Farkun takaluukku ei aukee.... aukeehan se sittenkin :)
Farkun takaluukku ei aukee.... aukeehan se sittenkin :)
Pirssi oli exällä lainassa sillä aikaa kun olin reissussa. Sillä aikaa keskuslukko oli alkanut oikutteleen eli kun hyppäs autoon, hetken kuluttua ovet kuskin ovea lukuunottamatta olivat räpsähtäneet lukkoon. Kake toimii niin että välillä ovet aukee ja välillä ei, lukkoon meneminenkin on satunnaista. Vaatii usein lukko-avaus-lukko että menee. No, kun muut ovet olivat lukossa niin peräkontti oli pitänyt aukaista avaimella. Jotenkin tuo oli avainta lukossa renklannut ja viimein jopa potkaissut nuppia. Lopputulos on jokatapauksessa sellainen että takaluukun lukko ei aukea ensinkään. Nuppi on ns tunnoton. Avaimella saa käännettyä ja kuullostaa että jotain siellä jopa tapahtuukin mutta aukea luukku ei Olisko kellään kokemusta vastaavasta ja siitä, mitä tuolle kannattaisi tehdä ?
Viimeksi muokannut XUX63, 21.12.2006 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Re: Farkun takaluukku ei aukee....
Siis ei aukea, vaikka vääntää vasemmalle sen pykälän yli? Takaluukussahan on se kumma ominaisuus, että jos sen pistää avaimella lukkoon, sitä ei saa keskuslukolla auki. Ainakin omassa on se avausasento tosi jäykkä, kun vertaa esim. lukitusasentoon. Avain pitäisi saada siis käännettyä 90 astetta, ennenkuin lukko oikeasti aukeaa.XUX63 kirjoitti:Nuppi on ns tunnoton. Avaimella saa käännettyä ja kuullostaa että jotain siellä jopa tapahtuukin mutta aukea luukku ei
Eikö aukea sisäpuoleltakaan? Onko nappi ihan alhaalla?
Varmaan tämän viestin asian tiesitkin mutta kun kaukokäyttöön olet tottunut niin pitää varmistaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Potkaissut sun mersua? Ei jumalauta. Auto Veholle ja lasku exälle.
Sillä potkasulla varmaan saanut jotai vintturalle sieltä sisältä.
Saatko mihkään auton sulamaan ekaksi?
Sitten könyät sinne peräkonttiin, vedät avauskahvasta ja koitat painaa (=potkia) luukkua auki.
Siellä voi olla myös jotku villasukat välissä, jumittaa todella tehokkaasti.
Ei taida ehjänä aueta verhoilut luukku kiinni...
Sillä potkasulla varmaan saanut jotai vintturalle sieltä sisältä.
Saatko mihkään auton sulamaan ekaksi?
Sitten könyät sinne peräkonttiin, vedät avauskahvasta ja koitat painaa (=potkia) luukkua auki.
Siellä voi olla myös jotku villasukat välissä, jumittaa todella tehokkaasti.
Ei taida ehjänä aueta verhoilut luukku kiinni...
Pro HVM
Jäykkä oli vääntää mutta pitääpä tarkistaa tuo, että kääntyikö täyttä 90 astetta. Kyllä siinä joku haitta tuntui ja omasta mielestä käänsin sen yli eli auki olisi ollut ???Roisto kirjoitti:Ainakin omassa on se avausasento tosi jäykkä, kun vertaa esim. lukitusasentoon. Avain pitäisi saada siis käännettyä 90 astetta, ennenkuin lukko oikeasti aukeaa.
Tuota, mullahan ei oo sisäpuolella mitään kahvoja tmsRoisto kirjoitti:Eikö aukea sisäpuoleltakaan? Onko nappi ihan alhaalla?
Varmaan tämän viestin asian tiesitkin mutta kun kaukokäyttöön olet tottunut niin pitää varmistaa.
Sitä minäkin pelkään Joskus aikoinaan kävin takuuvaihtamassa rouvan volkkarin oven kahvoja uuteen tasaisin väliajoin - varaosaliikkeen kaveri tuumas että jos en tietäs, voisin luulla että isommastakin ihmisestä olis kysymys Peilit jää käteen, samoin mankan paneelit yms yms.Rässi66 kirjoitti:Potkaissut sun mersua? Ei jumalauta. Auto Veholle ja lasku exälle.
Sillä potkasulla varmaan saanut jotai vintturalle sieltä sisältä.
Tuo tuli mullakin mieleen että välissä on ollut jotain kamaa - se on jopa todennäköisin vaihtoehto. Pitänee lähtee tuohon lähinesteelle käymään, antaa sulaa kaffikupposen tai parin verran ja sitten monottaan sisältä Potkia nyt viatonta pikku-lavettia VoiVoi.... Niin, mitään kahvojahan tuossa ei sisäpuolella oo....Rässi66 kirjoitti:Saatko mihkään auton sulamaan ekaksi?
Sitten könyät sinne peräkonttiin, vedät avauskahvasta ja koitat painaa (=potkia) luukkua auki.
Siellä voi olla myös jotku villasukat välissä, jumittaa todella tehokkaasti.
Ei taida ehjänä aueta verhoilut luukku kiinni...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Pitääkö sitten vääntää väkisin auki ja palasiksi se verhoilu?
Hetkinen, vaikka mottona onkin: "Älä vaivaa päätäsi, ratkaise ongelmat voimalla".
.
..
...
Jep. Tutki EPC-kuvasta miten siellä ne vivut on, missä on peltiä edessä ja
tee pystyviilto verhoiluun tarkkaan harkittuun paikkaan.
Tästä rakosesta sitten tähystät ja pitkävartisilla pihdeillä napsautat lukot auki.
Hetkinen, vaikka mottona onkin: "Älä vaivaa päätäsi, ratkaise ongelmat voimalla".
.
..
...
Jep. Tutki EPC-kuvasta miten siellä ne vivut on, missä on peltiä edessä ja
tee pystyviilto verhoiluun tarkkaan harkittuun paikkaan.
Tästä rakosesta sitten tähystät ja pitkävartisilla pihdeillä napsautat lukot auki.
Pro HVM
Minusta tuo farmarin luukun aukeamattomuus ei oo pahakaan ongelma, sinnehän vielä pääsee kuites, kun itelläni ei aukea tällä hetkellä sedanista luukku millään prkl Eikä ole jäässä, se painonappi on jotenki pari milliä liian syvällä... Avain kääntyilee ok lukossa mutta eipä aukea. Selkänojan takanaki on umpipelti niin pitää vissiin rälläkällä tai pilleillä mennä konttiin
No tuo on totta. Kuitenkin 5 ihmisen tavaroiden pakkaaminen takapenkin kautta ei oo hauskin vaihtoehto... Täytyy yrittää ehtiä käpisteleen tuon kanssa vielä. Onhan tässä perjantai-iltapäivään saakka aikaa jota ei oleMuumi kirjoitti:Minusta tuo farmarin luukun aukeamattomuus ei oo pahakaan ongelma, sinnehän vielä pääsee kuites,
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eikö AMG:ssä ole taittuvia selkänojia?Muumi kirjoitti:Minusta tuo farmarin luukun aukeamattomuus ei oo pahakaan ongelma, sinnehän vielä pääsee kuites, kun itelläni ei aukea tällä hetkellä sedanista luukku millään prkl Eikä ole jäässä, se painonappi on jotenki pari milliä liian syvällä... Avain kääntyilee ok lukossa mutta eipä aukea. Selkänojan takanaki on umpipelti niin pitää vissiin rälläkällä tai pilleillä mennä konttiin
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
No eikös Ceessäkin ole sedanissa se petroolitankki siinä takamatkaajien selän takana pystyssä?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Tulipa mieleen se punainen 300D joka minulla oli taannoin."...naisilla hajoaa autot ihme paikoista? ..... Puhumattakaan katkenneista vetareista....."
Edellisen käyttäjän (autokauppias) vaimo oli ajellut sillä jonkun viikon.
Autohan oli manuaali, ja nainen oli tottunut automaattivaihteiseen autoon.
Eränä aamuna oli sitten ykkönen ja käsijarru päällä, rouva autoon hehkutus starttaus *SÄLÄKÄDÄMM* mikäsny .
Vetarihan se siellä, 700 euroa kiitos (ASD) .
Sillä jolle myin auton katkesi sitten se toinen vetari, pilkkireissulta tullessa soitteli että kun "ei kulje kuin 40 ja sitten alakaa nykimään".
Satakakslankun ylläpito on halapaa ku saippua, yhet 1400 euroa + työt vuoden sisään vetareihin ... onneksi minä väistelin nuo remontit.
Takaluukkuasiassa en osaa auttaa.
wiimax.fi
ei oo kun penkin alla, vaikka oiski ollu itellä kaatuva selkänoja niin subbari-loota pitäs särkeä konttiin kun ei mahtuis tulemaan kajuutan puolelleeki kirjoitti:No eikös Ceessäkin ole sedanissa se petroolitankki siinä takamatkaajien selän takana pystyssä?
Huomenna avautuu tavalla tai toisella, ottaa vaikka joku "rosvo" kaveriksi
Otin rosvon kaveriksi eli yksi tuttu meni painamaan nappia ulkoopäin ja minä kömmin "perätilaan" ja monotin luukkua niin maan perusteellisesti - voe'la, luukku aukesi. Keskuslukkokin alkoi toimimaan normaalisti samassa yhteydessä kun luukku ilmeisesti meni taas kokonaan kunnolla kiinni. No, näinhän minä jo potkaistessa että semmonen violetti rätti sieltä luukun välistä pilkotti eli olipa tuo p*leen ex-emannus lässäyttäny luukun kiinni välittämättä välissä olevista tavaroista - jättäispä joskus päänsä oven väliin Tuo oli ilikiästi sanottu Eipä jättäis tavaroita enään oven tahi luukun väliin piti minun sanoman
Uskallankohan jättää pirssiä taas tammikuussa exän käyttöön
Uskallankohan jättää pirssiä taas tammikuussa exän käyttöön
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.