntiin...eikä enää ala nykimällä vaan hyytyy heti kerralla :roll: ....ja sit sellanen juttu on huomattu että aina ku on otettu bensaletku moottorin päästä irti ja paineet tullu pois...ja sen jälkee kii takas ja käyntiin niin auto pysyy pari minuuttia tyhjäkäynnilläki käynnis.....sit pikkuhiljaa äääni alkaa muuttuu ja kierrokset alkaa seilata itestään ylös alas ja sit jo kohta sammuuki....ku tähän ny jotai keksis ...vai pitääkö luovuttaa ja ajaa korjaamolle :cry:
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Tuosta porinasta ja muusta ei mitään tietoa, mutta mites ylijänniterele? E280 puutuili tien päälle useamman kerran irronneiden joutosten takia.

Joo, eipä taida olla oireet samanlaiset, mutta tulipahan mainittua. :roll:
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

mikähän sielä nyt mättää.. paineenvaraaja hmm sehän kai puristaa paineen kun virtaavain käännetään kakkosasentoon hmm ja samallahan se alkaa pumppukin pyöriä argh.. mahtaa se varaaja olla kumminki viallinen.. jos ei kestä olla painetta varaajaan päin.. käy siis kun paine on pieni... mutta kun paine on suuri niin käy kunnes varaaja tyhjenee? liekkö siellä joku kalvoventtiili? ja kun sammuu pukkaa taas paineet tankkiin hmm ei voi tietää
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mercedes »

olisko joku joskus laittanut bensaletkut väärinpäin :?: :?:

tää on vaan tällästä mutua :lol:
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

mahtaako ne mennä väärinpäin? kaheksan ja kuuenmillin letkut kai?
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3650
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

lowmans kirjoitti:mikähän sielä nyt mättää.. paineenvaraaja hmm sehän kai puristaa paineen kun virtaavain käännetään kakkosasentoon hmm ja samallahan se alkaa pumppukin pyöriä argh.. mahtaa se varaaja olla kumminki viallinen.. jos ei kestä olla painetta varaajaan päin.. käy siis kun paine on pieni... mutta kun paine on suuri niin käy kunnes varaaja tyhjenee? liekkö siellä joku kalvoventtiili? ja kun sammuu pukkaa taas paineet tankkiin hmm ei voi tietää
Se "painevaraajahan" on vain pelkkä jousikalvolla varustettu peltipönttö bensapumpun jälkeen tasaamassa bensapumpun aiheuttamaa paineen värähtelyä. Jos on kalvo rikki mutta ei pömpeli ulospäin bensaa vuoda, ei myöskään mitään oireita heti aiheuta. Bensalinjojen ikä saattaa "varaajan" toimimattomuudesta johtuen lyhetä ja bensapumpun melutaso hiukan nousta. Mutta ei pitäisi tuon moisia käyntihäiriöitä aiheuttaa, koska pumpun melko nopeatahtinen painesyke ehtii melkolailla tasaantua pitkässä putkessa joka jää sähköpumpun ja painesäätimen välille. :roll:

Jos se "varaaja" vuotaa bensaa ulospäin ruosteisuuttaan tms, taitaa ikävimpänä oireena olla pitkähkö vieteri kylmäkäynnistyksissä (ellei harjaantunut käyttäjä älyä ennen starttausta pitää hetken aikaa syttyvirtoja päällä :idea: ) ja melkoinen bensankatku auton seistessä paikoillaan. Nimim. ex-Sierra Is :oops:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
mako
Viestit: 26
Liittynyt: 01.4.2007 12:46

Viesti Kirjoittaja mako »

selkishän se vika sit.....tankissa oli jotain ylimääräistä paskaa....ei tajuu kyl mistä se sinne on tullut :shock: ja auto oli kahella korjaamolla ja laskua tuli 2000e...kyl vituttaa :( ...ekalla korjaamolla vaihto eka bensa pumput...ja ei alannu toimiin....sit arvaili et olisko sit lamda anturi...ei auttanu....sit myönsi että ei tiiä mikä on vikana ja vie toiselle korjaamolle :D siit tuliki sit jo 1000e ihan turhaa laskuu ilmeisesti :roll: ...no sit eiku auto seinäjoelle autosähkö matalamäelle....no siel vika selvis heti...tankissa jotai mössöä.....hetki tulee bensaa ja sit alkaa tulla ihan ku ois uretaania...aineesta ei mitää tietoo mit vois olla mut tankista näkee et aine on tankkiin laitettu sillon ku se on ollu puolillaan...onks jollai tullu oven saumat liian ennen jo täytee ja aatellu et laitetaanpa loppu tuonne mersun tankkii :D ...no en tiiä muutaku et kyl ottaa päähän ku tuli noin kalliiks toiki :( noh kaikille nyt sit tiedoks jos saman tyyppistä onkelmaa nii kattella vikaa ensin tankista :!:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”