
Perävaunupaino?
Perävaunupaino?
Kertokaahan viisaat Mersumiehet jotta paljonkohan w124 230TE:llä saapi hinata jarrullista kärryä? Otteessa ei lue ja ohjekirjaa ei mukana seurannu... Kiitokset jo etukäteen! 

Siellä pitäisi olla jossain koukun lähellä sen koukun tyypityslätkä josta näkee että paljonko se koukku kestää. Mulla oli ainakin nissanissa ko tutkailin sitä lätkää niin 1600 kg merkitty sinne lätkään ja ko otteessa ei ole mainintoja niin kai tuo on sitten se maksimi... Jarrutonhan saa yleensä olla maksimissaan 750 kiloa... Joku enemmän tietävä varmaan haukkuu minut lyttyyn ja korjaa asiavirheet...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Paikalliselta konttorilta kysyin asiaa,ja siitä jossain topicissa jo kirjoittelinkin.Autolla saa vetää se mitä rekisteriotteen alaosassa sanotaan.Jos siellä ei ole merkintää ei autolla saa vetää jarrullista kuin auton omapainon verran.Jarruttoman kärryn painon määräytymistä siinä tapauksessa jos merkintää ei ole en sitten enää muistakaan...
Mulla on rekkariotteessa sanottu jarrullisen max. painoksi 1310 (=auton omapaino) ja jarruttomalle kärrylle kuusisataa + jotain, en muista tarkkaan, mutta jäi mieleen, että ei ole se 750 mitä usein näkee.veppe kirjoitti:Jarruton taitaapi aina olla sen 750 kg max. En ainakaan muista enkä keksi, miksi joissain tapauksissa olisi pienempi, mutta suurempi se ei missään tapauksessa koskaan oleAM kirjoitti:Jarruttoman kärryn painon määräytymistä siinä tapauksessa jos merkintää ei ole en sitten enää muistakaan...
w124 200D -86
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
Ai, onks se toi Fiiatti vaiJakke kirjoitti:Mulla on rekkariotteessa sanottu jarrullisen max. painoksi 1310 (=auton omapaino) ja jarruttomalle kärrylle kuusisataa + jotain, en muista tarkkaan, mutta jäi mieleen, että ei ole se 750 mitä usein näkee.veppe kirjoitti:Jarruton taitaapi aina olla sen 750 kg max. En ainakaan muista enkä keksi, miksi joissain tapauksissa olisi pienempi, mutta suurempi se ei missään tapauksessa koskaan oleAM kirjoitti:Jarruttoman kärryn painon määräytymistä siinä tapauksessa jos merkintää ei ole en sitten enää muistakaan...


Matikissa (300 TE) 750/2100 kg.
Samaisen ohjekirjan mukaan 230 TE saa vetää samat lukemat (kuitenkin huomautuksella: "Mekaanisella vaihteistolla varustetut autot: 1900 kg kun nousu jyrkempi kuin 10%)
Miksiköhän rekisteriotteeseen on merkitty Matikille sallittu akselipaino edessä 980 ja takana 1200, kun ohjekirjassa on eteen 1040 kg ja taakse 1200

Samaisen ohjekirjan mukaan 230 TE saa vetää samat lukemat (kuitenkin huomautuksella: "Mekaanisella vaihteistolla varustetut autot: 1900 kg kun nousu jyrkempi kuin 10%)
Miksiköhän rekisteriotteeseen on merkitty Matikille sallittu akselipaino edessä 980 ja takana 1200, kun ohjekirjassa on eteen 1040 kg ja taakse 1200


® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Ei kyllä nyt puhuin ihan Mursun otteestaveppe kirjoitti:Ai, onks se toi Fiiatti vaiJakke kirjoitti:Mulla on rekkariotteessa sanottu jarrullisen max. painoksi 1310 (=auton omapaino) ja jarruttomalle kärrylle kuusisataa + jotain, en muista tarkkaan, mutta jäi mieleen, että ei ole se 750 mitä usein näkee.veppe kirjoitti: Jarruton taitaapi aina olla sen 750 kg max. En ainakaan muista enkä keksi, miksi joissain tapauksissa olisi pienempi, mutta suurempi se ei missään tapauksessa koskaan oleTietty jos omat jarrut on sen verta "tehokkaat", että justiinsa jaksaa auton lasteineen pysäyttää, niin ei tarvi isoa jarrutonta perään kytkeä

w124 200D -86
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
Fiat Marea Weekend -99
Fiat Stilo 3D -04
"Tällä hetkellä Alfaton Alfa Romeo -fanaatikko"
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Taasko tämä on muuttunutAM kirjoitti:.Autolla saa vetää se mitä rekisteriotteen alaosassa sanotaan.Jos siellä ei ole merkintää ei autolla saa vetää jarrullista kuin auton omapainon verran.

Vielä hetki sitten homma meni näin:
a) jarrullinen maksimi merkitty otteeseen
b) jos otteessa ei merkintää, valmistajan ilmoittama
c) kaikissa kohdissa koukkuun leimatun painon tulee olla yhtäsuuri tai suurempi, kuin max. vetopaino
Kohdan a) voi muuttaa katsastuskonttorilla vastaamaan kohtaa b), jos kohta c) edelleen täyttyy.
Jos tosiaan taas ihan hiljattain asia on muuttunut, niin sitten en sano mittään.....
Mutta esimerkinomaisesti: Olen ykköskoppaisen golffin vetopainon 860 kg käynyt vaihtamassa konttorilla valmistajan ilmoittamaksi joka on 990 kg (vai oliko tuhat, en nyt grammalleen muista, jompi kumpi).
Ei mitään hajua,luotin vain siihen mitä konttorilla sanottiin...Ja kun kyselin että mites tuohon farkkuun saisi niitä lukemia siihen otteeseen niin ei kuulemma mitenkään...tulee kuulemma automaattisesti koneelta otteeseen jos kyseiseen malliin valmistaja on painoja ilmoittanut.Mutta mielelläni kuuntelen jos jollain toista tietoa ja jostain nuo vetopainot otteeseen saaAri66 kirjoitti:Taasko tämä on muuttunutAM kirjoitti:.Autolla saa vetää se mitä rekisteriotteen alaosassa sanotaan.Jos siellä ei ole merkintää ei autolla saa vetää jarrullista kuin auton omapainon verran.![]()

