eli auto on mb w124 300d vm 86
vika on sellainen että kytkin ei irrota tarpeeksi eli muutama päivä takaperin pystyi ajamaan mutta vaihteet meni huonosti päälle nyt ei kytkin toimi ollenkaan se ei luista mutta oisko teillä neuvoa siihen onkohan vika työsylinterissä vai missä?
kytkin vika
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Jos kytkin jää pohjaan eikä palauta, ei nestepiiri toimi oikein. Tällöin vika on joko pääsylinterissä tai työsylinterissä.
Jos taas kytkin luistaa, niin vika on todennäköisesti kytkinasetelmassa.
Pää/työsylinterin vika ilmenee juuri kytkimen pohjaan jäämisenä. Jos nestettä valuu auton alle, on vika siinä vaihdelaatikon kyljessä olevassa sylinterissä. (En koskaan muista kumpi tämä on nimeltään.) Kytkinpolkimen vieressä oleva sylinteri taas vuotaa takaisin säiliöön, ei ulospäin. Siihen on saatavissa korjaussarjojakin, mutta kannattanee ostaa ihan uusi. Ei maksa montaa kymppiä, jos vaan vika on siinä.
Jos taas kytkin luistaa, niin vika on todennäköisesti kytkinasetelmassa.
Pää/työsylinterin vika ilmenee juuri kytkimen pohjaan jäämisenä. Jos nestettä valuu auton alle, on vika siinä vaihdelaatikon kyljessä olevassa sylinterissä. (En koskaan muista kumpi tämä on nimeltään.) Kytkinpolkimen vieressä oleva sylinteri taas vuotaa takaisin säiliöön, ei ulospäin. Siihen on saatavissa korjaussarjojakin, mutta kannattanee ostaa ihan uusi. Ei maksa montaa kymppiä, jos vaan vika on siinä.
Kein siknatuur