Laitanpa tämän tähän saumaan.... TM:lle on suoritettu kirjeenvaihtoa ja juttu seuraavaan numeroon on luvattu laittaa keskiviikkoon puoleen päivään mennessä.
Jos jollain on heittää faktaa joistain tunnusluvuista, niin niistä saa hyviä detaljeja tarinaan.
Matkaa on taittunut HVM:n laskuopin mukaan 7000 km, vielä kun joku keksii, paljonko Latukka ryyppäsi pensaa ja öljyä tai söi sytytystulppia ja vaati muuta ylläpitoa reissulla? Kauanko auto oli taipaleellaan? Kuinka monta juttua viestistä on jo julkaista? TM:n tarina tulee olemaan niistä ehkä mittavin ja arvovaltaisin. Oliko puikoissa yhtään naista? Saako Sydänlasten edustalta kommenttia tai löytyykö jostain jo julkaistusta tarinasta mitään, jota voisi lainata TM:n juttuun? Mikä reissun pahin paikka? Haavereita? Mikä oli Ladan paras ominaisuus? Samoin kuskien lukumäärä voitaisiin laskea, jos joku ehtii, niin saadaan vähän perspektiiviä hankkeen mittakaavasta.
Koetan ehtiä blokata tuosta mammuttiketjusta jotain, mutta kun konetta ei ole kotona, olisi hyvä jos joku noita asioita ehtisi koota kasaan huomiseksi ja laittaa minulle vaikka yyveellä tai sitten tähän ketjun jatkoksi. Kaikki nippelitieto ja hyvät huomiot reissusta kelpaavat, katsotaan sitten mitä itse juttuun laitetaan.
Edelläolevan vuodatuksen syy on, että aikataulu on todella kireä ja itse en ehdi millään kahlata kaikkea aineistoa läpi, joten tässä täytyy nyt viritellä pientä talkoohenkeä näiden tietojen onkimisessa tuolta ketjun uumenista. Kuten sanottu, kaikki hyvät huomiot kelpaavat - valitsen sitten kuranteimmat sattumukset mukaan.
Tack