Kauppakirja
Kauppakirja
Pentele! en löydä enää autoliiton kauppakirjamallia netistä. Ovat ilmeisesti laittaneet sen maksulliselle puolelle. Löytyisikö joltakin koneelta pdf:nä? jos löytyy niin voisiko laittaa privana tuleen.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
jep, molemmat on löydetty kuukkelilla mutta eivät ole se mitä haetaan. Autoliiton kauppakirja olis siitä hyvä, että siinä on ajetut kilsat ja se "myyjä vastaa kilometreistä" kohta. Luovari tietenkin tehdään erikseen ku kauppakirja, siihen ei kaupan ehtoja saa merkattua.
Täytyy kaiketi tehdä itse uusi
Täytyy kaiketi tehdä itse uusi
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Sitä minäkin ihmettelin, siksi tuossa ihmettelin tarkoitusperiä. Liike voi toki joutua vastuuseen jos lukee että ajettu xxxkm eikä että mittarilukema xxxxkm .Harju kirjoitti:Olet yksityisenä myymässä autoa Miksi tehdä kauppakirja? luovari piisaa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
No jos ja kun se auto on joskus ostettu liikkeestä n. kilometriä mittarissa voidaan mahdolliset kilometrien ruuvaajat narauttaa vielä jälkikäteenkin seuraamalla kauppakirjaa/kirjoja. Samalla kauppakirjassa voi tarkentaa kaupan ehtoja.
Ja kyllä se kauppalaki sitoo yksityisten välisiäkin kauppoja, joten kannattaa pitää se mielessä kun kauppaa tekee .
Ja kyllä se kauppalaki sitoo yksityisten välisiäkin kauppoja, joten kannattaa pitää se mielessä kun kauppaa tekee .
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Ai tuon takia, eli ainut ruuvaus jää ennen sinne ennenkuin on hankittu liikkeestä.cmeli kirjoitti:No jos ja kun se auto on joskus ostettu liikkeestä n. kilometriä mittarissa voidaan mahdolliset kilometrien ruuvaajat narauttaa vielä jälkikäteenkin seuraamalla kauppakirjaa/kirjoja. Samalla kauppakirjassa voi tarkentaa kaupan ehtoja.
Ja kyllä se kauppalaki sitoo yksityisten välisiäkin kauppoja, joten kannattaa pitää se mielessä kun kauppaa tekee .
Ei pidä sanoa mitään myydessä muuta kuin että auto on siinä kunnossa kuin on, yksityiseltä hankkiessahan takuu päättyy siihen kun nimi on paperissa, voi tietysti alkaa käräjöidä ja siitähän halpa vika tuleekin jos jotain ilmenee. Itse olen kyllä niin idiootti että olen aina kaupat tehtyäni sanonut että saa soitella jos jotain ihmeellistä ilmaantuu, ei ole kyllä kukaan jälkikäteen mitään kysellyt paitsi kerran soitteli joku kun ei osannut käyttää webastoa, neuvoin siinä sitten käytön ja postitin käyttöohjekirjan perästä löydettyäni sen ensin.
Kerran tästä tulikin puhetta jobbarin kanssa jolle tarjosin autoa, vika oli vuotava ilmastointi. Joppari heitti että no jos et olisi sanonut siitä niin se olisi ollut petos.
Piti hieman oikaista, kun kerran sanoin että siinä on se vika. Jos taas en olisi sanonut mitään eikä hän kysynyt niin hommahan on selvä eikä jälkikäteen tarvitsisi alkaa mussuttaa. Jopparilla on firma ja sitä kautta jonkinmoinen vastuu myymästään tuotteesta, minä toimin yksityishenkilönä.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
No minusta tämän kauppakirjahomman tärkein pointti on se, että jos myyn tai ostan kallista yli 20keur autoa, niin on paperilla varmuus siitä, että se mitä on mittarissa on myös ajettu. Ja kyllä se mittarinruuvaus tai ilmastoinnin toimimattomuudesta kertominen on petos yksityisten välisessä kaupassa, vaikka myyjä myydessään asiasta vaikeneekin Autokauppiaat tosin minimoi riskejä ostamalla auton reilusti alle markkinahinnan, joten katteen lisäksi jää ns. korjausvaraa.
En itsekkään mitään kauppakirjoja jaksas mistään alle 5000eur katiskasta tehdä, mutta kalliista autosta kyllä.
En itsekkään mitään kauppakirjoja jaksas mistään alle 5000eur katiskasta tehdä, mutta kalliista autosta kyllä.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
No juu jos kalliista autosta on kyse ja ilmenee kallis vika niin sitten on hyvä toki olla kaikki paperilla tarkkaan(kuten kummelissa kävivät ostamassa 500mk:n tojotaa purkaen sen ensin osiin ja tinkivät sitten).
Mutta ainut vaihtoehtohan siinä tapauksessa on mikäli ei sopua löydy niin tehdä rikosilmoitus ja haastaa käräjille, pitää ottaa huomioon että on myös mahdollista hävitä ja maksaa vian lisäksi oikeudenkäyntikulut molemmilta osapuolilta. Harvoin näitä taitaa olla paitsi jotain kolariautoista kursituista muistelisin käytäneen oikeutta ja näistä tapauksista että liikkeen ilmoituksesta on hankittu auto joka myydään liikkeessä mutta onkin yksityishenkilön nimissä, no nämä on päivänselviä tapauksia mutta vievät mukavasti parhaillaan vuosia käsittelyajoiltaan.
Kuluttajansuojaa on turha huudella yksityisten välisissä kaupoissa.
Mutta ainut vaihtoehtohan siinä tapauksessa on mikäli ei sopua löydy niin tehdä rikosilmoitus ja haastaa käräjille, pitää ottaa huomioon että on myös mahdollista hävitä ja maksaa vian lisäksi oikeudenkäyntikulut molemmilta osapuolilta. Harvoin näitä taitaa olla paitsi jotain kolariautoista kursituista muistelisin käytäneen oikeutta ja näistä tapauksista että liikkeen ilmoituksesta on hankittu auto joka myydään liikkeessä mutta onkin yksityishenkilön nimissä, no nämä on päivänselviä tapauksia mutta vievät mukavasti parhaillaan vuosia käsittelyajoiltaan.
Kuluttajansuojaa on turha huudella yksityisten välisissä kaupoissa.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Kuluttajien välinen kauppa...
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=2552
Tuossa on tiivistettynä tarvittava tieto.
Mitä tulee kauppakirjaan merkittäviin kilometreihin niin itse olen sillä kannalla, että kauppakirjaan merkitään km lukema myyntihetkellä, varsinkin jos ei ole itselläkään ole 100% varmuutta ajokilometrimäärästä.
Vaan jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=2552
Tuossa on tiivistettynä tarvittava tieto.
Mitä tulee kauppakirjaan merkittäviin kilometreihin niin itse olen sillä kannalla, että kauppakirjaan merkitään km lukema myyntihetkellä, varsinkin jos ei ole itselläkään ole 100% varmuutta ajokilometrimäärästä.
Vaan jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 12.2.2006 22:27
En ole mikään lakiasiantuntija, mutta tälläinen sattui kohdalle. Myytiin auto, joka oli minun nimissä. Tehtiin kauppakirja. Muutaman kk jälkeen tuli verolappu ko. autosta. Ihmettelin asiaa ja selvisi ettei uusi omistaja ollut siirtänyt autoa omiin nimiin. Verolapussa olleet ohjeet valituksesta tai oikaisusta oli minulle lähinnä hepreaa.
Kauppakirja pelasti. Käynti katsastuskonttorilla kauppakirja kanssa riitti. Katsastusasema hoiti loput ja homma oli pois päivänjärjestyksestä. Ei tarvinnut alkaa vääntää kättä ostajan kanssa ja selvittämään hänen toimiaan.
Aikaa tästä on ainakin parivuotta ja en tiedä onko asiat tämän suhteen muuttuneet.
Mutta teen kauppakirja jatkossakin ... ihan varmuudeksi. Ei iso vaiva ja kummallekin osapuolelle rehellisessä kaupassa hyvä asia.
Kauppakirja pelasti. Käynti katsastuskonttorilla kauppakirja kanssa riitti. Katsastusasema hoiti loput ja homma oli pois päivänjärjestyksestä. Ei tarvinnut alkaa vääntää kättä ostajan kanssa ja selvittämään hänen toimiaan.
Aikaa tästä on ainakin parivuotta ja en tiedä onko asiat tämän suhteen muuttuneet.
Mutta teen kauppakirja jatkossakin ... ihan varmuudeksi. Ei iso vaiva ja kummallekin osapuolelle rehellisessä kaupassa hyvä asia.
Juu tai luovari ajaa sen saman, ei tule sitten niitä epäselvyyksiä verojen ja vakuutusten kanssa jos ei ostaja siirrä nimiinsä määräajassa.stratocaster kirjoitti:En ole mikään lakiasiantuntija, mutta tälläinen sattui kohdalle. Myytiin auto, joka oli minun nimissä. Tehtiin kauppakirja. Muutaman kk jälkeen tuli verolappu ko. autosta. Ihmettelin asiaa ja selvisi ettei uusi omistaja ollut siirtänyt autoa omiin nimiin. Verolapussa olleet ohjeet valituksesta tai oikaisusta oli minulle lähinnä hepreaa.
Kauppakirja pelasti. Käynti katsastuskonttorilla kauppakirja kanssa riitti. Katsastusasema hoiti loput ja homma oli pois päivänjärjestyksestä. Ei tarvinnut alkaa vääntää kättä ostajan kanssa ja selvittämään hänen toimiaan.
Aikaa tästä on ainakin parivuotta ja en tiedä onko asiat tämän suhteen muuttuneet.
Mutta teen kauppakirja jatkossakin ... ihan varmuudeksi. Ei iso vaiva ja kummallekin osapuolelle rehellisessä kaupassa hyvä asia.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)