w203 ja ESP
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 01.7.2014 10:56
w203 ja ESP
Terve!
Tuli vaihdettua vilkkuviiksi mersuun w203 -04, kätteenvoiteeksi jäi ESP-ilmoitus, joka syttyy muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä, testerissä käyty, vika ei jää muistiin, mutta syttyy säännöllisesti. (testeri kylläkin harrastajamalli).
Pyöriä käännelty laidasta laitaan sekä ajeltu kahdeksikkoa, myös nelipyöräohjaus suoritettu. Minkäänlaista väkivaltaa tuo ohjauskulma-anturi ei irroituksessa kokenut, eikä sitä liiemmin ylimääräisiä pyöritelty käsissä. Joten en usko tai halua uskoa, että se vioittunut toimenpiteessä olisi.
Kertokaapa viisaammat ja kokeneet mitä noituuksia seuraavaksi tulisi suorittaa? Ratin irroitusvaiheessa löytyi alle sentin pit. messinkinen holkki kotelonphjalta irtonaisena, onko se jossain ratkaisevassa asemassa, sille ei maallikko paikkaa äkkiseltään löytänyt.
Kiitoksia jo etukäteen!
Tuli vaihdettua vilkkuviiksi mersuun w203 -04, kätteenvoiteeksi jäi ESP-ilmoitus, joka syttyy muutaman sekunnin kuluttua käynnistyksestä, testerissä käyty, vika ei jää muistiin, mutta syttyy säännöllisesti. (testeri kylläkin harrastajamalli).
Pyöriä käännelty laidasta laitaan sekä ajeltu kahdeksikkoa, myös nelipyöräohjaus suoritettu. Minkäänlaista väkivaltaa tuo ohjauskulma-anturi ei irroituksessa kokenut, eikä sitä liiemmin ylimääräisiä pyöritelty käsissä. Joten en usko tai halua uskoa, että se vioittunut toimenpiteessä olisi.
Kertokaapa viisaammat ja kokeneet mitä noituuksia seuraavaksi tulisi suorittaa? Ratin irroitusvaiheessa löytyi alle sentin pit. messinkinen holkki kotelonphjalta irtonaisena, onko se jossain ratkaisevassa asemassa, sille ei maallikko paikkaa äkkiseltään löytänyt.
Kiitoksia jo etukäteen!
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 01.7.2014 10:56
Alimmassa ruuvissa, mutta uudella viiksellä ei välttämättä tarvita....alle sentin pit. messinkinen holkki kotelonphjalta irtonaisena, onko se jossain ratkaisevassa asemassa, sille ei maallikko paikkaa äkkiseltään löytänyt.
Olisiko kääntökulmatunnistin pyörähtänyt remontissa ja nyt 360 astetta pielessä. Testerillä kyllä näkee mistä kiikastaa.
wiimax.fi
Vika hoidettu!
Puolivuotta tuli ajellessa ESP-vikailmoitusta katseltua. Vian kanssa käytiin nyrkkipajassa, tavallisessa pajassa, myös Veholla. Testerit näyttivät pajalla nollapistepoikkeamaa, Veholla puolestaan, että ohjauskulma-anturi täysin mykkä. Uuden olisivat mielellään myyneet (550e)+työt. Jäin silloin raapimaan niskaani ja odottamaan ihmeparannusta, nyt kuitenkin katsastuksen lähestyessä, tarvitsi nostaa kissa pöydälle. Yleismittarilla tarkastus, että piuhat ehjiä sekä silmämääräisesti vaurioita ei löytynyt. Lopuksi tarkastus kuinka monta kierrosta anturissa varoja kumpaankin suuntaa. Vasemmalle kiertyi 1,5 kierrosta ja oikealle 3,25 kierrosta, eli loppujenlopuksi anturi oli jäänyt kierroksen 360 pieleen, kuten dealer epäilikin. Keskityksen jälkeen pillit pussiin, ja muutama ohjausliike laidastalaitaan ja AAMEN, tauluun vaihtui No Malfunction!
Kiitoksia hyvästä sivustosta!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kiitoksia hyvästä sivustosta!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4302
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Vika hoidettu!
Sinäänsä "hauskaa" että tuo kyllä näkyy *:rila missä vaan pajasaaur00ra kirjoitti:Puolivuotta tuli ajellessa ESP-vikailmoitusta katseltua. Vian kanssa käytiin nyrkkipajassa, tavallisessa pajassa, myös Veholla. Testerit näyttivät pajalla nollapistepoikkeamaa, Veholla puolestaan, että ohjauskulma-anturi täysin mykkä. Uuden olisivat mielellään myyneet (550e)+työt. Jäin silloin raapimaan niskaani ja odottamaan ihmeparannusta, nyt kuitenkin katsastuksen lähestyessä, tarvitsi nostaa kissa pöydälle. Yleismittarilla tarkastus, että piuhat ehjiä sekä silmämääräisesti vaurioita ei löytynyt. Lopuksi tarkastus kuinka monta kierrosta anturissa varoja kumpaankin suuntaa. Vasemmalle kiertyi 1,5 kierrosta ja oikealle 3,25 kierrosta, eli loppujenlopuksi anturi oli jäänyt kierroksen 360 pieleen, kuten dealer epäilikin. Keskityksen jälkeen pillit pussiin, ja muutama ohjausliike laidastalaitaan ja AAMEN, tauluun vaihtui No Malfunction!![]()
Kiitoksia hyvästä sivustosta!
samoin mikä siinä on pielessä, miten korjat "klik"
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Mulla oli yksi W211 jossa oli tuo ESP hälytys tullut päälle akun jännitteen pudotuksen seurauksena.
Se ESP piti starilla opettaa toimintaan. Muistaakseni opetus käynnistetään starilla, sitten star irti pistokkeesta ja lähdetään ajamaan väh 10km/h käännetään vasemmalle ja sitten pysähdys jonka jälkeen ajetaan vielä puoliympyrä oikealle, sitten mittari ilmoitti jotain ja sitten vika poistui.
Toisella foorumilla löytyy tarina.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... BF308B7E1A
Se ESP piti starilla opettaa toimintaan. Muistaakseni opetus käynnistetään starilla, sitten star irti pistokkeesta ja lähdetään ajamaan väh 10km/h käännetään vasemmalle ja sitten pysähdys jonka jälkeen ajetaan vielä puoliympyrä oikealle, sitten mittari ilmoitti jotain ja sitten vika poistui.
Toisella foorumilla löytyy tarina.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30
https://www.icloud.com/photostream/fi-f ... BF308B7E1A
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06