Mese.fi:n historian ensimmäinen Lada-viesti!
Ehdinpä minäkin pikaisesti nähdä töistä palatessa nuo Joensuun Lada-kosmonautit Kovin tuli vaan "pojille" kiire kun natiaisten kanssa kotiuduttiin
Nyt innolla odottelen, että töiltäni kerkiäsin vielä latukkaa ajamaankin. Siitä onkin jo vierähtänyt kymmenkunta vuotta, kun viimeksi olen niin tehnyt. Tuota kuvissa näkyvää punaista paholaista en ole nimittäin kuin potkinut takarenkaaseen
Mutta on tuo viestikapula muuten hieno....
Nyt innolla odottelen, että töiltäni kerkiäsin vielä latukkaa ajamaankin. Siitä onkin jo vierähtänyt kymmenkunta vuotta, kun viimeksi olen niin tehnyt. Tuota kuvissa näkyvää punaista paholaista en ole nimittäin kuin potkinut takarenkaaseen
Mutta on tuo viestikapula muuten hieno....
Poikaporukka hommat on paljon kivempia.HVÄMMÄ kirjoitti:Ehdinpä minäkin pikaisesti nähdä töistä palatessa nuo Joensuun Lada-kosmonautit Kovin tuli vaan "pojille" kiire kun natiaisten kanssa kotiuduttiin
Nyt innolla odottelen, että töiltäni kerkiäsin vielä latukkaa ajamaankin. Siitä onkin jo vierähtänyt kymmenkunta vuotta, kun viimeksi olen niin tehnyt. Tuota kuvissa näkyvää punaista paholaista en ole nimittäin kuin potkinut takarenkaaseen
Mutta on tuo viestikapula muuten hieno....
Meillä olisi kuljettaja välille Warkaus-Mikkeli - "Sari" on lupautunut hoitamaan osuuden. Onkos meillä kuljettajaa välille Joensuu - Warkaus? Mikko K? Joku muu Joensuun ympäristön leikkimielisistä hyväntekijöistä?
Itse pystynen toimittamaan auton Ainakin Joensuuhun asti, mutta Warkauteen asti en kyllä näin kuukauden vaihteen kiireisinä hetkinä veny millään, siinä menisi kokonainen päivä, jota ei nyt tähän rakoon liikene.
Entä Mikkelistä Lahteen päin? Ehdotuksia ja ilmoittautumisia.
Lukaisin muuten juuri läpi Ladan lokikirjan, melkoisen romaanin olette saaneet aikaan! Tuli oikein hyvälle mielelle lukiessa.
Toivomuksena esitän, että tämä suomalaisen autoilun historiaan kiinteästi liittyvä opus taltioitaisiin viestin päätteeksi tänne Tajunkankaalle, josta se on kaikkien viestiin osallistuneiden vapaasti lainattavissa. (5000e:n nimellistä panttia vastaan)
Noniin, aletaanpas leipomaan jatkokuvioita.
Itse pystynen toimittamaan auton Ainakin Joensuuhun asti, mutta Warkauteen asti en kyllä näin kuukauden vaihteen kiireisinä hetkinä veny millään, siinä menisi kokonainen päivä, jota ei nyt tähän rakoon liikene.
Entä Mikkelistä Lahteen päin? Ehdotuksia ja ilmoittautumisia.
Lukaisin muuten juuri läpi Ladan lokikirjan, melkoisen romaanin olette saaneet aikaan! Tuli oikein hyvälle mielelle lukiessa.
Toivomuksena esitän, että tämä suomalaisen autoilun historiaan kiinteästi liittyvä opus taltioitaisiin viestin päätteeksi tänne Tajunkankaalle, josta se on kaikkien viestiin osallistuneiden vapaasti lainattavissa. (5000e:n nimellistä panttia vastaan)
Noniin, aletaanpas leipomaan jatkokuvioita.
Eiköhän tuo lienee viisainta skannata ja pistää nettiin julkisesti töllisteltäväksi.Kuka sen skannaa...jostain syystä tuli mieleen eräs punaista malporoa poltteleva astralsilverillä farkulla kurvaileva pikkutakkinen herrasmies pääkaupunkiseudulta..HVM kirjoitti: Toivomuksena esitän, että tämä suomalaisen autoilun historiaan kiinteästi liittyvä opus taltioitaisiin viestin päätteeksi tänne Tajunkankaalle, josta se on kaikkien viestiin osallistuneiden vapaasti lainattavissa.
No pitääkö tähän nyt sotkea vielä Sixten Korkmannkin?Daimler kirjoitti:Eiköhän tuo lienee viisainta skannata ja pistää nettiin julkisesti töllisteltäväksi.Kuka sen skannaa...jostain syystä tuli mieleen eräs punaista malporoa poltteleva astralsilverillä farkulla kurvaileva pikkutakkinen herrasmies pääkaupunkiseudulta..HVM kirjoitti: Toivomuksena esitän, että tämä suomalaisen autoilun historiaan kiinteästi liittyvä opus taltioitaisiin viestin päätteeksi tänne Tajunkankaalle, josta se on kaikkien viestiin osallistuneiden vapaasti lainattavissa.
No miehän tuota jouvan ohjastammaan, jos löytyy paluukyydittäjäHVM kirjoitti:Meillä olisi kuljettaja välille Warkaus-Mikkeli - "Sari" on lupautunut hoitamaan osuuden. Onkos meillä kuljettajaa välille Joensuu - Warkaus? Mikko K? Joku muu Joensuun ympäristön leikkimielisistä hyväntekijöistä?
Itse pystynen toimittamaan auton Ainakin Joensuuhun asti, mutta Warkauteen asti en kyllä näin kuukauden vaihteen kiireisinä hetkinä veny millään, siinä menisi kokonainen päivä, jota ei nyt tähän rakoon liikene.
petri.n toivoi edellisellä sivulla Ladaa Heinävedelle, eli sinne tai Warkauteen.
Hyvä kysymys, tuumataan.CDTA kirjoitti:
HVM. millonkas olis tarkotus pistää Lata liikkeelle
On olemassa pieni vaara, että Lada pääsee käymään ensi viikolla kotimaassaan. Tämä edellyttää vakuutusten, valtakirjojen jne tekemistä, mutta selvittelen asiaa huomenna. Ei elätellä siis vielä turhia toiveita, mutta mahdollisuudet ovat melko hyvät. Kuskiksi lupautui alustavasti meikäläisen appiukko. Tästä projektista huomenissa lisää.
Tämän päivän saldona oli maltillinen kotiseutukierros/ sunnutaiajelu tenavan kanssa. Tässä pari kuvaa matkan varrelta:
Tajunkankaan läpi virtaa Venäjälle laskeva Jänisjoki. Joki on kalaisa - siinä asuu mm. matikoita ja ruutanoita. No saa siitä dynamiitilla joskus muutaman kitukasvuisen taimenenkin - väittävät parhaimmat kalavaleiden kertojat.
Kuva Patsolankosken sillalta:
Pohjalaiset tahtovat repiä jokaisessa mahdollisessa välissä leukojaan niillä "lakeuksillaan", tässä kuva täkäläisestä peltomaisemasta:
Meillä kun on täällä rahaa niin että ranteet paukkuu, eli varallisuus riittää ostamaan muitakin traktoreita kuin takaveto-Belaruksia, joten voimme viljellä mäkisiäkin peltoja. Eipähän tarvitse kesäkuussa rypeä tulvavellissä ja viritellä traktorin keulaan riimuja kaulaa myöten savessa rypien. Jotta silleen, lakeuksien miehet.
Sitten teknisempiin aiheisiin:
Lada näyttää merkkaavan reviiriään:
Auto ei ole kuvassa samassa paikkaa kuin pihaa merkatessaan, huomasin läikän kun ajoin takaisin pihaan. Söin sinistä lunta kourallisen, mutta en saanut tupakkamiehen makureseptoreilla selvää oliko lumi makeaa vaiko väkevää - eli onko se glykolia, metanolia vaiko etanolia. Eikä tuo nyt niin mahdottomasti huimaa eikä oksetakaan. Mitä lie myrkky?
Nestettä Ladassa näyttää olevan niin paisuntasäiliössä, syylärissä kuin virtsapojassakin - kaikki pöntöt ovat jopa täynnä. Selvyyden vuoksi autossa on sekä siniset jäähdytinnesteet, että siniset pissapojan nesteet.
Villi veikkaus on vuotava pissapojan säiliö, tai jokin tihkuva liitos letkuissa tms...
Termostaatti pitäisi vaihtaa, lämmöt eivät näy nousevan normaalialueelle. (Ja sitä nestettä siis on.) Tutkaillaan tilannetta, pihamaalla en sitä 20 asteen pakkasessa käy vaihtamaan ja talli on täynnä halavaantunutta miljonääri-mersua.
Eli jos pajalle pääsee sopivalla aikataululla vaihdatan termarin, muussa tapauksessa kehotan kuskeja käyttämään auton mukana kulkevia raappahousuja. Pesen siis käteni mahdollisista virtsatie-infektioista ja pissatulehduksista.
Noniin, nyt meiltä meni kuva, kohta menee varmasti tekstikin....
Onkohan tuollaista vihkosta mahdollista mitenkään tuottaa kirjasen muotoon Uskoisin, että lisäkseni löytyisi joukko muitakin innokkaita lokikirjan tilaajia, kun ei tuo kuitenkaan millään kaikille halukkaille voi kulkeutua. Ainakaan ei se ikuisuuksia kestä Suomen Postin kautta kulkiessaan, jos lie ekallakaan kertaa perille löytääHVM kirjoitti: Lukaisin muuten juuri läpi Ladan lokikirjan, melkoisen romaanin olette saaneet aikaan! Tuli oikein hyvälle mielelle lukiessa.
Toivomuksena esitän, että tämä suomalaisen autoilun historiaan kiinteästi liittyvä opus taltioitaisiin viestin päätteeksi tänne Tajunkankaalle, josta se on kaikkien viestiin osallistuneiden vapaasti lainattavissa. (5000e:n nimellistä panttia vastaan)
Noniin, aletaanpas leipomaan jatkokuvioita.
Reissusta sopivasti kuvia väliin, sekä lehtileikkeitä, pätkiä foorumin Lada-viesti -viestiketjusta ja painoon. Hinta sopivaksi niin, että jotain tuottaakin, kun tuotolle hyväsydäminen sijoituskohdekin on jo tiedossa
- Jupe Lohi
- Mr. Seitala & Nordkapp
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03.11.2006 23:27
- Paikkakunta: Utsjoki
- Viesti:
Duoda, duoda... Kyllä se merkkaili tonttiansa jo täällä ollessaan ja kyllä se minusta syyläristä tuo neste tuli. Sen viikon aikana, jolloin Lada oli täällä minulla, seurailin netepinnan tasoa syylärissä ja kerran sitä sinne lisäsinkin, mutta eipä sinne paljoakaan ainakaan silloin mahtunut. Aattelin, että nestettä "tulee vain yli" kovan ajon jälkeen. Ja eipä tuo näyttänyt myöskään koneen lämpenemiseen mitenkään vaikuttavan. Päinvastoin, kone ei minusta lämmennyt tarpeeksi muuten kuin tyhjäkäynnillä, siksi laitoinkin keulaan pahvin, jotta lämmöt kopissa riittivät hieman paremmin myös ajon aikana. Täällä ollessa kun pakkanen käväisi välillä yli (tai alle) -20 asteenkin, eikä Laatokka ainakaan silloin ollut ollenkaan nimensä veroinen, eli lämmin talviauto.HVM kirjoitti:
Sitten teknisempiin aiheisiin:
Lada näyttää merkkaavan reviiriään:
Silloin minulle ei kyllä tullut mieleenikään, että neste olisi jotain muuta kuin jäähdyttäjän nestettä. Mutta saattaahan se tietysti olla pissapojastakin. Just yhtä paljon se tuntui koneen lämpöihin vaikuttavan tuo vuoto... eli ei yhtään...
Asiat on silloin hyvin, kun siiman molemmissa päissä on Lohi...
http://www.seitala.fi
http://www.jupeviihde.fi
http://www.seitala.fi
http://www.jupeviihde.fi
Muistakkee sitte liimata latan takaossaan FIN-tarra eikä mitä "Soviet Finlandia" jos appiukkelis piäsee sillä tuonne venakoitten puolelle käymään .HVM kirjoitti:
On olemassa pieni vaara, että Lada pääsee käymään ensi viikolla kotimaassaan. Tämä edellyttää vakuutusten, valtakirjojen jne tekemistä, mutta selvittelen asiaa huomenna. Ei elätellä siis vielä turhia toiveita, mutta mahdollisuudet ovat melko hyvät. Kuskiksi lupautui alustavasti meikäläisen appiukko. Tästä projektista huomenissa lisää.
Joo, ei niille enää "SF"-tarra kelpaakaan. Suurin ongelma tuntuu nyt olevan siinä, saadaanko katolla olevat poronsarvet tuotua EU:n elintarvikelainsaadännön puitteissa takaisin Suomeen.Jokke79 kirjoitti: Muistakkee sitte liimata latan takaossaan FIN-tarra eikä mitä "Soviet Finlandia" jos appiukkelis piäsee sillä tuonne venakoitten puolelle käymään .
Olis taas Kekkoselle hommia.
Lata muuten merkkasi reviriä tossa pihalla pakkasessa mutta ei sisällä lämpösessä +30*C
Pakkasilla -32*C ei hirveästi ollut moottorin lämpöjä ajon aikaan
VAIHTAKAA JOSSAIN LAATIKOSTA MITTARIN KULMA VAIHDE
testattiin jakikan kanssa mittarin toivivuus alhaalta pyöritin nopeutta näytti 165km/h eli huippu nopeus
Pakkasilla -32*C ei hirveästi ollut moottorin lämpöjä ajon aikaan
VAIHTAKAA JOSSAIN LAATIKOSTA MITTARIN KULMA VAIHDE
testattiin jakikan kanssa mittarin toivivuus alhaalta pyöritin nopeutta näytti 165km/h eli huippu nopeus
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Tämä vikahan on jo diagnosoitu kokkolassa, vaan ol niin hätä ettemmä ehtinä korijatapiku kirjoitti:Lata muuten merkkasi reviriä tossa pihalla pakkasessa mutta ei sisällä lämpösessä +30*C
Pakkasilla -32*C ei hirveästi ollut moottorin lämpöjä ajon aikaan
VAIHTAKAA JOSSAIN LAATIKOSTA MITTARIN KULMA VAIHDE
testattiin jakikan kanssa mittarin toivivuus alhaalta pyöritin nopeutta näytti 165km/h eli huippu nopeus
Harju kirjoitti:Tämä vikahan on jo diagnosoitu kokkolassa, vaan ol niin hätä ettemmä ehtinä korijatapiku kirjoitti:Lata muuten merkkasi reviriä tossa pihalla pakkasessa mutta ei sisällä lämpösessä +30*C
Pakkasilla -32*C ei hirveästi ollut moottorin lämpöjä ajon aikaan
VAIHTAKAA JOSSAIN LAATIKOSTA MITTARIN KULMA VAIHDE
testattiin jakikan kanssa mittarin toivivuus alhaalta pyöritin nopeutta näytti 165km/h eli huippu nopeus
Vaan miulapa se on tarvitava osa remontinkorjuuseen - jos vaan löytyy paikka je tekijä.
Jos tuut piipahtaa niin kyl mie sen voin vaihtaa oisko huomen iltana siinä klo.22.00HVM kirjoitti:Harju kirjoitti:Tämä vikahan on jo diagnosoitu kokkolassa, vaan ol niin hätä ettemmä ehtinä korijatapiku kirjoitti:Lata muuten merkkasi reviriä tossa pihalla pakkasessa mutta ei sisällä lämpösessä +30*C
Pakkasilla -32*C ei hirveästi ollut moottorin lämpöjä ajon aikaan
VAIHTAKAA JOSSAIN LAATIKOSTA MITTARIN KULMA VAIHDE
testattiin jakikan kanssa mittarin toivivuus alhaalta pyöritin nopeutta näytti 165km/h eli huippu nopeus
Vaan miulapa se on tarvitava osa remontinkorjuuseen - jos vaan löytyy paikka je tekijä.
Mahtaa se Harijua nyt nyppiä, termostaatti on nimittäin vaihdettu. Ladaahan ei voi antaa kenen tahansa tumpelon käsiin - työn suoritti ehta venäläinen Aleksei :Harju kirjoitti: Jos tuut piipahtaa niin kyl mie sen voin vaihtaa oisko huomen iltana siinä klo.22.00
Samalla esitän nöyrät kiitokset Tohmajärven autotarvike Oy:lle, joka lahjoitti Ladaan arvokkaan termostaatin - samanlaisen tempun teki Huoltokorjaamo P.Pirhonen, joka suoritti työn ja lahjoitti Ladaan pakkasnesteet. Kiitoksia!
Nyt Lada lämpeää kuten Ladan kuuluu lämmetä, siinä on suorastaan hiki, vaikka pakkasta on noin -15 astetta. Remontti vaikuttaa takuulla polttoaineen kulutukseenkin.
Tässäpä tämän aamun tekemiset, palataan aiheeseen tässä päivän mittaan.
Koskas se tuo Joenkaupungin ja Varkauden siirtoväli sattuu? Siirto varmaan onnistuisi, jos sattuu töistä vapaata. Keskeytymätön kolmivuoro, kun haittaa harrastustoimintaa. Hyvin jos sattuisi niin voisin vaikka tuon välin kurvailla. Käyttäs tässä kylillä paikallisten töllisteltävänä ja jos saisi vielä rahakirstut auki paikallisilta yrittäjiltä. Paikallislehteenkin täytyisi jutun tynkää saada. Informoikaa tuosta aikataulusta. Tiedän sitten työlista homman paremmin. Tai sitten voin neuvotella hieman vapaata hyvän asian tiimoilta.
Autohan saattaisi joutaa matkaan periaatteessa jo huomenna? Tälle päivää on ohjelmaa selvityksen alla, saa nähdä onnistuuko... Ilmoittelen illalla missä mennään.petri.n kirjoitti:Koskas se tuo Joenkaupungin ja Varkauden siirtoväli sattuu? Siirto varmaan onnistuisi, jos sattuu töistä vapaata. Keskeytymätön kolmivuoro, kun haittaa harrastustoimintaa. Hyvin jos sattuisi niin voisin vaikka tuon välin kurvailla. Käyttäs tässä kylillä paikallisten töllisteltävänä ja jos saisi vielä rahakirstut auki paikallisilta yrittäjiltä. Paikallislehteenkin täytyisi jutun tynkää saada. Informoikaa tuosta aikataulusta. Tiedän sitten työlista homman paremmin. Tai sitten voin neuvotella hieman vapaata hyvän asian tiimoilta.
Lada lieventää vain koti-ikäväänsäAri66 kirjoitti:Epämääräiseltä taholta kuultu huhu kertoo, että Lada olisi loikannut itänaapurin puolelle
Lienee sitten jo neljäs valtio, jonka tantereella auto on piipahtanut.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Jassoo, hevosmiesten tietotoimisto on siis maineensa veroinen. Huhussa on winha perä - Lada kävi tosiaankin tänään synnyinsijoillaan.jusamb kirjoitti:Lada lieventää vain koti-ikäväänsäAri66 kirjoitti:Epämääräiseltä taholta kuultu huhu kertoo, että Lada olisi loikannut itänaapurin puolelle
Lienee sitten jo neljäs valtio, jonka tantereella auto on piipahtanut.
Kaikki Venäjällä omalla autollaan käyneet tietävät venäläläisten kiiman leimojen, kuponkien, lupien, sitoumuksien, valtakirjojen... ja näiden kaikkien edellämainittujen kaksoiskappaleiden perään. Hyvästä asiasta huolimatta Viesti-Ladakaan ei tehnyt poikkeusta - järjestelin paperisotaa koko aamupäivän.
Onneksemme karjalaisilla yrittäjillä ja ihmisillä on sydän paikallaan - ilman näitä seuraavia tahoja keikan heittäminen olisi ollut todella paljon hankalampaa, voisipa jopa sanoa että mahdotonta:
Tohmajärven Matkapalvelu, Mari Pykäläinen:
-Mari laati rautaisella ammattitaidollaan tarvittavan valtakirjan, jolla muukin henkilö kuin auton omistaja pääsee Venäjälle. Marin kanssa selviteltiin myös poronsarvien kohtaloa, sekä muita tärkeitä käytännön asioita, joita joutuu pohtimaan kun ajaa venäläisellä tivolilla Venäjälle. Varmistussoitto Suomen Tulliin, joka kertoi, että kuolleen poron päälaen kuljettaminen Ladan katolla ei ole rikos EU:ta vastaan - jos se luokitellaan kabinettisopimuksella matkamuistoksi. Sydämellinen kiitos, Mari.
Itähuolinta Oy, Lea Koukku, Marita Määttänen ja tytöt:
-Itähuolinnan väki sponsoroi Venäjän pakollisen liikennevakuutuksen, kestoltaan 2vk, mutta hinnaltaan ihan jotain muuta. En voine kyllin kiittää Itähuolinnan avokätisyyttä ja hyväsydämisyyttä, mutta yrittää voin. Kiitos, iso kiitos!
Herra HVM:n appiukko ja Rouva HVM:n anoppi:
-Herra appiukko (en viitsi mainita Saukkosen Markkua nimeltä, ettei ala turhaan ujostuttamaan) oli se laupias sielu joka Ladaa Venäjällä ulkoilutti. Anopin (Liisa, ei kerrota kellekään etteivät ala kylillä osoitella sormella) leiviskään taas kuului meikäläisen päivähoito venäjänkeikan ajan: siinä keiteltiin kahvit ja kuunneltiin kaksistaan korvat höröllä unelmavävyn tasokkaita juttuja, puujalkoja, noitumista ja sutkauksia. Kiitos vaan kummallekin erikseen niin paljon että piisaa!
Ps. Anoppi, laita se joulukakku jo lopulta roskiin.
Lie aika poistua EU:n alueelta:
Tässä kuvassa pällötää Venäjän puolella tullialueella sijaitseva tax-free -myymälä. Tarjolla on mm. halpaa sokeria kil..pon..kotiviinin tekijöille, makeisia, rajan yli Suomesta EU:n vientituilla rahdattua polkuhintaan myytävää Valion voita, piraatti-Oltermannia, sekä kaikkea muutakin viisasta tavaraa, joiden takia kannattaa ehdottomasti maksaa viisumista itsensä vaivaiseksi. Eikä suinkaan unohdeta kansantaloudellisesti tärkeintä salakuljetus-tavaraa, tupakkaa.
Tullialueella kuvien ottamisen kanssa on vähän niin ja näin, eli se on kiellettyä, joten reissun seuraavaa episodia emme suureksi harmiksemme näe valtakunnanverkossa. Episodi liittyy tottakai poronsarviin, mihinkäs muuhunkaan. Herra HVM:n appiukko oli ajanut Ladalla Venäjän tulliin, jolloin tullikopista oli syöksynyt tuulta nopeammin naisvirkailija pihalle osoittelemaan poronsarvia loukkaavasti sormillaan. Herra HVM:n appiukko oli kuitenkin klaarannut tilanteen luontaisella charmillaan - onhan äijä kuin ilmetty toisinto "Onks Viljoo näkyny" - Heikki Kinnusesta. Pari lipevää sanaa, "Nuurtkap vinski tamoosna niet roplem suveniir ailavjuu", ja virkaintoinen naispaholainen oli jäänyt silmät ristissä ottamaan lukua tullin katoksen betonikentälle.
Pois tullista ja ihmettelemään Äiti-Venäjää.
Kuvassa taustalla wanhan Wärtsilän suomalainen rautatieasema:
Seuraavassa kuvassa ollaan "Öljymäellä" kahvion pihalla:
Grigorin kauppa:
Mitä Grigorilta ei saa, sitä saa jostain muualta.
Liikennemerkki Värtsilä - Sorpakylä...öö..Sortavala -tien varrelta?
Bor...hotellin mainos samaisen tien varrelta:
Reginan bensa-asema Värtsilässä:
Tajunkankaalaista kansallis-urheilua sen jaloimmassa muodossaan - bensarallia:
Venäjällä saa vielä jostain ihmeen syystä palvelua. En usko, että asialla on mitään tekemistä maantierosvojen kanssa...
Tässäpä Venäjältä napsitut kuvat. Huomatkaa, että Venäjän federaation osuuden kuljettaja on tenttinyt pitkän maisemakuvauksen Liperin ammattikoulussa, kuten vävynsäkin.
Tässä vielä otos tien päältä väliltä Niirala - Tajunkangas, ratissa kaikkien pelkäämä ja surullisen kuuluisa kantateiden gerbiili, HVÄMMÄ :
Siinäpä se päivän saldo alkaa ollakin kasassa, katellaan ennättääkö sitä huomenissa vielä jotain. Luovuttanen auton huomenna Joensuun looshille, seurataan tilannetta.