Auton osto, joka on väliaikaisesti poistettu liikenteestä
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Auton osto, joka on väliaikaisesti poistettu liikenteestä
Tere,
Monasti oon miettinyt, että kun kattelee noita autoja silloin tällöin ja joskus tsekkaa rekisteritiedot ja monestihhan niissä lukee tämä kiva poistettu liikenteestä, ihan vain tämän kivan uudistuksen myötä jottei tartte tiisseliveroja maksaa.
Mutta entä jos ihastuu tämmöseen autoon, ja haluaa ostaa tämmösen auton viikonloppuna paikkakunnalta jossa ei ole katsastuskonttorit auki viikonloppuisin, miten silloin menetellään ? Onko mitään mahdollisuutta saada ajattua auto "laillisesti" omalle tontille ?
Tietääkö kukaan ?
-Risto
Monasti oon miettinyt, että kun kattelee noita autoja silloin tällöin ja joskus tsekkaa rekisteritiedot ja monestihhan niissä lukee tämä kiva poistettu liikenteestä, ihan vain tämän kivan uudistuksen myötä jottei tartte tiisseliveroja maksaa.
Mutta entä jos ihastuu tämmöseen autoon, ja haluaa ostaa tämmösen auton viikonloppuna paikkakunnalta jossa ei ole katsastuskonttorit auki viikonloppuisin, miten silloin menetellään ? Onko mitään mahdollisuutta saada ajattua auto "laillisesti" omalle tontille ?
Tietääkö kukaan ?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Ellet tee niin, että myyjä hakee konttorilta siirtolaput ja päivää ne sille päivälle, jolloin olet autoa menossa ostamaan ja hakemaan. Näin minä tein tuon uusimman kanssa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Juu, Ruojan konsti toimii. Siirtolaput hommattava etukäteen.
Joskus kävin avk:lla, siellä oli joku ukko liimailemassa siirtolappuja juuri ostamaansa autoon. Eli ilmeisesti siirtokilvet voit käydä hakemassa itsekin, vaikka auto ei ole vielä sinun. Varmista konttorilta, tämä on vain varma luulo.
Joskus kävin avk:lla, siellä oli joku ukko liimailemassa siirtolappuja juuri ostamaansa autoon. Eli ilmeisesti siirtokilvet voit käydä hakemassa itsekin, vaikka auto ei ole vielä sinun. Varmista konttorilta, tämä on vain varma luulo.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Mikäs sen hinaamisen estääDreamtale kirjoitti:jeps jos ei siirtokilpiä nii ei saa edes hinata..näin ainakin sanottiin meidän konttorillaAri66 kirjoitti:Traileri on myös eräs näppärä vaihtoehto auton siirtelyyn.
Jos kulkine on muuten kunnossa mutta on väliaikaisesti poissa tieliikennekäytöstä, täällä ainaki sanottiin kysyttäessä ettei hinaamiselle oo estettä jos hinattavassa kulkineessa toimii parkit, jarruvalot, ohjaus ja jarrut, ja siinä on tuulilasi josta näkee ulos, ni sille mitään estettä oo.
Nii ja poliisilta asiaa kysyin, äsken.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vakuutuksen puute estääpupetti kirjoitti:Mikäs sen hinaamisen estääDreamtale kirjoitti:jeps jos ei siirtokilpiä nii ei saa edes hinata..näin ainakin sanottiin meidän konttorillaAri66 kirjoitti:Traileri on myös eräs näppärä vaihtoehto auton siirtelyyn.
Jos kulkine on muuten kunnossa mutta on väliaikaisesti poissa tieliikennekäytöstä, täällä ainaki sanottiin kysyttäessä ettei hinaamiselle oo estettä jos hinattavassa kulkineessa toimii parkit, jarruvalot, ohjaus ja jarrut, ja siinä on tuulilasi josta näkee ulos, ni sille mitään estettä oo.
Nii ja poliisilta asiaa kysyin, äsken.
Hinaaminen katsotaan ajoneuvon liikennekäytöksi, jolloin tarvii olla vakuutus voimassa.
Liikennekäytöstä poistetussa sitä ei ole
Kaikki poliisitkaan ei tuota taida sitten tietää...
eikös se olekkaan enää sillai että se on sen seittemän päivää vakuutuksessa että ehtii käydä konttorilla? niin tietty jos sitä ei otakkaan heti sitten liikennekäyttöön,,,
itse olen elänyt siinä uskossa että kun siihen omistajan vaihdospaperiin on merkattu päivä niin siittä max seittämän päivää on hiukan niinkun varovaiseen ajoon vakuutettu
itse olen elänyt siinä uskossa että kun siihen omistajan vaihdospaperiin on merkattu päivä niin siittä max seittämän päivää on hiukan niinkun varovaiseen ajoon vakuutettu
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Juuri näin, ei metriäkään ennenkuin on otettu liikenteeseen
Siinä ei omistajanvaihdokset vaikuta, vaan sanktiot on todella ankarat jos poliisit pysäyttää seisonnassa olevan auton
Oliko se vähintään 1000€ vai jopa kaksi+ vakuutusmaksut korotettuina
Siinä ei omistajanvaihdokset vaikuta, vaan sanktiot on todella ankarat jos poliisit pysäyttää seisonnassa olevan auton
Oliko se vähintään 1000€ vai jopa kaksi+ vakuutusmaksut korotettuina
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
etiopian poika tuli siirtokilpien kanssa, löi corollasta rahat käteen ja lähti sillä kohti helsinkiä. meinas ettei tohdi kovin pitkiä siirtoja tehdä katsastamattomalla seisonnassa olevalla autolla enää nykyään.
Viimeksi muokannut markusm, 10.5.2011 6:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
eäääh, painovirhe, katsastuskonttorilla ennenmin käväistessäni kysyin asian laitaa varmuuden vuoksi, ja tuossa on asiasta aken ohjeistus http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/349185A4 ... tolupa.pdf
veor on sellainen seikka mikä pitää olla kunnos kun siirtolupaa mielii, muulla ei niin suurta väliä ole.
veor on sellainen seikka mikä pitää olla kunnos kun siirtolupaa mielii, muulla ei niin suurta väliä ole.
- Voi sitä elettyä elämää- Ja juhlittua yötöntä yötä-
Jotta homma menisi virallisesti niin myyjän olisi otettava auto liikennekäyttöön ajoissa tai samana päivänä konttorilla jotta ostaja saa viimeisimmän rekisteriotteen kakkososan.
Epävirallisesti sen voi tehdä niin että kun kaupoista on sovittu, myyjä ottaa auton netissä käyttöön (samalla viimeistään selviää onko verot maksettu vai ei) ja teette kauppakirjan jolla saat omistusoikeuden selvitettyä.
Sitten seuraavalla viikolla marssit konttorille ja kerrot rehellisesti mitä teitte. Joudut täyttämään ilmoituksen kadonneesta rekisteriotteesta ja laita siihen ihan reilusti kuinka hoiditte kaupat ja miksi. Viikon karenssiajan jälkeen ostaja saa rekisteripaprut. Näin minä toimin eikä siinä ollut mitään ongelmia.l
Epävirallisesti sen voi tehdä niin että kun kaupoista on sovittu, myyjä ottaa auton netissä käyttöön (samalla viimeistään selviää onko verot maksettu vai ei) ja teette kauppakirjan jolla saat omistusoikeuden selvitettyä.
Sitten seuraavalla viikolla marssit konttorille ja kerrot rehellisesti mitä teitte. Joudut täyttämään ilmoituksen kadonneesta rekisteriotteesta ja laita siihen ihan reilusti kuinka hoiditte kaupat ja miksi. Viikon karenssiajan jälkeen ostaja saa rekisteripaprut. Näin minä toimin eikä siinä ollut mitään ongelmia.l
-
- Viestit: 605
- Liittynyt: 19.10.2010 14:10
Itseasiassa 4€ ja liikennevakuutus tulee voimaan samalla hetkellä. Rekisteröinti omiin nimiin on sitten eriasiaTaskari kirjoitti:Näimpä, eikä maksa kuin 6€, kun normaalisti konttorilla käydessä siitä otetaan se 12€._Hämis_ kirjoitti:Nykyäänhän tuon voi jo kätevästi netissä ottaa takaisin liikenteeseen.
On olemassa kahdenlaisia autoja. On uusia mersuja ja sitten on käytettyjä mersuja
Itseasiassa se oli 6€ vuonna 2011miikka heikkinen kirjoitti:Itseasiassa 4€ ja liikennevakuutus tulee voimaan samalla hetkellä. Rekisteröinti omiin nimiin on sitten eriasiaTaskari kirjoitti:Näimpä, eikä maksa kuin 6€, kun normaalisti konttorilla käydessä siitä otetaan se 12€._Hämis_ kirjoitti:Nykyäänhän tuon voi jo kätevästi netissä ottaa takaisin liikenteeseen.
Paitsi jos auto onkin liikkeen omistuksessa , ei onnistu liikennekäyttöön otto myyjältä..... Tässä on pikkupuute kauppiaan näkökulmasta. Periaatteessa auto ei lähde mihinkään jos ei varalta ole otettu käyttöön tai otettu siirtokilpiä mukaan jotka ostajakin voi ottaa etukäteen.Taskari kirjoitti:Näimpä, eikä maksa kuin 6€, kun normaalisti konttorilla käydessä siitä otetaan se 12€._Hämis_ kirjoitti:Nykyäänhän tuon voi jo kätevästi netissä ottaa takaisin liikenteeseen.
Muuten kyllä hyvä systeemi kun pihassa seisoo kymmenkunta dieseliä eikä verot juokse.
Itte ko ostin tuon W123:sen niin myyjä otti sen liikennekäyttöön netissä ja lähetti kakkososan sitten kun sai sen ensin itselleen. Ostopäiväksi merkitsin sen päivän kun kakkososa oli omassa kourassa ja kävin samantien konttorilla. Ei ongelmia...
Pari seisonnassa ollutta autoa kun on ostettu autoliikkeestä niin olen ajanut koekilvillä auton kotia, seuraavana arkipäivänä käynyt konttorilla laittamassa auton omiin nimiin ja tieliikennekäyttöön ja pistänyt koekilvet matkahuollon kautta takaisin myyjälle...
Pari seisonnassa ollutta autoa kun on ostettu autoliikkeestä niin olen ajanut koekilvillä auton kotia, seuraavana arkipäivänä käynyt konttorilla laittamassa auton omiin nimiin ja tieliikennekäyttöön ja pistänyt koekilvet matkahuollon kautta takaisin myyjälle...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Trafin sivuilla sanotaan hyvin selvästi että hinata saa mutta toinen akseli pitää olla irti tiestä, eli dolly tai traileri... tai pari hallitunkkia akselin alle.Jani kirjoitti:Vakuutuksen puute estääpupetti kirjoitti:Mikäs sen hinaamisen estääDreamtale kirjoitti: jeps jos ei siirtokilpiä nii ei saa edes hinata..näin ainakin sanottiin meidän konttorilla
Jos kulkine on muuten kunnossa mutta on väliaikaisesti poissa tieliikennekäytöstä, täällä ainaki sanottiin kysyttäessä ettei hinaamiselle oo estettä jos hinattavassa kulkineessa toimii parkit, jarruvalot, ohjaus ja jarrut, ja siinä on tuulilasi josta näkee ulos, ni sille mitään estettä oo.
Nii ja poliisilta asiaa kysyin, äsken.
Hinaaminen katsotaan ajoneuvon liikennekäytöksi, jolloin tarvii olla vakuutus voimassa.
Liikennekäytöstä poistetussa sitä ei ole
Kaikki poliisitkaan ei tuota taida sitten tietää...
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Yllättävää, olisi luullut että käyttöönotto + poisto yhteensä olisi kallistunut .... ehkä vuodenvaihteessa kallistuukinFinlex kirjoitti:1.5.2.11 Liikenteen turvallisuusviraston itsepalvelu, liikennekäytöstäpoisto ... 8 euroa
Poikkeus kohtaan 1.5.2: liikennekäyttöönotosta, rekisteröintitodistuksen
I osan tulostamisesta, luovutusilmoituksesta, lopullisesta poistosta
tai kunnan tekemään ajoneuvon haltuunottomenettelyyn liittyvästä
rekisteri-ilmoituksesta ei peritä maksua. Mikäli näiden suoritteiden
yhteydessä tehdään kuitenkin muu maksullinen toimenpide,
peritään siitä maksutaulukon mukainen maksu.
On se kyllä mallillaan nyt, kun ei enää ole rekisteriotetta ollenkaan
Kävin rekkaroimassa erään väyrysen omille nimille niin konttorilta sai vain kuitin maksetusta 10 eurosta eikä mitään muuta.
Ei voi käsittää, kai tässä nyt jotain oikeasti joku hyötyykin ?
Katsastuspaperi on kuulemma oltava ehdottomasti mukana autossa. Hoksasin vasta jälkikäteen että eipähän minulla sellaista ole, edellinen omistaja on syksyllä katsastanut ja lappua ei näy eikä hänen ole tarvinnut tallessa pitääkään.
Sitten kun myy auton niin myyjän pitää tehdä luovutusilmoitus, ja jos hänellä ei ole pankkitunnuksia niin mentävä konttorille viemään sen paperiversio. Sen jälkeen ostaja voi rekisteröidä auton itselleen.
Hurraaaaa
No, loppuupa ne kommentit ettei ole mainittu otteessa vähäpäästöisyyttä, kun ei enää ole mainittu, tai siis ei ole otetta missä mitään mainita
Kävin rekkaroimassa erään väyrysen omille nimille niin konttorilta sai vain kuitin maksetusta 10 eurosta eikä mitään muuta.
Ei voi käsittää, kai tässä nyt jotain oikeasti joku hyötyykin ?
Katsastuspaperi on kuulemma oltava ehdottomasti mukana autossa. Hoksasin vasta jälkikäteen että eipähän minulla sellaista ole, edellinen omistaja on syksyllä katsastanut ja lappua ei näy eikä hänen ole tarvinnut tallessa pitääkään.
Sitten kun myy auton niin myyjän pitää tehdä luovutusilmoitus, ja jos hänellä ei ole pankkitunnuksia niin mentävä konttorille viemään sen paperiversio. Sen jälkeen ostaja voi rekisteröidä auton itselleen.
Hurraaaaa
No, loppuupa ne kommentit ettei ole mainittu otteessa vähäpäästöisyyttä, kun ei enää ole mainittu, tai siis ei ole otetta missä mitään mainita
wiimax.fi
Onhan tämä uusi järjestelmä kehitystä edelliseen. Sähköisen varmenteen avulla voi rekisteröidä auton itselleen, eikä välttämättä tarvitse käydä konttorilla enää lainkaan. Myyjän ei ole pakko tehdä mitään luovutusilmoitusta, eikä tarvettakaan jos auton uusi omistaja rekisteröi auton omille nimilleen sähköisellä varmenteella tai "vanhaa" ilmoitusosaa käyttäen. Ilmoitusosankin autoon halutessaan saa, jos sen erikseen tilaa.dealer kirjoitti:On se kyllä mallillaan nyt, kun ei enää ole rekisteriotetta ollenkaan
Kävin rekkaroimassa erään väyrysen omille nimille niin konttorilta sai vain kuitin maksetusta 10 eurosta eikä mitään muuta.
Ei voi käsittää, kai tässä nyt jotain oikeasti joku hyötyykin ?
Katsastuspaperi on kuulemma oltava ehdottomasti mukana autossa. Hoksasin vasta jälkikäteen että eipähän minulla sellaista ole, edellinen omistaja on syksyllä katsastanut ja lappua ei näy eikä hänen ole tarvinnut tallessa pitääkään.
Sitten kun myy auton niin myyjän pitää tehdä luovutusilmoitus, ja jos hänellä ei ole pankkitunnuksia niin mentävä konttorille viemään sen paperiversio. Sen jälkeen ostaja voi rekisteröidä auton itselleen.
Hurraaaaa
No, loppuupa ne kommentit ettei ole mainittu otteessa vähäpäästöisyyttä, kun ei enää ole mainittu, tai siis ei ole otetta missä mitään mainita
200 CDI klassikko varusteilla
Kyllähän tuo monta asiaa helpottaakin.Myyjän ei ole pakko tehdä mitään luovutusilmoitusta, eikä tarvettakaan jos auton uusi omistaja rekisteröi auton omille nimilleen sähköisellä varmenteella tai "vanhaa" ilmoitusosaa käyttäen.
Se vaan kun varmenteen luo myyjä ja ellei ole mahdollisuutta siihen niin ei kuulosta erityisen helpolta.
Mistäs mä tiedän ostaessani auton öö vaikkapa ahmetilta, että minkämoisen koodin se mulle illan hämärtyessä abc n takana kertoo, ja kuka sen on keksiny ??
Mistä vakuutus syntyy / katkeaa ??
Mistä vakuutus syntyy / katkeaa ??
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Varmenteen voi tarkastaa trafin sivuilla ilman kirjautumista (https://asiointi.trafi.fi/web/asiointi/ ... a-varmenne)pekkovee kirjoitti:Mistäs mä tiedän ostaessani auton öö vaikkapa ahmetilta, että minkämoisen koodin se mulle illan hämärtyessä abc n takana kertoo, ja kuka sen on keksiny ??
Mistä vakuutus syntyy / katkeaa ??
Helpottaa kaupankäyntiä, kun auton voi välittömästi kaupan yhteydessä rekisteröidä omiin nimiin, vakuutus pitää tehdä rekisteröinnin yhteydessä samaan tapaan kuin ennenkin.
200 CDI klassikko varusteilla